Usta sen ol, bu sefer çırağım ben...

                                                                                                                                                                                        

Anneme bizim balkonumuz için boyadığımız sandıkları gösterince çok kıskandı; “ee burada da sandık var ama boyamız yok” dedi boynunu bükerek. Oysaki kızlarının nasılda donanımlı birer iş güzar olduğunu unutuvermişti.

Yıllardır oradan oraya yük taşımaktan bence boyum uzamadı benim. Üniversite için evden ayrıldığımdan beri İstanbul’dan Balıkesir’e, Balıkesir’den İstanbul’a şimdi bir de Altınoluk’a, sonra oradan tekrar buraya devamlı birşeyler taşıyıp duruyoruz…. Komşulardan utanır olduk. İki kişiyiz ama sanırsın evde bir ordu yaşıyor, marketden de habire taşıyıp duruyorum, ne yiyoruz onu da anlamadım.




Neyse konumuza dönelim.. Altınoluk’ta mutlaka boyayacak birşeyler buluruz umuduyla, evde artan boyaları da attık çantaya. Annem sandık var diyince gözler parladı tabii.
Bizim evde boya işinin erbabı kardeşimdir. Zaten o herzaman büyük işleri sevmiştir. Bense hayatım boyunca evde çıraklıktan kurtulamadım. Evin tüm camlarını o siler mesela, Adı var “bütün camları sildim”… Peki ben ne yaparım o sırada, onun bezini sıkarım, suyunu değiştiririm, ortalarda dolanı dolanıveririm, çöpü boşaltırım, çekmeceleri düzeltmeye koyulurum, o sırada bir şey bulur on saat ona bakarım, televizyon açıksa ağzım açık dalar giderim… Detay işleri severim ben…



Evi boyayacağımız zaman o büyük ve güzel ruloyu alır, bana uyduruk fırçalar kalır. O çıkar taburenin üstüne başlar boyamaya, ben kenarda küçük küçük boyarım.. Sonra “Şunu boyaya batırıver” der. Fırçasını boyaya batırır onun eline tutuştururum. Yerlere damlayanları silerim... Ezik miyim neyim…

Bunun birinci nedeni bence çok anlamasamda her okuduğumda hayretlere düşecek kadar tüm özelliklerini taşıdığım bir balık burcu olmam ki esas çarpıcı olanı ise kardeşimin de ormanlar kralı Aslan olması. Bizim evde tam bir balık - aslan ilişkisi yaşanıyor yani…


Kısacası Altınoluk’ta ben kelebek peşinde koşarken o da bu sandığı annem için boyadı. Sonra ben zavallıyı oradan oraya taşıyıp fotoğraflarını çektim. Annem de bakıp bakıp gülümsedi. Babamsa “ahh benim sanatçı ruhlu kızlarım” diye numaradan ağladı… (By-Pass’dan sonra edindi bu alışkanlığı da )




Last weekend When we were Altinoluk, we showed our painted strawberry crate to our mum. She seemed very jealous.
Luckily We had increasing paints from our beautification of balcony.

We love to painting jobs.. My sister is a master, I am her apprentice. She always do a big jobs at the home. For example cleaning the windows.... I like doing the small things and detail jobs.. 
I think the biggest reason of  this is, I am a typical Pisces  and my sister is a typical a lion.
Anyway last weekend my sister painted this crate for mum and I took a lot of photos of its.



Tarkan ; Usta - Çırak

27 yorum :

  1. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Boyanın markası ne hangi boyayı kullanıyorsunuz benimde evde arka balkonda bir kaç ahşap kasa var metrodan kalma .Ben de boyamak istiyorum ama çook acemiyim.Fırça kaç no vs bilgi verirseniz sevinirim.
    FATOŞ

    YanıtlaSil
  2. halbuki güzelliği mutluluğu ya da keyfi yakalamak bu kadar kolay! süpersin...

    YanıtlaSil
  3. şu satırları okurken sanki seni kırk yıldır tanıyormuş edasıyla yüzümde bir tebessüm, tepemde bir bulut içinde sizin aile..ve kardeşinle olan sandık boyamaca halleriniz nasılda güldürdü beni yahuu ben delimiyim neyim:)) süper sizin bu diyalog postlarınız ve el hünerleriniz..keyfiniz hiç eksik olmasın;)

    YanıtlaSil
  4. Yahu nohutum nasıl oluyor da bir sandık ve bir çiçekten bunca seyrine doyulmaz fotoğraf çıkartıyorsun.. bana da öğret bu işin sırrını:)

    YanıtlaSil
  5. Fatoş; Boya bildiğin iç cephe boyası. Bu kullandıklarımız Polisan Natura tüp boyalar. Praktiker'de falan bulabilirsin. Fırça ise elinin altında ne varsa olur. Praktiker'e yada Koçtaşa gidince oradan hem boyayı hemde fırçayı alabilirisn. Zaten orada çalışanlarda yardımcı oluyor, Gerçi biz herzaman bildiğimizi okuyoruz ama olsun yinede soruyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Çakıltaş, Mayra; çok teşekkür ederim.. Sizi gülümsetebildiysem ne mutlu bana o zaman..

    YanıtlaSil
  7. Şöyle diyeyim Deli Annecik; sağ kol tutmayacak, parmaklar uyuşacak. Yani benim şuandaki durumum. O kadar çok çekiyorum yani... Aralarından da seçip buraya koyurum. Sen matematikcisin anlarsın olasılık olayı yani:)

    Birde teşekkür edeyim...

    YanıtlaSil
  8. Çok güldüm yine. Bahçe çok güzel bu arada. Daha fazla fotoğraf görmek isteriz mümkünse, içim açılıyor :)

    YanıtlaSil
  9. bizim duru sizin yanınızda olsa hiç sıkılmaz...Devamlı bir faaliyet,devamlı bir faaliyet..
    1-2 günlüğüne misafir kabul eder misiniz?:)))

    YanıtlaSil
  10. Bir sandığın bukadar güzel bir hikayesi olabilir, sandığın rengi de pek güzel..daha evvel evde bu renge bişiy boyamışmıydınız..
    birde benim şehir değiştirirken yanmda boya götürmek asla aklıma gelmez..bence baban şu sanatçı ruhlu kızlar konusunda çok haklı:)

    YanıtlaSil
  11. Sabahları bloğundan sana seslenmek bana iyi geliyor. İçimi açıyorsun. Fotoğraflar da çok güzel,yine çok güzel DIY lamışsın :)

    YanıtlaSil
  12. It's a lovely stool! The color is fabulous! Enjoy the beautiful day, Kellie xx

    YanıtlaSil
  13. Pınar; Duru gibi güzel bir kız bizim yanımızda olsa biz de deliririz herhalde.. Seve seve kabul ederiz anlayacağın..

    YanıtlaSil
  14. Zeynep; bizim balkondaki iki sandığı boyamıştık aynı renge. Bu rengi bir daha kullanmayız diye de götürdük boyaları.
    Utandım buraya yazmaya ama birde yanımızda geçen yaz oradan toplayıp eve getirdiğimiz küçük bir poşet çakıl taşını tekrar geri götürdük orada boyamak için:) İşte bu hafiften saçmalık oldu.
    Bahanemizde zaten iki günlüğüne gidiyoruz tekrar taş toplamak için zaman kaybetmemek)

    YanıtlaSil
  15. Ne mutlu bana Nilgün Ablacım, siz uğrayın hep buralara ben yemem içmem DIY'larım:)

    YanıtlaSil
  16. can sıkıcı durumumu değişti bir anda senin gözlemlerin ve çektiğin resimlerle :)teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Yoksa saksıyıda mı boyadınız..Yoksa saksı aslında bri zamanlar tencere miydi..Çok güzeller çook..Kardeşininde bloğu var mı o senin hakkında neler düşünüyo bu yazdıklarına ne cevap veriyor merak etmeye başladım:)Lütfen o da yazsın hem cevap hakkı doğuyo titri de varya ondan sebep yani.;)

    YanıtlaSil
  18. Balıkla aslanın mücadelesini sevdim:))
    Çok tatlısınız...Sandık inanılmaz güzel bir evrim geçirmiş,renk seçimi favorim!Tebrikler...

    YanıtlaSil
  19. Dear friend from Turkey. I've been trying to leave comments on your blog, but I am having some issues with my internet.
    Finally, today I am able to access it. What a lovey crate, what a lovely color and pictures. I love everything in here.
    Did your sister painted it, or was it you?
    Can I have your permission to post about in on my blog?
    Have a lovely afternoon

    YanıtlaSil
  20. Sezobigo; Aman ne iyi o zaman esas ben teşekkür ederim...

    Anne kraliçe; yok saksı Koçtaş'tan alınma 3-4 yıl öncesine ait. Aslında annem boyayın diyor çünkü hiç sevmez eflatunu, ama ben seviyorum işte kısmet...
    Bu arada kardeşimin bloğu yok, Facebook'u bile sadece arada beni dürtmek için kullanıyor:)) Buralarada göz ucuyla takılıyor elaleme ayıp olmasın diye. ee dediğin gibi ne de olsa bir titri var burada işi ne:)) Bende atıp tutuyorum rahat rahat oh..

    YanıtlaSil
  21. Natali; Biz 60 yaşına da gelsek bu didişmemiz bitmez kanımca:) Ne de olsa öldürmek istediğim ve uğruna ölebileceğim tek kişi:))

    YanıtlaSil
  22. Dear Regina; Firstly I would like to thank you for your nice words and Yes my sister painted it and I took photos. İt is a good job-sharing:)

    Of course you can use all my photos. To be on your lovely blog is an honor for me.

    YanıtlaSil
  23. Ben ahşap kutu ile işini sevdi! Atık ve cazibe ile kapalı üst gidecek bir şey yeniden kullanmak için mükemmel bir seçim! Büyük bir kucaklama!
    www.arquitrecos.com
    Brasilia-Brezilya

    YanıtlaSil
  24. Mmmm.. Zeki, caliskan kizlarim benim... Benim kizimi da biraz sizin yaniniza gönderebilir miyim..::((

    Ellerinize saglik... Ne kadar sirin bir köse olmus...

    YanıtlaSil
  25. çok güzel olmuş.
    Ben de bu sandıkları boyayıp altlarına küçük tekerler takıp oyuncak kutusu yaptım.

    YanıtlaSil
  26. yazılarını bir cırpıda okumayı cok sevıyorum. tanımlamaların detayların cok sade ve net. fotograf cekme sevgını ve tutkunu da kendımınkıne benzetıyorum,ama benım senın kadar vaktım yok. ıs ve kızım butun vaktımı alıp goturuyor ama neysekı bırılerı yapıyor ve bende ızlıyorum, senın ızlemekte cok keyıflı.
    sevgıler

    YanıtlaSil
  27. Bu postunu bu gün burada http://www.copyepaste.com/2011/08/e-hora-de-reciclar.html gördüm :) Önce ben haber vereyim dedim ,sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...