Gülümse Postacı!





Bazen akşamları koltukta oturmuş elimde bir şeylerle uğraşırken bir bakıyorum masanın başına dikilmişim, etraf birbirine girmiş, dalmışım bir başka serüvene. O koltuktan ne zaman kalktım, hangi ara dur ben şimdi şu elimdekini bırakayım da şöyle şöyle bir şey yapayım dedim de yapma aşamasına geçtim çoğunlukla hatırlamıyorum bile.




Geçenlerde dikiş makinasının üstünde, üstünde derken baya baya, kumaşı koymuşum, ilk iğneyi de batırmışım kumaşa ama öyle bırakıp gitmişim. 2-3 gün o şekil kaldılar, sonra keyfim geldi de diktim bitirdim.

Aslında bu bendeki dalgınlık (alıklık desek daha doğru olacak aslında) hikayeleri ile ilgili bir kitap yazsam olur. O denli çok hikayem var yani. Geçenlerde mesela, işten çıkmadan 5-10 dakika önce camdam baktım yağmur yağıyordu. Aldım şemsiyeyi elime, işyerinin kapısından çıkar çıkmaz açtım, ağır ağır, kafada binbir düşünce eve kadar yürüdüm, tam şemsiyeyi kapattım ki kupkuru. Bir damla bile düşmemiş üstüne.  Mobese kameraları ile beni takip etmek isteseler hiç zorlanmayacaklar yani.

Bir keresinde de şemsiyenin sapını uzatmışım ama son hamleyi yapıp şemsiyeyi açmamışım öyle izci flaması gibi, taşıyorum şemsiyeyi, rap rap rap… Islanınca farkettim…


İşte aynı durum geçtiğimiz Cuma akşamı saat 22 civarlarında oldu, bir baktım kağıtlar çıkmış ortaya, zarf yapmaya başlamışım. İstediğim gibi bir kalıp çizene kadar epey bir deneme yaptım, sonra içime sinen kalıp ile kendi desenli kağıtlarımdan kestim de kestim. Baktım pek sevimli oldular, dur ben bunu blogda da paylaşayım da herkes birbirine böyle zarflarla kartlar göndersin postacılar da gülümsesin dedim.  



Fotoğraflarda da gördüğünüz gibi olay ortada, aşağıda tek tek linklerini verdiğim desenli kağıtların ve kalıbın printerdan çıktılarını alıyorsunuz, sonra kalıp yardımıyla kesme işlemini tamamlayıp dört bir yandan kıvırıyorsunuz. Önce dar iki yanı kıvırın, sonra alt taraf, en sonda oymalı üst tarafı. Dar kısımlara da yapıştırıcıyı sürün olsun bitsin.



Kartlarınıza güzel dileklerinizi yazdıktan sonra zarfı ister küçük stickerlarla ister desenli bantlarla, ister sade olarak kapatıp doğru postahaneye gidiyoruz.

Bu gün hava da ne güzeldi değil mi???

Desenli kağıtlar ve zarf kalıbı;

123456 -  zarf kalıbı

Daha önceki desenli kağıtlar için de buraya bakabilirsiniz.

NOT : Zarf içinde ve etrafta gördüğünüz kartların, illustrasyonların bir kısmı bana bir kısmı da Rebecca Jones’ aittir. Sadece gösterim amaçlı kullanılmıştır.


I'm a very pensive person. While I'm doing a handmade like sewing, painting or knitting and suddenly I realize that I'm dealing with another things and I don't even remember that when or how I decided to change my occupation. I constantly think something... diy ideas, post texts, to do list...
For instance, a few days ago, while I was preparing to go our of the office, I have looked at the window and it was rainy.
Before I left the office, opened my umbrella and when I got home I realized that it was bone dry!  So, along the way, there was no one other than me, walking around with umbrellas.

By the way, I have many many story regarding to my thoughtfulness. So, I can write a book which is called "Silly chickpea" :)




Let's talk about the subject;, I found myself suddenly making envelopes around 10:00 pm last Friday evening. Firstly, I drew an envelop template and then I cut it out using my patterned papers. You can find below, your all needs; patterned papers and template and of course you'll need a glue and nice Christmas cards...

Patterned Papers and Envelop Template;

123456 - envelop template


If you want more free printable papers, please look here!

P.S: The images and illustrations in the envelopes and all around, belongs to me and illustration artist Rebecca Jones. All images used are for illustrative purposes only.










59 yorum :

  1. ben sana oyle cok guluyorum ki :)
    Adresimi vereyim mi bu arada :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh ohh ben sana sen bana:)
      Ver adresi korkmuyorum:)

      Sil
  2. ah sen yok musun sen :) yine ne güzel şeyler yapmışsın. Sen hep böyle kendini o masanın başında bul tamam mı sayende ne güzel şeyler görüyoruz. İyiki varsın Aydacım. İyiki tanıdım seni. O kadar memnun o kadar mutlu o kadar samimiyim bu söylediklerimde.

    Sevgiler kocamanından..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, içten yazdığından şu kadarcık küşküm yok zaten (parmağımın ucunu gösteriyorum bu arada) :))
      Benden de sevgiler en kocamanından...

      Sil
  3. Bu internet cep telefonu falan çıkmadan birbirimize ne çok mektup yazar, bayramlarda, yılbaşında özenle kartlar seçer yollardık..Ne güzeldi aslında..Şimdi senin bu güzel kartlarını ve zarflarını görünce aklıma o zamanlar geldi..Belki yeniden başlamak lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balıkesirde postahanenin önünde stantlar kurulurdu, pullu pullu harika kartlar satılırdı. Şimdi yine olsa keşke o kartlar... İşin ilginci o zaman bu kadar çok kart varken etrafta şimdi neden yok öyle güzel kartlar.Neden kimse bu işe bir el atmıyor ki??
      İlgililere sesleniyorum, eskisi gibi kartlar olsun istiyorum ....

      Sayende çoştum:))

      Sil
  4. Ah ! ne kadar mutlu oldum, bilemezsiniz bu zarfları görünce. Unutulan yeni yıl kartlarını ara ara biz de Güzellerimle gönderirdik sevdiklerimize. Bu yıl da yine sevdiklerimizin yeni yılını kartla kutlamayı düşünüyorduk ki bu cicileri görünce bunun çok eğlenceli olacağını anladım. Hatta bu zarflardan iki tane de gizli gizli yapıp güzellerime de gönderip şaşırtmayı aklıma getirdiniz. Teşekkürler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler de bize gelecekler önümüzdeki hafta ben de onlara birer kart hazırlayım, dokunaklı şeyler yazayım da puan toplayayım bari:)))

      Sil
  5. Harika harika harika ❤❤❤❤

    YanıtlaSil
  6. Harika olmuşlar çok şirinler hemen çıktı alıyorum. ellerinize sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. cidden şu postlarınızı görünce kalkıp kağıdı makası alıp yapasım geliyor.lakin bir ygs-lys mağduru olarak ancak test kitabı ve kalem alıyorum :P ama şu sınavlar bir bitsin yaptığınız her şeyi deneyeceğim.
    bu arada yazılarınıza,yaptığınız her şeye bayılıyorum.sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur stres yapma daha çoook uzun yılların var bunları yapacak:))) Sen önce kurtul şu sınav stresinden sonra oh ferah ferah oynarsın...

      Sil
  8. ah ne güzel Ayda...içim açıldı baktıkça..hayıflandım..ne güzeldi eskiden mektup yazmak,beklemek..birazda içimi okumuşsun sanki,bu ara bende bir posta telaşındayım,yanına bu kartlar nefis olur:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Lindo e delicado demais !!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  10. Bazen boş boş oturmak hiç bir şey yapmak istemiyorum, öyle çok tembelleşiyorum ki, ama senin bloğuna baktığım anda işlerime tekrar sarılıyorum :) çok beceriklisin çook..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de oluyor arada o kal gelmesi durumu, ama zorluyorum kendimi genelde..Tabiki hep aynı tempoda gitmemize imkan yok:)
      Çok teşekkürler bu arada...

      Sil
  11. bence postacı kapıyı iki kere değil hiç çalmaz,aldımı bu güzel zarfları topuklar!!,
    tehlikeli bu iş!

    YanıtlaSil
  12. They look so pretty.....too pretty to use!

    YanıtlaSil
  13. Harika şeyler bunlar.Bizde kızımla yapıp uzaklarda ki kuzenimize göndereceğiniz..fikir için şimdiden teşekkür ederiz.
    Sevgiler...☺

    YanıtlaSil
  14. Такая красота! Всё такое милое:) большое спасибо за схему конвертика:)))))

    YanıtlaSil
  15. Dikkat dağınıklığınız umarım sıkıntılı durumlara sebep olmuyordur.
    B12 vitamininize baktırdınız mı yakın zamanda?

    Kalıplar paylaşımı konusundaki cömertliğiniz için de diyeceğim şudur ki; sağ olun;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında normalden fazla dikkatliyim ama canımın istediği ve ilgimi çeken konularda:)
      Diğerleri ayrıntı, gereksiz, zaman kaybı gibi geldiğinden önemsemiyorum. Ama mutlaka arada B12 desteği de almak gerek. Beynimin içi o kadar dolu ki, B vitamini alıp sersemlemeye ihtiyaç duyuyorum çokça:)

      Beğenmene ve işe yaramasına çok sevindim bu arada:)

      Sil
  16. Geçen yıl bloglar arasında yapmıştık biz. Kendi el emeği yeniyıl kartlarımız göndermiştik birbibrimize. Ben mümkün olduğunca kartpostal zaten göndermeye çalışırım hep. Haydi bence herkes yine başlasın. Postacı sadece ekstre ve fatura değil güzel temenniler getirsin bizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offf bende istiyorum ama zaman her istediğimi yapmaya yetemiyor ne yazı ki:(

      Sil
  17. Çok alemsin Ayda! Çok güldüm başına gelenlere ya da kendine ettiklerine mi desem :P
    Adresimi istersen yollayım hemen :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Gül gül, ben de gülüyorum,
      İnsanın her işini de kendisi yapması bir başka oluyor, kendimi güldüreyim diye bak neler yapıyorum:))))

      Sil
  18. Bende bu hafta sonu önce kızımı sonra postacıları ve en sonda kartı gönderdiğim kişileri gülümseticem...teşekkürler..

    YanıtlaSil
  19. Yine harika olmuşlar, ellerine sağlık. Ayda, zarfları nasıl bi kağıda bastın?, normal a4 mü, yoksa daha kalın ve özellikli kağıtlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet normal A4 e bastım gitti. Gerçi senin isteğine bağlı, benim elimde birazcık daha kalını olsaydı ona da basardım, daha iyi olurdu gerçi...

      Sil
  20. çoook şirinler. Kartpostallar mektuplar herzaman içten sıcacık samimi gelmiştir bana ;)

    YanıtlaSil
  21. ya inanmıyorum tam aklımda olan şey. ben de cath kidson duvar kagıtlarını bastırıp zarf yapayım insanlara kart atayım diyordum ki aklımdaki zarf böyle sirin bile değil klasikti.
    bunları kullanayım madem ^_^
    aa çok mutlu oldum!
    mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah iyi denk gelmiş gerçekten de...
      Güle güle kullan.

      Sil
  22. çok şekerler.. bayıldım :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  23. cok sekerler cok guzel olmuslar ellerinize saglik simdi tam yeni yil zamani her yere kart yolluyoruz, mutlaka denicem :) blogunuzu takibe aldim
    Sevgilerimi yolluyorum :)

    YanıtlaSil
  24. Ne kadar şeker olmuşlar .
    Keyifli hafta sonları.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. ben ne çok severdim mektup yazmayı kart atmayı.Çekirdek aileme bile atsam bir düzine lazım zaten:) Bunlar çok sevimli ama ya postacı gülümser de dalıp gider hayallere yerine ulaşmaz gibi geldi bana.Hele bize benziyorsa vay haline o kartların.

    YanıtlaSil
  26. Her zamanki gibi zarif, şık, narin ve çok güzel. Ellerine, gözlerine sağlık. İzlemesi çok güzel oluyor yaptıklarını Nohutcum. :)

    YanıtlaSil
  27. Beşiktaş yenilmiş, evde nasıl gergin bir hava, birileri burnundan soluyarak maç yorumları izliyor, bense kafamı monitöre gömmüş sana gülüyorum, can güvenliğim tehlikede! Alemsin be Ayda:)
    Güzel birkaç kart yapacağım sayende, eski günlerdeki gibi:)
    Teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  28. Cok guzel, pek guzel bunlar :) Benimkiler de blogda, tekrar tesekkurler :)

    http://myblog42-42.blogspot.be/2014/01/sirin-zarf-yapimi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ben teşekkür ederim, ne hoş olmuşlar gördüm!!!

      Sil
  29. Gördüm, denedim, yaptım ve burada yayınladım!!
    http://bosdefter.blogspot.com/2014/01/diy-zarf-yapm.html
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  30. Hepsi birbirinden güzel olmuş.Ellerinize sağlık.Bu arada pulları da çok beğendim.Bu tür pulları nereden alıyorsunuz acaba?Bne pul bulmakta sıkıntı yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o pulları Kabalcı diye bir kitapçı var Beşiktaş'ta oradan alımıştım. Kırtasiyelerde oluyor aslına, biraz araştırmak gerek...

      Sil
  31. Yaptıklarınıza bayıldım çok güzeller :) Fakat çıktı için normal A4 alsam mektup zarfı yapabilir miyim? Yani onlar biraz daha ince oluyorlar yıpranır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A4 aslında bir boyut. Kağıt kalınlıkları da gr. olarak değişiyor, yani normal bir kalınlıktaki A4 boyutlarında dosya kağıdı ile yaptım ben. Sen daha sağlam olsun istiyorsan daha kalın kağıt için kırtasiyen 150-200 gr kağıt alabilirsin.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...