Daha Karpuz Kesecektik....







Herkese günaydın….

Muhtemelen biz şu anda böyle bir masada kahvaltı ediyoruzdur. Bu postu dün hazırlamıştım, zaman ayarlı olarak, başka da hazırlayamadım zaten.

Biz ailece gözümü açar açmaz kahvaltı diye etrafta dört dönenlerdeniz. Kahvaltımı yapmadan şuradan şuraya gidemem, tansiyonum düşer, bir fena olurum, sinirlenirim, güne başlayamam kısacası…
Pek çeşit aramam kahvaltıda, çay olsun, beyaz peynirle domates olsun yeter. Reçel çeşitleri ile, iki çeşit zeytin de olsun isterim aslında… taze körpecik biber varsa ısıra ısıra yenmelik… bir de köy ekmeği… Sanırım kilo alıp döneceğim bu tatil sonunda yine…





Son yıllarda babamda bir karpuz sevdasıdır gidiyor. Ne zaman yanlarına gitsek, bizim şerefimize karpuz kesiyor, sanki kuzu kesiyormuş gibi bir edayla.. Yaa alt tarafı karpuz diyoruz ama bizi duymuyor bile...
Kapruzu keselim, karpuzu dolaba koyduk mu, kapruz kestim kahvaltıda da yiyelim… babamın konuşmasının  %30 unu oluşturuyor bu karpuz muhabbeti.
Ne acıdır ki hayatım boyunca babamın tatlı bir karpuz aldığına da tanık olamadım.
Keser karpuzu, bal bal balll diye, bi bakarsın bildiğin pembe, ekmek gibi bişey…

Son gittiğimizde yine karpuz yiyoruz, babam bu sefer karpuzun çekirdeklerine taktı. Keşke çekerdekleri olmasaymış, keşke annem çekerdeksiz kesmesini bilseymiş falan. 
Sonra; “Bu sene bahçeye ektiğim tohumları, adam çekirdeksiz karpuz diye verdi ama  onlar da çekerdekli “ dedi.
 --- “ee daha onlar olmadı, kesip yemedik ki… nereden biliyorsun”
--- “Bende öyle bir izlenim bıraktı"


Şimdi merakla bahçedeki karpuzların büyümesini bekliyoruz.  

Herkese afiyet olsun...







Good Morning…
This is a traditional Turkish breakfast table.
Probably now We are at the such a table for breakfast. I have prepared this post yesterday.

in the morning I must eat something when I wake up. I can not start the day. Especially tea, cheese and tomato should be my breakfast table. one or two kind of jam and olive also can be very nice.  

I love to have breakfast in the garden.

Happy Saturday!








17 yorum :

  1. Kahvaltı şahane de sizin bahçenin ortancaları kıskançlıktan çatlatacak beni! Ben sabah akşam basıyorum suyu yine sıcaktan Küçük Emrah misali bana bakıyorlar . Bir daha ortanca dikersem bahçeye 7 bilemedin 8 olsun! NoHut'a ve ailesine iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
  2. Cok sevdim babacigini.....::)) Olsun siz de balmis gibi yiyiverinnn::)

    YanıtlaSil
  3. CEPAYNASI23/7/11 12:34

    senden fotoğraf kursu almak istiyorum!

    sayfanı...seni sevdiğimi söylemiş miydim?

    keyifli karpuz(şimdiki karpuzlar da 1-2 kişi kesip yenecek gibi değil...baban haklı ki) yemeler:))

    YanıtlaSil
  4. Yazını okurken kendimi gülmekten alamadım. Sanırım tüm babalar aynı. Ben de her karpuz lafını duyduğumda babam gelir aklıma. O kadar özdeşleştirmişim yani... İyi haftasonları :)

    YanıtlaSil
  5. Baban çok alem yahu:)) ben de öyle bir izlenim bıraktı

    annem bildim bileli karpuzun çekirdeklerini ayıklar,babam ilk evlendiğinde ben çekirdekli yemem deyince yaaa.
    eşim de bak annene falan ne güzel ayıklıyor dedi ama yooookk:)
    hatta eşime kestiriyorum çoğunlukla karpuzu,istersen de ayıkla dedim ilk zamanlar;)

    YanıtlaSil
  6. simdi anne butun hafta siz gideceksiniz diye neler hazirlamistir neler kilo almadan donmek mumkun olmuyor evden :) Aman bosver NoHut yemek buldun ye hele sofra boyleyse:)

    babanda oyle bir izlenim birakan karpuzlari merakla bekliyorum seneye goruruz fotograflari arti. Ama siz de serefinize kuzu kesilmiscesine yiyin canim onca karpuz kesmek kolay mi :)

    Iyi dinlenmeler!

    YanıtlaSil
  7. çok alemsim nohutcum, iyi tatiller, amcaya da selamlar .)

    YanıtlaSil
  8. keyifle içinize sinen bir tatil olsun inşallah:)babaların kestiği karpuz kabak çıksa yine yenir keyifle:)onlar üzülmesin yeter....sevgiler

    YanıtlaSil
  9. kahvalti sofrasi harika, ama basrol kesinlikle ortancalarin..muhtesem görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  10. bizim eve eskiden karpuz hayatta tane ile alınmazdı. 100 kg alırdı babam balkonda divanımız vardı altına koyardık. yani babandaki aşkı çok iyi anlıyorum.
    daha sofrayı topluyor oluruz babam "hadi kızım karpuz doğra da ağzımız tatlansın " der.
    ortancalar harika bizim burda yetişmiyor sıcakta.
    iyi tatiller

    YanıtlaSil
  11. ha bu arada bahçeye ektiğimiz karpuz siz sağolun böcek tarafından halledildi. üstten ne güzel görünüyordu meğer alttan böcek girmiş içine.
    kavun da sapsarı oldu ama tadı yoktu :(

    YanıtlaSil
  12. babana söyle hayranıyım onun :D

    YanıtlaSil
  13. Kahvaltı konusunda aynıyız,
    çekirdeksiz karpuz Ben'imde hayalim,çekirdeklerini mutlaka ayıklarım doğrarken,zor ama yemesi zevkli,
    Babana selamlar...:)
    Sana sevgiler ve iyi tatiller...:)

    YanıtlaSil
  14. The table is set beautifully. A feast to my eyes. It's interesting to learn how a traditional Turkish breakfast is.
    My breakfast in Brazil was coffee, fresh orange juice, bread, butter and jelly, and Brazilian pastries & cookies. Here in America is just coffee, waffles, syrup and sometimes jelly.

    YanıtlaSil
  15. özledik ama yazılarını..
    ben de yarın balıkesire geçiyorum. melek hanım, güre'ye. ama sadece haftasonu için. arada kaçmak lazım bir yerlere.
    karpuz da yaza en çok yakışan meyve. afiyet şeker olsun ailecek :))

    YanıtlaSil
  16. sabırla bekliyorum dönmeni:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...