Bir Browni Masalı...




Alt tarafı bir kek yapıyorum, ortalığı ayağa kaldırıyorum. Bir yığın fotoğrafını çekiyorum, annemleri arıyorum anlatıyorum, bloğuma koyuyorum, iş yerinde arkadaşıma nasıl yaptığımdan, başıma neler geldiğinden dem vuruyorum...
Benim yaşımdakiler yemek davetleri veriyor, gözü kapalı 3 çeşit yemek yapıveriyor 1 saat içinde... çook geç kaldım çoookkk.. O yüzden birşeyler yaptığımda kendim bile inanamıyorum.. Meğer o kadar da karışık bir şey değilmiş kek yapmak...
İş arkadaşımla Münih'e gitmiştik bir fuar için, marketten toz bir karışım aldı, sen de al dedi, aldım... Ne yapacağız bunu dedim. Yemeklere koyacaksın dedi.. Yemek derken... bana spesifik bir şey söylenmesi gerek... bamyaya konur mu mesela.. ki hayatımda yapmadım... ya da ne bileyim tavuk yahniye mi konulur...neredeyse 1 sene olacak alalı daha bir şeyin içine eklemek nasip olmadı.. Ümitliyim ama.. Bir yemek yapacağım ve onu kullanacağım.. Yarın sorayım acaba zeytin yağlı taze fasülyeye konur mu??



Bizim evde tencerede yemek pek yapılmıyor anlaşılacağı üzre...
Hatta dün tencereleri kaldıralım annemler gelince çıkartırız, mutfakta yer açılsın gibi bir konuşma geçti aramızda.. Çünkü genelde akşamları salata, makarna ya da anında pişirilip yenilen uyduruk şeyler yiyoruz... yooo sağlıklı şeyler... uyduruk derken erkeğe çıkmaz...

Neyse sonradan edindiğim bu mutfak sevdası birazda dolaştığım bloglardaki inanılmaz ve lezzettli tariflere karşı koyamamamdan kaynaklandı. Geçenlerde hafifmutfak bloğunda Nesrin'in yaptığı browni tarifini okudum. İçinde tahin vardı. Birden evde ne zaman aldığımı unuttuğum bir kavanoz tahin olduğunu hatırladım. O kavanozla her göz göze geldiğimde “bakalım seni ne zaman kullanmaya karar vereceğim ve bir de bakacağım ki kullanma tarihin geçmiş olacak hop çöpü boylayacaksın” diyerekten iç geçiriyordum.

Neyse o akşam işden eve geldim, kardeşim biraz geç geleceğini söyleyince hemen o gelene kadar bu tarifi denemek istedim. Malzemelerini buradan görebilirsiniz. İçinde portakal suyu vardı, sordum süt koyabilir miyim diye, olur yanıtını aldım duayenden:) Çünkü kardeşim kek içinde limon ve portakal sevmez, ee o sevmezse yemez, ee yemezse benden iyice zayıf olur.. Büyük risk... Tarifi değiştirdim....

Neyse tahinin kavanozunu açtım, tarihi geçmemiş ama hiç kıpırdamadan durmaktan yağı yukarıya çıkmış.. Meğer ne zor karışıyormuş çok durmuş tahin, resmen bileğim ağrıdı...
Sonra diyor ki kısık ateşte bitter çikolatayı eritin..
Küçük teflon tavanın içine parçaladım çikolataları, açtım ocağın altını, tahini karıştırmaya devam ettim. Çikolata da eriyince ne biçim kokuyormuş...
Meğer eriyince değil, yanınca öyle kokuyormuş. Ben ne bileyim onu karıştırmak gerekiyormuş, ya da teflon da eritmeyecekmişsin.. emin değilim bu ilk çikolata eritişimdi.. Ben koydum ocağa telaşeliyim yaa bekleyemem başında diğer yanda öbür malzemeleri karıştırıyorum birbirine.. Farkedince çikolataların yandığını öylece kaldım. Başka da yok evde.. Acaba çikolatasız mı yapsam dedim.. Ama bu browni... alternatif düşündüm... bulamadım.. Bakkalı aradım, çikolata istedim, ama bu sefer, küçük sos tenceresinde başında karıştırarak erittim...
Karışım hazır, dikdötgen kalıba ya da tepsiye dökün diyor, görüyor musun dikdörtgen fırın kabım yok... Nasıl moralim bozuldu.. sinir oldum, bir sürede öyle dolapların içine baktım sanki birden ortaya görmediğim bir tepsi çıkacak... Tabii çıkmadı, ben de yuvarlak tart kabına döktüm umutsuzca.. attım fırına.. olmaz bu diyerek için için…

Sonra kardeşim geldi, yemeğimizi yedik o sırada bir baktım o kadar güzel gözüküyor ki fırının camından, dümdüz olmuş kekin üstü. Fırından çıkınca hafif buruştu sonra. Ama tadı harikaydı. Demek ki böyle oluyor bu işler, olmayacakmış gibi olup oluveriyor...

Biraz ince oldu ama biz çok sevdik. Özellikle vanilyalı dondurma ile yenmesini tavsiye ediyorum, çünkü epey tatlı, tek başına yenince biraz bayabiliyor.

Tahin sevenler için şiddetle tavsiye ediyorum...


When I cooked something, this is like a major event. I take a lot of photos it, I phone my mum, I 'm telling every details to my friends.. Because I am new in the kitchen. I know I was very very late, While my coevals give a party or. cooking 3 course meal within 1 hour ...

Because when I cooked something. I can not believe even myself. I realized that  to make a cake is not too hard…

A few days ago, while I was surfing the internet I found a recipe on the Hafifmutfak blog. I wanted to try it but happened some problems. Firstly cook too long; burn chocolate and  I don't have  another chocolate. I phoned our grocery and wanted a bitter chocolate immediatly to my home. Again tried.  Thas was my first experience with the melting chocolate.
It was very hard to mix the tahini in the cupboard waiting for a long time.. I had some wrist pain.
and then, it was a browni, you know, browni should be rectangle shape. Bur I realized that we do not have any regtangle ovenware ...I felt ruined.. I had to pour it a tart mould :(
Actualy I was not hopeful, but when it was cooked, seemed very nice and also tasty...


Ingredients;
250 g sesame paste (1 cup)
200 g sugar (1 cup)
200 ml orange juice (1 cup)
200 g bitter chocolate
200 g flour (1 cup)
1 teaspoon baking powder

Preparation:
Preheat oven to 180 degrees.
Leave the chocolate to melt over low heat in a small pan.
in the mixing bowl, tahini, sugar and orange juice (I used milk) thoroughly whisk together, add the melted chocolate. Stir again.
Baking soda and add flour slowly in this mixing.
Pour mixture to the oven mold, you have prepared in advance .
and cook approximately 20 minutes. Serve small slices of square.

I would recommend you eat this browni with vanilla ice cream… Bon appetit!

28 yorum :

  1. Oyy ybu yazı beni çok güldürdü ama çok da keyifle okudum:)

    Yukardaki fotoğraflarda sanki browni değil de dondurma yapmışsın gibi ön planda dondurma var ama aşağıdakilar daha iyi:)

    O tahinle daha neler yapılır neler,söylemedi deme:))

    Ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. :) Üstteki resimleri sonradan çektim köşeleri kalmıştı keserken de biraz dağıtınca dondurmaya ağırlık verdim bende....

    YanıtlaSil
  3. Unutmazsam dönüşte deneyeceğim bu tarifi...
    okurken çok güldürdün Ben'i :)
    ve de öptüm Sen'i ...:)

    YanıtlaSil
  4. haydi gözün aydın artık çıkaramayız seni mutfaktan desene :)

    ben bayılıyorum mutfakta vakit geçirmeye

    ama paçandan tutan velet, içerden çay isteyen koca olmayınca :)

    YanıtlaSil
  5. Sedo, ben hatırlatırım sana...:)

    YanıtlaSil
  6. Küçük mucizem; gerçekten haklısın, karışan yada hizmet bekleyen birileri olmayınca çok zevkli bir şey mutfakta olmak, ahh bir de yaparken yemesem.. Çoğu kişi hiç atıştırmadığını söylüyor ben yemekten kendimi alamıyorum, ceviz mi doğruycam kekin içine bir avuç atıveriyorum ağzıma..

    YanıtlaSil
  7. Ne neşeli anlatmışsın Browni yapım çalışmalarını,çok da eğlenmişsin bence...Ve sonuç da mükemmel görünüyor,insanın canı çekiyor o güzel fotoğraflara bakarken:)
    Yeni kek çalışmalarını bekleriz...

    YanıtlaSil
  8. Canim keki begendigine cok sevindim. Evet tatli, biraz bayiyor, ama güzel, ne yaparsin iste, yeniyor!

    YanıtlaSil
  9. kekler utangaç yiyeceklerdir

    pişerken bakarsan kabarıklığı söner :D

    dermişimm

    tahin sevmeyen biri olarak öyle bir ballandıra ballandıra anlatım var ki gidip yapasım geldi resmen :)

    eline sağlık, midene afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Mmmm nefis görünüyor. Fotoğrafların gücünü de yaban atmayalım ama. Ellerine sağlık !

    YanıtlaSil
  11. Şu yazıyı okurken ne kadar eğlendim anlatamam, kardeşinle tatlı rekabetine ve tahinle olan diyaloguna bayıldım :)

    Ben de tek yaşadığım için bir sürü şeyi kullanamadan bozulup gidiyor. Hatta benim de bakıştığım bir tahin kavanozu var, ben fesleğenli humus yapmak için almıştım. Şahane olmuştu ve gurur gözyaşlarıyla fotoğraflarını çekmiştim:) Fakat tek kişi olunca o humusu 1 hafta boyunca her gün yemek zorunda kaldım, sanırım ikinci partiyi anca seneye yapmayı göze alabileceğim. Şu browniyi mi denesem? Yaşasın uyduruk sağlıklı yemekler, tuzla-baharatla-at tavaya mantığıyla 5 dk'da ızgara yapılmış yiyecekler:)

    YanıtlaSil
  12. erkeğe çıkmaz !buna çok güldüm :D

    YanıtlaSil
  13. Balım çok güzel gözüküyor. Tahinli keke bayılırım. Olsada yesem şimdi.Bende evde bişey yapınca 7 cihana duyururum. Bahsetmiycem desemde konu oraya muhakkak varır ve bahsederim. Sonrada bu insanlar ne kadar ketum onlar hiç özellerrinden bahsetmiyor ben niye çenemi tutamıyorum diye hayıflanırım. Ama sanırım hep böyle kalacağım. Bukadar:)

    YanıtlaSil
  14. hahaha.. ha sen ha ben.. pankek yaptım, bir de muffin.. çek çek doyamadım foto.. hele senin gibi çekebilseydim ohooooo..

    YanıtlaSil
  15. Yazı çok eğlenceli :) Resimler çok güzel, kek de enfes gözüküyor. Sana afiyet olsun, biz de sebeplendik vesileyle :))

    YanıtlaSil
  16. doya doya browni olmuş bu post. dondurmalı da iyi fikir. benim yapacak vaktim yok, ama etinin brownisi var. alıp uzerıne dondurma ıle mısafırlerıme ıkram edebilirim.

    YanıtlaSil
  17. Su anda diyette olup tatli sevmeyen beni bile bastan cikaran bu fotograflara bakiyorum...mutfaga gitmemek adina mücadele veriyorum... allahtan tahin yok...offf Nohutcugum yaaa...inan agzimin suyu akti...ama yine de deneyecegim mutlaka...sen hep böyle denemelr yap emi...sevgiler


    zehra

    YanıtlaSil
  18. ooo afiyet olsun!! bana gelsen, bu brovniden yapsan. yesek şöyle hafif rüzgar eşliğinde , yemyeşil bir bahçede,tam hava kararmak üzereyken:))
    hem senin yemek yapamadığına da inanmıyorum bak!!

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel de anlatmışsın kek hikayesi diyelim biz buna, sen kekleri tatlıları yapıp anlatmaya devam et, okumak çok zevkli:)

    YanıtlaSil
  20. Nesrin çok teşekkür ederim, gerçekten biz sevdik, zaten senin tariflerinin hemen hemen hepsi harikalar, denemelerim devam edecek.:)

    YanıtlaSil
  21. Colette, çok teşekkür ederim efendim, size layık olmaya çalışıyorum...

    YanıtlaSil
  22. alis; hele tek başına yaşıyorsan durum tam da anlattığın gibi olur haklısın, seni çoook iyi anlıyorum :)
    Natali, Muhabbetsofrası, mmm, Zeynep,Deli - anne, Eya..... hepinize de çoook teşekkür ederim güzel yorumlarınız için..

    Buketciğim, yapamamak değil de yapmaya geç başlamanın verdiği ürkeklik diyelim o zaman:)

    YanıtlaSil
  23. Şu mesaj olayını da bir türlü çözemedim. Mesaj gelir gelmez hemen cevap yazacağım diyorum ama o sırada işim yoğun oluyor bir bakmışım 3-4 tane gelmiş, ipin ucu kaçmış. Toplu cavaplar için özür dilerim kısacası...

    YanıtlaSil
  24. nefis görünüyor.ellerine sağlık. bu arada çikolatayı yakmadan eritmenin kolay bir yolu benmari usulü eritmek olabilir.sıcak veya kaynayan suyun içinde de eritebilirsin. sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  25. böyle böyle enfes yemekler yapacaksın,yıldız dedi dersin;)

    bir kere sunum çok önemlidir sen bu işi kotarıyorsun geri kalanı da az kaldı bak az kaldı;)

    YanıtlaSil
  26. sen neden bi kitap yazmıyosun bunu düşün bak çok satar ..dilin çok güzel tarzın akıcı..eğlendim:)

    YanıtlaSil
  27. bahated; evet onu duymuştum ama bu tarifte direk ateşin üstünde yazınca ona uyayım istedim. Ama bir daha ki sefere öyle yapacağım.

    Yıldız; hadi inşallah...

    YanıtlaSil
  28. macellan; evde gençliğimden kalma epey bir defter var içleri dolu, göndereyim sana boş kaldıkça okursun, kitap niyetine.
    "Bir geç kızın sergüzeştleri" de adı olsun onların:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...