Balkonda YAZ... Bardakta KİRAZ...




 

Son yıllarda havalar iyice tuhaflaştı. Geçen yaz da temmuzun ortasına kadar hep yağmur yağmıştı. Ağız tadıyla balkonda oturamamıştık.  Zaten yaz dediğin ne ki, 3 ay ve ortalama 12 haftasonu:(

Ben en ufak bir esintide huzursuzlanırım, sıcak olsun isterim bunalsam da yaz dediğin sıcak olur der kabullenirim...
Kat kat giyinmeyi, kasvetli karanlık havayı, evlerin içine tıkılmayı hiç ama hiç sevmiyorum.. Yaz öyle mi ki... güneş, hafif kıyafetler, açık hava, canlılık, neşe...

Geçtiğimiz haftasonlarından birinde hava çok güzeldi biz de balkonda keyifteydik tabii.
Bu evi sırf bu balkonu için çok seviyorum. 


 
Uzun yıllardır eve hemen hemen hiç gazlı içecek ya da meyva suyu almıyoruz. Aslında ben sulu herşeyi çok severim, bir dikişte içerim ama artık onları içmek istemiyorum. Yapış yapış yapay bir tat var hepsinde. 
İşte bu yüzden bizim eve sadece soda (o da sade olacak) ve domates suyu giriyor yıllardır. Domates suyunu koca şişeden yarısına kadar bir dikişte içebilirim.  Ama dikkat şişenin ağzı çok büyük, öyle kafaya dikip içerken temkinli olmak gerektiriyor, yanlardan akıverir sonra... 



İçtikçe canlandığımı  hissediyorum. Eğer bardaktan içeceksem, yani onu hazırlamaya dayanabilirsem, içine biraz tuz - karabiber serpiyorum, biraz da limon sıkıp içiyorum... İşte o zaman tam istediğim gibi oluyor. 

Kendiminkini bitirip kardeşimin bardağına uzanıyorum, bir yudum versene diye, yüzünü buruşturuyor ama iş işten geçti bardağa kitlenmişim bir kere... Gerçektende bir yudum alıyorum ama dinazor yudumu:)  guluup diye iniyor mideye... Her defasında aynı kavga... 
Bir yudum demiştin.. 
eee bir yudum içtiiim... 
...........................


In recent years, the weather is bizarre thoroughly. Last summer, until the middle of July, always had rained. We could not sit the balcony.
Summer is already very short only 3 months and almost 12 weekend: (

I don't like even the slightest breeze. I love sunny and warm days I even swelter.

heavy clothes, cold, gloomy weather and being inside... I don't like at all...
But summer ; sunny, light weight clothing, outdoor, vitality, joy ... a lot of unique beautiful things..


a few week ago the weather was very nice and we rested on our balcony.. with fruit and tomato juice..
For a long time, we have not bought fruit juices and carbonated drink... Normaly I like all drinks but they are very bad tasted . We only but mineral water and tomato juice.

while I am drinking tomato juice I feel freshen up....

20 yorum :

  1. Bu ne iç açıcı görüntüler böyle, o armutlar beni ye diyor, basa örtüsü, fincan hepsi çok güzel:)

    YanıtlaSil
  2. Keyifli haftasonları efendim, o domates suyundan da feci canım çekti, akşam giderken alayımda biryerlerim şişmesin :))

    Ben bu blogu okumayı çok sevdiğimi söylemiş miydim?.. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ya CafeNohut'um sanki giderek daha da iç geçirten şeyler çekiyorsun da beni mest ediyorsun gibime geliyor.. her geldiğimde daha çok zevk alırken buluyorum kendimi..

    YanıtlaSil
  4. hiç denemedim domates suyunu. yani sabah kahvaltıya doğranan domatesin tabağındaki suyu hüpletmişliğim vardır, salata suyuna da bayılırım ama domates suyu??? bilmem ki denesem mi? yani öyle hüpletmek varken niye suyu??

    YanıtlaSil
  5. Çook teşekkür ederim...
    Bu arada Akçe Armut onlar, en çok sevdiğim, yumuşak armutu pek sevmem ben, yine de yerim ama...

    YanıtlaSil
  6. Bilirim bu armutları, bizim Deniz'de hastası, hem onlar daha bir doğal, ağzınızın tadını biliyorsunuz:)

    YanıtlaSil
  7. Derken; Çok teşekkür ederim, bu arada domates suyunu da almayı unutma.

    YanıtlaSil
  8. Deli Annecik; sen mest ol diye çalışıyorum çift vardiya.. Sabah iş yerinde akşam evde:)

    YanıtlaSil
  9. burayı bulduguma en cok ben sevındım artık benımde bır cafem var:))harıka bır blog..

    YanıtlaSil
  10. Küçük Mucizem; kesin dene, çok lezzetli. Çok yoğun gelirse içine birazcık soğuk su da koyabilirsin.

    YanıtlaSil
  11. nohut oda; tamda benim istediğim buydu. Hep bir cafem olsun, gelen gidenle sohbet edeyim, müşterilerime güzel güzel şeyler sunayım...
    Ne mutlu oldum şimdi:)

    YanıtlaSil
  12. basligi
    Balkonda YAZ... Bardakta KİRAZ... Sizi ozendireyim BIRAZ mi yapsan :)

    hic sevmedigim domates suyunu cekti canim inanamiyorum :)

    eline saglik

    YanıtlaSil
  13. o kadar guzel kompozisyonlar kuruyorsun ki, keyifle okuyorum ve izliyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Uzun zamandır domates suyu içmiyorum ve canım çekti şu an.
    ya balkonun keyfi Demiri de alıp geliyorum;)

    ama tabi aynı kompozisyonda bırakır mıyız bilemem:)

    YanıtlaSil
  15. :) Gülçin başlık öyle de pek bir kafiyeli olurmuş ama bak bak ne kendini beğenmiş demesinler sonra:))

    Çok teşekkür ederim Zeynepcim...

    Demir o kadar tatlı ki onun yanında kompozisyon falan zırva gelir:) Sen al gel onu Yıldız biz çok mutlu oluruz...

    YanıtlaSil
  16. Bi dönem çok kastım şu domates suyunu içebileyim diye. Uçakta yabancılar hep domates içiyordu oradan özendim aldım eve ayol ben içemiyorum bunu. Yeminle bek çok kastım ama sanırım güllaç bir domates suyu iki bunları sevmeyi başaramadım:( Balım bak buda benim yazın olmazsa olmazım.
    http://hamaratmine.blogspot.com/2010/07/seftalili-smoothie.html

    YanıtlaSil
  17. ben yazı hiç sevmem sıcak yapış yapış nefes aldırmaz hararet vs.

    yaşasın ilk bahar :)
    temmuz ayındayız ve hava serin çok şükür ohhhh


    dışarda da yağmur var ne güzel :)
    güneşli havayı sevmem mi severim tabi

    ama yakmadığı zamanlarda

    serin olsun, güneş olsun bende bol bol geziyim dimi :)

    yarın domatesin suyunu sıkıp karabiber eşliğide içicem :)

    kaşındırmaz ama dimi :)
    kaşınırsam yazarım mahfettin beni diye ona göre :D

    YanıtlaSil
  18. domatesin suyunu sıkmaya üşendim
    doğrayıp üzerine karabiber serpip limon suyu sıktım yedim

    tadı güzel oldu

    artı kaşınmadım da :D

    YanıtlaSil
  19. Afiyet olsun, eminim çok lezzetli olmuştur.
    Ama tavsiye ederim "Tat domates suyu" çok lezzetli. Hem hiç katkı maddesi falan da yok içinde..

    YanıtlaSil
  20. Bu cafeye takılmaya bende bayılıyorum doğrusu.. Kızlarımın ve benimde gönlümüzde bir cafe +kitap dükkanı açmak hayali vardr hep. belki bir gün gerçekleşir belli mi olur değil mi.. akşam eve gidince yenmeyen ve kaç gündür sürü
    nen yarım kg. kirazı bende içecek haline getirip kendimi şımartayım biraz.. cefedekilere sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...