Bir varmış bir yokmuş.. Bir armut bir de kiraz varmış....




Bundan 4-5 hafta önce çekmiştim bu fotoğrafları. Sabah uyandım daha kahvaltı yapmadan başladım çekmeye öğleden sonraya kadar habire çektim durdum. Şimdi elimde yaklaşık 150 tane armut ve kiraz fotoğrafı var.. Biraz abartmışım sanki.


Armut durduğu yerde duruyor, hiçbir atraksiyon yok bense etrafında fır dönüyorum.
Fotoğraf çekmek bana terapi gibi geliyor. Elime makinayı alınca herşeyi unutuyorum.  Aynı kareyi 5 kez 10 kez çekiyorum... Tek amacım hoşuma giden bir kare yakalayabilmek. Bulanıkmış, yamukmuş çok da umrumda değil aslında, benim için önemli olan içime sinmesi ve renklerin canlılığı.. Kısaca bir fotoğrafa baktığımda mutlu oluyorsam tamamdır.



Bu kış adam gibi bir kursa gitmeyi planlıyorum. Biraz fotoğraf makinasını tanısam, teknik bir iki şey öğrensem belki daha mutlu olacağım, hem kardeşime de daha fazla hava atabilirim böyleceJ
Londra’dan bir lens almıştım, alırken de bu portre için ideal, senin harika fotoğraflarını çekeceğim dedim ama henüz adam gibi bir tane bile fotoğrafını çekmedim zavallımın. Şimdi durup durup beni kandırdın diyor…
Ne yapayım manzara ya da portre çekmek hoşuma gitmiyor, daha doğrusu aklıma bile gelmiyor… Ver bana bir armut bir kiraz sonra git evi boşalt ruhum duymaz…


Armut diyince aklıma geldi, biz ailecek düzeni, güzeli seviyoruz tamam da bazen biraz dozu da kaçırıyoruz.. Geçen sene bahçemizde küçük bir armut ağacı vardı (hala var da babam onu budamış şimdi ona ağaç denmez odun olmuş zavallı) , annem karşısına geçip, “bu ağacında dalları şöyle top gibi olmuyor dağınık dağınık büyüyor ne biçim” demişti.. Hani çizgi filmlerdeki ağaçlar gibi büyüsün istiyor bütün ağaçlar…
Son gittiğimizde akşamüstü oturuyoruz balkonda, kardeşim ; bugün deniz bulanıktı nedense dedi, annem de sinirli sinirli; düzgün düzgün yüzmesini bilmiyorlar ki.....

Tepişiyorsunuz tabi yüzerken, kumları havalandırıyorsunuz… bak bizim oraya gelirseniz düzgün düzgün yüzün biz öyle dağınıklığı bulanıklığı pek sevmiyoruz…





4 or 5 week ago, I took these photos. I woke up in the morning and I started to take photos before breakfast until afternoon.
Now I have about 150 pieces pears and cherries photos. The pears are on the table and I am turning around to their like mad.


Take a picture, it sounds like therapy to me. When I take my machine  I will forget everything.
My goal is capture a single nice frame. In fact I do not care it is blurry or skew. The most important thing for me is the viability of the colors.
When I look at the photo, if I feel happy, this is enough for me.
Next winter I am planing to join a course about photography. Maybe that time if I learn more technical things I can be happier.


I had bought a lens from London , İt was ideal for the portrait,
And I said my sister " I will take a lot of photos of you. But not yet I could not take any photo. She is very angry with me:)
But what do I don't like to take a portre or a landscape photo.





Hepinize güzel bir gün diliyorum...

I wish a beautiful day to you...



25 yorum :

  1. Bende bu fotoğrafları görmeye bayılıyorum, iyi ki varsın sen ve makinan :)

    Harika ailene de nazar değmesin. Neşeniz, keyfiniz hep bol olsun..

    YanıtlaSil
  2. Ahahha! annene bittim ben! ahaha düzgün yüzelim değil mi oralarda aman sakın ha çocukları getirmeyelim.. eviniz mum gibi deniziniz de öyle olsun istiyorusnuz değil mi?

    Bu arada ben senin fotoğraflarını çok beğeniyorum bana kalırsa kursa ihtiyaç yok.. maazallah bozmasınlar estetiğini, öngörünü:)

    YanıtlaSil
  3. annen güldürdü beni :D
    kiraz&armut deyip geçmemeli güzel olmuş fotoğrafları :D

    YanıtlaSil
  4. Fotograflarin cok keyifli, sicacik..bir fotograf delisi olarak o kadar iyi anliyorum ki duygularini, ayni iliskiyi ben de yasiyorum cektigim objelerle zira :) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. sabrina hayranim :)
    eline saglik!

    YanıtlaSil
  6. doyamadımmmm. ne guzel fotograflar bunlar boyle. sen cekmekten, bız bakmaktan doyamayız.
    benımde dun koydugum bır yazı vardı, kızımla ılgılı, kıraz dıyınce aklınıza ne gelıyor dıye..
    fotograf kursuna bende gıtmek ıstıyorum, evet aynen terapı gıbı.

    YanıtlaSil
  7. Ah oralara gelsem keşke, düzgün düzgün otururum sadece birşey bile yapmam:))

    Fotoğraflar yine çok can alıcıı.. Üstelik iki sevdiğim meyve:)

    YanıtlaSil
  8. Derkenar; (yapamadım son iki harfi) Çok teşekkür ederim, ne güzel yazmışsın. Herkesin keyfi hep yerinde olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  9. Deli Anne; yani bir süreliğine sesimizi çıkarmayabiliriz:)
    Aslında biz ortalık dağılsın ki toplayalım-temizleyelim oohh temizlik gibisi yok diyerekten anne ördek önde biz yavrular arkada odaları pıtı pıtı gezelim mest olalımı da seviyoruz:)

    Bu kadar çok fotoğraf çekersem ya makina iflas edecek ya benim kol kopacak o yüzden kursa da gidemeyebilirim yani:)

    YanıtlaSil
  10. Bahar; ne mutlu anneme:9 çok teşekkürler..

    Melange, Gülçin, Zeynep; hepinize çooook teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Çek NoHut'um çek. Çek ki gözler bayram etsin. Fotoğraf kursu olayına gelince ben kışın aldım 1-2 ders ama çok sıkıldım,tarzıma müdahele edildi gibi. Benim bir tarzım var canım,sanatımı anlamıyorlar :(

    YanıtlaSil
  12. Teyzemin titizliği düzeni tavan yapmış. HAzırcevabına bayıldım :)

    Canım nasıl armut istedi bilemezsin. Yeşil sert. offf. Kirazlar da tam fotoğraflıkmış. Taptaze. Sen çek Nohutum. İstersen sadece fon çek. Anne göbeğini hala unutmadım :)

    YanıtlaSil
  13. Nilgün Ablacım, ben sizin tarzınızın hastasıyım... Müdehaleye ben de gelemem hem... Biz özgür ruhlu sanatçılarız:)

    Nilhan; Önümüzdeki hafta yine Altınoluk'ta olacağız sana bol bol anne göbeği çekebilirim:))

    YanıtlaSil
  14. İşyerinden fotoğraflarını göremedim yine :( Sanırım flickr'den yüklüyorsun, akşam evden bakarım artık.
    Annen çok tatlı :) Denizi bulandırmamak için Deli Anne'nin de dediği gibi çocukları ve çocuk ruhluları denize sokmamak gerekiyor :)

    YanıtlaSil
  15. Sen cok yasa emi...::)) Beni nasil da güldürdün, hele de anneciginin, agacin dallari ile ilgili söyledikleri..::) Allah nesenizi bozmasin... Tüm kareler harika... Sevgilerimle,,,,

    YanıtlaSil
  16. I love you and your photograph machine:)Keep it up.

    YanıtlaSil
  17. Çok hoş fotoğrafların.., aynısını ben de yapıyorum fotoğraf çekerken.İnsan deneye deneye öğreniyor.İlk günki fotoğraflarım berbat, şimdikiler daha iyi..
    daha da iyi olacak inşallah.
    Kursa gitme imkanın varsa değerlendir derim ben de..

    YanıtlaSil
  18. Hahayt...yerim ben o anneyi...ben geleyiiiim...suyun icinde hic kipirdamam...hani tabiri caizse hanim hanimcik yüzeriiiim :))) Annemiz de mutlu olsuuun...
    Bu arada sen hala Kurs falan mi diyorsun...bosver...Cekmeye devam Nohutcugum...biz memnunuz...sevgiler haaa bu arada bu yazi okunduktan sonra gidildi ve kiraz alindi...hem de sansima TR kirazi cikti karsima, degmeyin keyfime...

    zehra

    YanıtlaSil
  19. Yazı güzel, kiraz güzel, armut güzel, sen güzelsin ;) Günüm güzel geçti sayende canım, sağolasın. Bu yazıyı telefonumdan okumuştum sabah gülümseyerek ama yorum bırakamıyorum telefondan. O gün yorum bırakmam bir tesadüftü :)) Ben de uykuya dalmadan bir tıklayayım da gideyim dedim :) Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  20. İlk foto ve ikili armut fotoları harika olmuş,dediğin gibi en güzel kare yakalanana kadar çekiyoruz , sonra makineyi boşaltmaya çalışıyoruz:)))
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. ne güzel benden bir kişi daha:)) sadece kendimin bir nesneyi 30 kare çektiğimi zannediyordum oysaki:) Snaırım biraz mükemmelliyetçi birazda fotoğraf tutkusuyla bu haldeyiz:) çekmeye devam fotoğraflar çok canlı ve özendirici;)

    YanıtlaSil
  22. annene çok güldüm:)) haklı ama kadın ben de mesela kışın kar yağar yağmaz çıkıp da dümdüz karı bozanlara çok kızarım. ne olur öyle halı gibi dursa değil mi ama:)
    fotoğraflar çok güzel eline sağlık. ben de senin gibiyim, böyle objeleri saatlerce çekebilirim. evi kaldırsınlar ben de duymam:)))
    çook sevdim ben burayı

    YanıtlaSil
  23. cizgili kumasin uzerindeki armutlari sevdim, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  24. Fotoğrafların huzur verici ve çok sevimliii:)
    Blogunu çok sevdiğimi belirtmeden gidemedim.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...