Yoğur kızım hamuru geliyorum...



İntagramda gördüğüm kadarıyla Merry Makings Magazin için yaptığım projelerden  en çok bu hava ile kuruyan hamurlar sevildi. Doğrusu ben her daim elimin altında olmasını istiyorum bu malzemenin.  Bulamayanlar, ne diyerek alacaklarını bilmeyenler kırtasiyelerde DAS veya FIMO markası ile arayabilirler. Farklı renkte olanları da var, ben beyazını tercih ettim bu sefer…


Evet Merry Makings’de gördüğünüz bir başka paket süsleme fikri ve tag yapımı ile karşı karşıyayız sayın seyirciler; “Parıl Parıl mı, Pırıl Prırıl mı” postuna bakarsanız yine bu malzeme ile yapılmış örnekleri ve detaylı anlatımı da bulabilirsiniz.


Ben bu sefer hamuru yumuşatıp açtıktan sonra daire şeklinde kesmek istedim. Çünkü amacım şu gördüğünüz şirin Cath Kidston paket kağıdını kullanmaktı. 2 yıl önceki yılbaşında Londra’da yaşayan arkadaşım var ya hani onun getirdiği hediyeler sarılıydı bu paket kağıtlarına.
İstediğim desenleri düzgünce kesip çıkarttım ve hepsinin sığabileceği büyüklükte bir yuvarlak kase aramak için mutfağın yolunu tuttum.


Aslında metal kalıbım olsaydı çok daha düzgün yuvarlaklar çıkardı ortaya ama dert değil, kuruyup, bulaşık süngeri ile son düzeltmeleri yapınca hiç de fena durmuyor.
İstediğim kadar yuvarlağı hazırladım, kurumaya bıraktım, kuruduktan sonra süngerle pürüzleri giderdim ve üzerlerine daha önceden kestiğim desenleri yapıştırdım. Bunu isterseniz direk peçete aktarma yapıştırıcısı ile ya da herhangi bir kırtasiyede satılan beyaz tutkalı sulandırarak da yapabilirsiniz. Tek yapmanız gereken nazik olmak. Yapıştırıcıyı kağıt ya da peçete parçalarının üstüne paldır küldür sürerseniz, buruşur, kopar gider… Üzülürsünüz karışmam.


Güzelce sürdünüz, hiçbir hava kaparcığı kalmadı, bırakın kurusunlar. Sonra isterseniz üstüne bir kat vernik de sürebilirsiniz, tamamen size kalmış.

En zevklisi de paketlemek, uygun kurdela – ip seçmek, evirip çevirmek, sonra da sevmek…
Gönlüm istiyor ki herkeslere ellerimle hediyeler hazırlayayım, paketler yapayım, kartlar yazayım… Belki bahane!  ama yok yetişemiyorum işte, o bu şu derken bir liste yapıyorum, liste listelikten çıkıyor. Bu sefer başlıyor bende bir stres ! stres yaptıkça da içimden gelmiyor o listeye uymak, kafamda habire öteliyorum. Şimdi bizimkiler de geldi ya, akşamlarımı onlara adadım, onlar ne isterse onu yapıyorum. Geçen akşam sadece dizi seyrettik, dün akşam boyama yaptım, bu akşam Allah kerim…
İşte böyle…

Her açtığınız paketle yüzünüz gülsün !



I love gift tags... There are many many ideas on blogs and pinterest in these days... I would like to try every each one but I know that I should go to shopping buy many presents and find enough money for them: ) My list is very very long...

Anyway; Today, I have shared my another diy project from Merry Makings Magazine.



I think air dry dough is a perfect metarial for making diy projects and especially gift tags.
You can see my another gift tag project details this post.
As you see images, all your needs are so simple. You can use whatever you want as pattern. Napkins, parchment paper or some stickers...

I think,  the most enjoyable part is to select the wrapper and ribbon, adding the gift tag and love the results.
You will find all details relevant to this gift tag project page 12 - 13 of Merry Makings in English.




See you next projects...

Loves...













63 yorum :

  1. Ayda abla yine harikalar yaratmissin :)

    YanıtlaSil
  2. çok şeker olmuşlar :) mutluluk veriyor her biri..

    YanıtlaSil
  3. Ayda çok güzel olmuş bunlar.hele üzerindeki desenler bir harika.hani demişsin ya evirin çevirin sonra sevin diye senin sevginin her aşamada var olduğu taa buralardan belli oluyor.Ellerine sağlık.Anne ve babaya selamlar saygılar.Her akşamınız birbirinden güzel geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Söylüyorum selamlarınızı, arada soruyorlar kim, beni nereden tanıyor falan diye ama sonra pek takılmıyorlar, mutlu mutlu Aleyküm selam diyorlar:))

      Sil
  4. bugün ben de okulda yaptım kalpler, çam ağaçları ..bakalım artık boyaması yarın. bu yöntemle deneyeyeceğim şimdide..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh ohhh ne güzel...
      Çocuklar mest oluyordur.

      Sil
  5. Her zamanki gibi başarılı bir çalışma. Tebrikler...

    YanıtlaSil
  6. bende bu seramik hamurundan alıp ne yapacağımı bulamayıp kendimi baykuş yaparken bulmuştum
    http://kecelikalemler.blogspot.com/2013/09/bayyykuss.html ama bu yaptıklarına bayıldım hemen , hiç vakit kaybetmeden bende yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  7. paketler bana gelmis kadar keyif aldim..seyretmekten:)

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler,pek şahane

    YanıtlaSil
  9. О, как мне нравится!

    YanıtlaSil
  10. yemin ediyorum yazıyı sonuna kadar okuyamadım resimlere bakmaktan:) Heyecandan.
    Bu DAS dediğin hamuru mete bana almış biryerlerden, bende söylendim ne işime yarıyacak bu, Alp e oyun hamurumu aldın diye de söylenmiştim. Anlamamışım çocukcağızı o vakit:)
    Ay sen çok yaşa.
    Şimdi ben onu çekmeceden çıkarıp, bunlardan yaparım, bir de hava atarım ona:)
    Çok teşekkürler, harika, harika olmuşlar, tek kelime ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne harikalar çıkar ortaya şimdi kimbilir:))

      Sil
  11. aa bu hamuru böyle kullanmak hiç aklıma gelmemişti.. süper öneri çok merci canım

    YanıtlaSil
  12. Sitenizi cok severek takip ediyorum. Bir sorum olacakti; bu hamurdan ben de aldim yilbasi susleri yapmak icin. Fakat cok sert bir hamur. yogurmak ve hatta acmak cok zor oldu. acaba yogurmadan once yumusatmak icin bir islem yapiliyor mu? oglum paket kagidini yirtarak cikarttigi icin, paketin ustunu okumak mumkun degildi. simdiden tesekkur ederim, iyi calismalar. Meriç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamurum markasına göre değişiyordur belki ama ben hep DAS marka akdım ve özellikle küçük boyunu alıyorum ki artan kurumasın. Fırınlanan hamurlar var yine fimo ve başka markaların renk çeşiti çok fazla olan küçük paketlerde satılanlar, onları yumuşatmak gerçekten çok çok zor. Birazcık parmakları sıvı yağa bandırın falan diye birşeyler okumuştum onlarla ilgili.
      Ama DAS'ın beyaz hamuru kesinlikle çok sert olmuyor, ben yoğurmadan direk açmaya geçiyorum hatta.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir..

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim :)

      Sil
  13. hamur "can"dır!! sende her zamanki gibi nefis süslemişsin..ellerine sağlık..olaki bir paket ihtiyacım olsa direk buraya gelirim zaten:)

    YanıtlaSil
  14. Sessiz takipçilerinizdenim ama artık sessizliği bozma zamanı galiba bayıldım, kolay ulaşılabilir, kolaylıkla yapılabilir bir o kadar da sevimli ve zarif olmuşlar. Ufak şeylerden büyük mutluluk çıkarılmasına elverişli bir çalışma olmuş, ellerinize, emeğinize, zihninize sağlık
    Mutfağımdan Öyküler

    YanıtlaSil
  15. Ahhh onlar ne muhteşem şeyler yaa ellerinize sağlık bayıldım gerçekten =) Zaten bu bloğa girince içim açılıyor resmen iyi ki var bu blog =) ♥

    YanıtlaSil
  16. Bayıldımmm...
    Ellerine sağlık canım...
    Kabul etmek gerekir ki, bazı insanlar dünyaya becerikli ve sanatkar geliyorlar :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel olmuşlar... yine yine yine :))

    YanıtlaSil
  18. Harika olmuş ,denemek lazım.Bu kadar güzel olur mu bilmem.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. tek kelimeyle bayıldımmmm ellerinize zevkli ruhunuza sağlıkkk...;)

    YanıtlaSil
  20. Blogunuza her girdiğimde böyle bir pozitif duygular,bir huzur kaplıyor içimi:) Nasıl zevkli bir insansınız ya bunlarda çok tatlı olmuş bayıldım elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Harikaaaa❤❤❤pinledim bile

    YanıtlaSil
  22. Cok guzel olmus ellerinize saglik bende hamurumu almistim ama simdi bu sekilde degerlendirebirim ;) birde sorum olacakti vernikleme isleminden sonra fircamizi illa tinerle mi temizlememiz gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen:) Bizde sprey vernik vardı, bir önceki yaptıklarıma sıkmıştım iyice çalkalayıp ama yukarıdakilerde vernik yok mesela...
      Ama vernikten sonra fırçayı tinerle yıkaman gerekir.

      Sil
  23. ya varya
    sen keşfedilmelisin.
    sadece bir blog yazarak değil
    sana özel programlar yapılmalı
    hatta sen bir marka olmalısın
    caht kidston senden örnek almalı
    çok ciddiyim bak
    sen dünya çapında tanınmalısın....

    YanıtlaSil
  24. These are so gorgeous - you're very clever!!

    YanıtlaSil
  25. yine çok güzel... elinize yüreğinize sağlık... bu arada mutlu yıllar şimdiden :)

    YanıtlaSil
  26. yine harikalar çıkmış elinden, bayıldım. aslında ben de sevdiklerime tüm hediyeleri ellerimle hazırlamak, paketlerini de kendim yapmak isterim hep. ama gerçek hayat ve sorumluluklar dışarda bizi bekler. ben de bu aralar oğluma adadım gecelerimi. dikiş odasının yolunu unuttum. ve kendimi strese sokmamak için liste de hazırlamıyorum artık. hepimizin derdi aynı yani...

    YanıtlaSil
  27. yine döktürmüşsün :) senin işin olmasa keşke hep böyle şeyler yapsan satsan :)

    YanıtlaSil
  28. yaptıklarına yine bayıldım. Gittim seramik hamuru aldım, minik kalpler yaptım. seninki gibi güzel kuşlar desenler bulamadım ve kolaya kaçıp gri kalem ile bir kar tanesi çizdim, içini de gri simli yapışkan ile boyadım. seninkiler yanında okul öncesi işi gibi oldu.
    Sevgili Ayda, merry makings'te senin görsellerinin hemen altında gazete kağıdı ile bir hediye paketi gördüm ancak o beyazdı. onun süslemesine, yapısına bayıldım. Detayını yapılışını anlayamadım. O gazete kağıdı beyaz tutkal ile filan boyanarak mı o hale getiriliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim senin yaptıkların da harika olmuştur. Hem sen yaparken mutlu olduysan ne ala, gerisi boş.

      Bu arada sen söyleyince yine baktım dergiye, evet beyaz boya sürmüş. İster kitap sayfasına, ister gazeteye beyaz boya sürün kurumasını bekleyin diyor...

      Sil
  29. Aydacım, bunlar muhteşemler:))) her gördüğümde bayılıyorum:))

    YanıtlaSil
  30. Bayıldım bunlara okulda öğrencilerimle yapıcam izninizle güzel yapabilirsek instagramda paylaşırım. Tebrik ederim çalışmalarınız çok keyifli

    YanıtlaSil
  31. Kullandığınız tutkalın markası ve adı nedir acaba? Bir de yapıştıracağımız kağıdın altına değil üzerine sürüyoruz değil öi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullandığım ürün bu; http://www.hobimarketim.com/tutkallar-ve-yapistiricilar/228-cadence-pecete-tutkali-70-ml.html
      altına da üstüne de sürüyorum hafif hafif:)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Böyle güzel desen bulabilirsem kesinlikle deneyeceğim.

      Sil
  32. Merhaba ya bu işler hamurdan da oluyormuymuş çok güzel bir çalışma olmuş, bunların polyester den olanları var onlar daha kalıcı olmaz mı ? www.sanatsa.com adresindeki polyesterlerden mesela
    daha kalıcı olur siye düşünüyorum. tabi herkezin zevki farklıdır. Mühim olan ortayı bulabilmek

    YanıtlaSil
  33. Muhteşem olmuşlar :) Ben de bir süre önce Das seramik hamurundan aldım fakat kullanamadım :( Yoğururken ve şekil verirken çatlak çatlak görünüyor, elimde çok kötü bir koku ve beyaz bir tabaka bırakıyor. Koku yüzünden devam edemedim, o derece. Kimse bunlardan bahsetmemiş herhalde ben bozuk hamur aldım.. Yoksa sizinki de mi böyle?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kokusu pek hoş değil:( Normalde ben kokulara karşı epey bir hassımdır ama bu o kadar kötü olmasına rağmen beni çok etkilemedi.
      Yoğuruken çatlak gibi oluyor ama açınca olmuyor, denemek gerek:)

      Sil
  34. Teşekkür ederim cevabınız için :) Demek ki hamurun yapısına ve kokusuna alışana kadar açarak çalışmaya devam etsem iyi olacak. Sizin projeniz sayesinde aklımda çok hoş pendant modelleri oluştu. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  35. denediğiniz yaptığınız bir çok şeyi hemen denemek istiyorum :) saatlerce blogunuzda yaptıklarınıza bakıyorum ve doyamıyorum :)
    bu hamurlardan ben de aldım,oda ısısnda kuruyandan yani...bi kaç deneme yaomak istiyorum ancak yaptıktan sonra artan hamuru saklamayla ilgili sıkıntı yaşar mıyım sormak istedim.kalan hamuru nasıl saklıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ne güzel şeyler yazmışsın:)

      O hmurun saklanması biraz problemli, ister istemez ne kadar sıkı poşetlesen de zamanla kuruyor. O yüzden ben hep en küçük boyunu almaya çalışıyorum. Yani saklamıyorum direk bitiriyorum:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...