Kurabiyede fantaziye kaçmak....




İlk kez geçen yıl yaptım bu zencefilli kurabiyelerden, o zamandan beri de sık sık yapıyorum. Hepinizin bildiği, yaptığı bir kurabiye. Bazı şeyleri biraz geç keşfetmiş olmanın verdiği pişmanlıkla, yaptığım şeylerin gözünü çıkartıyorum:)
Babamın dediği gibi ben fantaziye kaçmayı seviyorum. Yok öyle kuzu kapama, zeytin yağlı biber dolması yapmak istemiyorum, illa süslenecek şeylerle uğraşayım, Panna cotalı ayva tatlısı yapıp üst üste dizeyim  istiyorum mesela…


Belki daha önce de bahsetmişimdir, bizim çocukluğumuz kek ve kısıra hasret geçti, annem harika baklavalar, turtalar, prasalı arnavut börekleri yapar ama o ikisine sıra geldimi, aa ben hiç bilmem derdi… Bilmeyecek ne var, yaptım oldu…
İşte son yıllarda ailecek bunun acısını çıkartıyoruz, bir arada olduğumuzda ben habire kek yapıyorum. Ama yoook Muffin falan değil bildiğin klasik üzümlü cevizli tek parça kek.
Bu sefer muffin yapacağım dediğim an annem başlıyor, yok kızım o çok hor oluyor, sen bildiğimiz keki yap, hem babam da böyle kesip yemeği seviyor, yaa olay aynı, ha dilim ha toparlak…
Sonra babam çıkıyor; tamam o da olur ama hani geçende yapmıştın ya böyle annenle akşam üstleri çayın yanında birer dilim kesip yemiştik. İşte o çok güzeldi. Kesip kesip yiyoruz… Takmışlar kesmeye..

Neyse geçen sene  bu kurabiyeleri  kalp şeklinde yapmıştım, uçlarına da kurdela geçirmiş bir kutuya koyup Balıkesir’e giderken götürmüştüm. İlk başta pek yüzüne bakmadı babam.  "Napmış bu böyle şam şeytanına döndürmüş kurabiyeleri" dedi anneme , duydum yani.
Ama sonra çok sevdi, bir kere hiiiç bayatlamıyor ya işte o çok güzel, yap bolca 2 hafta ye neredeyseJ Eğer siz de bizim gibi akşamları çayı, kahveyi boş içemiyorsanız bence çok hafif ve azıcık yağlı, deneyin derim.


Bu sefer de yaptım ama biraz kalın açmışım, aslında daha ince olmalılar.
Hani eşimize, dostumuza giderken eli boş gitmek istemeyiz yaa işte gidip bir kutu çikolata alacağımıza bence birazcık kurdela ile böyle sevimli kurabiyeleri paketleyip götürsek, hem kesemiz için, hem de kendimiz için daha sağlıklı değil mi??


Şimdi tarifi veriyorum dikkat;
Malzemeler
·                    1/2 çay bardağı sıvıyağ (ben çok daha az koydum yine de oluyor)
·                    50 gram margarin (erimiş ) (Erimiş derken öyle su gibi değil yumuşak yani)
·                    4 su bardağı un (yook ben her defasında biraz daha fazla koyuyorum, alabildiğine un demek istiyorum burada: )
·                    2 tatlı kaşığı tarçın
·                    2 tatlı kasığı zencefil
·                    2 yumurta
·                    1 paket kabartma tozu
·                    4 kahve fincanı pudra sekeri
Tüm malzemeleri aynı anda karıştırıyorsunuz, yok öyle önceden yumurtayla şekeri falan çırpmak. Sonra merdane ile açılacak bir hamur haline getirip ne çok ince ne çok kalın açıyoruz. Şekilli kalıplarla oynamaya başlıyoruz sonra, bir ondan bir bundan….
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika piştikten sonra biz dayanamayıp sıcak sıcak yiyoruz. Siz keyfinize göre takılabilirsiniz.

 NOT; al işte o küçük kırmızı çiçek ve kurdela burada da var… 


I know all of you knows this cookies. But first time I baked it last year. It was too late for me:)
Firstly my dad did not like to much these cookies, but now he is addicted:)


Recipe is here;
 • 50 ml vegetable oil (I use it still is less)
 • 50 grams of margarine (melted) (that is soft)
 • 3 cups of flour
 • 2 teaspoons cinnamon
 • 2 teaspoons ginger
 • 2 eggs
 • 1 packet of baking powder
 • 1/2 cup powdered sugar
All materials is at the same bowl and mix them until smooth.
Preheat oven to 180 degrees C. On a lightly floured surface, roll the dough out to 1/4 inch thickness. Cut into desired shapes with cookie cutters. Place cookies 1 inch apart onto an ungreased cookie sheet.
Bake for 10 to 12 minutes in the preheated oven. When the cookies are done, they will look dry, but still be soft to the touch. Remove from the baking sheet to cool on wire racks. When cool, the cookies can be frosted with the icing of your choice.
This time, my cookies were a little bit thick. Actually, They should be thinner..

I think it is a good gift to give loved ones. We need only a little bit cute ribbons and boxes.


75 yorum :

  1. bunları insan yemeyede kıyamaz ki:)

    YanıtlaSil
  2. çok hoş olmuş çekimler:)

    YanıtlaSil
  3. Görseller öyle güzel ki,ben zencefili hiiç sevmem,hasta olunca annem balla verirdi küçükken acı acı,ama bunu kesin deniycem,hem yağı da azmış diyette olan birine de uyar dimi :) keyifli anlatım güzel süslemeler ve görseller hepsi muhteşemler,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. kek,kurabiye dedinmi orda duranlardanım bende:)heleki keki çocukluğumdan beri çok severim,türevlerinide öğrenip böyle çayın yanına kış geceleri eşlik etmesini daha çok severim:)
    senin kurabiyeler hediye gelse bana hiç bozmadan o cici kurdelalarını saklarım sanırım;)

    YanıtlaSil
  5. ah çok tatlı yazmışsın ya, ne güzel güldüm :) keki illa kesmak istemelerine, şu önceki postta söylenen metal şeyin fotoğraflarda olmasına :)) çok güzel fotoğraflar, harika bir post, mükemmel kurabiler :)

    YanıtlaSil
  6. Soruyorum dikkat !
    - erimiş, yumuşak derken, oda sıcaklığında mı olacak yani ?
    Ben'im de tercihim bir yere giderken evde hazırladığım şeyler götürmekten yana, hazır olanı herkes alabilir neticede ama kurdeleleyip Şam şeytanına çevirmek aklıma gelmezdi. Onuda yaparız :)

    YanıtlaSil
  7. anne babanın sohbetlerine bayılıyorum yine tebessüm ettirdin bu sabah bana, kurabiyelere denecek söz yok şahane görünüyorlar. ben bu kurabiyelerden hiç yememiştim ama burda her yerde satılıyor ya bir keresinde aldım bir paket hiç mi hiç beğenmedim. belki o marka kötüydü bilmiyorum ama senin tarifine bir şans vermeye karar verdim bu resimlerden sonra

    YanıtlaSil
  8. Harikasın ! Sana bir sır vereyim mi ? Ben masada her şeyin görünüşünü tadından daha çok önemserim. Bu kurabiyelerin sunumu o kadar harika ki,tadından yana hiç ama hiç kuşkum yok. Kek konusunda babana katılıyorum ,bir heves uğruna aldığım muffin kalıplarını her seferinde boş verip döküveriyorum keki kalıbına :( Size afiyet olsun bu muhteşem kurabiyeden bir tane de benim için yiyim e mi ?

    YanıtlaSil
  9. Neden bana kurdelalarla süslenmiş şam şeytanına döndürülmüş kurabiyeler getirecek arkadaşlarım yok neden neden diye yüzükoyun uzanmak tepine tepine ağlamak istiyorum!!Çok güzel olmuş bunlar ellerine sağlık.Dikkat ediyorum güya bu ara yememe içmeme margarin faan görünce yapmasam mı acaba dedim ama yaparım herhalde:)

    YanıtlaSil
  10. son fotodakai o ayakta yemege hzir hallerine bayildim. Cok guzel olmuslar Nohut ben de sen olmadi diyince kopar at yanuk yumuk kurabiyeler oldu sanmistim. Bayildim :)
    kurdeleler de sahane aldigina degmis :)

    YanıtlaSil
  11. Aaaa ben seni kendim gibi sanıyordum ama ı ıh.. herkes benden daha iyi birkez dhaa anladım.. baksana kurabiyelerin güzelliğine.. harikasın :)

    Ama ben gene de babana hastayım ahaha.. :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyorlar.Tarifi de korkulacak gibi değil(ben hamurişi özürlüyümde bi yaptığımı bi daha yapamam)

    YanıtlaSil
  13. benimde bener tarifle yaptığım ve çok sevdiğim kurabiyeler dediğin gibi arkadaşlara giderken götürmelik tam bir de senin gibi özenli süsledinmi :))

    YanıtlaSil
  14. tarifte olduğuna göre kesin yapmalıyım ;)
    ama bir şey soracağım sen kurdeleyi nereden buldun :D
    her ne kadar bende top top yapsam da kek kesilmeli bence baban haklı ;)

    YanıtlaSil
  15. ama naptın sen?? Fotoğraftaki kompozisyonlar yine çok güzel. Kurabiyeler desen ayrı. Ağzımın suyu aktı:))))

    YanıtlaSil
  16. tarife mi takılayımifotoğraflara mı bilemedim:))
    eline sağlık!

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel ambalajlar,ama kurabiyeleri neyin içerisine koyduğunu da merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
  18. fotolar,dizayn,renkler hep çok hoşşşş, sende çok hoşsun :)

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık canım ben hiç yapmadım ve bu sene denemek istiyorum, bir sürü kalıp var evde bir heves alınıp kullanılmayan :) hem kalın malın boşver harika gözüküyorlar bana gelseler hayır demem yanii :)))))

    Ahu

    YanıtlaSil
  20. Bana gelirken ne getirmen gerektigini biliyorsun degilmi Nohutcugum...hahah haahhaa...cok seker bunlar yaaa...alip elime isirasim geldi...kurabiye ayri, görselleri ayri bir güzel. Ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  21. Ben de babanın fanlarından biriyim. Mizah anlayışın sanırım babandan geliyor. Kurabiyelere gelince kurabiye ve poğaça benim her zaman yapmaktan kaçındığım şeylerdir. Hele bir de tarih alabildiği kadar un demişse o tarif bitmiştir benim için. Yani bu alabilite olayını nasıl anlıyoruz?? Bu arada yıllardır kurdelaların, dantellerin içindeyim bir tanesini de kesip süs yapmışlığım, fotoğrafta dekor niyetine kullanmışlığım yok. (bir tek son macaron postunun altına koydum iş yerinde elime geçen ilk danteli valla ilhamım sensin) Artık senden aldığım ilhamla bütün aksesuarlardan kendime de ayırıp bir koli yapacağım iş yerinde. Hele senin kırmıza muma bağladığın dantel var ya o dantelden biz de binlerce metre vardır herhalde.

    YanıtlaSil
  22. O kurdela, kırmızı çiçek her resimde olsun hayır demem..çünkü çok güzeller, hemde kırmızılar...Bide senin resimlerin olsun tatlı anlatımınla...ne iyi geliyor birbilsen ;))

    YanıtlaSil
  23. Kurabiyelerede sunumunada bayıldım..
    Ellerine sağlık canım:)
    sevgilerle...

    YanıtlaSil
  24. Yine yetişemedim anında cevap vermeye:(

    Neyse başlayalım;

    g; yok valla evde pek bir şey olmayınca hapur küpür iyor insan:)

    Lumos Design; Teşekkürler

    Aktuelmoda; Yook yoook bunda öyle baskın bir zencefil tadı gelmiyor. zaten çok daha azını koyabilirsinde. Bence dene çok hafif.

    Meyra; Bende böyle şeyler yapınca ilk önce tedirgin oldum yemek istemedim, ama sonra yedim, ne var ki tekrar yaparım alt tarafı kurdela bağladım dedim:)
    Yapılan şey aslında çok ama çok basit, ben evde kendimiz için yapıyorum çoğunlukla, 10 sn. mi almıyor, sadece alışık değiliz, sık sık yapsak böyle şeyler gözümüz alışacak..

    Defne; Çok teşekkürler ben de de sana:)

    Sedo; yaa tarifte erimiş yazıyordu, nereden buldum bilmiyorum tarifi. Ama ben dolaptan ilk önce yağı çıkarttım , zaten 50 gr. sonra diğer malzemeleri çıkartıp sıra yağa gelene kadar böyle yumuşak bir şey oldu, ben de bıçakla küçük küçük kesip attım karışımın içine sonra yoğurdum ki yoğurma işlemini hayatım boyunca ilkkez bu kurabiyelerde yaptım:)
    Ve kanımca sen çok daha ala Şam şeytanları çıkartırsın ortaya:)

    YanıtlaSil
  25. Gece; yaa evet bazılarının adı acayip oluyor, bizim damak zevkimize hiç uygun değil. Am abu bildiğin tarçınlı kurabiye gibi, zencefili 2 yerine 2 tatlı kaşığı da koyabilirsin o zaman çok daha hafif oluyor.

    Nilgün Abla; Aynen, bende hep söylerim, Benim hazırladığım masalarda görüntü süper ama içerik sıfır:) Olsun herkes herşeyde yetenekli ve istekli olamıyor ama değilmi:) Bak mesela siz büyük kek kalıbında yapın, ben böyle minik minik oynayayım:)

    Anne Kraliçe; ahhh kıyamam, ben yaparım sana..
    Bunların içinde çok az yağ var, o margarinin bile yarısını koyabilirsin, bence yine kaldırır. Normalde bir paket yağ konulan tarifler gördüğüm oluyor..

    YanıtlaSil
  26. Gülçin; Biraz şişko oldu bunlar, esas bir kaç gün sonra başka fotoğraflar paylaşacağım oradakiler birazcık daha tombul galiba:)
    O kurdelayı da son anda buldum, Burada çok sınırlı, Emin önüne gitmem gerek ama kendimi tutuyorum.

    Mümine; Yok yoook bu kurabiyeyi yapmak çok kolay, gerçek diyorum bak, geri kalanı ise kurdela al- kes bağla, aklına gelen herkes yapabilir. Ben birşeyleri süsleme derdine yapmaya çabalıyorum bu kurabiyeleri kekleri:)

    YanıtlaSil
  27. Öncelikle çok geçmiş olsun. Resimler her zamanki gibi şahane. Ayrıntılar mükemmel. Elinize sağlık. Kurabiyeyi de mutlaka deneyeceğim. İnsanların ağız tatları birbirlerine uymayabiliyor. Ama sizinkiyle benim ki uyuyor sanırım, çünkü üzerine şeker ve tarçın sürülen kekinizi yapmıştım, çok beğenmiştim. Bu kurabiyeyi de deneyeceğim. Hatta şimdi aklıma geldi. Sizin gibi kurdela ile süsleyip işyerimdeki arkadaşlarıma yeni yıl kurabiyesi şeklinde ikram da edebilirim. Hoş olur.
    Elinize sağlık, görseller ve kurabiyeler için.

    YanıtlaSil
  28. Altıüstüevkadını; hem de hiiç değil. Bak diyorum bu benim yoğurarak yaptığım ilk tarifti. tüm malzemeyi karıştır, açılacak bir hamur olsun o kadar.

    Burcu; Çok teşekkürler

    Bahar; yap yap Yağmur da çok sever hem sütün yanında.
    Kurdelayı Beşiktaş'da Gürün pasajındaki tuafiyeciden aldım, çok karışık bir yer köşede bucakta zor buldum.

    Lolipu; Çok sevindim beğendiğine.

    Cepaynası; :) çook teşekkürler

    Münevver; sağolasın..

    Buğday tanesi; O ambalajların içinde kardeşimle aldığımız saatlerin kutuları var içlerine yağlı kağıt serdim, sonra kurabiyeleri dizdim, paketledim. Elime geçen hiç bir kutuyu atmıyorum, bu hem iyi hem kötü, evde yer kalmadı:(

    YanıtlaSil
  29. Sukkertøy for øyet; Thank you so much:)

    İkiz bebek; senin mesaj da çok hoş bu arada:)

    Ahu; Kesin dene, hem basit, hem az kalorili, hem cici..:)

    Eya; Senin gibi bu işin üstadına böyle kurabiye getirmek her baba yiğidin harcı değildir bunu bilesin:) Çok saol bu arada:)

    Aslı; Bende çok korkarım kurabiyeden poçadan, ama bunlara ben şekil vermiyorum ya o yüzden kolay.
    Yaa Aslı Allah biliyor da beni öyle bir yerde çalıştırmıyor, öyle kurdelaların içinde olsam kafayı yerim herhalde:)

    YanıtlaSil
  30. yaaa..ben bayıldım bunlara!!bana da misafirliğe gelir misin :) harika bir fikir bu!!çok da güzel süslemişsin,bi de ben o kırmızı yılbaşı çiçeklerini çok seviyorum,adını bilmiyorum ama :) ellerine sağlık,bloguna bayıldım :)
    artık hergün bakacaklarımdasın :)

    FidoLand

    YanıtlaSil
  31. baban ve annenin nasıl bunca yıl çok iyi anlaştığını şimdi anladım ( allah bir yastıkta kocatsın) baksana aynı dili konuşuyorlar. kesip kesip yedikleri kek ha :) süperler ya.

    kurabiye ve şam şeytanı kadar güzel bir benzetmeyi duymadım ben daha ömrü hayatımda. amcama saygılar :)

    nohutum 2 şer tatlı kaşığı zencefil ve tarçın tepeleme mi olacak? acı olmaz mı acep? muallakta kaldım desem ...

    YanıtlaSil
  32. haa bu arada kırmızı kurdele ve çiçeği her postta görsem yine de bıkmam

    YanıtlaSil
  33. Zencefilli kurabiyelerin en sevdiğim yanı pişerken fırından gelen o nefis koku. Ama benim bir zayıf yönüm var, süslemekle vakit kaybetmeden hemen yiyorum yaptıklarımı. Çok şirin olmuş bunlar, eminim çok ta güzeldirler, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  34. Oooo missss kokusu burnuma geldi valla..bayılırım keke, kurabiyeye..bu tarifide hemen not ettim, belki senin o muhteşem kurdelalardan yok bende ama yılbaşı hediyelerim sayende hazır :))

    YanıtlaSil
  35. Inanılmaz fotoğraf olmuş, nasıl yaratıcı arkadaşlarımız ablalarımız var böyle ya.Şahsen benim aklıma hiç gelmezdi :)

    Ayrıca bir de merak ediyorum, normal ışık mı kullanıyorsunuz çekerken?

    YanıtlaSil
  36. aydacım bayıldım bayıldım hem kurabiyelere hem fotoğraflara, ellerine gözüne sağlık:) tarif de kolay gibi mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
  37. Benim bir suru kalıbım var ama hiç yapmadım. Denemek istiyorum. Bir de marifetin büyüğü fotograflarda bence.. ;)

    YanıtlaSil
  38. çoookk güzel görünüyorlar. canım çekti resmen miss gibi kokusu geldi burnuma :))

    YanıtlaSil
  39. en kisa zamanda oglusla beraber deneyecegim . resimlerinide yayinlarsam seninki gibi kayank sen gosterilceksin :)))

    YanıtlaSil
  40. Şu noel ruhu ne kadar sıcak ve şık bir atmosfer yaratıyor...küçük bir detayı bile sunumu masalsı bir havaya
    sokabiliyor.Aynı şey sokaklar ve vitrinler için de geçerli...

    YanıtlaSil
  41. Kurabiyeler hem göze hem damağa hitap ediyor. Ellerine sağlık. En kısa zamanda denenmek üzere tarif defterine alındılar bile !

    YanıtlaSil
  42. Ne kadar şeker yazıyorsun ☺

    YanıtlaSil
  43. Harika olmuş bunlar ! Nefes kesici :)

    YanıtlaSil
  44. ben sıvıyağ koymuyorum hiç, koyunca tadı nasıl oluyor acaba? senin kurabiyeleri gördüm, bana da kurabiye yapma hevesi geldi:)

    YanıtlaSil
  45. Takmışlar kesmeye kısmına çok güldüm.


    Zencefilli kurabiyeler,yılbaşının yaklaştığına işarettir,deneyeceğim bu kurbişleri;)

    YanıtlaSil
  46. kurabiyeye anlam yüklemek,kokusunu içine çekmek.yetmemek fotoğrafını da çekmekk,okuyucuyu memnun etmekk :))
    çok yaşayın e mi ailecek :))
    bi de nottt, sıvı yağı ne kadar çok koyarsan ya da tereyağın ne kadar yumuşak olursa alacağı un miktarı da bena bağlı olarak artacaktır ;)

    YanıtlaSil
  47. amcam iyiymiş yine. bizde kekin içine meyve koyamazsın, ceviz koyamazsın, kakaolu bile yapsan nerde benim klasik kekim der eşim. damla çikolatalı bile olsa, şunlarda olmasa süper olcaktı falan yapar. çok sinirbozucu ;)

    YanıtlaSil
  48. dün gece gripli bakımından geldikten sonra bu postu görünce bugün için ben de zencefilli kurabiye yapıp Ayda'nın kurabiyelerine özendim bende Zencefilli kurabiye yaptım diye post açacaktım....

    Sabah bi kalktım grip olmuşum :(
    Öyle bakıp duruyorum şimdi burdaki fotolara :)

    Yarına topalıyım yapıcam inşaAllah :))

    Ben bazen içine azıcık yenibahar da katıyorum vede tereyağlı yapıyorum...

    Daha fazla da ağzımı şapırdatmadan burdan çıkıyorum :)

    YanıtlaSil
  49. HEPSİ ÇOK AMA ÇOK GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  50. bu çiçeklerin adını bugün öğrendim,kokina :)
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  51. Nohutum, babacigini üzme, bosver sen onun icin bütün bir kek yapiver, bir yumurta fazla kirarsin kek hamuruna, unu ile sekerini de birer kasik fazla koyarsin, hopp sana iki muffinlik hamur kalir... Bütün kek babaya, muffinler Nohutaaaa...::) Su sahane zencefilliden bir tane kapip kactimmmm...

    YanıtlaSil
  52. Bloğumda fotoğraflarını paylaştım.

    http://fusunt.blogspot.com/2011/12/zencefilli-kurabiye.html

    Teşekkürler sevgili noHUT.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  53. Fidoland; Ne güzel yazmışsın, çok teşekkür ederim. Ve görüyorum ki öğrenmişsin çiçeklerin adını:)

    Nilhan; Bak bravo bende aynı noktalara takılıyorum, detay verilmesi gerek bana bir şeye yapabilmem için... Ben öyle tepeleme koymadım, daha doğrusu tarşını zencefile göre daha fazla koydum. Zencefil bizim damak tadımıza biraz ağır geliyor sanırsam..
    Vee bıkmayacağına sevindim çünkü çok foto var onların olduğu:)

    Selen; evet yaa o koku nefis.. bir iki gün evde kalıyor resmen.. Hem dayanamayıp yemek benim de huyum, bazıları mutfakta hiç atıştırmaz ama ben devamlı otlanıyorum..

    YanıtlaSil
  54. Cemre; Yaa ben geçen sene bildiğin ince tül gibi olan kurdela ile bağlamıştım o da çok şirin olmuştu..

    Elif; Evet benim fotoğraflarda hep normal ışık var, çünkü başka ekipmanım yok, sadece haftasonu fotoğraf çekebiliyorum, photoshop da bilmiyorum ne yazık ki, o yüzden zaman bulur bulmaz kursa gitmeyi düşünüyorum

    Füsfüs; Çok kolay çook ben geçen sene yığınla tarif buldum eledim ve bunda karar kıldım, hem basit hem lezzetli.

    Nazo; Çok naziksiniz efendim:)

    YanıtlaSil
  55. Özge; hemen yap, pişman olmazsın:)

    Esma; Heyecanla bekliyorum fotoğraflarını:)

    Heidi değil, Maria değil, kim bu???; aynen öyle, kutlamasak da, bizim bayramımız seyremımız olmasa da böyle detaylar süsler güzelleştiriyor dünyayı..

    Ololi; Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  56. Resimli Günlük; Ne diyeyim bilemiyorum ki, eriyorum, çok teşekkürler..

    Maegan; Thank you so much:)

    Işın; teşekkürler

    Buket; bu tarifteki sıvı yağ da katı yağda çok az, belki muhteşem olmuyor ama biz seviyoruz.. Yani demek sitediğim bizim evde böyle şeyler az yapıldığından vve başka yiyecek bir numara olmadığından severek yiyoruz:)

    Yıldız; Dene dene, sonra ver Demirin eline bir tane kemire kemire yesin:)

    Müjde; hıııım bu bilgi çok hoşuma gitti. Çok sağol..

    YanıtlaSil
  57. Meral; ooy oyy oooyyy , neden evde kaldığım belli oluyor:)


    Reyyan; Tühh grip mi, bu sene çok sık uğrar oldu bu illet sana, çook geçmiş olsun.
    Gerçi sen durmaz yine yaparsın yığınla iş hasta hasta..

    Helena; Thank you, I am really happy to see you here:)

    YanıtlaSil
  58. Kuzey'in annesi; Çook teşekkürler..

    Münster; Artık öyle yapıyoruz bizde:) onlar yokken yapıyorum topalak topalak:)

    Füsun; Hemen bakıyorum şimdi:)

    YanıtlaSil
  59. Çok şık ve özgün bir blog. Ben de süsleyebildiğim yiyecekler yapmayı daha çok seviyorum.
    Kurabiyeleriniz çok güzel. Deniycem.

    YanıtlaSil
  60. The cookies look delicious, but I stil prefer to buy than make them. I'm not good on baking.

    Your phots once more look amazing, Ayda.
    I am trying to better my photo skills, and I know I need a better camera but I'm not sure which one to buy, would you mind telling me which camera you've been using? '
    Thanks :)

    YanıtlaSil
  61. yazdiklarinla beni gulumsetiyosun canimcim ya.. bizimkilerde seninkiler gibi. bi kere salata yaptim icine dilimlenmis yesil elma koydum diye yemediler.. soylendiler durdular.. olurmuymus efendim. yenilige hic alisik degil bizimkiler. tarhanayi tarhana gibi yemek isterler icine kimyon girince sevmezler.. ama cok yakisiyo tavsiye ederim. :D
    bu kurabiyede mutlaka denenmeli. Burun nasil bu arada. ?

    YanıtlaSil
  62. Neslice; Umarım denersin, eve yaydığı koku bile insanı mutlu etmeye yetiyor..

    Regina; Thak you for your all words.. You are so kind. And I know that you are a very talented person, you can take more beatiful photos than me. As I said on your blog; I have a Canon Eos 550 D camera.

    Şebnem; Evet evet, yeni bir şeyi denemek sitemiyorlar, belki biz de o yaşlara geldiğimizde öyle oalcağız, zamanımız çok değerli olduğu için hiç bir anımızı bilmediğimiz bir şeyi deneyerek ziyan etmek istemeyeceğiz:)
    Burun gün geçtikçe daha iyi oluyor maşallah, sağol:)

    YanıtlaSil
  63. Evet aradığım kurabiyeler bunlar,birde yapabileceğim şeker hamuru tarifi bulursam bu iş oldu demektir:)oğlumun doğum günü kurabiyeleri hazır,yavrum bende böyle bir şey istedi ve bende yılmadan aramaya devam ettim ve istediğim tarifi buldum,teşekkürler

    YanıtlaSil
  64. ben denedim, süper bir tat :)
    tarif için teşekkürler..
    aynur

    YanıtlaSil
  65. çok güldüm :)) güldüm çünkü benzer lafları bende işitiyorum :)) nesil farkından kaynaklanıyor bence. biz araştırıyoruz, görüyoruz, hevesleniyoruz ve yapıyoruz :) özellikle yabancı sitelerde çok örnek var, çok haklısın bende bakıyorum ve çok beğeniyorum. Hediye etme konusunda da haklısın, bence el emeği her zaman çok daha kıymetli. Yılbaşında çok sevdiğim bir arkadaşıma bir kutu kurabiye gönderdim, kargoyla hemde. Annem bir ton laf etti, neymiş efendim, minicik minicik uğraşmaktansa gidip bir kazak almak daha kolaymış :)) çok güzeller, çok beğendim, tarifini de aldım yarın pişiriyorum :) ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  66. Kesmeye takmislar dedigin yerdeki gülüşümleyim hala. Çok yaşasınlar annen, baban :) Hikaye edisine bayiliyorum. Diline saglik.

    YanıtlaSil
  67. cooook hossss cooook keyfli mutlaka çoçulerla yapariz tesekurler canim :)

    YanıtlaSil
  68. şimdi attım firina.. biraz dağılan bir hamur oldu benimki..yumuşak ama böyle sakız gibi değil..Tadı güzeldi hamur haliyle ama pişince bakalım nasıl olacak? Benim ilk denemem ve çok heecanlıyım:D sevgiler.. zerrin

    YanıtlaSil
  69. bayıldık,yemeye doyamadık:) yalnız ben margarin yerine yarım ölçü tereyağı, un olarak 1 bardak tam buğdayunu ve 1 tatlı kaşığına akın zencefil koydum. Ama çok sevdik,minik minik yapıp süsleyip tüm sevdiklerimize hediye ettik..Çok teşekkürler tarif için,sevgiler...zerrin

    YanıtlaSil
  70. Ne kadar sirin duruyorlar bn de deneyecegim :)

    YanıtlaSil
  71. tarifi birebir yaptım bugün, gayet güzel oldu :) birazdan çayla birlikte kurabiye keyfi yapacağız :) tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...