Armutlu ballı kek gibisi yok...






Hep diyorum ya sevmediğim bir meyva yoktur benim diye. Bir sıralamaya koy deseler paniklerim sanki. Sadece armuta karşı bir ikirciklenme vardır içimde. Öyle her armut beni heyecanlandırmaz, yooo yerim yine de ama, dolabı açtığımda en son armut dikkatimi çeker mesela.

 

Akçaağaç armutudur benim favori armutum, hani yeşil, küçücük, naif olanlar, içi bembeyazdır, suludur, tatlıdır… hop hop yersin. Bir de Altınoluk’taki yan komşumuzun armutu bambaşka, mis kokulu, kocaman, sulu ve lezzetli.

 

İşte bu armutlar o armutlar. İstanbul’a gelirken yolda yiyelim diye vermişlerdi, yedik yedik ama arttı da. Kalanlar ile kek yapmak istedim.  Aradım taradım işte bu tarifi buldum.


 

Technicolor Kitchen - English Version benim uzun zamandır takip ettiğim harika bir yemek bloğu, yemek derken çoğunlukla kek tarifleri veriyor. Denediğim ama fotoğraflayamadığım birkaç tarifi daha var. Bence takibe almaya değer bir blog.  Baksanıza onun yaptığının görüntüsü ne harika olmuş, ben birazcık fazla kızartmışım ve benimki yamuk yumuk kabarıvermiş. Ama tadı gerçekten çok güzel. Keki pamuk gibi oluyor iç rahatlığı ile deneyebilirsiniz.

 

Gelelim tarife;
 

Malzemeler
3-4 adet Armut
½ cup bal
2 yemek kaşığı limon suyu
¾ cup + bir yemek kaşığı kadar (184 gr) yumuşak tereyağ
2/3 cup (116 gr.)  esmer şeker
3 yumurta
1 ½ cup + 1 ½ yemek kaşığı (225g) un
1 paket kabartma tozu (Bence bende bu biraz fazla geldi siz yarısını koyun)
¼ çay kaşığı tarçın (Ben daha fazla koydum)
¼ çay kaşığı hindiztan cevizi
1/3 cup (80ml) süt

“Cup” ölçüsü olarak su bardağını da kullanabilirsiniz (ustalar böyle diyor yani) .
 

Malzemeleri tezgaha dizelim sonra da fırını 180 dereceye ayarlıyalım, başlayalım armutları soymaya. İlk önce yarıya sonra her bir yarımı 4 parçaya bölüp çekirdeklerini çıkartalım. Küçük bir tencerede, kısık ateşte armutlar, bal ve limon suyunu bir güzel armutlar yumuşayıncaya kadar pişirelim (lapa olmayacak sadece renkleri şeffaf gibi olsun, balı içine çeksin, diriliğinden bir şey kaybetmesin güzelim armutlar). Pişti bunlar dediğimizde armutları ayrı bir tabağa  alıp soğumaya bırakıyoruz ama ballı suyu da atmıyoruz.

Gelelim kek kısmına; tereyağ ile esmer şekeri mikser ile krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz, sonra yavaş yavaş yumurtaları ekliyoruz ve yine güzelce çırpıyoruz. Bu karışımın üstüne, un, tarçın, hindistancevizi, kabartma tozunu da ekledikten sonra ne yapıyoruz tekrar çırpıyoruz ve sütü ekliyoruz,  bu esnada yavaş hızda karıştırıyoruz mikser ile. Karışımı önceden hazırladığımız kalıba döküyoruz, üstüne Armutları diziyoruz ve 50 dakika kadar pişiriyoruz.

 

Tamam bu kek pişti, harika oldu dediğinizde fırından çıkartıp bir süre sonra kaşıkla yavaş yavaş ayırdığınız ballı suyu kekin üstüne döküyorsunuz.

Ben servis ederken dilimlerin üstüne döktüm bu şerbeti. Bazıları istemedi çünkü ama bence tümünün üstüne dökülse, iyice emse çok daha güzel olur. Servisi de ılıkken dondurma ve artan armutlarla beraber yaparsanız zevkten eriyebilirsiniz.

Haydin afiyet olsun.
 
Tabak - Çanaklar;
 
Kek Servis tabağı ; IKEA
Pasta tabağı ; Cemile
Kaşık - Çatal ; Hisar
Çiçekli Kupalar ; Cath Kidston
Düz Renk Kupalar ; Porland
Porselen Demlik ; Touch Me (Hani Makro ve Migros'larda satılıyor ya. Web sitesini bulamadım.)
Armutların içine olduğu kase; Annem onu babamın eski pantolonlarını verip kapıya gelen kadından almış.
 

 
I love all kind of fruit. These pears were from our neighbor's garden in Altinoluk. It looks still delicious.

I wanted to try a cake with pears and I found a recipe on Technicolor Kitchen - English Version's blog. I have been following this great blog for a long time and I love it so much. You can find a lot of delicious cake and another recipes in there. As you see her images are really good.

My cake looks little bit different from the original image (mine looks little bit crooked: ) ) but the taste was wonderful. I think you should try it.

You can see all recipe and details here.
 
Bon appetit...
 
 
 
 


NOT: Şu fotoğrafların içinde beni bulun hadi: )

P.S. : Let’s find me inside these images: )



 
 
 

95 yorum :

  1. Nefis görüntüler ve güzel bir tarif. Sen de kaşıktasın Nohutçum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ilk mesaj ve ilk doğru cevap...
      Bir çok fotoğrafı silmek zorunda kaldım, içinde ya koca kafa yada sırf bacak çıkmış:)

      Sil
  2. En sevdiğim blog, hani sevdiğin bişeyi merakla beklersin ya işte öyle bekliyorum paylaşılanları. Sabırsızlıkla... :)Havuçlu keki, verilen muffin tariflerini denedim ve çok beğendim. Bunu da denemez isem çatlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Ahh bu sıralar pek ilgilenemiyorum burasıyla, sinir oluyorum ben de bu duruma umarım eski günlerime geri dönebilirim.
      Bu arada tarifleri denemene ve beğenmene çok çoook sevindim.

      Sil
  3. bloglara dönüp bu tarifle karşılaşmak inanılmaz.
    Bence sen bu güzellikler arasında eriyip gitmişsindir Nohutum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek eriyip gittiğim söylenemez aksine şiştim:)

      Sil
  4. bulamadim :(
    sasi bak sasir gibi bile baktim ama bulamadim. ben zaten onlarda da resmi hic goremezdim.

    armuta karsi bir ikirciklenme bende de vardir. Bu nasil bir soz cok guldum :) Velakin yazlik bahcesinden ne ciksa yenir degil mi :)

    Dur anlatmam lazim. Son yazliga gittik sohbet ediyoruz komsularla. Aa dedi bir teyzem Gulcin git arkada erikten kopar da ye sen yiyemedin diye icimizde kaldi. Ben gittim arkaya ara ara yok bulamiyorum erigi. boyle erigimsi bir sey gordum dedim bu heralde. aldim geldim. O ne dediler bunu buldum dedim butun komsular yerde. Olmamis nektar toplamisim. Olmamis bir de. Of ya allahtan 1 tanecik kopardim :) Olmamis molmamis yedim kopardim ya artik. bir aciydi ki sorma :)

    Kek sahane olmus bu arada eline saglik. bence seninki daha guzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bak kaşığın içindeyim, sehpanın üstüne koydum kek tabağını ben de sandalyenin tepesine çıktım, hiç fark etmedim yığınla fotoğraf benim bacak ve koca kafa fotoğrafları ile dolu:)

      "İkirciklenme" çok güzel bir kelime, biz Fundayla bunu yaklaşık 2-2.5 yıldır kullanıyoruz. Hatta bazen saçma bir şey söylüyorum sırf ikirciklenme geçsin içinde diye:) hem söylerken hem yazarken gülüyorum bende:)

      :) Olmamış nektar da ne ekşi olur ama... Ama iyi yapmışsın yemekle..

      Sil
  5. Buldummm :-) Pantolonunun rengi harika.
    Fotolara ba-yıl-dımm yalnız.
    Bir de şu armut kasesinin hikayesine. Ahahhaaaa :-)

    http://www.tarteletteblog.com/
    şu bloğu sana daha önce söylemiş miydim? Söylemiştim galiba :-)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bir bulan daha... (Aslında bende şort vardı ama öyle bir bacak çıkmış ki sanki biryeş giymemişim gibi:) )

      Evet o blğu hem sen söylemiştin hem ben takipteydim. Sadece kek pasta fotoğrafları çekiyor , ben de sadece onları fotoğraflamaktan zevk alıyorum bu yüzden büyük bir zevkle takip ediyorum onu.

      Sil
  6. eridim gerçekten , yemeden yemiş kadar oldum diyesim var... hem yapasım hem aldığım kiloları nasıl veririm diye düşünesim var...tabak,çanaklar çok güzeller yine...gidip alışveriş yapasım var.
    ellerine sağlık , afiyet bal şeker olsun.takdir ve tebriklerimle...
    sanki şu armut ağacının arkasındasın ,belki de kaşığında lokması kalmış tabağın başında ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bilemedinnnn.... Şu beyaz sehpada çekilmiş ikili fotoğrafta kaşığın içindeyim.
      Şöyle bir yorumunu okudum da sanki insanları yoldan çıakrtıyormuşum gibi bir suçluluk bürüdü beni:)) Kiloların sorumlusu olmak istemem hani yani:)

      Sil
    2. yok canım, bütün derdim aldığım kiloları verip senin paylaştığın leziz pasta,kekleri rahat rahat yapıp yiyebilmek...
      asla ve kat'a kilolarımın sorumlusu sen değilsin :)

      Sil
  7. herşey harika görünüyor. denemek için sabırsızlanıyorum. fotoğraflar ve seçtiğin kareler nefis. bu arada seni gördüm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) tebrik ederim ve çoook teşekkür ederim.

      Sil
  8. canım çekti resimler o kadar güzel ki...


    sen de kaşıkta bir suret olmayasın

    YanıtlaSil
  9. OF OF ELLERİNE SAĞLIK
    ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyor, Ellerine Sağlık. Hemen tarifi not ediyorum. Heheh Seni tersten gördüm gibi :)

    YanıtlaSil
  11. Müthişşş görünüyor, ben de armutu yerim ama olmasa aramam, ama bu tarif harika, denenecek listemdeki yerini aldı, çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, denersen beğeneceğine eminim yani büyük de konuşmak istemem ama gerçekten keki yumuşacık oluyor.

      Sil
  12. It looks very delicious to me! :)

    Yes, it is Guernica that we have built our table aroud :)

    Have a nice day!
    Hugs Sofia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks alot for your comments and answer. Your table looks great.

      Have a great week.

      Sil
  13. Wow diyorum! Bence seninkinin görüntüsü çok daha güzel olmuş. Hem çok da güzel kabarmış, kekim ben diyor işte :)
    Fotoğraflar, tabak çanak, herşey harika. Kekin sunumuna da bayıldım.

    YanıtlaSil
  14. Ayyy Allah'tan evde kek var da nefsimi körelttim birazcık, fotoğraflara baktıkça cup diye kekin üzerine atlayasım geliyor. Annen şahane bir takas yapmış yani belirteyim hemen, alkışlıyorum kendisini :)
    Sen mi?
    Neredesin Firuze?
    Bakorum bakorum göremorum seni :/

    YanıtlaSil
  15. resımelre ayrı bıttım normalde armutu tatlılarda sevmememe ragmen resmen asık olarak baktım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ne çok ben gibi varmış, armut için üzüldüm şimdi:))

      Sil
  16. nefis görünüyor, afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  17. armutlar da güzel kek de güzel tabak çanaklar da güzel:))

    YanıtlaSil
  18. Bu günün en şahane yazısı buydu. İçim açıldı güzel görsellere baka baka... Ağzımın suyu akmasa iyi olacaktı ama n'apalım artık,İstanbul uzak çat kapı sana gelemeyiz;mecburen biz de kalkıp pişireceğiz:) Sevgiyle kal!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahhaaa sen alasını pişirirsin Nigün Abla ama yakın olsaydık da ben sen ne zaman istesen yapardım.

      Sil
  19. Seni,uzaklardan takip eden ,yaptiklarini begenerek ve icim acilarak izliyorum.

    Haa bu arada seni buldum:))
    Kasiktasin.:)

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de sevgiler...
      Ve evettt kaşıktayım..

      Sil
  20. tabağın üstten çekilen fotoğrafında, kaşıktaki yansıma mı acaba :)


    Bizim bahçemizde de armut ağaçları var ama ikisi de bu cins değil.

    Kek harika gözüküyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brawo bildin Ayşegül:)

      Kışın olan bir Armut vardı adı neydi onun?? Bak ben onuda yerim aslına, şimdi aklıma geldi, deveci mi, develi armutumu, deve armutumu, ayy deve var içinde sanki...

      Sil
  21. kaşıktaki yansıma:) ufff keke harika.. ama ben rejimdeyim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de gişrsem o rejime pek iyi olacak.

      Sil
  22. çok güzel çok lezzetli görünüyor elinize sağlık..üstüne serpiştirdiğiniz armutları nezaman koymak lazım..gözümdenmi kaçıyor ne bitürlü tarifte bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek hamurunu kalıba döküyoruz sonra armutları üstüne diziyoruz, sonra hooop fırına...:)

      Sil
  23. Armutlar ne öyle yahu, armut sevmeyen benim bile canım çekti :)
    Ellerine sağlık...
    Sen biliyo musun o eskicilerden neler neler alırdık biz çocukken, "layloooonciiiii" diye gelirlerdi köye, ne bulursak eski metaller, demirler, toplar verirdik, mandal alırdık, leğen alırdık, nasıl güzel zamanlardı bir bilsen...
    Senin resimler nasıl bu kadar güzel çıkabiliyo yahu, benimkiler kör bir kuyudan gibi hep, karanlık, zifir :(
    Sevgiler çoook, herkes diyo ama bir kez daha, çok güzel senin postların, iç açıcı, en çok ihtiyacımız olan şey de o değil mi bugünlerde.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esen...

      O günler gerçekten harikaydı. Bir keresinde teyzemin kızıyla yığınla eski kıyafet verdik kadına. Sonra istediğimiz şeyler yoktu, ben getiririm yarın dedi ama getirmemişti:) Günlerce o kadını beklemiştik...

      Bu fotoğraf işi çok gıcık. Çok ışık olsa olmuyor, az olsa olmuyor.. Çok uğraşıyorum ben de... Olmadı Picassa da biraz açıyorum renklerini...

      Sil
  24. Nohuuuut,İstanbul'dan bir kaç gün sonra Ankara'ya döner dönmez bu keki yapıp adosh'a sürpriz yapacağım.
    Çok yapmak istedim bu keki ama bir sorum olacaktı.
    Örneğin şeftali, elma gibi meyvelerle de yapabilirmiyiz?
    Normalde olur herhalde de şu ballı su kısmına uygun olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence elma ile olur da şeftali dağılabilir, uzmanına sormak gerek:) Beni aşıyor bu sorular...

      Sil
  25. Kasigin sapindasin..:) Ne isin var orada....:) Canim benim, kek sahane, fotograflar sahane... sen sahane....:)

    YanıtlaSil
  26. Tam da bu ara boyle bir kek ya da tart tarifi ariyordum. Hemen denemeliyim. Ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  27. Hi!
    It looks so delicious!!!

    xoxo

    YanıtlaSil
  28. mımm.nefis olmuş..kekmi fotoğraflar mı güzel karar veremdim..ikiside birbirinden güzeller..ellerinize yüreğinize sağlık..bu sene çok armudumuz var...tarif çok kullanılacak..sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Bugün Pinterestte dolanırken bir foto gördüm daha yarısı açılmış aha bu nohuttur dedim.. doğruymuş şuradaki en son fotoymuş gördüğüm.. ve gene harika harika harika fotolar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göz hafızası işte böyle bir şey:)))
      Çok teşekkür ederim efendim...

      Sil
  30. Hemen buldum seni... kaşıktasın :)
    Armut hayranlığım benimde yoktur ama kek öylesine güzel görünüyor ki gel beni ye diye bağırıyor resmen. Tabağın hikayesine de koptum yaw, komiksiniz komik :))
    Akşam akşam bu post iyi geldi...tek kötü tarafı canım kek çekti :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bu kaşıktaki en normal halimdi, fotoğrafları düzenleyeyim dedim, bir baktım kiminde kocaman kafa, kiminde sanki çıplakmışım gibi ben:))
      Bu arada ben de şu tariflere sulanma ve yapma işine son vermeliyim ya da ara... Yoksa gidişat kötü..

      Sil
  31. Selamlar Nohut, yine mutfaktasin neguzel:) Ellerine saglik Kekinin kokusu taa buralardan hissediliyor emin ol:) yarin sabah ilk isim denemek olacak benimde.Bende meyveye bayilirim. En cok hangisi desem bilemem ama listelesem en son sirada portakal olur cunku soymaya usenirim:) ama gel gör ki meyve denen sey benim icinde bayılınası hatta çatlayıncaya kadar yenilesi birsey.
    Buarada resimler yine cok sicak. Seninle şahsen tanismasakta gerek fotograflarindan , gerek keklerin:) gerekse paylasimlarindan sanki buralarda yakinimdaymissin gibi geliyor. Tekrar ellerine saglik nohut...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Melike..
      Meyva sevmemek gibi birşeyi düşünemiyorum ben de. Bıraksan dünyaları yerim. Ders çalışırken masama meyva koyardım (ama öyle bir tane falan değil, bir kilo mandalin mesela:) ) sonra onlar bitmeden ders çalışamazdım. Üniversiteye hazırlanırken o kadar çok portal, mandalin yemişimki ellerimin sarısı uzun süre geçmemişti:))

      Sil

  32. çayımı alıp gelmiştim,
    bir dilim olsaydı dedirttin bana,
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  33. Harika fotoğraflar olmuş yine, tadından şüphem yok :)

    YanıtlaSil
  34. bu blog rüya gibi, içimi açıyorsunuz...
    sevgiler,
    duygu

    YanıtlaSil
  35. Çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  36. Şu fincanı bundan önce de gördüğümde çok sevmiştim gene çok sevdim!
    Güzel güzel fotoğraflanmış hele o dondurma eritilene kadar fotoğraflanmış bir ısırık alsa idin amann sende:-)
    Ellerine sağlık o konuştuğumuz kek olduğunu hatırladım dur bende yapayım haftasonu,ben de bu ara Limonlu&Fındıklı kek'e takılmış durumdayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim buz dolabında pek iş yok, dondurmalar hep böyle kayık ilk çıktığı anda bile, o yüzden fazla dayanmadı zaten hemen yumuldum:)
      Limonlu keki benim kardeş pek sevmiyor o yüzden bizim evde yapılmaz hiç. Ama ben severim bak:)

      Sil
  37. Muhteşem bi post olmuş Nohut!
    Fotoğraflar, tarif, yazı hepsi için teşekkür içimi açtın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook çok teşekkür ederim. Bu yorumlarda benim içimi açıyor:)

      Sil
  38. Nohutcum akşam yaptım keki. Görüntüsünü pek benzetemesem de, tadı harikaydı. Herkes çok beğendi :) teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim, herkesin zevki başka çünkü, hem tavsiye ediyorum hem tedirgin oluyorum:)
      Afiyet olsun o zaman...

      Sil
  39. kaşığın içindesinnn :)
    Vahide

    YanıtlaSil
  40. Kolaj yaptığın resimdeki kaşıktasın :)
    Yine şahane resimlemişsin.
    Şifa olsun!

    YanıtlaSil
  41. My dear friend, how I have missed to visit your beautiful blog. Your photos are more beautiful than ever.
    I've never eaten a pear cake, but yours look so delicious that I would like to try and make one myself.
    I've followed the Technicolor Kitchen for a white, it is indeed a special blog.

    ps.: I'm going now to see and be delighted by all of your posts that I have missed.

    Have a blissful week.

    xoxo

    YanıtlaSil
  42. Çok severek takip ediyorum resimlerine ve tariflerine bayılıyorum. Tabaklarında çok zevkli cnm güle güle kullan. Dondurmayla kek de ne güzel olur..

    YanıtlaSil
  43. çok çok iştah açıcı, görmeyeydim iyiydi bu postu :D

    YanıtlaSil
  44. aydacım harika fotograflar cok iyi çekmişsin ve tabii harika bir kek.. özlemişim seni bu arada gördüğüm iyi oldu:)) öpüldünüz:) gülço

    YanıtlaSil
  45. bu "ikirciklenme" sevmemek gibi anlamınada geliyorsa hakkımı kullanıyorum.Armut meyvesini hiç sevmem Aydacım:(
    ama o kadar iştah kabartıcı gözüküyor ki benim bile canım istedi:)

    YanıtlaSil
  46. Paylaştığınız tarifleri her zaman çok beğeniyorum.Daha önce paylaştığınız pankek tarifini sık sık yapıyorum,çilek ve nutellayla indiriyoruz mideye:)Bütün arkadaşlarım öyle pofuduk bir pankek tarifi ararken ben sizin tarifle bir anda gözde oldum bu sebeple çok teşekkür etmeliyim.Bu tarifi de deneyeceğim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  47. Kekiniz bir harika görünüyor ayrica konseptinize de bayıldımm.Her şey harika gorunuyor

    YanıtlaSil
  48. kaşığın içerisine düşmüşsün sayın nohut :D...ben armutlu uydurma kek yapıyorum az tereyeağınla falan pişirip ama eminim bu daha lezzetlidir..hemen deneyip hemende yiyip yazarım ...

    YanıtlaSil
  49. Tam da armutlu bir kek tarifi aranmakyaydım..:)

    YanıtlaSil
  50. kesinlikle harika :):): Ama tabak ve fincanlara bayıldım, evlilik hazırlıkları yapan birisi olarak nereden aldığınızı sorsam :):):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yukarıda hepsinin nereden alındığını yazdım oradan öğrenebilirsin.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...