Mumluk yapmak güzel şey...




Epey oluyor bu mumluğu yapalı, fotoğraflarını da düzenlemişim ama unutmuş gitmişim. Akşam evde zavallım bir köşeden bana göz kırpınca hatırladım.
Pinterest’de görür görmez çok hoşuma gitmişti bu mumluklar, hemen nasıl yapıldığına baktım, kafama da yattı, birkaç gün sonra yapmıştım bile. Epeydir kullanıyoruz hiç deforme olmadı.
Yapılışını fellowfellow’un sitesinden görebilirsiniz. Ben kumaşları küçük kavanozumum boyunda şeritler halinde kestim, kumaşın bir kenarı resimde gördüğünüz gibi pürçüklüydü (pürçük= pırtık), bu haliyle hoşuma gitti ben de öyle bıraktım.




Tutkal olarak pritt’in tüpte olan çok amaçlı tutkalını sulandırarak kullandım, küçük bir kaseye biraz tutkal sıkıyorsunuz sonra su ile iyice açıyorsunuz, kestiğiniz kumaş parçalarını bu sulu tutkala daldırıp ıslak ıskak kavanozun iç duvarına yapıştırıyorsunuz. Birazcık sabır gerekiyor evet , birazcık özen ve dikkat… Ben hiç sevmem yamru yumru yapılmış şeyi, ilk yapıştırmaya başladım, baktım biraz zor olacak bu iş.. Aldın mı başına belayı dedim kendi kendime.. şimdi yarıda da bırakamam, uyduruk da yapamam, uğraş dur… Ama ikinci parçayı, sonra üçüncüyü yapıştırmaya başlayınca elim alıştı. Bitince balkona koydum sabaha kadar orada kuru. Akşam işden gelince de sehpamızın üstüne diğer mumlukların yanına koyup hıımm’lı bir iç geçirmeyle gülümseyerek seyrettik:)



I have made this cute candle holder a few weeks ago and I had arranged its photos but I  forgot to share it with you until yesterday evening.  While I was doing some house chores it winked at me :)
You can see  all details of this cute candle holder's diy project at the fellowfellow blog.
When I saw their photos on the Pinterest, I looked at all materials that I need and began to do. Firstly I thought that it was very difficult but after a few steps I got used to.
Now, whenever I see it , I smile...










24 yorum :

  1. cok sirin olmus.lila benim favori rengim de asik oldum o mumluga.ilk goruste ask.ellerine saglik.sevgiler,kolayliklar.

    YanıtlaSil
  2. mumluk çok güzel olmuş ama ben o arkadaki lavanta demetine bittim çok güzel nerden aldığını sorsam söylermisin.

    YanıtlaSil
  3. Ya o makas bile ayni tonlarda...bu nasil bir inceliktir...zevktir. Nohutcugum sayende kavanoz ve kutu biriktirmeye basladim desem..haaa ne sekle sokacagim, orasi henüz bir muamma...!!!! sevgiyle kucakliyorum seni...

    zehra

    YanıtlaSil
  4. emeğine sağlık pek şirin gözüküyor:)

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık, rengine de fikrine de bayıldım !!!
    işin işçilik kısmında da çok haklısın..işi vezirde rezilde ediyor..ki bu işlerde ben ikinci bölümde daha iddialıyım galiba :))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş yine,harika ve basit fikirlerle çok güzel şeyler üretiyorsunuz,bir de hiç üşenmiyorsunuz ya,hayranım size :)
    ama ben bişeyi merak ettim,bunun içinde mum yakınca kumaş tutuşmaz değil mi,tealight konuyor tabi ama,geniş olduğu için birşey olmaz sanırım,değil mi :)

    YanıtlaSil
  7. ELLERİNE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ TAKİPTEYİM:)

    http://mismett.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, daha önce yaptığın mumluklar daha güzeldi kanımca.Emeğine haksızlık etmek istemem ama bunu beğenmedim...çünkü kavanozun kenarından taşan o tüylü uçlar şık olmamış...ayrıca kumaş seçimin de hoşuma gitmedi...

    kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  9. Amma velakin yanmaz mı Aydam mumluk? her an gözönünde tutmak laazım mı yanarken acep?

    YanıtlaSil
  10. burnuma miss gibi kokular geldi nedense:)) mutlu haftasonları...

    YanıtlaSil
  11. Ben de kumaşlar yanmaz mı diye soracaktım lakin benden önce sormuşlar :)
    Görüntü harika, her zamanki gibi.

    YanıtlaSil
  12. u.aydın; Ben de bu tonunu çok seviyorum. Bir de çoook teşekkürler..

    Filiz; O taaa Ağustosa ayında kardeşimin doğum günü için arkadaşlarının aldığı çiçeğin içindeydi, onları ayırdım kuruttum. Hala duruyor evde.

    Zehra; Sen çok daha alasını yaparsın, öyle zevkli ve beceriklisin ki..

    Nalan; Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Zeynep; estağfurullah:)) Senin yaptığın seramiklerin yanında bu çocuk oyuncağı kalır..

    Mismet; Teşekkürler..

    Sezens; Peki:)

    Meyra; sana da missss gibi bir haftasonu diliyorum..

    Fidoland, Deli-anne, Esra; Benim de ilk aklıma gelen buydu, eee bu yanar diye düşündüm. Orjinalinde de bu konuyu epey bir anlatmış, içine pilli mumlardan koyabilirsiniz risk almak istemiyorsanız demiş. Ama kendisi de normal bildiğimiz tealight dediğimiz mumlardan kullanmış. kavanoz çok dar olursa ve kumaşları kenarlara güzelce yapıştıramazsanız bence riskli olabilir.. Benim kullandığım kavanozun çapı muma göre epey geniş, hiç temas yok, bir kez içinde mum yaktım mı da yerinden oynatmıyorum, gözümün önünde öylü usul usul yanıyor. Epey de kullandık şimdiye kadar bir problem olmadı. Ama bu bundan sonra olmayacak anlamına da gelmiyor:)) Aslına bakarsanız içinde mum yanmadan da bu yöntem ile kavanozlar bir çok amaç için kullanılabilir...

    YanıtlaSil
  14. bence paralar verip aldığımız pek çok mumluktan çok çok daha güzel...
    ellerine sağlık nohutcuğum:)

    YanıtlaSil
  15. süper olmuş! ben yine de denemesem iyi olur, kesin mahvederim :)

    YanıtlaSil
  16. kalpli kalpli pek bir şirin olmuş:)
    ellerine sağlık canım.
    mutlu haftasonları.

    YanıtlaSil
  17. Dışına ince bir kurdelede bağlasak nasıl olur acabağ Serpil Çakmaklı :))
    Sanırım o pürçükler, mum yandığı vakit pek bir hoş görünmekteler.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş. Süper fikir.

    YanıtlaSil
  19. çok tatlı olmuş...
    güzel kokulu mumlar ile de mistik bir hava yaratıcaktır..
    süper
    sevgler

    YanıtlaSil
  20. WOW! Very beautiful! It's very easy to do! LOVE!

    Kisses,

    Luiza Mallmann
    decorarsustentavel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  21. I would love to make these, they are so pretty! :)

    YanıtlaSil
  22. blogun cok hosuma gitti...süper olmus...sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Good idea! I have a lot of glass jars at home, need to make some of these candle holders, so nice!

    YanıtlaSil
  24. Lovely blog ;))))
    I am following from Brasil,
    Bella
    http://dasbellas.blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...