Yiyelim Güzelleşelim...

Dün akşam Mutfak Sanatları Akademisi’nde bir yemek kursuna katıldım. İtalyan mutfağından bir menuyü yaptık. Herkese tavsiye ediyorum, çok eğlenceli geçiyor. Bir istasyonda 2 kişi çalışıyorsunuz. Bunun anlamı 1 menüyü 2 kişi birlikte yapıp yiyorsunuz. Ben tek başına katıldım ama kardeşimle ya da başka bir arkadaşımla gitseydim çok daha fazla eğlenirdim. Epey kalabalık oluyor, çiftler, arkadaşlar, benim gibi yalnız gelenler, baba-oğul gelen bile vardı. Benim eşim Romen bir yeni gelindiJ Eşi bir Türk ve evleneli henüz 1 yıl bile olmamış. İlk başta hiç konuşmadı, Türkçe bilmiyor, çat-pat ingilizce anlaştık.
İlk önce salata ile başladık “Portakallı Roka Salatası”. Doğruyu söylemek gerekirse bu konuda mütevazi olamayacağım, çünkü bizim ana yemeğimiz çoğunlukla salata olduğu için ben salata mevzunda aştım… Benim roka salatam çok daha güzel oluyor..
Neyse gelinimiz ile birlikte yaptık salatayı afiyetle de yedik, bir yandan da şarap ikram ediyorlar, bardak hiç boşalmıyor yani. Bu yüzden de gecenin sonuna doğru herkes birbirinin yaptığıyla dalga geçip gülmeye başlıyorJ
Menüyü veriyorum;
Portakal ve cevizli roka salatası
Kabaklı risotto
Kırmızı şaraplı ve mantarlı dana yahni  polenta kekleri ile
Tarçınlı zeppole, vanilyalı dondurma ile
Hiç fena değil değil mi? Bir de bunların hepsini yedik, eve geldiğimde çatlamak üzereydim, 2 şişe soda içtim yine de kendime gelemedim…
Kısacası arkadaşınızla, eşinizle, sevgilinizle, çocuklarınızla katılabileceğiniz harika bir ortam, "kendin pişir kendin ye" olayının farklı bir boyutu...
Daha detaylı bilgi ve alternatif isteyenler MSA (Mutfak Sanatları Akademisi), İstanbul Culinary Institute, SMN (SMN Tat Merkezi) ve Chef's İstanbul Mutfak Atölyesi'ne bakabilirler.

Yukarıdaki tabakların sahibi Nestdecoration.


Bu maviş romantik tabaklar ise Cherry Menlove'un.

Hazır konu yemekten açılmışken sizlerle "masada ki sanat" konulu bir iki fotoğrafı da  paylaşmak istedim.

Yiyelim güzelleşim:)

4 yorum :

  1. Valla ben de benim olsun istiyorum ama paylaşabilirim.
    Gerçi Annemin çeyizinden kalma bu tarz pasta takımları var ama annem büfede saklıyor vermiyor bize:)

    YanıtlaSil
  2. valla tabaklarda menüde harikaymış daha ne olsun :)) afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. Ben de de var azıcık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...