Yağmurda Bir Paris Sokağı...

Havaya takmış durumdayım… Camdan dışarıya bakıp ıslak caddeleri görünce aklıma  Gustave Caillebotte’un “La Place de l'Europe, temps de pluie” (Yağmurda Bir Paris Sokağı) isimli tablosu geldi. Caillebotte 1848 – 1894 tarihleri arasında yaşamış Empresyonist ressamlardan biri. Empresyonistlerin 3. sergisine bu eseri ile katılmış ve büyük ilgi toplamış.

Orjinalini Chicago Art Institute’de görene kadar hakettiği önemi kendisine vermediğimi düşünüyorum. Orjinali o kadar büyük ki, (şimdi baktım 212,2 cm. x 276,2 cm’miş) görünce hayran olmamanız mümkün değil. Şu arnavut kaldırımlarına bakın sanki gerçekten ıslaklar. Hele persfektif harika, sanki üç boyutlu çizilmiş. Şemsiyeyi adamın elinden alıvermek geçiyor insanın içinden…  




Yukarıdaki eskizi de müzenin kafesinde yapmıştım, sanırım 2 yıl önce…
Şimdi tam bir müzenin kafesinde aldığın parlak kitapları sevme havası...


2 yorum :

  1. Süper süper..Resim çizmek gerçekten büyük b,r yetenek.Eskizin süper,bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. Çoook teşekkür ederim. Bak gaza geldim şimdi:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...