Bizim duvar bu sıralar - on the wall





Çok çok geç kalmış bir post bu. Uzun zamandır salonda yapmak istediğimiz bazı değişiklikleri bir kaç ay önce yaptık ama sizlerle ancak paylaşabiliyorum.

Fotoğraflar bir türlü içime sinmedi, ama ne yapsam ne etsem istediğim keskinlikte fotoğraflara ulaşamadım. Ben de olsun kader utansın diyip vazgeçtim bu sevdadan.
Mümkünse her duvara birşeyler asmak istiyorum ama o çivi olayı yok mu beni deli ediyor, hayattan soğutuyor resmen.


Şu gördüğünüz çarpı işleri taa geçen sene yılbaşında sevdiğim iki kişiden gelen hediyeler. Şu kalpli şirine Ahu’nun hediyesi, diğeri de Sevdiye’nin. İkiside bu konunun uzmanı biliyorsunuz: ) Öyle güzel işlemişler ki baktıkça hayran oluyorum, gıpta ediyorum becerilerine.  Aslında biraz da bu yüzden  neredeyse 1 sene beklediler evin farklı köşelerinde bu güzellikler.  Onları hep gözümün önünde istedim ama ha diyince duvardaki mevcut tabloları çıkartıp bunları asmak mümkün olamadı. Duvarın boyanması gerekiyordu. Duvarı boyamadan önce de o duvarın önündeki hiç sevmediğimiz koltuktan kurtulmamız…
 

Bu arada yine aylar aylar önce Silvia’nın kuşlu posterini almıştım internetten. Matisse’in Blue Nude IV’nün yanına arkadaş olsun istedim.  Oldum olası kağıt kesim sanatına hayranım. Burada workshoplar olsa bir fırsat bulup kesin katılırım dediğim ilk sıradaki aktivite. Benim bu sanata olan ilgim Matisse’in cut out’ları ile başladı. Kağıtları keserek ortaya çıkan figürlerin hepsini çok sevdim. Daha sonraları da paper cutting olarak anılan kağıtları keserek yapılan eserlere hayranlığım arttı.

Bu sıralarda Silvia ile tanıştım. O kadar zevkli, o kadar güzel şeyler yapıyor ki, yaptığı her şeyi seviyorum. Silvia İtalya’da eşi ve çocukları ile birlikte yaşayan bir sanatçı. Son zamanlarda sık sık workshoplar veriyor. Keşke bir gün İstanbul’a da gelse ve biz de o zevki tatsak. Bloğunu takibe alıp,  dükkanına kesin göz atın siz de bence, kesin seversiniz.

Neyse adım adım planladık bir hafta içinde yapacaklarımızı ve Cuma akşamı iş çıkışı IKEA’ya gittik, bir koltuk aldık, sonra eve geldik, saat 3’e kadar kitaplığı tamamen boşaltıp  yeniden düzenledik, ertesi sabah bir yandan boya işine girişirken diğer yandan arka odaların temizliğine başladık. Pazar sabahı saat 8:30 da Fundayla ikimiz 3.10 cm uzunluğundaki dana gibi koltuğu, ayıp olmasın diye, apartımanda kimsecikler uyanmadan evden çıkartma işine soyunduk, kapıdan çıkmayınca salonun ortasında koltuğun etrafında bir iki tur atıp, alet çantasını getirdik ve koltuğun kollarını bir güzel söktük, bu sefer zor da olsa kapıdan çıktı ve biz o koltuğun altında kalmadan onu en alt kata kadar indirmeyi başardık. Azmin zaferi!!!

Mutluluktan ve stresten resmen bir süre dizlerimin titremesine engel olamadım…  Öğleden sonra yeni koltuk geldi, içeriden çıkandan epey küçük, ama adamlar kan ter içinde kaldılar, onlar zorlandıkça, biz olur olur, girer bu diyoruz ama biz bir iki saat önce bunun büyüğünü çıkarttık bu kapıdan diyemiyoruz: ) Yok çünkü ikimizde 1.5 m boylarında ufak tefek tipleriz, hem niye siz çıkarttınız bir adam neden tutmadınız diyebilir. Onlara sin böyle göründüğümüze bakmayın biz birer cep herkülüyüz ve adam tutup onun nazını çekecek kadar sabrımız yok demek biraz ayıp geldi.

Sonuçta koltuktan kurtulduk, akşam üstü yenisi geldi, temizliğimiz bitti, duvara çiviler çakıldı, yeni tablolar yerlerini aldı. Ohh bir ferahladık, bir hafifledik, bir mutlu olduk ki sormayın. Ama geçen hafta sonu da salonda bazı eşyaların yerini değiştirdik, ne kadar süre böyle kalır bilmiyorum, bir sonraki postta da ondan bahsederim artık.



This is a post much too late. I wanted to show you our wall a few months ago but whenever I took their images, I did not like them. I have wanted to show these beauties with in the best images but  unfortunatly today I gave up my this thought because, that wall never getting good light:(
I love to see work of art which is belong to my loved ones on my walls.

These two lovely cross stitcher tables were from my sweet blog friends Ahu and Sevdiye. They had sent me them last year and until a few months ago they were hanging on our another room walls but I wanted to see them more often. Ahu and Sevdiye are quite good at cross stitch as you see.


And this adorable paper cut poster is belong to dear Silvia. I had bought it about 4-5 month ago and I loved it so much.

I'm a huge fan of Silvia and her arts. She is very talented person and I love to see her images, her paper cuts and diy projects.

I've been a fan of the art of paper cutting with Matisse's works. I have become more interested in this art each passing years... Especially after seeing Silvia works! I am very eager to join one of her workshops if I find a opportunity. 

For hanging these beauties on our wall, firstly I had to paint all room walls and we did some changes.


But it was worth all our tiredness. Now we are happy to look at this wall.






39 yorum :

  1. Benim evdeki küçümencik (!) oğlanlara okutacağım bu yazını. Küçümen deyince her ikisi de maşallah !
    Oğluş mart başı İzmir'e gelecekmiş babasıyla şu salondaki büfeyi çatıya çıkarsınlar n'olur ya! Salonu Türk salonu yapıyor o kocaman büfe.
    Önceki evimin salonu o kadar büyükmüş ki hiç anlamamışım meğer ne kadar hantalmış .Hem ben artık salonumun havasını değiştireceğim kesin kararlıyım!
    Ne kadar güzel olmuş böyle. O beyaz kanepedeki kırlente de bittim resmen. Green Gate miii? Ohhh ne güzel olmuş Tebdil-i mekanda ferahlık vardır değil mi Nohutcuğum?
    Öpüyorum ben sizi güzel Cep Herküllerim benim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kafaya koymamızla başlıyor iş, zormuş, ağırmış, olmazmış asla kabul etmiyoruz:))
      Aslında salonda değiştirmek istediğim bir sürü şey var ama belki taşınırız diye fazla heves etmiyorum. İnşallah istediğini yaparlar büfeyi taşırlar da sen de ferahlarsın, olmadı bize ses et:)
      Yastık kılıfını Tepe Home'dan almıştım, markasını hatırlamıyorum ama green gate değil, ucuzdu:)
      Ben de öptüm seni!!

      Sil
  2. çok güzel olmuş...renkler ve sadelik harika :)

    YanıtlaSil
  3. Valla azmin zaferi derim ben buna :))
    Ben ve eşimin de gözü karadır bu konuda, olmadık şeyleri olmadık yerlere taşırız ve sonra da nasıl yaptık bunu diyerek hayret ederiz ama olay anında strese girsek de aslında çok eğleniriz...çok yaptık böyle değişiklikler...
    Eviniz süper olmuş, güle güle oturun ve yeni koltuğunuzu güle güle kullanın...her şey gönlünüzce olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı biz:) Çok geriliyoruz bazen, stres falan yapıyoruz ama illa o iş olacak.. Sonunda hep mutluluk:)
      Çok teşekkürler güzel dileklerin için:)

      Sil
  4. Helal olsun vallahi size, keyifle oturun şimdi. Benimde böyle çift kapılı bir dolabı kendi başıma taşıma maceram vardır. Önce bir kilimin üzerine devirip sürükleye sürükleye koridora çıkardım, bir odadan diğerine taşıyacağım güya ama sonra dolapla koridorda sıkışıp kaldım ne ileri gidebiliyorum nede geri..Telefon edip bizim marangozu çağırmıştım da sonunda dolapta bende kurtulmuştuk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Arada sıkışmak kötü olmuş ama sonuçta istediğine kavuşmuşsun, önemli olan da bu hem nasıl olsa!

      Sil
  5. oh mis olmuş, bahar gelmiş, ev detoksa girmiş. İkea koltuğu almakla ne kadar iyi etmişsin. Aynısı bende var, kılıfı çıkar yıka, tak, başka kılıf tak, havan değişsin, ev değişsin.
    Güle güle kullanın. Sağlıkla, huzurla oturun.
    içtiniz mi yorgunluk kahvesi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başta buruşuk durur kılıf biz de kafayı takarız falan diyorduk ama şimdiye kadar pek sorun etmedik:) umarım bundann sonra da etmeyiz. O fiyata süper gerçekten de.

      Yorgunluk kahvesi içtik içmesine de o hafta sonunda habire ara verdik ve toplamda tam 23 ekler yedik:))

      Sil
  6. sanırım telefonun durduğu sehpa en kısa zamanda beyaza boyanacaklar arasındadır...çok güzel ve ferah olmuş anlatımındaki samimiyete bayılarak seni takip ediyorum huzurla oturun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun rengi çok daha koyuydu, geçen yaz biraz açtık, ama beyazdan ziyade başka bir renk düşünüyoruz ama şimdilik beklemede.. Evdeki herşeyi hop diye değiştiremiyorsun, bir de taşına biliriz fikri işin içine girince:((
      Güzel dileğin için çok çok teşekkürler...

      Sil
  7. sevgili nohut, hayırlı olsun yeni koltuğunuz :)
    bir kaç istirhamım olacak:
    *sevdiye kim? blogu var mı? çalışması çok güzele benziyor ama biliyorsun ilham alabilmek için yakın çekim'e ihtiyaç var :) o kuşlara, beyaz dallara yakından bakabilir miyiz, burlap üzerine mi yapmış, yapmışsa ay ne güzel fiki r(bak ilham çağırdı bile)!
    * o geyikten sizin de var demek? nereden alındı o da mı yurt dışından, etsy'den?
    * duvar galery wall'a doğru gidecek mi?
    *sevgili lavanta bahçesinin çalışması gerçekten çok iyi olmuş. çerçeve ayrı güzel..
    (bence eski koltuğunuz çok daha güzel, hatta senin odadaki beyaza boyanan tekli koltuk en güzel...)
    nacizane yorumlarımı bu kadarla kessem iyi olacak. Görüntülerle ilgili eksiklik duygunu anlıyorum ve muhtemelen bu yerleşim planı yakında değişecek diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler:)
      Şimdi senin istirhamlarını kısaca cevaplıyalım;
      * Sevdiye bundan 1 sene öncesine kadar geniszamanlar bloğunun sahibi, becerikli mi becerikli, tatlı dilli mi tatlı dilli harika biri. Şimdilerde bloğu kapalı ama belli olmaz ben hala ümitliyim aramıza katılır diye.
      *Benim sana tavsiyem bundan ilhan alacapğım diye kendini yıpratma çünkü kalıbı (böyle mi deniyor bilmem) olmadan işlemek çok zor, her ne kadar yakın çekim de yapılsa (ki bu da zor, çerçevenin camı parlak ve yansıma yapıyor) ketenin üstüne işlendiği için detayları göremezsin. Çarpı işi konusunda fazla bilgim yok işlediği şeyin adını da bilmiyorum ne yazık ki.
      *Geyik Amsterdam'dan alınmıştı.
      *Galery wall bu ev için zor, daha doğrusu benim gibi kararsız biri için çok çok zor...
      *Eski koltuğun aslında hiç fotoğrafını paylaşmadım, kötüydü gerçekten.
      Umarım tatmin edici olur cevaplar:))

      Sil
  8. yenilik,değişiklik iyidir derim ben...her zaman!! tazeler insanı...mutlu eder..umutlandırır,neşelendirir...bakış açısını genişletir...sevdiği şeylere yakınlaştırır,olumsuz şeylerden uzaklaştırır...

    daha çok çok yazabilirim nohutum ama sen anlamışsındır nasılsa ana fikri :) sözün özü; ohhhh ne de iyi yapmışsınız...

    benim bakış açımla,yapılan değişikliğin ne olduğu önemli değil...bu değişikliğin sana kazandırdıklarıdır önemli olan...bu sebepledir ki,çok sevindim kazandıklarına..güle güle kullan,güle güle harca arkadaşım...

    YanıtlaSil
  9. Очень красиво, мило и романтично! Мне очень нравится такой стиль:)

    YanıtlaSil
  10. İçim açıldı sabah sabah, nefis olmuş...ellerinize sağlık !
    İyi güzel günlerde, keyifli keyifli oturun..
    Silvia'nın bloguna da bayıldım, bugün artık yüzerim içinde, hayır bekle şimdi benden :)

    YanıtlaSil
  11. sevgili nohut sade ve şıklığı bir araya getirmişsin yine çok beğendim. duvar rengin boya markan ve numarası kaç diye soracağım. tam beyaz da değil anlayamadım da merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz aslında, şu tüpte olanlardandı yanlış hatırlamıyorsam, ya DYO dur ya Polisan. Epey oldu bunları yapalı biz ama bildiğin beyaz plastik boya.

      Sil
  12. Dear Ayda ... I'm so excited to see one of my drawings in your home! And beside Matisse! ;)
    I'm really, really happy. I also have a wall with some prints and my work above the sofa ... Now I need just only your pillow!
    A hug, thank you very much for your lovely words!
    With love ♥
    Silvia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. It is great pleasure to see your drawing on my wall and I want to have more!!! ( I'll do this:)) )
      Lots of love my dear...

      Sil
  13. Annem de öyleydi, nasıl yapardı bilmem, tek başına nasıl çekerdi onca vitrini, koltuğu hala hayret ederim. Durmadan yerlerini değiştirirdi mobilyaların... Tebrik ediyorum vallahi, gerçekten de azmin zaferi olmuş... E sonuç da çok güzel olmuş zaten, Sevdiye'nin işlemelerine ben de bayılırdım, keşke kapatmasaydı bloğunu :(
    Güle güle oturun yeni salonunuzda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.
      Ve evet keşke buralarda olsa da Sevdiye gülüşsek:)

      Sil
  14. ohh güle güle kullanılsın hepsi :)

    YanıtlaSil
  15. Ayda, her şey çok güzel görünüyor! Duvara bayıldım.Güle güle kullanılsın yeni koltuk. Bizim de kardeşimle mobilya taşıma maceralarımız evlere şenlik. Değişim ve hafifleme isteğinden gözümüz mü dönüyor o anda ne oluyorsa, o nasıl bir güçtür ki altında kalmıyoruz koca koca şeylerin. Sizinki de öyle olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, birden herkül kesiliyoruz, ama ben de var bir deli kuvveti, sinirleneyim hele dövebilirim bile her önüme geleni:)
      Ama tabi ben gücümü eşyaları taşımaya harcamayı seviyorum:)

      Sil
  16. Nasil tasidiniz koca koltugu yahu? Hayir sizi gormesem, birebir tanismamis olsak gozumde cok farkli canlanacaktiniz su an Ayda :) Guclu kadinlarim benim :)
    Ev sahane olmus! Her bir ayrintisi ayri guzel ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya Gülçin akşam resmen uyku tutmadı, ya o koltuk gidecek ya gidecek başka yol yok:))
      Görsen bir tutuşumuz bir kavrayışımız var, hoba diye, ağırlığını hiç hatırlamıyorum tek dert kapıdan çıkmasıydı:)

      Sil
  17. resimler çok güzel olmuş beyaz çerçevelerin içinde, emeğinize sağlık güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık çok soft bir görüntü elde etmişsiniz, renklerin uyumuna, yumuşacık havaya bayıldım. Yeni koltuğunuzu da güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  19. Evi ve koltuğu ve en önemli seni ve Funda'yı bildiğimden kocaman bir bravo diyeyim :D çerçeveyi gözünüzün önüne asmışsınız, nasıl mutlu oldum bir bilseniz... Sedocuğumun el emeğiyle yan yana olması bana ayrı mutluluk verdi... önemli olan sizin ne hissettiğiniz, yaşadığınız ortamdaki huzurunuz tabii ama buradan bakınca ben çok keyifli bir yaşam alanı görüyorum, yeni koltukta hayırlı olsun cicim, yenilik ferhalık güzel şey :) ağzınızın tadı hiç bozulmasın, huzurunuz keyfiniz daimi olsun <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda gözümün önüne asabildim evet:) İçimde kalmıştı, sinir olmuştum. Şimdi bakıp bakıp mutlu oluyoruz.
      Tekrar tekrar çok teşekkür ederim Ahu'cuğum, Funda da eder tabi:)

      Sil
  20. dear Ayda,I'm so glad for your new business.I love your work ,It's so relaxing & calm & sort of modern ,I wish you so much luck ,keep going & may god be with you ,much much greeting from ESFAHAN ,IRAN.xoxo.zohreh

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...