Ne Kumaşmış Ama...




Kafayı bir şeye taktım mı tamam, artık onu bulana ya da halledene kadar bana gün yüzü yok.
Yaklaşık bir seneden de fazla bir süre önce şu fotoğraflarda gördüğünüz lacivert çiçekli kumaşa kafayı taktım ben.

Olay şöyle başladı; ETSY’de "itsquite" adında bir dükkanda bu kumaşı gördüm, alsam mı almasam diye düşünürken, dükkanın sahibi tatile çıktı, eee dedim normal yılbaşı üstü. 1 ay sonra falan görüşürüz gibilerinden bir şeyler yazıyordu dükkanın ön sayfasında. İyi dedim, 1 ay sonra gelince alırım. Sonra ben bu kumaşı bir kaç fotoğrafta daha gördüm, iyice kanım kaynadı. Aradan 1 ay geçti baktım dükkan açılmıyor, 2 ay oldu ses seda yok… Başka bir dükkanda bulurum umuduyla aramaya başladım ama ne üreticisinin adını, ne dizaynını kimin yaptığını ne de hangi ülkeye ait olduğunu biliyorum. Google görsel üzerinden arama yapma butonunu eklese ne iyi olur...

ETSY’e girdim “navy floral fabric” yazdım yaklaşık 70 sayfa sonuç çıktı, hepsine tek tek baktım, sadece bir kez değil aralıklarla kim bilir kaç kez taradım ETSY’i, navy fabric, navy floral fabric…
Bazen unutuyorum 1 ay falan hiç peşine düşmüyorum, sonra birden aklıma geliyor, çoşuyorum, başlıyorum harıl harıl aramaya, sonra araya bir şey giriyor bırakıyorum, dalıyorum diğer işe. Aradan bir süre geçiyor yine kumaş aklıma düşüyor, ben nasıl  bulamam bu kumaşı diye hırslanıyorum, didik didik ediyorum ortalığı yok bulamıyorum.
En sonunda dükkanın sahibine yazdım. Dedim dükkanı açmayı düşünüyor musunuz? Ben kumaştan almak istiyorum da… Kadından cevap geldi, biz ülke değiştiriyoruz, kumaşlarım konteynırların içinde ama ulaşınca hemen açacağım Ağustos’u bulabilir… ( 2013 Ağustos tabii)

Ehh iyi hadi dedim. Ölmüyorum ya bu kumaş yok diye. Bekleyebilirim Ağustos’a kadar…

Günler günleri kovaladı, Ağustos oldu yok, Eylül oldu hala yok, açılmıyor dükkan. Sonra arada kendisinin dükkanından da kumaş aldığım, Messy Jesse bloğunun becerikli sahibi Jessie’nın fotoğrafları arasında gözüme çarptı bu kumaş. Hemen ona bir mail yazdım, böyleyken böyle, ben delireceğim yok bu kumaşı bulamıyorum adını sanını biliyorsan yalvarırım bana söyle…
Ondan cevap geldi. Yıllar önce almış kumaşı, şu anda elinde hiç yokmuş, ama aldığı yerin linkini göndermiş sağ olsun. Orada da hiç bir bilgi yoktu kumaş ile ilgili, çok dikkati bakınca fotoğrafta kumaşın yanında yazan bir şeyler gördüm, Fransızca Jarden yazıyordu. Oradan yola çıkarak, denemeler yaparak, google’da görselleri taratarak serinin adının “Le Petit Jarden” Üreticisinin de “Lecien” olduğunu keşfettim ama hala kumaşı satan bir yer bulamadım.
Böyle anlatınca da bakıyorum kumaşa öyle ahım şahım, uğruna bunca araştırma yapılacak bir kumaş da değil ama işte bir kez hedefe kitlenmiştim ben ne yazık ki…
Kiminle konuşsam konuyu bir şekil bu kumaşa getiriyordum. Ahu’ya anlattım, sonra bir gün Demet’e bahsettim. Funda’ya zaten arada rapor veriyorum araştırmalarımın neresindeyim, ne kadar bilgiye ulaştım falan…
Derken bir gün ETSY’deki dükkan açıldı. Ay nasıl mutlu oldum, nasıl elim ayağım titredi ürünlere bakarken heyecandan size anlatamam. Ama o da ne… Benim kumaş listelenmemiş. Yok!!!
Hemen yine kadına bir mail; eee hayırdır benim istediğim kumaşı listelememişsin ben de tam alacaktım. Bir gün sonra mesaj geldi, tamam senin için ekliyorum listeye…

Tabii bu arada onunla da samimi oldum, Yeni Zellanda’ya taşınmışlar bir de çocukları olmuş bu arada… Doğal olarak kendimi hafiften kötü hissetmedim de değil yani. Millet ülke değiştiriyor, çocuk falan yapıyor bir sene içinde bense hala lacivert kumaş da lacivert kumaş…

Neyse o listeye ekledi, ben sepete... Tabi bu kadar ısrara dükkan sahibi kumaşın tamamını alacağımı düşünürken benim sadece 1 metre almam da biraz ayıp oldu ama yapacak bir şey yok…

Kumaş geldi, gerçi gelmeden önce de ben hissetmiştim birazcık ama gelince daha iyi anladım, aslında desen aynı ama üretici, kumaşın yapısı falan farklı. Olsun.. Şimdilik biraz duruldum, hemen bir tane kendime, bir tane de deconoHut için iki ipad mini kılıfı diktim. Şimdi okşaya okşaya kullanıyorum. Ama hala Lecien marka olan kumaşı arıyorum. Bulduğum anda 1 metre de ondan alacağım : ) Artık kısmet ne zamansa…


This is a long story regarding to a fabric: )

About 1 year ago. I saw this navy fabric an ETSY shop which called itsquite and I've been in love with it. But the owner of the shop was on vacation and I had to wait about 1 month.  A month passed, two months passed but the shop did not open.

I didn't have any idea about manufacturer or designer... I had just an image belongs to this fabric.
I tried to find it on ETSY, searching it as "navy fabric, navy floral fabric...." There were many result but I couldn't come across with it.

I have written a message to the shop owner and asked her, when will she open her shop again??
She replied me and She was planning to open her shop on August.
I said to myself, You can wait:)) Eventually, you don't die, because of a fabric... Now I'm thinking that I don't know, why I wanted this fabric this much J
In August, the shop wasn't still open.
Meanwhile, I saw a piece of this fabric on Messy Jesse blog. I have written an email to lovely Jessie. She's sent me a shop link which she has bought that fabric for a while ago. I could have learned the fabric manufacturer and the collection name from there thanks to Jessie. (yes they don’t have this fabric now).
But I could not still find it.

A day I saw that, She opened her shop but my navy fabric is not on the list. I wrote an email again and finally, I could reach it. During this time, while I was thinking this fabric, she had moved New Zealand and have a baby...  as if little bit pathetic:)

Anyway,I sewed 2 ipad mini cases, one of them is for me, other is for deconoHut.

Yes it is not LECIEN brand but til I find it, I can be happy with it.

Loves...







82 yorum :

  1. azmin zaferi :))) bütün bekleyişlere, uğraşılara değmiş :)

    YanıtlaSil
  2. Bu da diğerleri gibi çok güzel olmuş :) Kumaşa kavuştuğuna da çok sevindim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin uğurun:) O akşam tam sana anlatırken mesaj gelmişti kadından:))

      Sil
  3. kumaş çok güzel görünüyor, kılıf da :)
    yalnız resimlerin üzerine sağ tıkla yapınca "bu resmi google'da arat" butonu çıkıyor bende. kullandığım tarayıcı chrome.
    ve bu işlevin aktif olduğunu düşünüyorum, aldığım bir sanal medya dersinde göstermişti hoca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa evet o çıkıyor ama kafasına göre fotoğraftan birşey seçiyor, benim istediğim biz yükleyelim resmi işte bunu ara diyelim:)) Çok şey istiyorum tamam anlaşıldı:))

      Çok teşekkürler bir de:)

      Sil
  4. ek not: ilk baştaki resmi aratınca, ne hikmetse google makasa dikkat çekti ve onu bulmaya çalıştı :)

    YanıtlaSil
  5. :) Okurken çok eğlendim, senin bir dragon olma durumun var, hedefe odaklı çalışmak iyidir, hep güzel sonuç verir, tablet kılıfın super olmuş, eline sağlık, güle güle kullan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dragon olmak ne hiç bir fikrim yok, iyi bir şey ama sanırım:))
      Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Tam bir sabır abidesi izlenimi uyandı bende şu an:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Eğer kafaya takarsam sabırlıyım gerçekten, illa aklıma düşen işin yanına bir artı koymam lazım, yoksa bir iç sıkıntısı, bir huzursuzluk:)

      Sil
  7. İşte hep diyorum ya severek aşk ile yapıyorsun diye bu iş taa kumaşı bulmandan başlıyormuş öğrenmiş oldum.Harikasın yaptıklarına da yaparken yaşadıklarına da bayılıyorum.Kumaş da kendini aratacak kadar varmış hani:)Pek bi sevimli cıvıl cıvıl.
    Bu arada belki tam istediğinin karşılığı değildir ama şu linki biraz istediğine yakın gibi geldi.
    Sevgili Ebru bu konuda bir post yazmıştı.http://icimdengeldigigibii.blogspot.com.tr/2014/01/google-gorsel-arama-ile-internet.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler okudum postu, ne güzel anlatmış.

      Sil
  8. Hay Allah sen ne hoşsun :) Valla keyifle ve koşturmalı olarak heyecanla okudum. :) dükkandan alanlara selam olsun çok iyi baksınlar o kılıflara sonuçta değerli bi kumaş :)
    Seviyorum seni ;)
    Öpüldün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manevi değeri yüksek:))
      Ben de öptüm seni..

      Sil
  9. yaa ne tatlısın ne eğlendim okurken :) bir de kendimi buldum tabii yazıda, bak biz bu yüzden iyi anlaşıyoruz, didik didik ediyoruz ortalığı, güzeli olsun, farklı olsun, istediğimiz olsun diye, bulursam sana bu kumaşı ödülüm ne bakiim :D hahaaa
    kumaş bana anlattığın kadar var, gerçekten renk desen harika, çok beğendim, sen dikince iyiyce kıymetlendi tabii, daha da güzel,özel oldu, ben senin için araştıracağım ama o konuda ciddiyim ;) mcux tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Armut piş ağzıma düş değil tarzımız:)) Araştırmacı bir kişiliğe sahibiz maşallah:))
      Sen bu o kumaşı sana ondan ne istersen dikerim:)) Tabii elbise falan istemezsen iyi olur:)

      Sil
  10. Ah it's always so difficult when you see something you love, but it's not within your grasp, and you have no means of knowing who it was made by. I have been down that path many times! I feel for you!

    I just adore your images, so beautiful, like you could dive right into them! Always a pleasure to visit here!

    Have a lovely rest of a week!

    Vanessa xx

    YanıtlaSil
  11. Kafayı bir şeye takan birini daha buldum yani yalnız değilmişim onu fark ettim. Yazıları okuyunca keyif aldığım benim gibileri de var dediğim bir blog emeklerinize sağlık Ayda Hanım İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorum ben kayafı birşeylere takmayı, hayat ayrı bir anlam kazanıyor sanki.
      Eğer araştıracak birşeylerim yoksa kendimi çok mutsuz hissediyorum ben:)
      Çok teşekkürler....

      Sil
  12. hikayesi olan eşyaları çok seviyorum. Sizinki de çok güzelmiş :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum. Benim eşyalarımın çoğunun hikayesi var:) hikaye anlatmayı da yaratmayı da seviyorum yani:)

      Sil
  13. vay be dedim,aşk bu olsa gerek.
    eline sağlık,şahane vizyonun var,bayılıyorum seni izlemeye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne mutlu o zaman bana. Çok teşekkürler Havva'cığım..

      Sil
  14. Ahh sen anlattıkça benim içime afaganlar bastı :) bende istediğim birşeyi bulamayınca gıcık oluyorum. En ufak ipucu bulana kadar deli gibi araştırırım.
    Çabana değmiş ama, çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Seni de tahmin edebiliyorum, aynı hamurdanız biz...

      Sil
  15. Ben de size görsel ile arama yapılabildiğini söylemeye gelmiştim ama bahar renkleri benden önce davranmış :)
    ipad mini kılıfı ben de dikmek istiyorum ne zamandır. Siz hangi kalıbı kullandınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıp kullanmadım, yani evdeki ipad miniyi koydum kumaşın üstüne diktim.
      Aslında bir kalıp yapsam iyi olacak.

      Sil
  16. Sen de benim gibi taktı mı takıyorsun :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  17. Bu kadar azme hayran kalmadım değil :) Demekki bu kadar güzel işler yapmanın sırrı buymuş.Güzellikleri nerede olsa bulmak ve azmetmek :) Tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  18. kumaşa bayıldım ve kavuşmana sevindim : )

    YanıtlaSil
  19. Such a lovely case!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  20. süper sonunda elde etmişsin istediğini, azmedince oluyor demek ki, yalnız ne güldüm satıcı Yeni Zellanda'ya taşınıp çocuk sahibi olurken kendinden bahsetmene:)) ama insan bir kere istiye dursun bir şeyi, zamanın mekanın önemi kalmıyor değil mi? kumaş da çok güzelmiş, güle güle kullan:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben böyle çiçek böcek peşinde koşarken evde kaldım:)))

      Çoook teşekkürler...

      Sil
  21. Yahu tam bir yılan hikayesi olmuş. bir solukta okudum neredeymiş, nasıl almış, kimdeymiş, kim üretiyormuş :)) kumaş kumaş olalı böyle ilgi alaka görmemiştir eminim. Ama sonuca bakınca evet değmiş gerçekten. Ellerine sağlık güzel günlerde kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi senin yorumunu okuyunca düşündüm acaba "peşine düştüklerim" diye bir kitap mı çıkartsam:)))

      Sil
  22. Alemsin Ayda ama hikayen bana çok tanıdık geldi, benim de öyle anılarım var, işin ucunu bırakmam, ben bıraksam aklım bırakmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaa zaten sorun kafanın için... Asla asla unutmuyorum. Yapılacaklar, araştırılacaklar kafamın içinde dönüm duruyor, ve sonuca ulaşmadıkça bana huzur vermiyor:)

      Sil
  23. Ben de dekupaj resimlerinde ve çarpı işi şablonlarında bu şekilde takıntılıyım. O mikroskobik boyuttaki yazıları deşifre eder, kimsenin aklına gelmeyecek metaodlarla eninde sonunda aradığıma ulaşırım. Gerçi iş hayatımda da böyleyim ya, neyse:) Kumaşı bulmuşsun ya sorun yok, ben de bakayım sağa sola, bulursam haber ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu huy her şeye yansıyor, iş hayatına , özel hayata....
      Yok diye bir şeyi kolay kolay kabul etmem ben. Çabuk pes eden, aramadan yok diyen, yarı yolda vazgeçenle çalışamam da:)

      Sil
  24. mutlu son....... güle güle kullanın......

    YanıtlaSil
  25. bu takıntılı hali bilirim ama hedefe ulaşınca harika bir mutluluk doluyor insanın içine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, zaten sırf onun için bile değer bunca eziyete...

      Sil
  26. Yaa o kadar derinden hissettim ki burda yazdıklarınızı! Off benim de başıma gelir böyle bir fotoğraf görürüm sadece, sonra onu elimde hiçbirşey olmadan arar tararım, bulamam, çıldırırım! Allahımm delirebilirim öyle zamanlarda! Hani trlefonlarda shazam var ya şarkıyı dinletiyorsun, o sana adını veriyor, işte tam onun gibi birşey lazım görseller için de! Telefona göstereceksin, o sana dökecek yedi sülalesini :)
    Neyse bulmuşsunuz ya benim içim rahatladı burda ohhhh :)
    Bide elinize sağlık tabii :))

    YanıtlaSil
  27. tebrik ederim kararlılığınızı. çok da güzel olmuş. değmiş. ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  28. ay Ayda nasıl güldğrdün beni yine:) yazıyı okurken sesinin tonu,hızlı konuşman yankılandı sanki kulaklarımda..daha bi hoş geldi yazı bu yüzden:) çok seviyorum ben senin bu huyunu,peşini bırakmamanı..iyiki bırakmamışsın,ne kadar da nefis olmuş kılıf..ellerine sağlık..heyecanını hiç kaybetme arkadaşım..sayende ne güzel şeyler görüyoruz...blogunu gezmek 10 tane ruh doktoruna bedel yemin ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) senin yorumların da maşallah anrtidepresan gibi...

      Sil
  29. Well I can understand your desire to have the fabric. It is gorgeous!

    YanıtlaSil
  30. Ne azimmiş be Ayda:) helal olsun! gelmiş sonunda mutlu etmiş seni, satıcı da kıyak ablaymış:)
    Okurken çok eğlendim, gün içinde Ebygale bahsetmişti bu posttan ve kulaklarını çınlatmıştık aslında ama bir de okumak istedim, yorum da yazmak istedim. Senin bu kafaya takıcılığın, hedefe kitleniciliğin bize yarıyor, güzel fotoğraflar,ürünler görüyor postları keyifle okuyoruz:)
    Kılıf çok güzel, sevilesi, karşıya konup bakılası.Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sürükleyici bir süreçti, yine olsa yine yaparım:))
      Sonuçta ben mutlu, satıcı mutlu ee bir de sizler memnunsanız , ohh ne ala:)

      Çok teşekkürler...

      Sil
  31. Gülümseyerek okudum :) Ne kadar eğlenceli anlatmışsınız, dikiş bilmeyen ben bile bu kumaşı almak istediysem siz düşünün gerisini :)

    YanıtlaSil
  32. Hay Allah iyiliğini versin e mi?

    YanıtlaSil
  33. Sen boyle istedigim bie seye ulasmani anlatinca, kendimi sorguladim resmen, bu durumda ben bir seyi istemiyor neredeyse sadece aklimdan gecirip bunu istek zannediyormusum sanki. Tebrik ediyor azmini, ben de en azindan bir konuda senin gibi oayi isterdim, surec sikintili olsa sonuc guzel nihayetimde. :)

    YanıtlaSil
  34. Kumas da gercekten guzel bence de, deis cabana, bir ipadim olursa senin kiliflarinla kullanicam valla, gozum kaliyo ger baktigimda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorlamayı seviyorum ben, başka türlüsünü kendime yediremiyorum, kendme ayıp geliyor, başkası için değil yani:))
      Çok teşekkürler bir de:)

      Sil
  35. Bu kumaştan staplez bir hamile bluzum vardı sadece 1 kez giydiğim. Bilsem gönderirdim. 9 aylık karınla giymiştim düşün o kadar büyük bir kumaş parçasıyla dikilmiş. Bozup keser keser kullanırdın. Herhalde 10-15 çanta çıkardı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neee !!! ne dedin sennn.. bluz mü??? ayyyy bilsem yalvarırdım:))

      Sil
  36. Ay cok guldum okurken bayiliyorum yazis stiline. Ben de ayni senin gibiyim kafaya bi takiyorum bi kumas gordum mu bir defasinda 24 saat google'daydim. En son kesfettim Google images'de resim aramayi, tavsiye ederim cok ise yariyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin edebiliyorum seni de:)) Ondan zaten harika şeyler çıkartıyorsun ortaya, mest oluyorum resmen...

      Sil
  37. Ne güzel anlatmışın sevgili ayda. Sabah sabah güldürdün beni.

    YanıtlaSil
  38. fotoğraflara inanılmaz bir parlaklık gelmiş, lens/teknik mi değiştirdiniz? tecnical details, please :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aslında, aynı hepsi, değiştirmedim ama sanırım o günkü ışık iyiydi. Arada denk geliyor işte:)

      Sil
  39. sizdekide ne azimmiş :)

    YanıtlaSil
  40. Hay Allahım yaaa:)
    Kumaşın peşinde, iki koca yıl desek başlık olarak:))
    Azmin elinden bir şey kurtulmuyor işte!
    Çok tatlısın, bravo sana. İstediğini elde edene kadar yılmak yok. Hayat böyle birşey.
    Çok güzel olmuş, ellerine sağlık yine.

    YanıtlaSil
  41. Bak bir de aklıma geldi, senin bu kumaştan, ya da çok benzerinden, yalova da cumartesi günleri pazar kuruluyor. Parçaçılar deriz biz bir yeri var. Pazarın içinde. Bursa dan ne kumaşlar geliyor, aklın hayalin şaşar. Ne alırsan 1-3 TL arası birde.
    Yolunu düşür bir yazlığa giderken:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off ne güzel olur yaaa. Zaten sinir oluyorum burada da hiç pazara çıkamıyorum:(
      Yolum düşse keşke...

      Sil
  42. Fotoğraflarınız ve o somon rengi kadife kurdelenize bayıldım...

    YanıtlaSil
  43. Sizin adiniza okurken ben heyecanlandim, ben mutlu oldum. Kumasiniz cok guzelmis. Bu arada sizi ig de yeni kesfettim ve ah simdiye kadar nerdeymisim ben dedim;)

    YanıtlaSil
  44. I can understand why you try so hard, this fabric is so pretty and your photos are beautiful, I love the white flowers in a white jar.

    YanıtlaSil
  45. Du har alltid så SJUKT inspirerande och söta inlägg :) blir glad härinne

    Ny post ute......skor som het inredning :)

    Ha en härlig vecka söt :)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    YanıtlaSil
  46. peşinden koştuğun kadar var valla Ayda, bayıldım ben buna! iPad kılıfı da çok şeker olmuş, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  47. Cafe nohutcuğum bende senden geri kalmam bu konuda bir zamanlar (hoş hala devam ediyor da aynı şiddette değil) ulustan karum a.kadar gördüğüm bir modeli çıkartmaya ya da benzerini bulmaya taksi ile gider bakar fotoğrafını çeker olmadı kafama yazar dönerdim böyle kızlara ve kendime masa örtüleri ya da bluz üzerine bir çiçek motifi işlerdim... şimdi öğleyin kumaş aramaya çıkıyorum haberin olsun. bulurum bulmam olsun en azından pembe kurdelesini düğmesini alır sevinirim.. bu bile beni mutlu eder ne yapacağıma gelince sevgilinin hediye ettiği tablete kılıf diye geçirdim gönlümden..sevgiyle kal..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...