Haftasonu Kartı - 70'lik Delikanlılar...


 
 

Bayramlarda seyranlarda babamın telefonu hiç durmaz. Arayan arayana… Tabi o da arar bir yığın kişiyi.

Elinde bir arkadaş listesi var, bayram sabahları kahvaltıdan sonra alır o listeyi eline, ilk önce listeyi günceller, bu aneliyat oldu, bu öldü gibilerinden, sonrada başlar aramalara… Yaş 72 olunca bu işlemi de öyle doğal yapıyor ki size anlatamam.

 
Babam babasını 6 yaşındayken kaybetmiş, sonra da 11 yaşında onu Ankara’ya yatılı okula göndermişler. Lise bitene kadar orada ailesinden uzakta yaşamış. Okul arkadaşları ile yolları ayrılmış sonra, bir kaçı dışında diğerleri ile bağı kopmuş…

Bundan 4-5 yıl önce bir organizasyon yaptılar ama o zaman babam yeni by-pass  ameliyatı olduğu için biz katılmasını istememiştik. Arkadaşlarının hepsi Ankara’da okullarında toplandılar, biri de kameraya almış, sonra babama CD’sini gönderdiler babam ağlaya ağlaya seyretti arkadaşlarını evden. Kimini ilk görüşte tanıdı, kimini zor çıkarttı… Yaşlanmışız diye iç geçirdi…

 
Ondan sonra Antalya’da toplandı aynı ekip, bu sefer babam da gitti. O nasıl bir heyecan, o nasıl bir mutluluk size anlatamam. 20-30 kişi toplanmışlar, akşam güzel bir yemek yemişler, sonra tekne gezisine çıkmışlar, eğlenmişler, dertlenmişler, özlem gidermişler 2 gün.

Biz bu 2 günlük Antalya anılarını epey bir dinledik. Babamın anlatışını, havasını bir görseniz güleyim mi ağlayayım mı bilemezsiniz, yaptıklarından bahsederken sanki 20 lik delikanlılardan bahsedermiş gibiydi…

 
 
Şimdi de Bursa’dalar… Dün sabah gittiler bu akşam üstü evlere dağılacaklar… Yine 20-25 kişi falan toplanmış, babamın sesi pek mutlu geliyordu. Neler konuşuyorlar acaba?? O kadar çok isterdim ki uzaktan bu 70 küsür yaşlarındaki içleri genç grubu izlemeyi…

Sanırım hayat yaşamasını bilene her yaşta güzel…

Hırslardan, baskılardan, dayatmalardan, acı haberlerden, insanın insana yaptığı zulmden uzak huzur dolu bir haftasonu olsun hepimiz için…
 


I have written somethings about my father and his friends… But the summary that, if you know how to live, life is beautiful at any age.

I wish you have a gorgeous weekend..
 

 
 
 

26 yorum :

  1. yaşlanınca çocuk gibi oluyor ya insan en çok o dokunuyor bana , daha sinirli daha asabi olsalar onları kaybettiğimizde bu kadar üzülmeyiz sanki..
    ölüm diye bir gerçek var ne yazıkki, insan aklına geitrmeden edemiyor..

    YanıtlaSil
  2. çok içime dokundu bu post...son dilek cümlende de burnumun direği sızladı,gözlerim doldu...çok sevindim babanın mutluluğuna...ve evet...hayat yaşamayı bilirsen güzel..yaşın bir önemi yok....

    YanıtlaSil
  3. Son cümleye katılmamak mümkün mü?
    Babamın Anıları diye bir kitap yazabilirsin, burda olduğu gibi kitaptan da okuması pek keyifli olur.
    Hayırlı haftasonları.

    YanıtlaSil
  4. Ne mutlu ona dostluklarını sıcacık yaşatıyor...
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  5. Size katılmamak mümkün değil, Allah uzun ömürler versin, beraber daha nice güzel zamanlar geçirin Koca Delikanlıyla :-)

    YanıtlaSil
  6. Yüreğimden kocaman bir amin diyorum son sözlerine. Sevdiklerimize hayırlı uzun bir ömür versin Yaradan.

    YanıtlaSil
  7. hani demiştim ya nohutcum ta eski yazılarınızı bile okudum diye.işte en çok babanızla ilgili yazıları okurken eğlenir , önce kahkaha atar sonra bir anda kendimi ağlarken bulurdum.9 yıl oldu babamı kaybedeli ama isterse 90 yıl olsun alışılmayacağını biliyor insan.yaşasaydı hemen hemen aynı yaşta olurlardı sanırım.aynı devrin insanları ya laflar bile aynı.en çok ta fantaziye kaçmak lafını okuyunca içime bir yumru oturmuştu.aa babamın lafı diye.işte o yüzden çok sevdim babanızı.okurken üzülsem de babamı daha çok özlesem de gülerken ağlasam da hep okudum hep sevdim.ta fotoğraftan gördüm ben içinin güzelliğini.şimdi mutlu olduğunu gençliğini doyasıya yaşadığını duydum ya nasıl sevindim anlatamam.allah uzun sağlıklı ömür versin ve o da doyasıya yaşasın bu ömrü inşallah.size de sadece bu mutluluğa ortak olmak düşdün.öperim 70 'lik delikanlının ellerinden pamuk yanaklarından:)sevgiler.


    herşeyin gönlümüzce olacağı harika bir haftasonu olsun hepimize.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel anlatmışsınız! Her yaşta böyle mutlu olabilmek insana huzur verir. Hepmizin mutlu olabilmesi dileğiyle HAYIRLI Haftasonları.

    YanıtlaSil
  9. Yine çok güzel bir post olmuş Aydacım. Evet insan yaşlanınca daha bir farklılaşıyor. Bizde çevremizde tanıdığımız yaşlıları bir öğlen evimize davet etmiştik. O kadar keyif almıştım ki onların sohbetinden, inan bu zamanda yaşamaktan utanmıştım. Son cümlelerinde dediğin gibi, umarım öyle olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ne mutlu ona ki sen gibi bir evlat yetiştirmiş, aileye bağlılığınız satırlarınızdan nasılda yansıyor..sevdiğinden bahsederken içi titrer ya insanın aynen öyle.. Sevgili babacığınıza da Allah sağlıklı uzun ömürler versin..ve evet yaşamayı bilene mutlu olmayı sevene hayat her yaşta güzel..

    YanıtlaSil
  11. Ne çok sevindim baban için bilemezsin.
    Ben bu yaşımda bulamıyorum o ortamı, imrendim babana..
    Daim olsun mutluluğu :)

    YanıtlaSil
  12. Bu postta benim gözlerim yaşardı... Sanırım babanın içindeki sevinci hissettiğimden. Ya da bir anda babamı kaybetme duygusunu hissettiğimden, bilemedim şimdi :( Dostluk gibisi yok. Her yaşta :)

    YanıtlaSil
  13. Umarım bizler de 70 lik olunca aynı canlı neşeli yaşamayı bilen grupta oluruz, sevgiler Nohutçum:)

    YanıtlaSil
  14. Hi!I'm glad you'r father is fine & happy .the google translate it from turkish to english so sometimes I don't understand it very well.wish you luck & happiness in you'r life.xo.zohreh

    YanıtlaSil
  15. babanı seviyorum, seni de, Funda kardeşceğimizi de, anneni de:)

    YanıtlaSil
  16. Umarım çok uzun yıllar bu mutluluğu yaşamaya devam eder babanız:)Sağlık ve esenlikler diliyorum, sevdikleri, dostları hep yanında olsun..

    YanıtlaSil
  17. Giris katindaki evimin balkonunda, parka bakan kosesinde( tam senin sevdigin gibi sanirim:)) kahvalti yaparken, gazete okumaktan bunalan ruhumu aydinlatsin diye blogunu actim. Hani demissin ya insanin insana ettigi zulumden uzak, hirslardan irak bi haftasonu olsun, icimi okumussun. Simdi bi fincan turk kahvesiyle taclandiricam bu keyfi.. Iyi ki varsin, iyi ki yaziyorsun Cafe nohut :) insanin icini aciyorsun!

    YanıtlaSil
  18. Ayda Ablacım yine duygulandım bu yazıyı okurken. Ne güzel yazmışsın. Dayıcım ve onun o halleri geldi gözümün önüne. Fotoğraflar da çok güzel. O delikanlılara armağan olsun bu harika fotoğraflar. Çiçeklerin rengine bayıldım. İnsanın içine işleyen renkler. Ne kadar yumuşak....

    YanıtlaSil
  19. Niye ağladım bilmiyorum ama çok duygulandım... Allah babanıza ve arkadaşlarınıza sağlıklı uzun ömürler versin...

    YanıtlaSil
  20. Oh my those images are gorgeous!!

    YanıtlaSil
  21. sağlıklı, huzurlu bir şekilde bu mutluluğu yaşamaya devam eder inşallah baban, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. Ayda'cim cok güzel özetlemissin bu güzel yazini zaten..hayat yasamasini bilene, güzel görene her zaman güzel..

    Güllere bayildim, icimi actilar, ayni yazin gibi
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Ah nohut nedesem ki bilemedim. Lutfen Hep buralarda ol, hep birseyler yaz olur mu?

    YanıtlaSil
  24. Ayyy canım ya!!!
    İnsan yaşlandıkça anılarına sarılıyor . Biz de yılda bir kez toplanıyoruz geziler yapıyoruz çok anlamlı ve eğlenceli oluyor!

    Hafta sonu geçeli çok oldu ben yazana kadar öbür hafta ortaladı ama olsun değil mi?
    Öptüm seni kocaman!

    YanıtlaSil
  25. Hello Ayda, how have you been?

    My friend, these photos are so gorgeous - you truly are one of my greatest inspiration. Maybe one day I'll be able to take such gorgeous photos.

    xoxo

    YanıtlaSil
  26. I translated what you wrote in Turkish to English, the translation is not the best, but I could understand some things, and one of them is how you love your father, and I wish him the best.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...