CEP





Ne zamandır aklımdaydı bu, ha bugün ha yarın derken bir türlü yapamamıştım ama geçtiğimiz hafta sonu dikiş açısından oldukça verimli zaman geçirdim. Bazen böyle oluyor, çoşuyorum, diktikçe dikesim geliyor ama bazen de yok kalkamıyorum yerimden, aklımda yığınla dikmek istediğim şey ama ben melül - melül bakıyorum kumaşlara. Gerçi kumaşlara sadece bakmak bile yetiyor beni mutlu etmek için.

 Neyse işte, pinterestte habire karşıma çıkan bu penye tişört üzerine kumaş cep dikme olayını da gördüğünüz şekilde yapmış ve yapılacaklar listesine bir çentik daha atmış bulunmaktayım.
 


İlk önce kağıttan istediğim cep büyüklüğünde bir kalıp kestim sonra kumaşı o kalıptan yaklaşık 1 cm daha geniş pay bırakarak kestim ve kenarlarını içe doğru katladım, ütüledim. Sonrada tıkır tıkır diktim. Aslında bu iş için makinaya bile gerek yok, çok küçük bir parça olduğu için elde düzgün düzgün dikebilirsiniz hatta daha zıt bir renk kalıncana bir ip ile dikip cebe ayrı bir hava da katabilirsiniz, dur ben birdahakine katayım o havayı: )

Eğer siz de dikmek isterseniz buradan cebin kalıbına ulaşabilirsiniz.

Bu desenli kumaş parçası da yıllar önce aldığımız bir pijama takımının üstü. Hiç giymemiştik, kalıbı rahat değildi. Kollarından mama önlüğü diktim kalan kumaşı da böyle ufak tefek şeylerde değerlendiriyorum işte.

Bu günlük de bu kadar, kalın sağlıcakla…



I had wanted to sew this fabric pocket on my tshirt for a long time. Finally I was able to find a great time to do it last weekend.

Sometimes  I'm sewing somethings without stopping but sometimes just stare blankly to my fabrics.

Anyway, as you see on the images first of all I cut a paper pocket template and then I cut the fabric, leaving a larger margin, finally I ironed the folded edges.

You can find here my fabric pocket template.

Enjoy your sewing..


 
 
 
 
 
 

50 yorum :

  1. ay inanmıyorumm.
    aynen benimde yapılacaklar listemin başlarında bu cep dikme olayı.ama aynen benim miskinliğimden bir türlü hayat bulamıyor:) Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Bana da sayende bi gaz geldi ama dur bakalım, inş bu sefer hemen kaçmaz:))

    Sevgiler.
    www.designbydg.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında beş dakikalık bir iş, ha bugün ha yarın derken erteledim hep ama yapınca da pek sevdim, şimdi her tişörte cep yapasım var:)

      Sil
  2. Kumaşın rengi harika ve tişört üzerindede çok nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  3. eee süper olmuş.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım. Çok farklı olmuşşş..Canım bloğunu takip ediyorum ve çok beğeniyorum bana da bekliyorum. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş güle güle giy :)

    YanıtlaSil
  6. ay çok iyi fikir :) güle güle giy :)

    YanıtlaSil
  7. Sıradan bir tişört nasıl havalı bir tişört olur :) Örneği sende ;) Çok güzel olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Çok sevimli olmuş, bak ben bunu Pinterest te nasıl oldu da göremedim. Hemen senden PIN liyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çok karşıma çıktı bu, ayy herkesler yapmış ben kusur kaldım diye de epey hayıflandım:)))

      Sil
  9. Ellerine sağlık çok güzel bir fikir güle güle giyinin sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. basic bir t-shirt nasıl hava değiştirir gördük:)

    YanıtlaSil
  11. güzel fikir,teşekkürler.
    burcuzun.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek her zaman, güzel fikirler paylaşılsın, paylaşıldıkça da çoğalsın:))

      Sil
  12. çok cici olmuş güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  13. sihirli senin ellerin...neye dokunsan basitlikten çıkıp mükemmelliğe bürünüyor...çok sevdim ben bunu:)) ellerine sağlık nohutcum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anca böyle basit şeylerle oynuyorum işte, senin gibi koca bir koltuğu kaplayabilen ellerim yok:))

      Sil
  14. gülsün bülbülsün martha stewart'ın üst kademesisin:)

    YanıtlaSil
  15. yahu tamam bu çok şık da, o yapışkan bantların duvara tutturulması fikri benim için tişörtü tamamen gölgede bıraktı, müthişsin :)

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar basit ama guzel bir fikir. Mavi kumasa tek kelimeyle bayildim, nerden?? Tam benim stilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O mavi kumaşı ben de çok seviyorum, ama ne yazkki yukarıda da yazdığım gibi o bir pijamanın üstü, kolları falan bana çok büyük geldi ben de hiç giymedim, sadece altını kullandım, geçenlerde de kestim hayırlı bir amaç için kullandım:)) Keşke bulsak bu kumaştan. Londradan almıştım pijamayı da.

      Sil
  17. Ellerine sağlk Nohutçum, yine çok güzel bir çalışma olmuş, böyle minik çiçekli kumaşlara bayılıyorum doğrusu, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çiçekli kumaşları çok çok seviyorum, hatta deli oluyorum:)

      Sil
  18. Çok şekersiniz...
    Çok cici olmuş, fikir süper...
    Kolye de tam olmuş...

    YanıtlaSil
  19. Nohutum bu aralar...evde isler yogun ve karisik. Sana yazamasam da mutlaka bir bakis atiyorum. Ben düsündüm bu cep´i yapmak istiyorum ama üzerini sirf payatle isleme nasil olur sence? biraz pirilti severim hi hi hi....öptüüüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur hem de süper olur.. Hemen dene.. Ben de payet mayet o neyse onu araştırayım bari:))

      Sil
  20. Çok şık hale gelmiş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  21. Loving this to bits...what a darling idea! Thanks for sharing...love the blue print fabric.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much dear:))
      That blue floral fabric was a pajama. I had bought it from London a few years ago, but it was not comfortable, I never wear it. Now I'm using it for my sewing advantures:)

      Sil
  22. Küçük dokunuşlar derler ya güzelleştiriyorsun her şeyi...

    YanıtlaSil
  23. Katladıktan sonra kağıt çıktı içinden di mi :)))) Hep istediğim bir şeydir tabii biliyorsun benim kafada o kumaşı işlemeke yatar, nasıl heveslendim şimdi, elde punto dikişle de çok güzel durur, öpüldün marifetli arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) kağıdı çıkartıp atıyoruz, ya da saklıyoruz her önümüze gelen tişörte cep yapıyoruz.
      biz senle bu işe mi girsek, sen işlersin ben dikerim:)) oohh oohhh..

      Sil
  24. Merhaba, çok güzel olmuş elinize sağlık. Bu arada esnek kumaş üstüne aplike esnek dikişle mi yapılır diye bir soru geldi aklıma ben dikişte çok yeniyimde. Ayrıca son postumdaki duvar rengim sizinkiyle aynı ama beyaz gibi çıktı. Bi çok açıdan denedim ama o maviyi yakalayamadım. Makinem nikon coolpıx L110 acaba güzel fotoğraf çekmek için yeterli mi? Şimdilik kurcalama aşamasındayım ve fotoğraf çekimiyle ilgili paylaşımlarınızı okuyorum.Çok soru sordum kaçayım artık:)
    http://modahicdegil.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben esnek dikişi falan bilmiyorum, direk diktim oldu:)) Ben de dikişte çok tecrübeliyim diyemem, bir çok şeyi bilerek yapmıyorum, düşünmeden dalıyorum işin içine oluyor ya da olmuyor, bu oldu...
      Senin makinanı bilmiyorum, yani hiç kullanmadım da görmedim de. Ama bence güzel fotoğraf çekmek her makina ile mümkün. Önemli olan renk uyumu, verdiği duygu... Hem güzel kime göre güzel kii:))
      Senin hoşuna gidiyorsa çektiklerin gerisi boş...

      Sil
  25. benim de yapılacaklar listemde bu tarz bir t-shirt. ne zaman olursa artık. çok güzel olmuş, bayıldım :))

    YanıtlaSil
  26. çok şirin bir kumaş, benimde rahat edemediğim bir pijama üstüm var minik kuşlar var üstünde onu bir şekilde değerlendirelim böyle :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...