Kes - Yapıştır ama Yakıştır...



Kumaşlarla oynuyorum, kesiyorum, biçiyorum, dikiyorum ama sonra birden bire kağıtları çok özlediğimi farkediyorum.
Geçenlerde iki arada bir dere yaptım bu kes- yapıştır olayını.
Gördüğünüz gibi basitden de öte bir şey. Çocuk odalarında ne hoş olur, özellikle erkek çocuklar için mesela…
 
 
Ben eskiden yani bundan 5 yıl falan öncesine kadar duvara asılacak tablolar için çok kafa patlatırdım. Yani öylesine alalade bir şey olmasın, bir değeri olsun, bir anlamı olsun diye… Kolaymı onca duvarı deleceğiz. Duvara çivi çatmak zaten başlı başlına insanın içine oturan bir şey…
Neyse işte sonra sonra sıyrıldım bu düşünceden, tabiki bunda kendimi alamadığım yurtdışındaki bloglarının çok büyük etkisi var.
Zamanla sadece basit bir kalp çizimini ya da ne bileyim desenli bir kağıt parçasını bile duvara astığımda - yapıştırdığımda ne kadar da mutlu olduğumu keşfettim. İşte yine renk konusu giriyor işin içine…  Aslında beni mutlu eden renkler, renklerin birbirleri ile uyumu... Bu renk uyumu konusunu da bize ilkokulda öğretmişlerdi.  Bu öğrenilen bir şey mi insanın içinden gelen bir şey mi bilmiyorum ama renklerin benim daha doğrusu kardeşim ile benim hayatımdaki yeri çok çok büyük. Sırf balkon duvarının rengine uygun çiçek bulamadık diye duvara asılı saksılar hala boş mesela… Uyumsuz renkleri bir arada görmektense, saksıları çiçeksiz görmeyi yeğliyoruz yani: )
 
 
Neyse dönelim biz konumuza. Fotoğraflarda da gördüğünüz gibi bir iki parça desenli kağıt, düz renk bir fon kartonu, makas ve yapıştırıcı… Kesin istediğiniz şekli, yamuk olmuş – çarpık olmuş hiç takılmayın, yapıştırın gitsin. Önemli olan duvara astığınızda renklerin sizi mutlu etmesi.. . Bir de yaptım-oldu konusu var onu da başka bir postta anlatırım artık…
 
NOT: Buralara fazla uğrayamamdan anlamışsınızdır sanırım, benim işler hala yoğun. Bir önceki postta yazdığınız güzel yorumlar ve harika dilekler için herkese tek tek teşekkür edemedim diye içim askıda, hepinizin o güzel yanaklarından öptüm farzedin olur mu???
 
 
 
 
I am playing with fabrics for a while and then suddenly, I realize that I had missed my papers.
I made this cut-out poster recently. It is so simple as you see but the most important thing is it made me happy.
Actualy the colors made me happy always... in the past when I hang something on my wall, I used to think for a long time, I used to want that it will be valuable and meaningful..
Now I can hang or paste every simple things, if its color made me happy.
This simple sailing boat would be nice the walls of children's rooms, especially for boys... isn't it?
 
 
 
 
 
 
 
 

29 yorum :

  1. Kız odasına da olur canıım, neden olmasın :)
    Yaratıcılık yok ki, göstermezsen nerden bileceğim kız odasına neyi kesip yapıştıracağımı :)
    Ben bunu yaparım, olur ;)
    Ferahlık yayıyorsun...

    YanıtlaSil
  2. Sade ama bir o kadar da güzel olmuş. Dediğin gibi ne varsa uyumlu renklerde var. Baktıkça bakası geliyor insanın :)

    YanıtlaSil
  3. önemli olan basit ama göze hoş gelen, insanı mutlu eden değil midir? senin çalışmaların işte onlara en güzel örnek.
    eline, emeğine, zevkine sağlık nohut'çum:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bunu gorunce oglumun odasina asmak icin bi dolu fikir geldi aklima :) Tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş.Ellerinizi sağlık.Ben de oğlumun odasına yapsam ne güzel olur...

    YanıtlaSil
  6. Nohutcuğum renkler sonradan öğrenilmiyormuş!
    Temel Edebiyat bilgileri ilk ders hocamız estetik konusunu anlatıyor;"estetik duygusu doğuştan gelir sonradan kazanılamaz " demişti. Biz 1.sınıftayız ,sınıfın yarısından çoğu Anadolu!nun bağrından kopup gelmiş,estetik nedir bi-haber... O söz kulağımdan hiç gitmez benim.

    Renkleri severim,doğada bunca renk varken insanlar evlerini niye bembeyaz yaparlar anlamam. Hoş zaten enişten dr. olduğundan beyazdan bıkmış evde bembeyaz dekorasyon istemez o ayrı....

    Sen kes biç yap yakıştır hepsi çook güzel oluyor yani estetik sende doğuştan var!

    Öptüm kocaman!
    Not:yarın sabah çok erken yolcuyum aklına bir şey gelirse telefonum açık,söylemen yeter ;seve seve alırım :)

    YanıtlaSil
  7. bayiliyorum senin elinden cikan seylere
    harikasin!

    YanıtlaSil
  8. çok sevdim,ne yapabilirim acaba????

    YanıtlaSil
  9. Bence de renk uyumu önemli, mesela asla siyahla-laciverti birarada giymedim, giymem de, ne evde, ne temizlik yaparken..Aslında benim için toprak tonları el üstündedir. Zaten gardrop da bunlarla dolu, salonum da öyle..Ton sür ton yapıp gezmeye bayılıyorum, ya da salonumda vizondan vengeye, topraktan kesekağıdına piyano tuşları üzerinde gezinir gibi gözümü gezdirmekten hoşlanıyorum. Renkler, ah renkler, iyi ki renkleri görebiliyoruz...

    YanıtlaSil
  10. ben de sırf aynı düşünceden bir türlü pano alamadım; aslında doğru renklerin uyumu olsun, göze hoş gelsin, mutlu etsin yeter.
    Kağıt işlerine ben de bayılıyorum, sende ki kağıtlara da ayrı bayılıp iç geçiyorum :) Nerden buluyorsunuz, yakında kendim çizicem bu gidişle. Maymun iştahımla bir ona el atmamıştım zaten :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Yine çok güzel ve özenli bir çalışma olmuş, renklere bayıldım, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Renkseverim.. çok güzel olmuş..kalplere taktım ama :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  13. renk uyumunu öğrenebiliriz ama yeteneğimiz yoksa unutabilirizde..ama bence sizde inanılmaz güzel insanın içini açan bi yetenek var..

    YanıtlaSil
  14. Yine çok güzel olmuş<3
    Bayılıyorum yaptıklarına ve inanılmaz gaza geliyorum okuyunca:)

    www.designbydg.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. nasıl güzel olmuş, renkler, desen, sonuç süper, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Harika olmuş, bir anda yaz gelivermiş evine..Ben de hemen benzer bir şey yapayım dedim ama evde artık boş duvar kalmadı..Acilen yeni duvarlara ihtiyacım var :))

    YanıtlaSil
  17. ne güzel olmuş o öyle.güzelliği basitliğinde bence.ben bunlardan bir seri yapıp tosbikin odasına asayım bari:)sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. çok kolay ve çok güzel:)
    eline sağlık!

    YanıtlaSil
  19. Bazi seyleri gozumuzde ne kadar buyutuyoruz. Ne kadar basit ve bir o kadar da guzel tablo:-)

    YanıtlaSil
  20. Tablo harika da, papatyalarin da bir icim su, baktim baktim, bir daha baktim!

    YanıtlaSil
  21. Evet, gercekten de cok basit ancak cok da icacici ve gulumseten turden bir tablo olmus. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  22. Şu ''ben yaptım oldu'' mevzuunu olgunlaşmada ki bir hocamız çok söylerdi gülerdik hep:) nezamanki okul bitti anladım olayı:):) gerçekten tam anlamıyla öyle; ben yaptım oldu kime ne ki:)
    ellerine sağlık nohutcum, gerçekten cok sevimli...

    YanıtlaSil
  23. ilk önce işe bu renkli kağıtlardan almaktan başlamak gerek sanırım :)
    eline sağlık yine sade ve çok şık bir iş çıkarmışsın..

    YanıtlaSil
  24. Hem de ne yakışmış harikasın bakmaya doyamadım

    YanıtlaSil
  25. çok güzel olmuş, hemen bir tane yapayım oğlumun odasına. yine basit ve şık bir fikirle günümü aydınlattın Ayda'cım. çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  26. The boat is too sweet for words, I like its quiet beauty! You are right, we play with different materials, like ribbon and fabric and felt and wood - and then we return to paper and it feels magic, just like the first time...

    YanıtlaSil
  27. It looks so adorable Ayda. I love to play with paper, too.

    YanıtlaSil
  28. Love the idea! I have had a nephew two months ago and I think I am going to make one for his room...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...