Ben insan değil miyim?




Son zamanlarda işlerim biraz daha yoğun, azıcık bir ara bulduğumda ise kendimi ne flickr’dan ne de pinterestten alabiliyorum, bazen de bir bloğa takılıyorum, saatlerce inceliyorum, kışın nasılmış evleri, yazın ne yapıyorlarmış, aa kaç çocuk yaşıyor bu evde, ne yerler…  ne içerler… film gibi kapılıp gidiyorum.


İşte uzun zamandır bu şekilde takip ettiğim bloglardan biri; An-Magritt.
Son zamanlarda farkettim ki kuzey ülkeleri bloglarında daha çok zaman harcıyorum. Eskiden donuk ve soğuk gelen evler şimdi bana inanılmaz bir huzur veriyor. Bu evlere baktıkça kendi evimdeki herşeyi atıp yeni baştan başlamak istiyorum. Sadece tek bir koltuk ve masa ile… Sonra orasını burasını süslemek istiyorum, eski bir raf bulup (ki buldum öyle bir raf ama evde takacak yer bulunmadığından  sarılıp sarmalanmış bir halde bekliyor zavallım) bir o renge bir bu renge boyayayım istiyorum, ferahlık, dinginlik istiyorum, nefes almak istiyorum işte…



An-Magritt Moen 36 yaşında bir ev hanımı, 4 çocuğu ve eşiyle birlikte Norveç’de bu evde yaşıyor . Evet yanlış duymadınız 1 kız ve 3 erkek...  
Şu postuna bir ara bakın lütfen,  desenli bantlarla çocukların salonda yaptığı bir şehirJ uzun uzun inceledim… Böyle bir şey karşısında çocuğu olmayan ben dahi nasıl çileden çıkarım, bir kere bantlara içim gider,sonra da ev dağıldı diye nevrim dönerJ) Ama fotoğraflara bakarken o kadar hoşuma gitti ki…


Oralarda yaşayanların böyle sakin ve huzurlu olmaları sanırım, haberleri seyrederken bizim her akşam yaşadığımız üzüntüyü, endişeyi ve acıyı yaşamamaları, en az ağlanacak 3-5 olaydan bir haber olmaları…


I am very busy these days at the office. When I have a little free time, I find myself on flickr and pinterest... I cannot be able to desist from these websites. 
I am really curious about people's life which lives in another countries. How does they live during the winter or summer... What kind of food they eat, what does they do on their free time...
I have been following this lovely blog for a long time. An-Magritt Moen lives here with her 4 childeren and her husband. You can see their home images on the blogs, websites and magazines...
I realize that I love mostly north country houses in recent days... Their decoration looks very fresh and calm... I feel that I breathe...









43 yorum :

  1. 4 çocuk olunca caanım ev öyle oluyor işte :) koltuklara dek uzanan bantlarla bile çok güzel ev bence. Norveç anne olmak için en ideal ülkeymiş diye okumuştum, zaten çok zengin bi ülke. Dört çocuklu bir aile Norveç'te rüya gibi evlerinde. bizimki de hayat mı be :P

    YanıtlaSil
  2. Bloglar arasına dalma olayını ben de son zamanlarda abarttım, baktıkca yeni fikirler doluşuyor aklıma: )
    Türkiye'de herkes geleceğe yatırım telaşına, iş ve para hırsına düştüğünden günün keyfini süremiyoruz. Haftanın 6 yada 7 günü 9-6 mesai ile çalışıp eve bitmiş dönen babadan yada anneden ne beklenebilir ki?
    Bir de eminim Türkiye'nin bir haftalık gündemini oluşturan meselelerle Hollanda, İsveç gibi ülkeler bir yıl anca uğraşıyordur.

    YanıtlaSil
  3. başlığına iyi bir güldüm :)

    gülmekle kalmadım bastım kahkahayı annem delimisin der gibi bakıyor bana :)

    şimdi de ben sana '' delimisin sen '' dicem '' sen kimsin de bana deli diyosun'' diceksin
    ama bana ne dicem

    delimisin sen ayol
    senin evin bu kadınınkinden daha daha daha daha güzel bi kere, o kıskansın seni bi kere :) hayret bişe :D

    sana bi hobi dükkanı açmak şart oldu
    sen bütün işi gücü bırak böyle bir dükkan aç
    anca keser seni bu boyama kesme aşkı :D:D:D:D

    o rafı da merak ettim en acayibinden
    boyada bi görelim hadi hihihihihi :D:D:D

    tamam tamam gidiyorum
    haydin eyü agşamlar :)

    YanıtlaSil
  4. Ahh ben de bayılıyorum İsveç,Norveç bloglarında gezinmeye.Birçoğunda benim de dikkatimi çeken en az 3 tane çocuğu var,ve o kalabalıklığa rağmen evler öyle ferah ki.Ve genelde evlerin tavanları çok yüksek,ama hepsi şahaneler kesinlikle..

    YanıtlaSil
  5. Ahh be Nohut'um ah! Adamalrın refah düzeyi öyle yüksek öyle yüksek ki, evle de uğraşabiliyorlar rahatça, çok çocuk da yapıyorlar, huzur da buluyorlar..

    Dünyanın tepesindeler gerçek anlamda da... Ben de senin gibi düşünüyorum, en çok Kuzey ülkelerinin evlerini seviyorum.. Bir kere biriyle tanışmıştım Norveçli sonra facebooktan fotğraflarını gördüm yani hayalimde dahi aklıma gelmeyen bir evleri olduğunu gördüm.. böyle dağın eteğinde, nasıl anlatayım ki.. muhtemelen o kır evleriydi.. yapmadıkları spor, aktivite yok.. Neyse.. Rabbim bize de nasip etsin diyelim:) hayırlısıyla tabi..

    YanıtlaSil
  6. ya ben de çok imreniyorum şöyle sakin huzurlu evlere. Bizim evde heryerde birşeyler var nefes alamıyorum herşeyi atasım var valla :)

    YanıtlaSil
  7. Bu arada desenli bant aramaya başladım bile: )))
    Yeter ki çocukların oynayacağı-eğleneceği-oyalanacağı şeyler olsun, hepsine varım, varsın evim dağılsın: )

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar haklısın..
    Onların evlerinde eşyalarında gerçekten bi huzur bi ferahlık var, kalabalık değil herşeyden önce..parıltılı ışıltılı değil göz yormuyor..ve en kötüsü ben de uzun vakit geçiriyorum bloglarında...

    YanıtlaSil
  9. Ah cafenohut, bu dediklerine çok şey yazabilirim ama demeyeceğim, seni anlıyorum o kadar.

    YanıtlaSil
  10. Sen insan değilsin, bir meleksiiinnn :)))
    Soft renkler, sade ve kullanışlı mobilyalar tercih ediyorlar ekonomik olarak hemen herşeyi alabilme imkanına sahip olsalarda. ayy şunların evine iki tane varaklı koltuk göndersek ne yaparlar acaba, yaşasın kötülükkk :))

    YanıtlaSil
  11. Ben de sık sık soruyorum bu soruyu kendime. Yanıt alamadım henüz :(

    YanıtlaSil
  12. kadının evine bir daha baktım da bu kadar övgü alınca

    cıks beğenmedim ben valla
    çok karışık pasaklı kadın evi gibi :)
    heryerde bişey var
    üstüme üstüme gelir benim böyle evler....

    benden geçer not alamadı yani
    o yüzden bizimle değilsin dicem demek istiyorum
    hihihihihi :D

    YanıtlaSil
  13. ama ama ama o zaman ben de insan olmak istiyorummmm :(harika harika.... şu kuzey ülkelerinin insanları seviyorum ben de, okuduğum kitaplardan etkilendiğimi düşünüyorum bu konuda :) ...üf neyse gideyim biraz inceleyeyim ben de fotoğrafları.

    YanıtlaSil
  14. İskandinavlar estetik konusunda çok başarılılar...dekorasyonda, çizimde...iskandinav sanatçıların zevklerine ulaşabilen az oluyor...ben de en çok onların bloglarında vakit geçiriyorum..

    YanıtlaSil
  15. Bizimkiler (kayınvalidemler) Danimarkadar her gittiğimde milletin evini röntgenlemekten kendimi alamıyorum.Küçükte olsa bahçe olayı her evin var neredeyse o bahçeler de de yok yok trombolinler mi dersin salıncaklar mı, evlerin içi zaten malum çok dingin..Kısaca bayılıyorum bende çok sakin adamlar rahat huzurlu stressiz..

    YanıtlaSil
  16. valla bende bakıyorum bakıyorum içim gidiyor. Sonra heves ediyorum, başlıyorum bizim evi çekip çevirmeye, bişeyleri değiştirmeye, bu seferde annemle papaz oluyoruz! :)) eski kadın, kendi düzenine bağlı tabii.. Ah hele bir kendi evim olsun, o zaman yapıcam işte! Sırf bu yüzden evlenebilirim :)))

    YanıtlaSil
  17. I'm as curious as you are about people's lives. And happens to me the same, I don't get tired of looking at all those house's photos, there is something irreal in these houses, sometimes I think that actually people don´t live in them, they are so perfect!

    YanıtlaSil
  18. ahh ahhh naparsın
    refah düzeyi ve huzuru doruklarda yaşayan bir millet olarak nasıl bir sonuç olabilirdiki .
    3 çocuk 5 çocuk hakgetire.
    ne diyelim darısı bizlerin başına :)
    Ne hoş detaylar hakikaten takdir edilesi
    ama kesinlikle haklısın sonuna kadar biz insan değilmiyizzz :D

    YanıtlaSil
  19. çok hoş gerçekten iadeye beklerim sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  20. nohutcuğum,
    takip ettiğim bloglardan biri bu...
    ah...İskandinav stili vazgeçilmezim benim...gösterişten uzak,yalın,fonksiyonel oluşlarına bayılıyorum:)bunları sağlamak mümkün...
    ama...
    ülke olarak refah düzeyimizi,yaşam koşullarımızı o seviyeye getirmek bizim elimizde değil ne yazık ki:(...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. öyle haklısın ki, adamlar huzurlu bir kere onların huzurları geçim dertlerinin olmaması herşeylerine yansıyor.Ben haberleri seyredemiyorum artık, seyretsem de mutlaka ağlıyorum.

    YanıtlaSil
  22. Aydacim, ben senin evinde de bu havayi kokluyorum zaten. Biraz daha aksesuar ve renk degisimi ile bunu yakalarsin biliyorum. Bende cok seviyorum bu tarz evleri ve bende yavas yavas degistirmeye basladim evin tarzini. Mesela yillardir icinde kristal ve cam ivir zivirlari saklayan kule cam bufe artik kitap ve sirin aksesuarlarin ve sepetlerin dolabi oldu. Su Derincik biraz daha buyuyp uzermdeki yuku azalsin ozaman birde tum o eskitme mobilyalar beyaza boyanacak tarafimdan. Ay bak ozamana kadar belki yardima da gelirsin belli mi olur.. Birlikte boyayalim..

    YanıtlaSil
  23. ben oyle kalabalık bir ailede çocuk olmak isterdin. Anne olupta bütün sorumluluğu almak zor iş :))

    YanıtlaSil
  24. Çiçeklendim; Sevilmeyecek gibi değil ki.

    Esra; :) Aynen öyle

    annemahsustan; Bir yılda bile olmuyordur bence. Trafik kazaları, deprem kuşağı, tutuklanmalar, işsizlik, haksızlıklar, hırsızlıklar, töre cinayetleri, terör... Bunların hepsi bizim hayatımızın bir parçası ne yazık ki. Ama onlar bu endişelerden bir haber huzur içinde yaşıyorlar. Anneleri çocuklarını çöp konteynrlarının yanından geçme içlerine bomba koyuyorlar diye uyarmıyordur...

    Reyyan; :)) İbrahim tatlıses edasıyla o şarkıyı söyleye söyleye yazdım bu postu:))
    Ve verdiğin moral için de çoook teşekkür ederim efendim, gelsin o kıskansın benim 35 yıllık, mutfağı ışık görmeyen, ağaç yerine eski yıkık dökük bir harabeye bakan güzel evimi:))
    Bu arada RAF anca bahara belki bir yer bulur kendine diye düşünüyorum:)

    Aktuelmoda; çok fazla eşya yok, boş alan çok fazla, bizdeki gibi, oturma odası takımı, yemek odası takımı, büfeler konsollar yerine çok daha fonksiyonel ve basit şeyler var.

    YanıtlaSil
  25. Deli-Anne; Evet ben de yukarıda annamahsus'tanın cevabında yazdım, bizim kafamızı meşgül eden dertlerin onda biri yok onlarda, geçim sıkıntısıymış, hastalanırsak ne olurmuşlar kafalarını kurcalamıyor..
    Dediğin gibi umudumuzu kaybetmeyelim, belki bir gün bize de nasip olur..

    Selcen; Gel beraber atalım, sıfırdan başlayalım:)


    annemahsustan; ne yazık ki burada ben adam gibi desenli bant bulamıyorum, ETSY'den sipariş edeyim diyorum ama geçenlerde bir siparişim elime ulaşmadı, bizim posta olayına da güvenilmiyor ki..

    Zeynep; Bloglarda çok vakit geçirmek iyi mi kötü mü bilemedim. Tüm dünya gözlerinin önünde, oralarda gezerken hayallere dalıyorsun, ama ekrandan başını çevirdiğin an, hüsran.:)

    YanıtlaSil
  26. Fadiş; hele son iki gündür iyice içim sıkılıyor haberleri seyrederken... NEyse..

    Sevdiye; Aman efendim şimdi kanatlanıp uçacağım:))
    Varaklı kotuk ve bizdeki hantal büfe ve konsolları bu evde düşünemiyorum, şoka girerler herhalde:)

    Nilgün Abla; Hayırlısı hepimiz için..


    Reyyan; hahhaaa önemli olan katılmaktı ama söyliyelim de üzülmesin zavallı kadın:)

    YanıtlaSil
  27. Leyla'nın Kahve Dükkanı; Hadi inşallah hep beraber olalım..

    Nilhan; Evet yaa onların elinden çıkan tüm çizimlerde de bir duruluk ve aynı derecede canlılık var.. Başarılarının devamını diliyorum onlar için:)

    Anne Kraliçe; Ben de yurtdışına gittiğimde en çok ara sokaklarda gezip evleri rontgenlemeyi seviyorum. Bir gün 2 saat otobüs beklemiştim Münih'in alakasız bir sokağında, hiiiç sıkılmadım:)

    Bukle; İnşallah gönlüne göre evirip çevirebileceğin mutlu bir evin olur.

    YanıtlaSil
  28. Alicia; Yes you are right they are so perfect and Sometimes this can be unsettling.

    Elifinelizi; Yaşamın sonuna kadar farkındalarmış gibi geliyor onlar bana, Bizse bu hır gür içinde bir çok detayı ve güzelliği kaçırıyoruz maalesef.

    Bubenimdünyam; Kısmet:)

    Cepaynası; Aynen katılıyorum, keşke yapılabilecek birşeyler olsa...

    İkizbebek; Ben de ağlıyorum, bazen üzüntüden bazen sinirden... Yüreğim kaldırmıyor haberleri artık..

    Şebnem; Belli mi olur, belki geliveririz ne güzel boyar dururuz evde ne varsa:)

    YanıtlaSil
  29. HAnde; Tamam yeter ki öyle bir ev verin ben anne de olurum, sen çocuk ol:)

    YanıtlaSil
  30. Bakıp bakıp yutkundum nohutum. nasıl isterdim kalabalık bir ailemin olmasını. evimin bahçesi olsun. çocuklarım huzurlu olsun. çalışma gereği duymayayım.
    36 yaşına 3 yılım kaldı. 3 çocuk sığdırabilir miyim acaba :)

    YanıtlaSil
  31. Şöyle bir duygu uyandı bende: İş çıkışı eve gidince, şu büfeyi, vitrini bir fırlatıp atacağım önce. Sonra pek bayılarak aldığım ama şu an neeffrreett ettiğim komodinlerimizi bembeyaz boyayacağım. Mor koltuğumu da çiçekli desenli açık pastel renkli bir kumaş ile kaplatacağım. Rüyamda tabii:))

    YanıtlaSil
  32. İnsan fotoğrafına bakarken bile huzur buluyor, o evlerde yaşamak nasıl bişey hissettirir acaba?? Ben de paylaşımlarınızdan anladığım kadarıyla sizin eviniz de bunlara benzer doğallıkta, sadelikte ve şirinlikte. Çok şanslısınız.

    YanıtlaSil
  33. Seninle birebir ama birebir aynı duyguları yaşıyorum evim hakkında ve kuzey-kuzeyliler hakkında.

    Sana rastladığım bir link var : http://nicety.livejournal.com/1023551.html#cutid1

    YanıtlaSil
  34. Mantığım: Hayıırrrr bakmak istemiyorummmmmm.
    iç sesim: Hiiii hemen bakmalıyım. Çok heyecanlıııı

    Mantığım: Bak bak. Yine depreşir senin evdeki eşyaların hepsini camdan fırlatıp atma isteğin.
    İç ses: Ya hadi salonu beyaza boyadım ama şu eşek ölüsü, deli saçması konsolu napıcam? Onu da beyaza boyayabilir miyim acaba?

    Ve böööyle devam eder gider.
    Yapma gözünü seveyim nohut. Acı bana :-)

    YanıtlaSil
  35. Merhaba, resimlerdeki evin kimi bölümleri güzel, kimi bölümleri ise hoş değil.. örneğin duvar piyanosu önündeki alakasız yeşil sandalye veya bir kaç inşaat tahtasını çakıp altına market arabası tekeri koydukları sehpa :)
    Muhabbetsofrasına katılıyorum.

    Ülkemiz kuzeyin karı buzu, donuk havası içinde olan ağırkanlı bir ülke değil.Biz bildiğin Ortadoğu ülkesiyiz, kültürümüz köklerimiz farklı. Bizim başımızda bir sürü dert var çünkü küresel dünyada akmaz kokmaz adı sanı geçmez kuzey ülkelerinden değiliz. Ağaç işlemecilğinden çiniciliğe kadar her çeşit zengin sanatı köklerimizde bulabiliriz. Bu nedenle kişi kültürel birikimi ve incelebilmiş zevkine göre bizim ülkemizde de bunlardan çok daha ferah evler kurabilir.
    Yerim İskandinav evlerini ben ya :)))
    "Ay canım ne de cici ay şöyle aman ne hoş" dan öteye geçmeyen yorumların yanında benimkisi biraz can sıkıcı oldu afedersin.

    Not: Blogundaki bütün postlarını okumuş biri olarak seni çok naif ve özgüveni yüksek buluyorum , ayrıca senin evindeki temiz ve küçük detaylar emin ol bu evden bin kat güzel.

    YanıtlaSil
  36. Olá

    Adorei seu blog e já estou te seguindo. Vou aguardar a sua visita e ficarei feliz se me seguir também.
    Vim lhe desejar uma ótima tarde de 5º feira...

    BJ000000000..............
    www.amigadamoda1.com

    YanıtlaSil
  37. en çok merak ettiğim ülke norveç. dağlar, bayırlar, deniz..bir de böyle güzelse evleri, ben orda olmak istiyorumm!!

    YanıtlaSil
  38. I love the pink geraniums... so ready for Spring!!

    YanıtlaSil
  39. This indeed is a very nice house. I don't know this blog but now I want to see more of it.

    Have a very nice weekend my dear Ayda.

    YanıtlaSil
  40. 36 yaşında 4 çocuk. ben 37'de 1 taneye daha tahammülüm edemeyeceğimi düşünüyorum. ama o evde oturup çalışmıyordur tabi. bir de kalbim çekmez o yükü, vücudum kaldırmaz adrenalini... neyse Allah bilir :)

    ama çok keyifli bir ev.

    unutmadan bu kadın 5. ciyi de yapar. :)

    YanıtlaSil
  41. Hello!

    I discovered today that my blog had so many guests from Turkey, and then I found back to your blog. And here I see both pictures and nice words about my home.

    Thank you! It makes me happy inside, and a little proud, when I read the words.(Byt I certanly dont understand everything, cause I have to use Google Translation, and even this site dont know all the words :))

    If you get the opportunity sometime, then you're more than welcome here for coffee and smalltalk about our world.

    Have a nice evening.
    All my best wishes for You.
    Many hugs from An-Magritt

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...