Maksat Muhabbet Olsunlarım...





Şimdi haftasonu kartına yapılan yorumları cevapladım da birden stres bastı bana. Beklenti çok yüksek şu
kahvaltı sofrası ile ilgili, gerçi bildiğin kahvaltıydı,biri tatlı biri tuzlu olmak üzere de iki yeni tarif denedim, iş arkadaşım sağolsun, ikisi de çok lezzetliydi ki bu ilk yapışım olmasına rağmen yaparken bile hiç şüpheye düşmedim her şey olması gereken gibi oldu. Bu hafta içi o güne ait fotoğrafları düzenleyebilirsem paylaşacağım ama fotoğrafları bilgisayara aktardığımda ıııyyy bunlar ne böyle diyip de beğenmezsem sadece hatıralarda kalacak o günJ


Neyse gelelim bu gündü konumuza. Şimdi bir çoğunuz fotoğraflara bakıp bakıp bu ne böyle diyorsunuz değil mi??? Hadi yapmış, bakmış bir şeye benzememiş, üşenmemiş boyamış, sonra da kalkmış fotoğraflarını çekmiş, İyi tamam fotoğraflarını çektin de ne akla hizmet yayınlıyorsun sanki matah birşeymiş gibi diyebilirsiniz. Çünkü her gören kardeşim dahil aynı şeyleri söyledi. Hele teyzemin kızı  ver bir çocuğa da içine kalemtraş atıklarını koysun dediJ

Bir iki haftaya atabilirim.. atmaya da  bilirim garantisi yok yani… Ama şimdilik öyle duruyor sehpanın bir köşesinde tıngır tıngır sallanıyorlarJ


 
Efendim geçen haftasonuydu elimde bu doğal hamur, evin içinde dolanıp duruyorum ne yapsam bununla diye (daha önce hiç almamıştım, tecrübesizim yani). Birden aa kase yapayım dedim. İncecik açmaya çalıştım ama sadece bir büyük bir de küçük kaselik hamur çıktı. Kasenin içine iyice yerleştirdim. Ama bir yandan da korktum, ya yapışırda çıkmazsa kaselerimden diye. İşte ondandır bu yamru yumruluk. Tam kurumadan çıkartıverdim kalıptan, sonra attım tezgahın bir köşesine. Olmadı bunlar. Fiyasko diye… Suratım asıldı oturdum yerime.


 
Ertesi gün işten geldim zavallılar kurumuş… Atmaya elim gitmedi, dur dedim denemelik olsun bunlar, nasıl yapıldığını, bu hamurla daha neler neler yapılabileceğini anladın en azından…

Aldım boyaları yanıma gördüğünüz benekleri yaptım içine. Sonra götürdüm kardeşimin anlamsız bakışları altında sehpanın köşesine kondurdum ikisini. Bunlar ne böyle gudubet gibi, dipleri bile durmuyor dönüyorlar oldukları yerde dedi… Olmamış….

Ama bir haftadır sehpadalar, annemle babamda geldiklerinde de bir posta dalga geçerler, sonrası Allah Kerim…

Ama bak onlardan bir yığın fotoğraf ve bir post konusu çıktı. Maksat muhabbet olsun bu kaselerin adı da…

 

 
I know I know, they are so simple and very crooked:)

You can say that why did she share these silly things with us. Just I can say, I liked them.

This was my first experience with dough. I did not know what can I make with it and I decided to make a bowl but then I was scared if it stick into the bowl either I can not remove it. I removed it as soon as still wet. Because of that they are so crooked.


I forget them at the kitchen for a while but then I wanted to give a chance:) I made dots with my two favorite colors inside the bowls.

A lot of people which saw them, including my sister made fun with these bowls:)

But it is not important. As I said that; they made me happy  for a while and I took many photos. It is enough for me…


 


48 yorum :

  1. güzel olmuş. muhabbetimiz bol olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Lovely ranunculus!
    The important thing is that you had fun with these bowls and took all those fantastic photos, so nice!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes, I love ranunculus also... and thank you for your kind words:)

      Sil
  3. Canım nohutcum, bir daha ki sefere kalıp olarak kullanacağın kaselerin dışından yapıştır kili ve kalıbın üstüne bir streç film yerleştir yapışmasın daha rahat çalışırsın bir de sucuk yöntemini kullan dur ben sana bulabilirsem bir video paylaşayım gerçi sen muhakkak araştırmasını yapmışsındır ama.
    Ha bir de eğer merak sarıyorsa devamını getiririm hoşuma gider dersen bir arkadaşım atölyesinde seramik kursu veriyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hııımmm çok güzel fikirler bunlar... Ben tamamen tersini yaptım tabi ve senin düşündüğün gibi herşeyi araştıran ben hiç bir araştırmaya girmeden yapmaya çalıştım olmadı:))
      Zamanım olsa o kadar çok gitmek isterim ki seramik kursuna, ama şu sıralar imkanı yok gidemem:(

      Sil
  4. orijinal olmuşlar işte ne güzel :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhaaa, orjinal olmuşlar ha:) evet birşeye benzetemeyip de karşındakini kırmamak adına söylenecek en güzel şey:))
      Tipsiz erkeklere karizması var denir ya işte ona benzedi bu iş:))
      Tamam ben kabul ettim çok orjinaller, biz daha yırtsam kendimi aynılarını yapamam:)))

      Sil
  5. ver Nohuta gitmez yabana diyesim gelsi nedense :)
    Bu arada haftasonu dolanirken biz senin bayilacagin seyler gorduk. Gelirseniz buraya bir dukkan yazdim kenara :)
    haftan guzel gecsin Nohutcum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) ne güzel lafmış bu böyle , hayret ben bilmiyorum (sanırsın tüm atasözleri benim elimden çıkmış gibi yazdım:) )
      Ahhh Gülçin Ahhh öyle mağzalar varki oralarda gitmek sitediğim ama şu sıralar maalesef yurtdışı seyehatti pek gündemimizde yok, ertelemek zorunda kaldık. Ama ilk fırsatta gelmek istiyoruz oralara..

      Sil
  6. çok güzel olmuş,ellerine sağlık :)
    hayırlı haftalar,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. saksı olur nohutum. içine toprak ve bir de arapsaçı ekersin. minik minik saksıları cam kenarına koyarsın. sonra da kapışmaya başladıklarını izlersin o beğenmeyenlerin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yaa saksı yapacak kadar durmaz bunlar bizim evde, tabii büyük konuşmamak da gerek... Mesela kaktüs ekebilirim içine.. Dur sen...

      Sil
  8. Ay senin bu faaaliyetlerini gordukce keske burada olsan da Cencen ile beraber sanatsal faaliyetlere girissen diyorum, her yerimiz incik cincik kagit, yapistirici, boncuk, boyanmis taslar bu aralar. Ben yetisemiyorum, bizim kizin sanatsal yonunu korelticem. Sakin yanlis anlama, bes yasinda ki kizim yapiyo bunlari demek istemedim haa :)) Ama keske burada olsan, bunu kendim icin yazdim. Cok konusasim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yok ne yanlış anlaması direk yazmışsın işte....
      (Şöyle kıvırmayı deneyeceğim; ben zaten evde çocuk olsa ne gibi sanatsal faliyetler içerisinde oluruzu görmek adına yapıyorum bu 5 yaş aktivitelerini )

      Ama gerçekten çok özledim Cencen'i de seni de ve dün gördük kimin konuşası var yine nefes aldırmadım sana:)

      Sil
  9. sade ve şık bu olsa gerekk.. bayıldım bayıldımm

    YanıtlaSil
  10. Merhaba profilinizi okurken balıklar hakkında yazdığınıza gülümsemeden edemedim. Aynı şekilde ben kendimi alık bir balık olarak tarif ettiğimde diğer balık arkadaşlar kızarlardı. Onu anımsadım. Bloğunuzu çok beğendim. Yaptığınız denemeye gelince; ilki için güzel, ilgiliyseniz işin tekniğini kapıp, birkaç denemeden sonra gayet iyi olacağına ve değişik projelerinizi burada sergileyeceğinize eminim. Sevgiler.
    Ayrıca ziyaretiniz için çok memnun oldum ve sizi tanıma fırsatı buldum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balığından balığına değişir tabi.. Balık var balık var.... Biz senle alık olanlarındanız demek ki:)
      Aslında şöyle seramik hamurundan harikalar yaratayım gibi bir hevesim yoktu. Sadece bir ara kırtasiyeden aldım bu hamuru evde duruyordu, o gün canım onunla oynamak istedi, bilinçsizdim yani:))
      Ama bir daha ne zaman elim gider bilemem.
      Bu arada tarifler harika sık sık sendeyim:)

      Sil
  11. Ben de beğenmeyen grubuna geçebilir miyim. Olmamış bu sefer valla , kusura bakma. Fakat çok enteresandır, renkler muhteşem, fotoğraflar ondan muhteşem. Yani neticede ortaya yine de güzellikler çıkmış. :))Sihirbaz mısın sen ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii girebilirsin o gruba:))Zaten beğeniye sunulacak bir durumları yok. Kardeşime söyledim bugün bu kaseleri koydum bloğa diye. Yok artık dedi:))

      Sil
  12. They are beautiful and your pictures made me want to make my own lovely crooked bowls. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. You are so kind:) And I am sure that You make the best beautiful crooked bowls...

      Sil
  13. Belki elime alsam beğenmez ne alaka derdim ama fotoğraf da o kadar sevimli durmuşlar ki, insanın hoşuna gidiyor :) Ayrıca sizin evin ışığına hayranım :D

    YanıtlaSil
  14. Kaseler konusunda pek bişey diyemeyeceğim ama ;)) azmine ve öğrenme tutkuna hayranım. Sen benim ilk ahşap boyamalarımı görseydin, gülmekten yıkılırdın...Tecrübe ve zamanla daha iyisini yapabileceğine inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim şimdi dikiş dikerkenki durumum öyle. Resmen makinayla konuşuyorum. bağırış çağırış içinde:)

      Sil
  15. Blogun bana huzur veriyor bunu söylemiş miydim? :) çok şeker olmuş kaplar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. çok güzel muhabbetler bunlar :)

    sessiz sessiz baktığım fotoğraflarınıza muhabbet kelamından sonra bir selam çakmalı dedim^^
    çok estetiksiniz,çok iyi bir gözünüz var.. maşaallah :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama bak yorumları okurken bile eğlendim...

      Ve çook teşekkür ederim.

      Sil
  17. Niçin kötü olsun ki..elinden gelmiş yapmışsın, bir de bu tür işleri hiçç beceremeyenler var onları da düşün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyorsun .....
      Beceremeyenler denemeyenler diyeyim sanki özlü bir sözmüş gibilerinden:)

      Sil
  18. aydacm, kızımla bu hamurdan çok şey yapıyoruz.seninkilerde değişik bir tasarım olmuş, ellerine sağlık..yukarıda yorum yazan benim meslektaşım, arkadaşım lila..kendisi de çok zevklidir. artık buraya gelmen farz oldu, sabırsızlıkla seni bekliyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben soyut çalıştım canım...
      Şu şeytanın bacağını bir kırsam geleceğim...

      Sil
  19. sen bunlara bi cila at bak ne fiyakalı olcak :)

    elin ingizi yapsa kapış kapış giderler valla diyim :)

    sen bunlara bi isim tak en fiyakalısından sonrada avrupadan aldım de

    millet bayılır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi şu pütürlü kenarları zımparalasam, sonra verniklesem bir de güzel fotoğraflasam, Londra'dan aldım derim, millet bişi sanar...

      Ya da diyorum onca uğraşacağıma baştan adam gibi mi yapsam:))))

      Sil
  20. Lovely project!! I did something like that for xmas, but this is perfect for spring!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Ilaria and yes I have just remembered them you had made with doilies, They were great...

      Sil
  21. BUNLARI YAPABİLECEK ZAMAN AYIRMANIZ NEKADAR GÜZEL SİZİN GİBİLERE HAYRANIM BENİM YARATICILIĞIM 0 KEŞKE BENDE NEGATİF ENERJİMİ SİZİN GİBİ ATABİLSEM YAPTIKLARIMI GÖRÜP MUTLU OLABİLSEM
    SİBEL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç de zor değil.. Bir anlık bir karar.. Liste yap, kırtasiyeye git hedefi koy:)
      İlgin varsa yapıyorsun yoksa demek ki başka şeyler daha önemli o zaman da zorlamamak gerek..

      Sil
  22. Sen'in beğenmediğin o yamuk yumuk hali benim çok hoşuma gitti, dümdüz jilet gibi olanı her yerde bulursun, fabrikasyon gibi. Ha "Alev Ebuzziya ile yarışacam" diyorsan onu bilmem :D
    Ayda, renkleri ve formu çok güzel ben ce, dedim ya orj. bir şeyleri her yerde bulursun ve illa içine bir şey koymak gerekmez bakıp, mutlu olmalık olmuş. Hoş seni pek tatmin etmemişler ama neyyyse :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizde birşeyleri kalıplara sokma güdüsü var.. Kaseyse kase gibi olmalı, halbuki şöyle başlasaydım posta;
      Harika kaseler yaptım, beni çok mutlu ettiler, doğal bir görünümü olsun istedim, çok uğraşılmadan, öylesine sanki doğada hazır yetişen kaseler varmış da onlardan satın alıp sehpama koymuşum gibi.....
      Sonra bir kaç şey daha yapsaydım yine aynı tarz... Paylaşsaydım burada...

      İnsanlar onların güzel yanlarını görmeye başlayacaktı, ben mutlu eden şey onları da mutlu edecekti... Sonuçta bu sanat olacaktı belki de:)

      Yani diyeceğim herşey göreceli ve bakış açısına göre değişiyor.. Ben bu kaseleri kimsenin beğenisine de sunmadım aslında:) Ama hepimiz bir taraf tutmak zorunda hissediyoruz kendimizi.. ayy amma yazdım şuna bağlayacağım; ben tatmin olmadım, neden; hedefim olmadığı ve orataya çıkan şey plansız ve bilinçiz olduğu için. Bir daha yine benzerlerini, yamru yumrularını yapabilirim ve o zaman farkında olursam ne istediğimin, tatmin olurum bende:)

      Yani dediğinde yerden göğe haklısın, bunlar benim orjinallerim, bakınca inan mutlu ediyorlar beni:)

      Sil
    2. Mutlu oluyorsan bir tatmin söz konusu aslında :) beğenimi belirtmekte ki amacım, gerçekten güzel olmaları, onlara haksızlık etmemen adınaydı :)
      Yani benim onca lafla anlatmaya çalıştığım şeyi özetlemişsin zaten "sana has, sana özel, senin orjinalin".Neticede yamru yumru da olsalar seninler, elbette istediğini yaparsın, ayrıca ben fanatik bir Fenerbehçe taraftarıyım, zaten bi tarafım :D

      Sil
  23. Bence kaseler coook guzel olmus, herseyden once bunlari siz yaptiniz, dunayada esi benzeri yok, bu harika bisi.
    Ben de boyle antin kuntin seyleri cok seviyorum, sakin atmayin atmaya karar verirseniz de bana yollayin. Ben pnlara evimde yer buldum bile :)

    YanıtlaSil
  24. Oh dear Ayda, I love them!
    I feel like I want to try and some myself, and I think because they are crooked they are more special :)

    YanıtlaSil
  25. Aynen katılıyorum Aycacık, atma sakın valla darılıırım. Cok atasın gelirse karsı ödemeli yolla bana, bakıp bakıp gülümsememe sebep ol. Elceğizlerine sağlık orijinal insan :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...