Sevgili Atlas benim gözümde sen bir kelebeksin...




Oldum olası haritaları, atlasları çok sevdim... Çocukken elimizin altında devamlı bir atlas olurdu. Kardeşimle şehir bulmaca oynardık, bazen de babamla ülkelerin başkentlerini saymaca.. Habire atlas alırdı babam, gazetelerin verdiklerini bile kaçırmazdı.
Biz büyüyüp evden uçtuktan sonra da hala almaya devam ediyor. Bu sefer akrabaların çocuklarına, mahalledekilere, apartmandakilere dağıtıyor...


Ben annemle babam evlendikten yedi yıl sonra olmuşum, o devirlere göre epey bir geç kalmışım yani... Ben doğduğumda yemekler verilmiş, kutlamalar yapılmış... Herkes üstümde hak iddia eder bu yüzden... Babam da anneme hediye olarak “Cumhuriyet Ansiklopedisi” almış:) Annem şok tabii.. Kadıncağız kimbilir neler hayal ediyordu... Kardeşim doğduğunda ise hiç oralı olmamış... (ya da bana anlattıkları bu... kıskançlıktan birkaç kez kardeşimi boğma, kafasını patlatma girişimin olmuş da..)




Kısacası babamda atlas ve ansiklopedi bir tutkuydu... İlk İstanbul'a geldiğimde Onun ansiklopedileri için Cağaloğlu'na gitme teşebbüsüm olmuştu bir kez... Sabahın köründe uyku sersemi Beşiktaş'tan Eminönü otobüsüne bindim, Etilere gittim... Hep bir yerden dönecek ümidiyle... Sonra eve geri gelip uyumuştum...






Neyseeeee çok uzattım; Altınoluk'ta da buldum dandik bir atlas, gazetenin verdiği... Akşam otururken başladım kesmeye... Babam anlamadı ne kestiğimi, “yanında neler getirmiş üşenmeden” diyip, ne yaptığıma anlam veremeden, spor haberlerini seyretmeye içeriye girdi... Ben de habire kestim bütün gece...

Sabahda iki kelebeği, arasına ip koyup ortalarından yapıştırdım birbirine... İpin ucuna da ağırlık yapsın diye, nerden alındığını, kimin olduğunu bilmediğim mavi boncuklu kolyenin boncuklarını bağladım. Sonra koştum sokağa bir dal buldum hepsini de ona bağladım, sonrada sanki siz fotoğraflarda görmüyormuşsunuz gibi buraya uzun uzun yazdım, bak hala sen de okuyorsun:)



İşte böyle... Sonra bir o duvara bir bu duvara astık, kardeşim bir kitaba dalmış hiç oralı olmazken biz annem babam ve ben kelebeklerin karşısına geçip sırıtarak baktık...



Dün annemi aradım ne yapıyorsun diye ... "Kelebeklerine bakıyorum" dedi, sonra "her yer sizin saçlarınız" diyip ağlamaya başladı...



I always loved maps... When we were child with my sister, our the most favori game was finding a city from the map.

Sometimes my father used to ask a capital city of a country to us ...
He is addicted map and encyclopaedia.

I was born too late after my parents were married. They had given a big party
when I was born and my father had bought a encyclopaedia set to my mum as gift. Poor my mum who knows that what did she feel... But when my sister was born, my father
had not taken notice of her. (or they said me like this, because that time
I had tried to kill my younger sister a few time)

Anyway... When I was Altınoluk last weekend I found a simple map and started
to cut out it.

We loved these butterflies on the our wall as all family....


Not ; Bu kış bir ara kendi odam için de bunun kalpli versiyonunu yapmıştım. İşte burada
P. S. ;This winter, I had made a heart version of it for my room. Here it is



45 yorum :

  1. Kelebekleri nasıl kestin,kalıbın mı var.Ne kadar muntazam görünüyorlar..Bende istiyoruuum çok güzeller...

    YanıtlaSil
  2. bayıldım. süper olmuş ne diyim.

    YanıtlaSil
  3. Aslında yakından bakıldığında çok da orantılı değil kelebeğin kanatları ama hiç önemli olmuyor iki tane üst üste olunca.. Ben bir dergide buldum kelebek resmi onu kalıp gibi kullandım. Aslında internetten google da kelebek yazıp görsellerde aratınca bir sürü kelebek çıkıyor, beğendiğini çıktı alıp kalıp gibi de kullana bilirsin ..

    YanıtlaSil
  4. ama ben annene kıyamam :(
    kelebekler zaten çok güzel olmuşlar :D

    YanıtlaSil
  5. biz de bayrak bulma oyunu oynardik atlaslarla :) Cok eglenceli olurdu :)

    kelebekler cok guzel olmus ben kalplerden daha da cok begendim hatta denesem mi bir yapmayi acaba :)

    YanıtlaSil
  6. Sahane ya, cok güzel olmuslar. Ben böyle seylerle ugrasmaya bayiliyorum ama biraktim inan. Artik nereye ne koyacagimi sasirdim. Koca ev artik hobilerimi kaldirmiyor. Ama böyle seyretmek de cok güzel. Tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Kelebekler tartışmasız çok güzeller, atlası bu hale getirip, bu kadar güzel sunma fikri ve yaratıcılığı kelebekler kadar güzel.Resimler insanın aklını çeliyor, şöyle huzurlu ve güzel bir tatil özlemi düştü içime. Bir de yazlıkta olan kızımı inanılmaz özlediğimi yine fark ettim...

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık

    şahane olmuşlar

    güzel fikir ;)

    YanıtlaSil
  10. Bu kelebekler de kalbimden vurdu.Benim gibi kelebek sever birini düşün nasıl bakıyorum fotolara anlatamam.Zamanım olsa yapacağım belki Demir biraz daha büyüyünce ya da ne bileyim bir fırsat bulduğumda.
    hele anlatımın,sanki yanı başımdasın.

    son zamanlarda keşfettiğim en iyi blok burası bana bir çeşit yaz ferahlığı,bir arkadaş evi,bembeyaz,sıcak...

    YanıtlaSil
  11. Annene ağlayacak gibi oldum ben de:(

    Çok güzeller.. :Kalpli bir versiyon da ben yapmıştım, hala asılıdır salonda..

    YanıtlaSil
  12. Ama bu tam Ben'lik yapmazmıyım şimdi Ben bunu ...:)
    Ne güzel her yerde kelebekler var.

    Annene üzüldüm :( Ben son gittiğimde çoraplarımı unutmuştum,aradığımda babam,annen çoraplarına bakıp bakıp ağlıyor demişti :(
    Galiba anneler hep aynı.

    YanıtlaSil
  13. Şimdi yine aradım bizimkileri. Biz Bu hafta değil sonraki h.sonu yine geleceğiz dedim. Annem; "çok da masraf olacak be kızım, hem size de yorgunluk" dedi ilk başta.. "Ama yine de siz bilirsiniz" dedi..
    Bu istemem yan cebime oluyor.
    Babamsa; Senin fotoğrafını koydum internete dediğimden beri "beni çok tıklıyorlar mı" diye soruyor, tıklamaktan ne anlıyorsa artık..??

    YanıtlaSil
  14. evet yaa Gülçin biz de oynardık bayrak bulmaca. Atlasların ortasındaki dünya haritasının altında olurdu tüm bayraklar.. Nerede abuk bir ülke var onu seçmeye çalışırsın.. Bir kerede biz tersini yapmaya çalışmıştık. Yani sözlü olarak bayrağı anlatıyorsun diğeri bulmaya çalışıyor; Efendim sarı üstüne 7 tane yıldızı olan, yıldızların içinden de kaplan kafasına benzeyen bir kafanın bulunduğu, yeşil noktalı, kırmızı kukuletalı..vs..vs......

    Sonra saçma geldi de bundan vazgeçtik... Aman ne akıllıca bir karar...

    YanıtlaSil
  15. Ben şimdi bir de bu kelebekleri düz beyaz kağıttan yapmayı planlıyorum aralarına da boncuk takayım diyorum.. Daha şık olur sanki???

    YanıtlaSil
  16. Nohutcugum....elimdeki tüm atlaslari göndersem bana da böyle mucizeler yaratirmisiiiiiiiin?? :)))) ben gün gectikce bu bloga asik olmaya basliyorum desem....(abarttimmiiii?) yok yok ne mümkün....hahayt...beni cok mutlu etti yine bu kelebekler...sevgiler bende deeee...

    zehra

    YanıtlaSil
  17. Bu kadar olur! Dün blogu en baştan okurken, hasta yatağım postunuzda görüp bayılmıştım bu fikre. 2 senedir yatağımın başına asacak bir şey arıyordum ama tablo, fotoğraf gibi klasik bir şey de olmasın istiyordum, dün görünce pek bir sevindim tabii. Nasıl yapıldığını da kafamda belirlemiştim az çok ama keşke yapılışı da olsaydı diye düşünmüştüm. Bu postu görünce çok şaşırdım, çok teşekkürler :) Şimdi uzunca bir dal bulup beyaza boyayıp, google'dan kalp ve kelebek kalıpları çıkartıp karışık karışık asacağım ben de. Yani umarım beceririm :)

    YanıtlaSil
  18. Canım senden sonra anne babanı da çok sevdim :)) kelebeklerde çok şirin :))

    YanıtlaSil
  19. Anlatım dilini çok seviyorum. Atlas şeklindeki kelebeklere bayıldım. Orjinal kızsın:)

    YanıtlaSil
  20. enteresan bi kızsın sen, ailen de öyle..sanki filmlerde gibi ..maşallah nazar değmesin inşallah..bayılıyorum sana..kelebeklerine, annene , babana ve kızkardeşine..

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık çok güzel olmuş bir atlas edinir dinmez ben de yapacağım .sizin ailenin muhabbeti güldürüyor beni babana annene ve kitaptan başını kaldırmayan kardeşine selamlar.

    YanıtlaSil
  22. bayıldım yinee kelebeklere. ellerine sağlık. dediğini yaptım bak :)
    http://thankgoditsfridayboo.blogspot.com/2011/06/cushions.html

    sevgileeeer.
    görkem

    YanıtlaSil
  23. that a great thing to do with an old map!

    YanıtlaSil
  24. ikisine de bayildim,cokkkk guzeller..cok sabirlisin sen,bu kesimlerin duzgunlugunden bunu cikardim ben:)

    YanıtlaSil
  25. Ne güzel, ne huzur verici olmuş bu kelebekler...

    YanıtlaSil
  26. bayıdım kelebeklerine de babanın annene cumhuriyet ansiklopedisi almasına da...

    yaratıcılığını ve özgün anlatışını çok sevdim....

    YanıtlaSil
  27. Harika bişi bu .. Ben de yapacağım ben de ben de :))

    Nefis fikir için teşekkürler. Bizim evde de ansiklopediden atlastan geçilmezdi çocukken. Şimdi düşünüyorumda şuanda evimde atlas varmı acaba?

    Gazeteleri kovalayım ben en iyisi ...

    YanıtlaSil
  28. son zamanların en cicisi :))) kalıp bekliyorum hemen :))) sevgiler cicim...

    YanıtlaSil
  29. Başlık süper olmuş öncelikle söylemem gerekiyor:)) Atlastan kelebek fikri çok yaratıcı ve çok güzel olmuş:) Benim hiç böyle şeylerle ilgim de yoktur merakım da sadece görmeyi severim;) Ellerine sağlık çok beğendim.

    YanıtlaSil
  30. çok çok güzel , ne kadar yaratıcısın , bayıldım..

    YanıtlaSil
  31. Ben kelebekler seviyorum! Ben yeni bir şey kaçırmayın bu yüzden yan menü arquitrecos koymak gerekir, çok blogunuza gibi. Büyük bir kucaklama!
    Carla Maciel
    www.arquitrecos.com
    Brasilia / Brezilya

    YanıtlaSil
  32. Kelebekler harika...Ne güzel bir fikir.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  33. wonderful idea! looks so lovely! hugs

    YanıtlaSil
  34. harika görünüyorlar, ellerine sağlık.bir türlü gelemeyen yaz mevsimine inat harika bir görüntü :)insanın içi açıldı valla. ben de yapmak istediiimmm :)

    YanıtlaSil
  35. ne desem ki. proje nefis. yazi ondanda nefis. fotograflar daha fena. annenin saclara aglamasi en fenasi.

    YanıtlaSil
  36. Fikir de tasarım da çoook güzel:)
    Anlatım harika...
    Ama yapılış amacı hepsinden güzel...
    Ben bu blogu geç mi bulmuşum ne:)

    YanıtlaSil
  37. hızımı alamadım bizim bloğa taşıdım :)
    http://nedesembegenirsin.blogspot.com/2011/07/haritalarn-kelebeklerle-dans.html

    YanıtlaSil
  38. Adorei passar por aqui e vou trocar o Atlas por revista para ver como fica, bjos do Brasil ;)

    YanıtlaSil
  39. ben görürümde durur muyum hemen yaptım atlaslar ne güne duruyo dimi :)

    YanıtlaSil
  40. Merhaba:)
    Ben de kelebek hastası bir zat olarak bayıldım, buna ve diğerlerine :)
    Bloğunuz muhteşem, bakmalara doyamıyorum, geç keşfetmişim ona yanıyorum...
    Kelebeklerinizden ben de yaptım, umarım bakma şansınız olur :)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  41. Çok yaratıcısınız
    www.40yama.com

    YanıtlaSil
  42. Harika mutlaka uygulayacağım:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...