Gerekirse böğürtlenli muffin de yapabilirim.


Üniversiteye ilk geldiğimde birden deli gibi yiyip şişmiştim ama çalışmaya başlayınca, düzenli beslenme, iş yoğunluğu, stres ve bol hareket ile yıllardır hep zayıftım, yani kardeşimden zayıftım.
Şimdi ne oldu anlamadım. Zayıfladı, dal gibi kaldı kız, bense tiroid ameliyatından sonra biraz kilo aldım. Kesinlikle tartılmıyorum. Ama tahminim benden zayıf şuanda… Bir devir kapandı. Dünya tersine döndü gibi bir şey bu. Bunca sene alışılmış bir durum vardı. Herkes bana “bak yine zayıflamışsın ye biraz” derken, Kardeşime; “sen iyisin maşallah” derlerdi.. Ben mini minnacık elbiseler, etekler giyerken, o öğretmen hanım kıvamında giyinirdi. Ama bu sene birden bire bizimki benim etekleri giymeye başladı. Tıngır mıngır salınır oldu.
Aslında ben bu halimden memnunum ama onun benden zayıf olması durumunu kabullenmem zaman alacak gibiJ






Bu arada aklım fikrim hep yemekte.
Geçen gün poppytalk’ un blogunda böğürtlenli muffin tarifi gördüm. Hep marketten superfresh’in böğürtlenini almak istemişimdir. Bunca yıldır neden hiç almadığımı da bilmiyorum, öyle bakar özenirdim. Ayy sanki yasakmış gibi.. Fırsat bu fırsat dedim.
Bence çok güzel oldu ama bizimkinin ağzına böğürtlenin çıtırları geldiği için pek sevmedi, Sonuç, ben daha çok yedim…

Not: bir daha böğürtlenli bir şey yapma… gerçi buzlukta biraz daha kaldı onlarla da bişey yaparım bi daha da yapmam….



Böğürtlenli Muffin için gerekenler;

1 ½  su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
½  çay kaşığı tuz
½  su bardağı esmer şeker
4 yemek kaşığı erimiş katı yağ yada sıvı yağ
1 büyük yumurta
¾ su bardağı sade yoğurt
2 yemek kaşığı süt
1 çay kaşığı vanilya
1 su bardağından biraz fazla böğürtlen

Büyük bir kabın içinde un, kabartma tozu, şeker ve tuzu harmanla, diğer kapta yağ, yumurta, yoğurt, süt ve vanilyayı iyice çırp. İyice karışmış olan bu sıvı karışımı unlu kuru karışımın içine yavaş yavaş ekle. En sonda böğürtlenleri ekle ve kibar kibar karıştır.
Tarifinde 200 derece diyor ama ben 180 derecede, önceden ısıtılmış fırında pişirdim. Benimkiler biraz daha kızardı. Bu arada tam 12 adet muffin çıkıyor bu tariften.





Bence sıcakken vanilyalı dondurma ile harika olur, neden yapmadım ki bunu. Çok pişmanım. Sırf bunun için tekrar yapabilirim bu muffinlerden. Kardeşime de makarna yaparım şöyle yağlı, bol soslu. Ödeşiriz.

5 yorum :

  1. Ben de bu sene bloglar sayesinde öğrendim muffin yapmayı.. yabanmersinli sevdik ama en çok.. de seninki de enfes görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. aaa okuyan da seni şişman sanacak! valla ben gördüm, çok tatlı kızdır , siz inanmayın...

    YanıtlaSil
  3. Yabanmersini demek.. Kesin denerim onu, hem belki kardeşim de sever...

    YanıtlaSil
  4. O senin tatlılığın Buket'ciğim, Önemli olan zayıf olmak değil kardeş'ten zayıf olmak:))))

    YanıtlaSil
  5. Bak daha buralardayım canım çıkamadım daha:)))Muffınler süper ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...