Dikkat Dikkat Balkon Sezonu Açılmıştır....


Bugün resmen işe gelirken üşüdüm.  Sanki dün sabah balkonda kahvaltı eden biz değildik. Geçen sene bu zamanlarda çoktan balkon sezonunu açmıştık.
Dün havayı güneşli görünce kardeşim de ben de uyanır uyanmaz balkona çıktık. Yeni yeni canlanan çiçeklerimize baktık, aşağıdan gelen körpecik asma dallarını tellere doladık…





Yazlıkta da sabah gözünü açan kendini bahçeye atıyor, ailecek geceliklerle, pijamalarla evin etrafını tavaf ediyoruz, tek tek çiçeklere bakıyoruz, kahvaltı için domates, biber, roka,.. topluyoruz.
İçerilere tıkılı olmak bence insan doğasına aykırı. Son yıllarda en mutlu olduğum zamanlar yazlıktaki bahçede geçirdiğim zamanlar sanırım.


Neyse işte baktık hava idare eder, o zaman balkonda kahvaltı edelim dedik. Ben mutfak sorumlusu olarak doğru mutfağın yolunu tuttum. Ne zamandır pancake yapmak istiyordum kısmet bu Pazar kahvaltısınaymış. İnternetten bir tarif buldum ve yapmaya koyuldum. Şekillerini pek beceremedim. Kimi yuvarlak, kimi oval, kimi büyük, kimi de küçük oldu. Ama ilk deneme için tadı çok güzeldi.





Tarifi şu;
2 su bardağı un
2 1/2 çay kaşığı kabartma tozu
3 yemek kaşığı şeker
1/2 çay kaşığı tuz
2 büyük yumurta
1 1/2 ya da  1 3/4 bardak süt
2 yemek kaşığı erimiş margarin.

O kadar açıkmıştık ki çok fazla uğraşarak çekemedim fotoğrafları. Çilekli, böğütlenli güzel oluyor ama bence daha sonra masaya gelen Nutella ile mükemmel… Yine olsa yine yesek…


 

Daha fazla fotoğraf için Flickr hesabıma da bakabilirsiniz mesela...



 

14 yorum :

  1. NoHutcuğum çok lezzetli görünüyorlar,ben en ufağından rica edeyim lütfen!

    YanıtlaSil
  2. What a delicious post!!

    xoxo Laura

    YanıtlaSil
  3. Colette; Ne yalan söylüyeyim lezzetliydi, bence bir küçük yetmez bu seferlik yiyelim akşama yemeyiz:)

    YanıtlaSil
  4. Thanks Laura... How nice to see you here!

    YanıtlaSil
  5. Üçüncü servis açın bana olmaz mıı:)))

    YanıtlaSil
  6. Pancak çok severim ve sık yaparım.
    Fotoğraflar harika görünüyorlar.
    Bayıldııııııım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Seve seve Zeynep, sen iste yeter.

    Hayat Cafe; Çook teşekkür ederim, eminim sen çook daha güzellerini yapıyorsundur.

    YanıtlaSil
  8. Bayıldım mest oldum postun bütününe.. renkler, çekimler, bahçe, balkon ve açıklık kelamı harika..

    Pancake için ben nefis bir tarif buldum.. hiç şaşmıyor.. yemek tarifi verdiğim görülmemiştir ama bir onu bir de nefis bir uffin tarifini vereceğim istek üzerine.. sizi de haberdar ederim yazınca..

    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba;
    Sizi yeni keşfettim:)
    Blog bir harika elinize sağlık.Arşivinizide didik didik ettim.Böyle maharat, becerikli,renkli insanlar görmek insanı mutlu ediyor.
    Resimler harika,yazılar harika.Şu kahvaltı sofrası hepsinden harika..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkür ederim, ne güzel şeyler yazmışsınız, gerçekten çok mutlu oldum.
    Deli anne ; bu arada tarifleri merakla bekliyeceğim.

    YanıtlaSil
  11. fotoğraflara bayıldım, kendimi o karede hayal ettim canım :)) belkonu hala açamadım ben havalar düzelse önce çiçek alışverişine çıkacağım :)

    YanıtlaSil
  12. arka bahçeme dün annemle biraz domates ve biber ektim.büyüyünce sabah toplayıp kahvaltı yapacağız,sende olacaksın ama tamam mı:))

    YanıtlaSil
  13. Ne zevkli evin arka bahçesinde domates biber yetiştirmek... Bizimkiler de Altınoluk'taydı bir kaç gündür, onlar da ektiler biçtiler.
    Bu arada sizin kahvaltı masanızda olmak bir zevktir..:)

    YanıtlaSil
  14. Mümine'nin meşhuuurrr pankek tarifi ile o zaman tanışacakmışsın demek :)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...