Bir Dolap Hikayesi;


Girişte duran bu ayakkabılık çok eski bir şey.




Üniversite için İstanbul’a ilk geldiğimde yurtta kalmıştım. Sonra kardeşim de İstanbul’u kazanınca eve çıkmaya karar verdik. Kardeşim ben ve bir arkadaşım.
Evi tuttuk ama annemlere söylemek epey zor olmuştu. Eşyamız da, eşya alacak paramız da yoktu. Ama ben o ilk evimizi hiçbirşeylere değişmem, herşeyi kendimiz yaptık. Arka odamız boştu, giyinme odası olarak kullanıyorduk. Dört adet muz kolisinden raf (Muz kolileri çok sağlam oluyor), çamaşır makinası kolisinden de askılı ve kapılı bir dolap yapıp, açık renklerde çiçekli yapışkanlı kağıt ile kaplamıştık.






İlk fermuarlı dolaplardan aldığımızda sınıf atlamış gibi olmuştuk. Sonra 2 küçük dolap verdi birileri bize, o zaman da tişörtlerimizi, kazaklarımızı koymak için bu kapaklı rafı almıştık. Sonra çalışmaya başladık, kardeşimin okulu bitti, ev arkadaşımız evlendi. Biz de kendimize kocaman yepyeni bir gardrop ve şifonyer aldık. Bu raflı dolabı da  ayakkabılık olarak kullanmaya başladık.



Yeni eve taşındığımızda da artık kullanmak istemedik ama yeni bir ayakkabılık almaya bir türlü sıra gelmedi. En sonunda boyamaya karar verdik. Belki iyice bozarız, beceremeyiz de atar yeni bir şey alırız dedik. Ama tahminimizden güzel oldu.

Bir süre de bu şekilde pek de güzel kullanabiliriz yani. Bu dolabı ahşap boyası ile boyadık, kulplar da Zara Home’dan. Bulunduğu yer karanlık olduğu için ve bu haftasonu da onu yerinden kaldırıp aydınlık bir yerde fotoğraflarını çekecek zamanım olmadığı için bu karanlık fotoğraflar ile görünüz. Ama gerçekte çok daha güzel…

13 yorum :

  1. Seni tanıdıkça daha çok seviyorum.Hamarat NoHut ,hamarat NoHut !!!

    YanıtlaSil
  2. Ah sefil öğrenciliğim geldi aklıma.. 3 bidon üstüne eve girdiğimizde inşaaşat ustalarının bıraktığı kalasları dizip sedir yapmıştık.. dengesiz oturunca havaya kalkardı..ahaha .. unutmuşsum.. ama şükür sizin durumunuz bizden iyi.. :)

    YanıtlaSil
  3. Böyle yaratıcı, becerikli, hayal gücü olan insanlara bayılıyorum. Dolap harika olmuş, insanın böylesine kabiliyeti varsa bence atmamalı zaten. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Süpersin! Enerjine ve azmine hayranım ;) sürekli üretip bişeyler yapmaya çalışıyorsun...Maşallah diyeyim de nazar değmesin ;) bu arada hangi marka ahşap boyası kullandın öğrenebilir miyim? sprey mi, su bazlı mı? Bide vernikledin mi? ay ne çoook soru sordum... benimde varda boyanacak bişeyler büyük çapta olunca bi öğreneyim dedim ;))

    YanıtlaSil
  5. Colette; ne mutlu bana...

    Deli anne; Ne güzel günlerdi ama... Benden hoşlanan bir çocuk bir iki parça eşya vermişti sonra ben onla çıkmayınca gelip geri istemişti hepsini:)

    Serap; Çok teşekkür ederim. Kardeşim de bende yıllardır yanlız yaşadığımız,biraz tez canlı olduğumuz ve kimseye iş buyuramadığımız için oluyor bunlar:) Bir de seviyoruz tabii.

    Pembe Yastık; Biz dönem dönem böyle çoşuyoruz. Bu arada sehpayı ve şifonyeri boyarken Polisannın sprey boyasını kullanmıştık ama bunda direk ahşap boyası kullandık. Şimdi markasını hatırlayamadım eve gidince kutusunu atmamışsak bakıp yine burada yazarım.

    YanıtlaSil
  6. ahaha geri mi istemişti ahahah

    YanıtlaSil
  7. Selam;
    yayınlarını merakla takip ediyorum.Bu dolabı ne marka boya ile boyadın.Hiç fırça izi falan belli değil.Benimde boyamak istediklerim var ama cesaret edemiyorum.Bana yazarsan sevinirim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk önceleri DYO'nun mat beyaz dekorasyon boyasını kullanıyorduk ama şimdilerde yarı mat kullanıyoruz, Marshall'ın yarı mat dekorasyon boyasını aldık en son. Her katta kuruması için iyice bekliyoruz boyarken. Balkonda boyuyoruz, ve bir kaç kar sürüyoruz. Beyaz sprey boya da arada kullanıyoruz ama onda arada problemler yaşadık.
      Umarım yardımcı olur bu bilgiler.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim,benim balkonum küçük odamın birinde boyacağım.umarım çok kokmaz.havaların ısınmasını bekliyorum o yüzden,tekrar saol

      Sil
  8. bende duvar renginizi çok beğendim sorsam ne diye? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duvar rengi birazcık akrışık. Kesekağıdı renginin içine beyaz katmıştık. Açık krem gibi birşey olmuştu. Şimdi Beyaz yapmak istiyorum ama. Ferah ferah..

      Sil
  9. herhangi bir zımparalama yapmadan mı boyadınız acaba ? benim de bir dolap var boyamak istediğim ama zımparalama işinden dolayı üşeniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yapmadık, o zaman aklımıza bile gelmedi, oldu mu dersen oldu, hala kullanıyoruz ama bir daha yapsam belki de zımparalarım...:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...