Kendime Geçer Nazım...




El atmadığım bir bu iş kalmıştı, onu da denedim rahatladım. Biliyorsunuz ara ara şu kendiliğinden kuruyan hamurlarla birkaç deneme yapmıştım, bir türlü de istediğim gibi olmamıştı hiç biri, ama yılmadım.

Kabalcı’ya her gittiğimde bu rengarenk polimer killerin başında epey zaman geçiriyordum, şöyle bir gözlerimi kısıp bunlarla ne yapabilirim diye düşünüp düşünüp, bir şey bulamayıp ayrılıyordum yanlarından aklım onlarda.



Geçenlerde dayanamadım aldım birkaç renk, evde bir süre durdular sonra pinterest’de ve google’da araştırdım biraz ve kolye yapmaya karar verdim. Bir Cuma akşamı oturduk kardeşimle  televizyonun karşısına, bir yandan Yalan Dünya’yı seyrettik bir yandan da hamurları yuvarladık durduk. Bazıları çok sertti, avuç içlerimiz, parmak uçlarımız o kadar çok acıdı ki. Ama sonra onun da püf (püh de olabilir tabi: ) nasıl ama bu sefer aklıma geldi Latiş, durdum düşündüm öyle yazdım…) noktasını buldum internetten; azıcık çiçek yağ damlatıyorsun polimer kilin üstüne, o bir kayganlık veriyor, ellerinde çok acımadan yumuşatıyorsun. Ben kulak temizleme çubuğunun ucu ile sürdüm mesela. Ama tabi en iyisi alırken dikkat etmek, çok sert olanları almamak.



Ne diyordum  yuvarladık da yuvarladık, bir yandan da kürdanla ortalarını deldik. Sonra fırın tepsisine pişirme kağıdını serdim koydum boncukları tepsiye. Paketlerin üstünde 130 derecede, 20-25 dakika pişirin diyor ama ben ne yaptım… Dur dedim internetten de bakayım. İşte bazen böyle basiretim bağlanıyor, devamlı makine gibi işleyen beyin birden alıklaşıyor ve dünkü çocuğun bile bilebileceği bir şeyi anlamakta zorluk çekiyor, es geçiyor, nutku tutuluyor.




Baktım internetten aynı bizim yaptığımıza benzer yuvarlak boncuklar yapmış Amerikalı bir kadın, yazdıklarına şöyle bir göz gezdirdim ilk gördüğüm sayıyı belledim ve gittim fırının başına, 275 derece…. Kardeşim saçmalama dedi, gel üstünde yazanı yapalım, ben de ona sen saçmalama dedim, kadın aynısından yapmış işte, yapmışken tam olsun…

Sonra mutfak saatini kurdum 25 dakikaya ve geçtim yine televizyonun karşısına. Alarm çaldı ve bir gittim ki mutfağa, duman duman ve iğrenç bir koku… Bir açtım fırının kapağını, Allah’ım onlar nasıl şekillerdi öyle, kapkara olmuşlar, şişmişler, patlamışlar, yamulmuşlar, yanmışlar, iğrençti yani bildiğin…

Onca emeğe mi yanarsın, kardeşine rezil olduğuna mı yanarsın bilemedim.  Ortalığı temizledim suçlu ve mutsuz, sonra birden aydım; o internet sitesinde yazan 275 derece Fahrenayt cinsindendi…

Aradan birkaç gün geçti, hiç konusunu etmedim bu olayın ki kardeşimin eline koz vermeyeyim, gayet kendinden emin tekrar başladım yuvarlamaya, baktım bizimkisi de sokuluyor yanıma, oynayıp duruyoruz hamurlarla. İnanılmaz zevkli bir şey, kafanda ne yapacağın belliyse tabii, aksi taktirde, yuvarla yuvarla bir yere kadar. Ben bir iki fanteziye kaçtım şu gördüğünüz yüzüklerdekiler gibi ama onlarda çocuk yüzüğü oldu: )




Sonunda başardık pişirmeyi aynen paketin üstünde yazdığı gibi ve evde bulduğumuz boncuklar, eski ve kopmuş kolyelerin malzemeriyle birkaç yeni kolye yaptık. Ama sonra iki hafta mankenimizin kapsini çektim fotoğraflayamadım bir türlü, yok bir haftasonu dışarıdaydı, diğer haftasonu aramız limoniydi derken kendime geçer nazım dedim ve soyundum sizler için mankenliğe: ) Ne zor işmiş kendi kendini fotoğraflamak, tripod almak şart oldu ama erteleyip duruyorum, evde bir de onu koyacak yer bulmam gerek.

Böyle yani…








This is my first trial with polymer clay. It is really fun to play with them. I'm not a huge jewelry person... but when I started to play with polymer clay I could not find anything to do other than bead. Now I have many colorful beads: )

Polymer clay is easy to shape and cut into forms such as beads and small figurines, but softening the clay is usually necessary to make it easier to work with. Polymer clay can become difficult to work with when it isn't fresh. It becomes hard and isn't easy to work with.You can knead the clay by hand and add sunflower oil to it to speed up the process.




After cooling, I have collected them with pieces of our old necklace  and to string them onto the waxed cotton cord.

I have finished these necklaces before a while but my model (my little sister) was very capricious: ) Because of that, I wanted to show you them as a model by myself: ) It was very difficult to take photo without tripod. I have to buy a tripod as soon as.














82 yorum :

  1. tebrik ediyorum,ne güzel olmuşlar, ellerine sağlık.ne kadar hoşsunuz :) hemde çok.

    seni okuyup okuyup sonra kendime "sen otur!" diyorum , iyi mi? ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada ben de kendime diyorum, otur biraz, bu neyin telaşı diye:)

      Sil
  2. El attığınız her iş gibi bu da süper olmuş, ellerinize sağlık.
    Sevgiyle Kalın...

    YanıtlaSil
  3. Hepsi de şahane olmuş. Renkler tam yaza uygun. Yüzükler hiç de çocuk yüzüğü değil bence, ya da ben çocuk yüzüklerini çok seviyorum :)
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşşekkür ederim, beğendiğine gerçekten sevindim.

      Sil
  4. Buna da el attın ve başardın ya daha ne diyelim sana bilmem ki, benim çocuklar görse seni "siperwoman" derdi: )
    çok güzel olmuşlar, yine ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu da benim böyle bir dönemim, geçecek elbet:) Sonra bende sakinleyip her gördüğümü yapmaya atlamaycağım:)
      Çocukları öp benim için:)

      Sil
  5. Nohutum yine alnının akıyla çıkmışsın işin içinden.
    Bence farklı uzunluklarda birkaç kolyenin birleşiminden de rengarenk kolyeler elde edebilirsin. ayrıca asimetrik yamuk boncuklarla da süper şeyler çıkar ortaya.
    Lakin herşey bir yana seni görmek en güzeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geriye kalan boncuklar farklı farklı boylarda, onları dediğin gibi farklı uzunluklarda iki ipe dizeyim bakayım nasıl olacak...
      Çoook naziksiniz efendim:)

      Sil
  6. Çok şirinler..ellerinize sağlık..bayıldım..şeker tadında olmuşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek öyle cicili bicili şeyler takacak pozisyonum yok ama yaparken çok zevkliydi. Renkleri ben de çok sevdim.
      Çok teşekkürler.

      Sil
  7. sen aba giysen yakışıyor Ayda'm farkettim ki.. bir de tebrik ederim elinden ne uçan, ne kaçan kurtulmuyor:) çok da yakışmış ayrıca.. siyahlı bluz kardeşin mi, pek güzelmöiş o da:)


    bir de ben bir türlü yazamadım ama senin paketi ilterin işyerine bırakmıştım, Şebneminkiyle birlikte.. göndermemiş deyyuslar paketlerimi değil mi:( rezili rüsvay oldum ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapma böyle yaa, o paketi gelmiş bil sen, onca telaşe yaşadın, onca hır gür, bir de paket mi düşünecektin. İçin ferah olsun senin, yapma bir daha bunun muhabbetini:)

      Bu arada o siyah bluz ortak mal:) kapanın elinde kalan kategorisinde yani:)
      İltifatların içinde ayrıca teşekkürü bir borç bilirim..:)

      Sil
  8. Kolye güzel, manken daha da güzel.. Sen şimdi bunlardan mandal süsü, buzdolabı süsü, masa örtüsü ağırlığı yaparsın da yaparsın...Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel fikirler bunlar böyle:)
      Benden de sevgiler...

      Sil
  9. Sen hep kendini fotoğrafla çok tatlısın ! Kolyelerin de çok şirin ama sen o kadar tatlısın ki boncuklar figüran kaldı bu postta. Funda duymasın ama iyi ki de nazlanmış da sen de kendi kendinin fotoğrafını çekmek zorunda kalan bloggerler kervanına katılmışsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Nilgün Ablacığım o senin güzel bakan gözlerinin güzelliği:)
      Fundaya'da özellikle okutacağım ki bu yorumu, anlasın kapris yapmak, nazlanmak işe yarıyor mu:)

      Sil
  10. harika olmuş yine.. renkler görseller o kadar güzzel ki!! ben seni ilk defa gördüm!!daha önce hiç yayınlamamıştın değil mi fotonu? yaptıkların gibi sen de çok güzelmişssin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ya 2 ya da 3 kez yayınladım galibe, biri Stripmania diye bir etkinlik vardı onun için, diğeri Kaş fotoğraflarının arasında ama bir tane daha vardı gibi hatırladım bulamadım ne zaman??
      Çoook teşekkür ederim bu arada:)

      Sil
  11. kolyeler şahane, sen şahane :)
    ellerine sağlık çok güzel olmuş.
    seninkileri görünce kocaman kocaman yuvarlaklardan kolye yapmak düştü aklıma :)
    bi ara deniyim bende..
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sezmezdim öyle iri iri kolyeleri ama geçenlerde şu mavili beyazlı olanı taktım, pek de sevdim:) Kesin dene yani, hoş oluyor.

      Sil
  12. yok yok kesinlikle sen bildigim tanidigim en becerikli insanlardan birisin Nohut. Ne guzel olmuslar seker gibi yiyesim geldi :)
    sizin evin hallerine bayiliyorum yok aramiz limoniydi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sen de benim bildiğim tanıdığım en çalışkan, en iş beceren, en akıllı, en keyifli, en bıcır bıcır, en hatırşinaz (ilk kez de senin için kullanıyorum bu kelimeyi) insanlardan birisin...
      Evin hali şu sıralar Barut barut:))

      Sil
  13. Çok güzel olmuş, sade ve şık..

    YanıtlaSil
  14. Pastel renklere bayildim. Ellerinize saglik. Fotograflarda cok guzel :)

    YanıtlaSil
  15. Ay modele bakmaktan kolyelere bakamadim. Cok guzel cikmissin. Bu arada kolyelerin elde yuvarlama olduguna inanmak zor valla, ben bisi yuvarliyorum kargacik burgacik. Cok optum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) İlk başta yaptıklarımız pek düzgün değil di neyseki yandılar, bak her işte bir hayır varmış, sonra el birazcık daha alıştı.
      Bu arada bizimkisi bak kendini çekiyorsun beni çekmiyorsun diyor, sen dur adam gibi oynamadan, sabırlı ol çekeyim değil mi ama:)

      Sil
  16. Ama bunlar gerçekten enfes kolyeler, renkler çok hoş!

    YanıtlaSil
  17. Canimcim,renkler super. Fikir de oyle. Ama daha yaratici projeler bekliyorum senden. Bu arada gittin mi curcunanin acilisina. Mail attim sana bakmadin miiiiii? Gelmeyi ummustum. Gerci bir suru isi yetistirip de cikamadim ama ossun. İnsan bi cevap yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik yaratıcılık bu boyutta bende:) Daha yaratıcı peojeler için gençlere güveniyorum:))
      Diğer konuyu hallettik diyebilirim herhalde:)

      Sil
  18. Yine cok guzel seyler yapmissin. ellerine saglik. Firindan gelen o kokulari bilirim. Ben de tecrube etmistim. Zayiat umarim fazla degildir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zayiat bir gece:) malzemeye yanmadım da bir cuma gecesi gitti ona yandım, elde var sıfır ve hem de ellerin için acırken:))
      Ama olsun zevkliydi. Çook teşekkürler.

      Sil
  19. Dört dörtlük marifetli kadin !!! Sana bayiliyoruuuuum... masallah sana <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim Zehracığım, Bilmukabele diyeyim o vakit:)

      Sil
  20. Hay komik kiz, sen cok yasa emi....::)) Ne diyeyim... Seviyorum seni..::::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hep beraber yaşayalım güle oynaya, ben de seni pek seviyorum becerikli Filiz Ablacığım..

      Sil
  21. Renkler şeker gibi olmuş harika hatta Deniz'e bir yandan bilgisayardan ninni dinlettiriyordum senin blogu gördü ve bu senin arkadaşın değil mi anne dedi evet canım dedim, bir sürü şekeri var anne dedi hayır oğlum onlar şeker değil boncuk dedim inandıramadım şimdi kalkmış yataktan şeker istiyor iyi mi uyumayacakmış kerata amaaaan yetti ama, yarım saattir başındayım kalkıyorum artık yanından blog gezeceğim biraz, önce sana yorumumu yazayım dedim, bence çok başarılı ve muntazam olmuş, ellerinize sağlık:)
    Not: Çok güzelsin ve çok güzel gülüyorsun canım, hep böyle kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşam okudum yorumunu yatmadan önce, hatta kardeşimle bir arkadaşımız da vardı, çok güldük:) Akşam akşam başına iş açmışım:)
      Çok teşekkür ederim Fadiş, yazdığın her kelime için...

      Sil
  22. Ellerine sağlık.
    Yüzüklere ve kelebekli dallara bayıldımm.
    Polimer merakı gelişlen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  23. I've never tried to make things with polymer clay. Your results are wonderful! The colours of the beads are really pretty. And I like a lot your photos, I find them very nice and funny :) you are a great self-model ;)

    YanıtlaSil
  24. On parmakta on marifet deyimini boşa kullanmamışlar sende onlardan birisin.Çok güzel şeyler üretiyosun.Ellerine sağlık.Blogunda ilk defa görüyorum resimlerinden seni, bu arada çok güzelmişsin demedende geçmeyeceğim.. :)

    Kutudaki diğer şekilleri nasıl verdiniz bunu merak ettim ben?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çooook teşekkür ederim...
      Sonraaa; o şekillerin hepsini elerimle verdim, yuvarladım, sıktım, ezdim .. falan..:)

      Sil
  25. süper muhteşem çok güzel harika şahane olmuşlar :)bayıldım tek kelimeyle... azcık bende de yetenek ve zaman olsaymış keşke... ellerine sağlık!! (bu arada bize de satsana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satacak kadar azimli değilim, keşke olabilsem:)

      Sil
  26. İçimde ki Nurhayat haykırıyor "kriiiiiz kriiiiiizzzz !" ne biçim güzel olmuş bunlar böyleee :)
    Workshopta bunlar da olacak mı? Ay sakın eylülden önce yapma, bak ben de gelecem ona göre, bir de Funda iyi ki naz yapmış artiz şey, e ne oldu, şöhret olma fırsatını elinin tersiyle tepmiş oldu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bunu konuşmadık hiç, belki sonra oalbilir aslında, zevkli iş:) Eylül'den önce zaten imkansız, diğer dersler bile tam oturmuş olmaz, denemelik olur yani:)
      Bana da şöhret ters derdim ama bazen kaçılmıyor işte:))) Benim yerim sahnelermiş meğer:))

      Sil
  27. vaauuww harika olmuşlar. insan becerikli ve yaratıcı olunca elinden gelmeyen de olmuyor. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  28. Nohutum, sen bunca basarilara imza atiyorsun, ganaji mi yapamayacaksin... Bakma sen bizlere, ganaj, manaj... Bildigin erimis cikolata ile, kremanin karistirmasi... Sen iste, ben sana 10 dakikada püf noktalarini anlatirim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ona mı ganaj deniyor, bende ganaj diye birşey satılıyor sanıyordum. Şimdilik o işe bulaşmıyayım diyorum, ileride inşallah:)
      Çoook teşekkür ederim.

      Sil
  29. Kolyeler çok güzel, ellerinize sağlık. Pastel renklere bayıldım.

    YanıtlaSil
  30. Pastel tonlar tam benim renklerimdir, bu nedenle daha çok sevdim kolyeleri ve tabiki fotoğrafları...giderek daha güzel fotolar çekiyorsun biliyor musun. Azimli insanların neler yapabileceğinin en güzel örneğisin bence. Bide kocaman gülümsemen içimi ısıttı. Ahh burada olsanda iki çenesiz konuşşak bol bol :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olurdu, komşuculuk oyanardık, hep aynı şeylerden konuşup konuşup sıkılmazdık:)
      Birde ne güzel şeyler yazmışsın çoook teşekkür ederim.

      Sil
  31. Ellerine saglık sevgili Ayda.cok güzel ve sirin olmuşlar.sevgiyle kal.zubeyde

    YanıtlaSil
  32. Sixin yazilarinizi okurken hep kumral , hatta sarisina yakin kumral birini hayal etmisitim. Sevgiler. Dilek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) boyayayım sarıya desem.. yok yokkkk yazık etrafa.

      Sil
  33. Ayda yaptıklarınla gurur duydum, o ayrı. Pühmüş-püfmüş değil olay. Yahu nasıl bir fıstıksın sen...Esmer bombam benim. Latiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi hadi, sonra Fundayla oturup dalga geçersiniz, bugün neyi yanlış yazmış diye arkamdan konuşup güzelsiniz:))
      Gerçi ben takar mıyım... cık.. işime bakarım :)

      Sil
  34. Good morning my dear friend!

    You are so amazing, always trying something new. I wonder how you find the time, I am always trying to do something but I don't find the time.

    ps.: I love seeing your photos, you look very beautiful.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Actually, I'm very busy and tired:) I don't know how long it takes this situation...

      Thank for your nice words....:)

      Sil
  35. Kolyelerde sende çok şekersin canım:)
    ellerine sağlık diyorum
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de sevgiler veee çoook teşekkürler.

      Sil
  36. I also love simple jewellery, you look very nice with your new necklaces!

    YanıtlaSil
  37. bir dahaki postta hardenger nakışı görürsem şaşmıcam haberin olsun....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google'da baktım bu ne diye... yok yok Reyyanım bende o kadar sabır olsa neler yapmıştım ama nerdeee, yaptıkların 11 yaş seviyesi benim:)

      Sil
  38. Merhaba, biraz macerali olmus ama degmis, harika! Renklere bayildim ellerine gönlüne saglik...

    YanıtlaSil
  39. Kafana koyduğunu böyle yapıyorsun ya bayılıyorum sana.

    Ha bir de şu gülen fotolarına da ayrıca bayıldım;))

    YanıtlaSil
  40. Great post!!!!! CONGRATULATIONS!!
    I love your pictures!!

    Hugs,

    Martina.

    YanıtlaSil
  41. Çok güzel model olmuşsun:-)
    ne güzle olmuş takıların,çok beğendim.
    Bazı insanların meşrebine bu yapı uygun sende bunu iyi taşıyanlardansın beceri tak takıştır ama öncesinde yap yapıştır.ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  42. senin güzelliğine bakmaktan takılara bakamadım, pardon! sen ne kadar da havalıymışsın arkadaşım ;))

    YanıtlaSil
  43. Ellerinize sağlık, kolyeler çok güzel olmuş.
    Siz de öyle güzelsiniz ki, hariak bir kokteyl olmuşsunuz kolyelerle.
    Kız kardeşiniz ile aynı evde yaşadığınız için çok şanslı olduğunuzu düşünüyorum.
    Her ne akdar aralar arada bir limoni olsa da.. Bir kız kardeşe sahip olmayı çok çok isterdim..

    YanıtlaSil
  44. Bu yazıyı biraz geç görmüşüm ama bu ne güzellik demeden geçemeyeceğim! Çok hoşsun gerçekten. Ben de A Merry Mishap'in takılarını beğenip (http://www.etsy.com/shop/amerrymishap) benzerini yapayım kendime diye bu killerden almıştım ama evde zincir vs. olmadığı için daha yapamadım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...