Cevizli ballı mis gibi kek...





Dünkü yazıma ne güzel yorumlar yapmışsınız, nasıl mutlu oldum, nasıl şevklendim anlatamam. Ancak bu sabah okuyabildim hepsini. Tekrar tekrar teşekkür ederim.

Dün akşam yemekten sonra sadece bizim apartımanın elektrikleri gitti, apartımanın içinde merdivenlerde yanıyor ama evlerde yok. Tüm akşamı mum ışığında kitap okuyarak geçirdik, sabah kalktığımızda hala yoktu. Umarım akşama kadar gelir. Tamam mum ışığı, kitap, keyif güzel de bir kahve bile yapamamak çok kötü.
 

Neyseki bu post için fotoğrafları önceden flash’a kopyalamıştım , yoksa ne yapardık maazallah: ) Sanki ölümsüzlüğün sırrını vereceğim alt tarafı bir kek… Ama gerçekten lezzetli bir kek.
Bu keki iki kez yaptım, ikisinde de severek yedik. Gerçi teyzemin kızı; sizin önünüze ne koysam öyle iştahla, severek yiyorsunuz ki kendimi süper bir ahçı gibi hissediyorum diyor, yani bizim yiyecek bir şey için güzel dememiz pek de kıstas olmasın size: )


Bu tarifi taaa geçen sene eylül ayında katıldığım Stephanie Levy’inCreative Courage” e-kursunda (Buradan kurs hakkında yazdıklarımı okuyabilirsiniz) Shephanie vermişti. O zamandan beri yapmak aklımdaydı ama bir türlü malzemeleri toplayamamıştım.

İşte Malzemeler;

Pekan (Cevizli) Karışım:
1 1/2 su bardağı kıyılmış cevizler
1/2 su bardağı esmer şeker
1 çay kaşığı tarçın
6 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı

Kek Hamuru:
1 su bardağı kepekli un
1 su bardağı çok amaçlı un
1 paket kabartma tozu
1/4 çay kaşığı tuz
1/2 su bardağı akçaağaç şurubu ( ballı su)
1/2 su bardağı kanola yağı (ben çiçek yağ kullandım)
Hafif çırpılmış 2 yumurta,
1 su bardağı sade yoğurt
1 çay kaşığı vanilya

Gelelim yapılışına; Mutfağa girin hemen fırını 180 dereceye ayarlayın, sonra 23 cm çapında kek kalıbınızı çıkartın ve yağlayın. Sonra cevizleri iri iri doğrayın, (Tarifin orjinalinde pecan kullanılıyor. Ceviz benzeri, ben bu denemem de Pecan kullandım ama ikincisinde ceviz ile yaptım o da çok güzel oluyor. Pecanı burada bulmak zor.) esmer şeker ve tarçın ile güzelce harmanlayın sonra eritilmiş zeytin yağını da karıştırıp kenara koyun.

Kek hamurunu yapmaya başlamak için geniş bir kap alın, içinde un, kapartma tozu, tuzu karıştırın. Ayrı bir kapta ise akçaağaç şurucu (yine bu denememde akçaağaç şurubunu kullandım ama ikinci denememde evde olmadığı için ballı su yaptım onu kullandım), yağ ve yumurtayı güzelce karıştırın sonra içine yoğurt ve sıvı vanilyayı ekleyin (eğer sıvı vanilya kullanmıyorsanız toz halindekini unlu karışıma eklersiniz tama mı). Daha sonra kuru karışım ile sıvı karışımı güzellllce birbirine yedirin. Kek hamurumuz hazır.

Kalıbımıza bu kek hamurunun yarısını koyun (şöyle yanlardan kalıba vurup eşit yayılmasını sağlayın) üstüne cevizli (pecan) karışımın da yarısını serpiştirin. Sonra kek hamurunun geri kalan kısmı ve en üste cevizli karışımı serptikten sonra doğru fırına.

40-45 dakika kadar sonra kekiniz hazır.

Ben hala süt ile kek yemeği çok sevdiğimden bu ikiliye bayıldım. Umarım sizin de hoşunuza gider..

Afiyet bal şeker olsun efendim…


Bardak                          : Mudo
Pasta Tabağı                 : Bursa’daki bir dükkandan
Yeşil Servis Tabağı         : Ikea
Çatal                            : Tantitoni
 

 
I love to try different cake recipes. I'm not an expert in the kitchen but I love to be there.
This recipe is from Stephanie Levy. She is an American artist who live in Berlin with her husband and two adorable her daughter. She has also an e-course called "CreativeCourage" . I participated this e-course in 2011 ( you can read my post about it in here ) and it was an unique experience for me. 
Stephanie gave us this delicious recipe and I baked it two times.

I hope, you love it also;

Maple Pecan Cake 

Pecan Topping:
1 1/2 cups chopped pecans
1/2 cup brown sugar
1 tsp. cinnamon
6 Tbsp. melted butter

Cake:
1 cup whole wheat flour
1 cup all-purpose flour
1 tsp. baking powder
1 tsp. baking soda
1/4 tsp. salt
1/2 cup maple syrup
1/2 cup canola oil
2 eggs, lightly beaten
1 cup plain yogurt
1 tsp. vanilla



Preheat the oven to 350º F. Butter and flour a 9" round springform pan.

For the pecan topping: Mix together pecans, brown sugar, cinnamon and melted butter.Set aside.

For the cake: In a large bowl, combine flours, baking powder and soda, salt. In a separate bowl, beat maple syrup, oil and eggs until well blended. Stir in yogurt and vanilla. Add wet ingredients to dry ingredients all at once, and mix by hand until evenly combined.

Spread half of the batter in the prepared pan, then sprinkle on half of the pecan topping. Cover with remaning batter, and sprinkle over the rest of the pecan mixture.

Bake for 40-45 minutes…
Bon appetit…













56 yorum :

  1. Fotograflar harika ! İstah acici :)
    Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Canim benim, hooppp diye toplandim cok sükür de, simdi ahhh demeden yerlestirmeyi bekliyorum...:) kismetse tasinma 13 Aralik`da gerceklesecek... Bu arada kekin o kadar istah acici görünüyorki, mutlak denenecek tariflerim arasina attim hemen.... Ellerine saglik Nohutum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda oturduğumuz evi her ne kadar çok sevsem de taşınma denince canım istiyor, şöyle dipten bir temizlik, yeni bir düzen, ohh ferahlama...
      İnşallah herşey gönlünce olur ve eminim sen bu tarifi nefis yaparsın.

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor... Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. this looks so yummi and your glass is lovely too!

    YanıtlaSil
  5. deneyeceğim inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pecan vardır oralarda, şekerle karışınca kekin içinde kıtır kıtır nefis oluyor.

      Sil
  6. Kekten çok fotoğrafları sevdim :)

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor herşey, afiyet lokum olsun :)süt ile kurabiye, kek bende severim.şahane oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt+kek, süt+kurabiye, çok severim bu ikilileri..

      Sil
  8. ağzımın suyu aktı resmen :)
    bizim ev halkı kepekli unlu şeyler yemiyor
    onun yerine normal un kullansam olar mı???

    ya bu arada benim annem imkanı yok burdan taşınmazda siz bizim buraya taşınsanıza :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) normal unla yaptım ben ikincisini oldu valla.

      Bu arada belli olmaz belki taşınırız:)

      Sil
  9. Tabağına,bardağına,çatalına,kumaşına bayıldım!
    Kek zaten tablo gibi.
    Ellerine sağlık..
    Afiyetle..

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize emklerinize saglik cok güzel görunüyor.

    YanıtlaSil
  11. nefis görünüyor,
    tarçın kokusu burnuma kadar geldi:)
    peçeteler nereden,
    gözüm kaldı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peçeteler aslında kumaş parçaları, Beşiktaştan aldım, ilk fotoğraftaki Cath Kidston sadece...

      Sil
  12. Hem görsel hem de anlatım gayet şahane :)
    Tarifi de aldım. Deneyeceğim.

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. çok lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.hemen not alalım.:)

    YanıtlaSil
  14. harika görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık Nohutçuğum çok leziz görünüyor ancak şunu hep söylemek istemişimdir sana bizlerin gözüne hitabe etmesi için çok hoş fotolar yayınlıyor ve çok özeniyorsun bu da güzel bir şey çok teşekkürler sana görselliğin tabaklar kullanılan peçeteler ve yansıyan ışık herşey capcanlı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Keşke çok zamanım olsa da hep böyle şeylerle uğraşabilsem.

      Sil
  16. Nohut'cuğum, yine muhteşem sıcak ve keyifli bir yazı paylaşmışsın. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. afiyet bal şeker olsun
    benim de en sevdiğin kektir cevizli olan
    sizinki biraz uğraşlı olmuş ben hepsini karıştırıp hop fırına akşam yaptıysam hayatta sabaha kalmaz
    sibel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de yapıyorum yani hepsini karıştırıp ama bu tarifte benim en hoşuma giden ceviz ile şekerin kıtır kıtır ağza gelmesi..
      Amann kek olsun da nasıl olursa aolsun yiyorum ben:)

      Sil
    2. :))))

      Sil
  18. Ben de süt ve kek ikilisini severim, bazen beyaz peynir de olur. Tarif, öyle basit anlatmışsın ki yapımı çok kolaymış gibi geldi bana, gir mutfağa hemen yap diye gaza geldim ammaaaaa ben bunu yaparsam bir de o kurabiye ye yedirirsem zaten düz duvara tırmanan çocuğu daha da zaptedemem, aya falan merdiven kurmaya kalkar mazallah :D
    Yalnız kekin yeme de yanında yat gibi bir şey olmuş gördüğüm kadarıyla, enfestoooo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Yok yok bişeycik olmaz Kurabiye yesin bu kekten, sen yap, hem çocuk dediğin hareketli olur:) Kim napsın biblo gibi oturan çocuğu:))

      Sil
  19. Nohutum senin herşeyin neden bu kadar güzel canım ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh be Nilhan'ım o senin gözlerinin güzelliği...

      Sil
  20. Hummm!!! It looks so delicious! I think I'm going to try this receipe. The milk glass is so beautiful.

    YanıtlaSil
  21. Geçen gün pinterestte gördüm bu keki görüntü süper ama ben pecan cevizini çok sevmediğim için acaba kekte nasıl olur diye düşündüm,normal cevizle de iyi oluyorsa öyle yapılabilir;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluyor oluyor, ben bundan sonra normal ceviz ile yapacağım zaten..

      Sil
  22. Hayırlı geceler,
    Blog yazarlığıma başlayalı çok yeni oldu,ama başladığım günden beri haftanın birkaç günü sizi mutlaka takip ediyorum,eski yayınlarınızı okuyorum.Blog sayfamın tasarımını yaparken bile sizi örnek aldım diyebilirim."Sadelik" denir mi bilmiyorum ama bana bu kelimeyi hatırlatıyor yayınlarınız.Sadeliğin içinde güzellikler daha güzel göz kırpıyor sanki,Birde fotoğraflarınızdaki netlik beni çok cezbediyor.İyiki bloğunuzu tanımışım.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şeyler yazmışsın, çok çok teşekkür ederim. Yeni bloğuna da şimdi geliyorum ..

      Sil
  23. Fotoğraflar konuşuyor resmen hayranım sana, bloguna, çektiğin güzel gördüğün her detayın her karenin ayrıntılarına harikasın ;)

    YanıtlaSil
  24. merhaba sizin bu fotografları düzenlemenize bayılıyorum. harika gercekten. bir grafiker olarak söylemeliyim ki renkleri çok güzel kullanıyorsunuz özeniyorsunuz. tebrik ediyorum sizi... sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KEşke grafiker olsaydım, keşke devamlı fotoğraflarla uğraşabilseydim, geç kaldım demek istemiyorum ama geç kaldım işte:)

      Sil
    2. vallahi benden çok uğraşıyorsun desem doğru olur :) tebrik ederim gerçekten çok güzel... sevgiler:)

      Sil
  25. allahım bu ne böyle..şahane..

    YanıtlaSil
  26. Kek de fotoğraflar da ayrı ayrı şahane, blogunuza her baktığımda içim açılıyor, günüm renkleniyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  27. :)içim açıldı fotoraflar o kadar hoş ki bır öncekı yazında neyle karşılasımcam dıye ılerlıyorum suan:)

    YanıtlaSil
  28. Hiç iyi etmedim sizi ziyaret etmekle, ama oldu bir kere... Daha da gelmem demeyi de çok isterdim ama bildiğiniz yalan olur.
    Resimler bir harika, Nilhan' ın söylediği kadar varmış feci iştah açıcı yani estetik :) Yarın sabaha kadar aklımdan çıkarmayı başarabilirsem yapmayacağım bu kekten :))

    YanıtlaSil
  29. foroğraflar,bardak,çatal hepsi başarılı en çok da bardağa bayıldım ama mudo da yok bulamadım ben eski sezon mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epey oluyor biz bu bardağı alalı, sanırım şimdilerde bulmak zordur. Belki outletlerinde falan vardır ama emin değilim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...