Jamie Oliver ile bir öğleden sonra...


Pazar öğleden sonra kardeşim hazırlandı ve iş yerinden yıllardır beraber çalıştığı, birlikte çok eğlendikleri, erkek kardeşi yerine koyduğu, benim arada kıskandığım arkadaşı ve yine aynı iş yerinden hanım mı hanım, tatlı mı tatlı eşinin akşam yemeği daveti üzerine (ayyy ne uzun bir cümle oldu..) evden çıktı.
Yalnız kalınca ne yapacağımı şaşırıyorum. İlk önce bir yarım saat uyusam diye televizyonun karşısına kıvrıldım. Ama ne mümkün. Hayatta uyuyamam. Zaten bizim apartıman da sirk gibi… Üst katımızda üniversite öğrencisi kızlar var. Özellikle haftasonları, akşam geç bir saatte hazırlanmaya başlıyorlar, havaya girmek içinse topukluları giyip tırıs’a geçiyorlar (tırısa geçmek: takada tukada evin içinde dolanmak) arada evin içinde koşuyorlarda.
Cumartesi akşamı biz saat 1:30 sularında perde dikmekle uğraşırken bunlar parfüm kokuları içinde dışarıya çıktılar. Yaa saat 1:30.. nereyeeeee… Bari 2-3 saat erken çıksaydınız… tabii dönüş gün ağırınca oldu….
İnsanın yaşlandıkça kulakları daha mı keskin oluyor acaba…???
Neyse baktım uyuyamıyorum kalktım, Amazon’dan aldığım Jamie Oliver DVD’lerini seyretmeye karar verdim. Sonra bir ara evi darmadağın edip kestim- biçtim- yapıştırdım ama onların fotoğraflarını daha sonra koyarım artık.
Efendim, seyrettikçe çoştum, acıktım da acıktım. Elimde olan malzemeler ile en basit ne yapabilirim diye baktım ve buldum.

Hemen yapmaya koyuldum;




Bu atıştırmalık çok sağlıklı;

İki avuç taze bezelye
Bir avuş taze iç bakla
4-5 yaprak taze nane
3 yemek kaşığı güzel zeytinyağı
2-3 çay kaşığı limon
Bolca Parmesan Rendesi
Bir diş sarımsak
1-2 dilim ekmek
Roka+nane+maydanoz
Gerçek tarif mozarella peyniri ile ama ben onun yerine Hellim kızarttım.



Bezelye, bakla ve  naneyi,  zeytinyağ ve limon ile birlikte  havanın içinde iyice eziyorsunuz. İlk başta her zamanki gibi bana saçma geldi. Bir kendine güvensizlik. Yok dedim bunlar ezilmiyor, bu bezelyeler, baklalar sert, Londra’dakiler yumuşacık herhalde diye düşündüm. Sonra sinir ile daha güçlü ezdim oldu… İyice ezilince parmesanı rendeledim, hatta isteğe göre biraz tuz ve karabiber de eklenebilir.
Diğer yanda ekmeği kızartıyorsunuz, sıcakken üstüne ortadan kestiğiniz sarımsağı sürüyorsunuz. Eller mis gibi sarımsak kokana kadar sürün.
Yeşillikleri sirkeli sudan çıkartıp bir güzel kurutun. Sonra hepsi tabağa…
Ben sevdim. Hatta o kadar sevdim ki aynı tabaktan bir tane daha yedim. Hatta dün akşam eve gittim baktım malzeme var, kardeşim de yesin dedim, hadi tekrar aynı terane…



Bizim böyle bir huyumuz var, dadanırız birşeye.. bir süre gider böyle. Bir keresinde 1 hafta boyunca her akşam patatesli omlet yapmaya çalışmıştık, bir türlü istediğimiz gibi olmuyordu. En son denemede püf noktasını öğrendik (patates rendesinin suyunu sıkacakmışsın: pehhh hiç aklıma gelmezdi..) ama artık gözümüz ne patates ne yumurta görecek gibi değildi, yıllarca ikisini bir arada yemedim.

İşte böyle. 

6 yorum :

  1. ay o tabağa bayıldım,tam diyet tabağı olmuş.yaptığın işleri ve fotoğraflarını ilgiyle izliyorum.hoşçakal.

    YanıtlaSil
  2. Evet gerçekten çok hafif tam yazlık bir tabak...Senin yaptığın güzel yemeklerin yanında da çok hafif kaldı :)
    Bu arada güzel yorumların için de çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. bezelyeler çiğ mi olacak? tadı nasıl oluyor? ama görüntü çok güzel..film nasıldı?

    YanıtlaSil
  4. Evet bezelyeler de bakla da çiğ. Gerçi ben çiğ bakla içini yemeği çok severim o yüzden bu tat hoşuma gitti. PEynirle ve zeytin yağ ile karışınca çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  5. bir cig baklacida burada var:) harika olmus sunum ellerine saglik

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...