Evde kahvaltıyı özledim - I miss having breakfast at home




Bu kahvaltı haziran ayından hatta babalar gününden kalma. O gün evde yalnızdım, Funda bizimkiler ile birlikte Altınoluk’taydı, sabah uyanır uyanmaz babamı aradım, birbirimize aşk dolu bir yığın şey söyledik, hediye konusunu konuştuk, Funda’nın aldığına laf olsun diye alınmış dedi, kışın İstanbul’a gelince bizden ne istediğinden dem vurdu sonrada bana; benden kendine mükellef bir kahvaltı hazırla dedi kapattık telefonu. Ben de hazırladım…



Babam zaten anneme hiç benzemez, annem utangaçtır, şimdiye kadar bir şey istediğine tanık olmadım. Alışverişte insanı çileden çıkarır, mağazada konuşmaz, yaa beğendin mi, içine sindi mi, başka yere mi bakalım… Yok yok hayatta tepki vermez, zaten tek başına da çıkıp çarşı pazar dolaştığını da hiç görmedik. Ona ne aldıysak hep beğenmiştir, zaten annem biz üzülürüz diye verdiğimiz paçavra olsa  sesini çıkartmaz. O kadar ince düşünür ki onun mertebesine ulaşmak imkasızdır. Neyi hangi nedenle öyle yaptığını şans eseri öğrendiğimde çoğunlukla hayrete düşerim nasıl aklına gelmiş bunca detay diye…



Babam düzdür ama. Direk söyler sevdiğini de sevmediğini de.  Mesela farklı bir tarif denerim, eğer beğenmezse yemez, yüzüme karşı da söyler, koca kız olmamış bu, fantaziye kaçmışsın yine diye. Hiç de unutmaz, durup durup ayy o nasıl birşeydi der, Funda’yla bir olur dalgasını geçer, senin bu ablan var ya diye anlatmaya başlar… Ama ona bir hediye al çocuklar gibi şen olur. Giyilecek birşeyse hemen dener. En son bir tişört getirmişti ben Altınoluk’tayken Funda, giydi hemen, koştu aynanın önüne, göbeğini içine çekerek bir sağdan bir soldan gülümseyerek baktı kendine. Ayy çok yakıştı deyince de ; ben güzel bir sütlaçım bu tişört de üzerine tarçın oldu dedi. Kendini de böyle beğenir…

Sanırım özledim ben yine bizimkileri…


Bir de kışın evdeki uzun kahvaltıları özledim. Yalan olmasın ama sanırım hazirandan beri haftasonları evde güzel bir kahvaltı sofrası hazırlamadım. Haziranın sonuna kadar Funda yoktu, Geldi 2 hafta sonra ben gittim, 2 hafta Altınoluk’ta kaldım geldim, sıcaklardan ne adam gibi bir şey yiyebildik ne de evde durabildik. Zaten bizim ev sabah güneşi alıyor, sadece de haftasonu evde kahvaltı etme şansımız var, sıcakta uzun uzadıya balkona çıkamayıp içerilerde kahvaltı etmek tam bir işkence o yüzden ya geçiştirdik ya da çıktık bir yerlere… Yani kısacası özledim sakin sakin ferah ferah kahvaltıları…


Kek yapmayalı bile neredeyse 3 ay oluyor, bakıyorum instagramda millet harıl harıl yeni tarifler deniyor... Kızıyorum kendime de  hazır bulunca oh götür, sıra yapmaya gelince aaa zamanım yok…
Kafam yığınla şeyle dolu, darmadağın… acil bir düzene ihtiyacım var. Şu ağustos bir geçsin kendime çeki düzen vereceğim… Bu böyle gitmez Ayda…





I have no idea how quickly this summer has passed. This breakfast table is from first days of June even from fathers day... That day, I was alone at home, my little sister, Funda was together with our parents in Altinoluk and I phoned my father, as soon as I wake up to celebrate his fathers day... This breakfast is his gift to me.
He asked me to prepare a nice breakfast for myself (I hope, this sentence is correct!)

I guess, we could not have a nice and long breakfast at home, after that day. I was alone for awhile and then I went to Altinoluk for vacation and all weekends were very very hot so we could not stay at home... I mean, I really miss the lovely, long and fresh breakfast tables...

I want to be at kitchen more often and to try new recipes... I should prepare a "to do list" and be more organized as soon as... I hope!!!







47 yorum :

  1. Babanız sizden ne hediye istedi:) Ne tatlı bir baba diye gülümseyip durdum yazı boyunca.Sütlaç ve tarçın:)) Hediyesini kendi seçen insanlara bayılıyorum.Almak , seçmek o kadar zor ki.Yıllardır birlikte olduğun insanlara hediye seçmek daha da zor hele de erkekse.

    Fotoğraflarınız yine harika! Bir kursa gitmeliyim.Benim fotolarım sizinkilerin yanında sönük kalıyor:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayakkabı istiyor:) Zaten ilk tercihi her zaman ayakkabıdır:) Sonra eşofman.
      Ve evet çok haklısın babama hediye almak hep çok kolay olmuştur:)
      Fotoğraf için kursa gitmek yerine devamlı daha çok daha daha çok çek ve internette bu konuda bulabileceğin her türlü kaynağı oku. İnan kurslardan çok daha faydalı olacaktır...
      Teşekkür ederim bir de:)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor masa, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim öğündür kahvaltı :)
    ne hoş hazırlamışsın..renkler, tabaklar....
    çok şanslısın babanla ilişkin konusunda..... çok özendiğim şeydir hayatta...maaşallah diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim kahvaltıyı, tek problem yedikten sonra ıncık gıncık toplayıp yerleştirmesi:)
      Çok teşekkür ederim...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Oldu da bitti :) Çook teşekkür ederim...

      Sil
  5. Ben yazsam ancak bunları yazabilirdim heralde :) seni çok iyi anlıyorum :)) yaz demek düzensizlik demek. Kış gelsin de keyfimizi bulalım artık yahu :)

    YanıtlaSil
  6. hem keyifli bir yazı hem de çok keyifli fotoğraflar. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Bak o kek konusunda ben de seninle aynı fikirdeyim.Kışın daha bir seviyorum ben bu işleri.Yazın serin şeylere kaçıyoruz ya kış demek kek kokusu demek gibi oluyor.Geçende birinin yanında kış gelse de bol bol kek yapıp yesek dedim tuhaf tuhaf baktı bana.Kekin mevsimi mi olur dedi:)
    Valla dediğin gibi herkes yapıyor yiyor ben bakıyorum,ramazandı sıcaktı derken kaç ay oldu bir havuçlu kek kokmadı ev.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) kek ile kış kardeş gibi değil mi:)
      Şimdi aslında tam elmalı pay falan yapma zamanları geliyor, bol tarçınlı cevizli şöyle!!!

      Sil
  8. Kahvaltı dedinmi şöyle bir dururum çünkü en sevdiğim öğündür ağır ağır keyifle yapılan kahvaltılara bayılırım , ayrıca yazdıkların sohbet tadında o kadar tatlı olmuşki, o güzelim fotoğraflarla birleşince aynı masada kahvaltı yapıyormuş gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum uzun kahvaltıları ama biz ailece o kadar hızlı yiyoruz ki utanıyoruz yazlıkta komşulardan falan:)) Sofrayı kurmamızla kaldırmamız arası 10 dakika sanki...
      Ama karşımdaki ağır ağır yiyorsa, sahbette güzelse ben de ayak uydururum ! Seninle kesin çok keyifli olur kahvaltı...

      Sil
  9. Peki sen hangisine çekmişsin, sütlaçtan mısın, yoksa o kırılgan, hassas prensesten mi? Her kadın gibi kendinden önce başkalarını düşünenlerden mi, hayata tutunmak için biraz da "ben" diyebilenlerden mi? Hayat ne karmaşık, insanlar ne derin değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Funda'yı kızdırmak için hep şöyle derim; Annemle babamın iyi huyları hep bende toplanmış kötüler sende :)))
      Ama aslında ben ikisinin karışımıyım, bir çok huyum babam ama onun kadar net değilim, balık burcunun etkisinde kararsızlık pençesinde, detayların içinde, yedi düvelle barışık ama karışık:)))
      Çok derin mevzuu çoookk!!!!

      Sil
  10. yaz gelince gezeyim, tozayım, kendimi sulara atayım hevesiyle dağılıveriyor insan. ben de toparlanmaya çalışıyorum bu ara. bugün bizim oğlan bizi 7'de ayağa dikince evde kahvaltı yapalım dedim. uzun uzadıya olmasa da, ailece keyifli bir kahvaltı oldu. fotoğraflara bayıldım yine. anne-babaya selamlar benden ;))

    YanıtlaSil
  11. Kahvaltının yeri başkadır.Tadı,sohpeti,keyfii...Aileyi,dostları biraraya getirir,yemek sofralarından bile daha keyiflidir bence,daha neşelidir:)bu arada sofra harika,eline sağlık...Düzen oturur yine,yazın herkese böyle oluyo sanırım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz aylarında ister istemez gevşiyor insan, tabii buna da ihtiyacımız var ama sonlara doğru huzursuzlanmalar başlıyor:)

      Sil
  12. Eylül hayırlısı ile gelsin olacak olacak hepsi olacak, bir haftasonu ev kahvaltısına bekleriz,uzun kalabalık kahvaltıları severiz <3

    YanıtlaSil
  13. Bende evimde eşimle yaptığım kahvaltıları özledim. Baba evindeyim şimdi. Eşimin ysnında da burayı özlüyorum. Konuyla alakalı bir yorun olmadı ama ben eşimi özledim.içimden geldi yazdım ne yapıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İyi yaptın yazdın da, ne güzel birşey!! Özlemek güzel yaa...

      Sil
  14. Sen kahvaltıyı ben de senin yazılarını fotoğraflarını özledim.Ne oldu bize böyle? Canım bloğa yazı yazmak istiyor ama çok üşeniyorum. Fotoğraf makinem bana yük oldu,sıcakta yanımda götürüp de iki şey çekemiyorum . Ha bir de bu ara hiç evde oturmuyorum . Hayırlısı bakalım Sen bizi canlandır biraz ...Öpüyorum kocaman ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım işte Nilgün Abla ya, haftasonu geliyor fotoğraf makinasından kaçıyorum:)) Sıcakta olmuyor bu işler, ama bak 2 gündür serin burası hemen kıpırdanmaya başladım, dikeyim birşeyler diyorum bu akşam:))
      Bende öptüm seni en kocamanından:)

      Sil
  15. Babanıza bayıldım :) kışı bende özledim bir de kar yağsa kahvaltılar tadından yenmeyecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet kar manzaralı bir kahvaltı paha piçilemez...

      Sil
  16. günaydın Aydacım...işten erken geldim,şöyle ayaklarımı uzatıp bir kahve içerken azcık geziyim dedim,burnumdan geldi senin yazını okuyunca...

    laf olsun diye değil,ciddi ciddi burnumdan geldi..kahveyi ağzıma alıp tam yutkunmak üzereyken sütlaç-tarçını okuyunca o kahve ağzımdan,burnumdan,her yerimden fışkırdı ekrana :)) soluk boruma kaçan kahveden öksüreyim mi,gülmeye devammı ediyim,kahveye bulanan ekranımı temizliğim şaşırdım:))

    o kadar iyi geldi ki bu yazı şimdi bana,tüm yorgunlupumu aldı götürdü..hepiniz çok yaşayın,hep mutlu olun emi...ne olur daha çok yaz sen...ne yazduğın önemsiz inan...çok iyi geldiğini bil sadece...şimdi temizlik yapıp ilaç seansına başlayabilirim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy etrafı batırmana da neden olmuşum kusura bakma diyeyim bari:))
      Yazma konusunda da ; bazen havamda oluyorum yazdıkça yazasım geliyor bazen de öyle bakıyorum ekrana:) Hoşuna gidiyorsa ne mutlu bana:))
      öptüm seni.

      Sil
  17. ben yazıya bayıldım, babanızı ve anneninizi yazının içinde ne güzel tarif etmişsiniz. anneniz aynı babam bu arada:) ve bugün onun doğumgünü, O Ankara'da, ben İstanbul'da:(( babamı çok özledim ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babana mutlu yıllar dilerim. Umarım uzun yıllar, sağlıkla, huzurla hep beraber olursunuz....
      Gurbetlik çok zor çoook....

      Sil
  18. baban senin için en fazla ne yaptı diye sorsan o bana inandı derim herkes den ve her şey den çok inandı!!!bu kahvaltı babalarıdan uzak da yaşayan kızların olsun

    YanıtlaSil
  19. Ne tatlıdır baba kız diyalogları.. Fundayla birleşip senin yeni tarifine laf etmeleri pek tanıdık geldi:) Ah canım babam..
    Kahvaltı da sahane as usual :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel yazıyorsunuz Ayda..insanın içi açılıyor..babamı özlediğimi fark ettim ben de..teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  21. gecmi kaldim acaba?
    kahvaltiyi kacirdimmi?
    paylasimin cok hos geldi..kulagima
    sevgilerimi birakip kaciyorum..

    YanıtlaSil
  22. Kahvaltı bahane fotoğraflar ve sohbet şahane...iyi ki buldum sizi
    tarzınıza ve içtenliğinize bayıldım.
    takiptesiniz...
    imza
    http://www.gelincikzamanlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  23. Beautiful and looks very tasty :)

    YanıtlaSil
  24. Çok haklısınız yazın en sevdiğim sebzeleri bile canım almak istemiyor. En sevdiğim semiotu yemeği bu ya hiç pişmemiş örneğin. Yemek yapmak niyetiyle alıyorum çiğ salata olarak tüketiyorum. Zaten bu rehaveti yemek bloglarında da görebiliyorsunuz. Kahvaltı fotograflarınız çok çekici ve de çok zevkli. Elinie sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Love your beautifull photos from your home and your everyday... they are so bright ♥

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...