Rüya Avcısı




Hep diyorum ya benim uykum çok hafiftir diye,en ufak bir tıkırtıda uyanırım, asla uyku sersemliğim olmaz, yataktan gecenin bir yarısı bile öyle hızlı kalkarım ki sanki hiç uyumamışım, öyle muhabbetteymişim gibi. Bir keresinde annemle karşılıklı yatıyoruz gece  çok susadım, gözlerimi açmamla yataktan fırlamam bir oldu, annem deprem oldu da ben kaçıyorum sanmış zavallım nasıl korkmuş, bana da kızmıştı.
 

Neyse işte uyku öyle hafif olunca da çok rüya görüyosun tabi. Bir gecede kaç farklı rüya görüyorum bilmiyorum ama sabahları resmen yorulmuş kalkıyorum. Bir de benim rüyalar öyle hareketli, öyle saçma, öyle anlamsız oluyor ki rüyamda bile ne olduğunu anlamaya çalışırken buluyorum kendimi.

Bir kere şu kesin, akşam seyrettiğim dizi  ya da film artık her neyse onun içindeyim .Ya da ne bileyim uyurken bir şey mi düşünüyordum hemen onunla ilgili bir rüya çat kapıda. Mesela bu sabaha karşı severek takip ettiğim bir Norveçli bloggerın evindeydim.  Şu sıralar yeni eve taşındılar, rüyamda da o eve gidiyorum, küçük bir kutlama yapılıyor ama ben devamlı etrafı süzüyorum, aa diyorum bak görüyor musun azıcık eşyaları var ama ne hoş ne sade… aa mutfak o kadar da güzel değilmiş diyorum içimden, sonra yanımda Norveççe konuşuyorlar ama neredeyse aynı Türkçe. Anlıyorum çoğunu konuşmaların. Hatta onlara da söylüyorum biz de pilava pilav deriz diyorum…  

Mesela kült olmuş rüyalarım vardır, resmen senaryo gibi, yıllarca anlatmışımdır birini hele.. Şimdi size onu anlatmayacağım ama bir tanesi var ki gerçekten hatırladıkça ben de gülüyorum. Çocuktum şu Demirellerin, Erdal İnönülerin zamanı… Rüyamda makam şöförüyüm. Bildiğin öyle siyah takım elbiseli, şapkalı falan yani. Tek elim ceketin düğmesinde bisikletin önünde bekliyorum. Evet maalesef makam aracı bir bisiklet. İçimden de düşünüyorum, Şu Demirel’de Erdal Bey gibi zayıf olsa ne olacak sanki diye.  Yokuş çıkmak çok zor oluyor Demirel’i taşırken diye dertleniyorum. Sonra meclisten çıkıyorlar ilk önce Demirel’i alıp evine götürüyorum bisikletin arkasına oturmuş belime salırmış bense kan ter içinde : ( ayy ne kabustu yaaa..

Çok uzun bir giriş bölümü oldu bu: ) artık idare edin yazasım gelmiş…

Son zamanlarda gördüğüm rüyalar ise biraz daha kabusvari olmaya başladı, tabi bunda seyrettiğim “Taht Oyunları” dizisinin de etkisi büyük, ne de olsa kan gövdeyi götürüyor dizide. Ama onun dışında deprem görüyorum sıkça. Düşündüm nasıl kovarım bu kabusları diye ve bloglarda sıkça gördüğüm Rüya avcısından (Dream Catcher) yapmaya karar verdim. Hem Yatağımın başucundaki dergi sayfalarından yaptığım kalpli süs artık iyice eskimişti hem de kurdelalarla oynamak için güzel bir fırsattı.

Kızılderililerin kullandığı “Dreancatcher” Rüya avcısı anlamına geliyormuş. Söğüt çemberin üzerine el işi örgü bir ağ ve uçlarına asılan tüy ve ipler ile yatağın başucuna asılarak sahibinin daha rahat uyumasını sağlayan, kötü ruh ve kabuslardan uzak tutan mistik güce sahip bir tılsım yani.

Yaklaşık bir ay önce işte bu sabah rüyama giren SignePling bloğunda gördüğümde karar verdim bir ara yapayım bu zabazingodan diye ve kısmet şimdiyeymiş : )

Başucuma asacak yeni bir şey yapana kadar işte bu süslü rüya avcısı beni koruyacak  duyurulur…
 

My sleep is very light. I can wake up even very little noise. Because of that, I dream too much all night long. Most of them are very foolish, long and exhausting...

If I watch a film I am sure that I will see in in my dream that night. Or If I think something or someone, I know that, I will see it/her/him at the earliest opportunity: )

For example this morning, I was at one of my favorite Norwegian blogger's home. Her home was great and I understood a lot of things even though they speak Norwegian: )


In another my dream, years and years ago. I was the driver of the prime minister's authority and I was using a bicycle : )

We have been watching "The games of thrones" for a while, that's mean, my dreams are awful.

I decided to make a dreamcatcher for my bedroom. About a month ago, I saw a great dreamcatcher on SignePling blog and it was realy so nice. Her blog is amazingly wonderful and I love following her.

Have a great week...
 

 
 



69 yorum :

  1. This is so pretty....I love this idea. Happy day to you. xoxo

    YanıtlaSil
  2. Demirelli rüyan çok komikkk:))) Alemsin valla. Bana da lazım böyle bir Dream Catcher. Daha geçen akşam evde temizlik yapıyorum diye ağlayarak uyandım. Emre de artık alıştı benim karabasanlı rüyalarıma, bağırarak ve ya ağlayarak uyanmalarıma:)) Dream Catcher'ın bir harika olmuş, renkli renkli, güzel rüyalar gör inş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) hepimizin rüyaları renkli ve huzur dolu olsun inşallah...

      Sil
  3. Allah iyiliğini versin
    ne güldüm rüyana anlatamam :D

    benim uykularım da çok derin
    gerçi hem geç yatıyorum, hemde işleme yapmaktan artık iyice yorulan gözlerim gece boyu dinlenemiyor zannımca :D

    ahh ahh ben de geçen de bir rüya gördüm ki, çıkması için dua ediyorum... :D
    herkesin okuyacağı yerde anlatmayayım ki etkisi gitmesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) çok merak ettim ama, eğer çıkarsa anlat bari.

      Sil
  4. Merhaba bloğunuza yeni geldim .Bu çalışma çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Rüyaya çok güldüm. Allahdan Babanın evi yakındır merkezdeki Başbakanlığa :)Düzayaktır yolu da.Erdal beyinki de yakın ama yokuş tırmandırır az biraz.Yani her durumda işiniz zormuş :))

    Rüya Avcısı iş görürse haberimiz olsun.Ne olur,ne olmaz değil mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ne evlerini bilirim ne yolları.. Ama görevimi yaparım.. İkisini de taşıdım...

      Benden de sevgiler:)

      Sil
  6. Sevgili Ayda sen bu düş avcısıyla öyle güzel pembe pembe düşler görürsün ki... Kalkar kalkmaz bir yere not et ama bakarsın senaryoya çevirip para bile kazanırsın.

    Ben de uzun uzun sinemaskop dedikleri gibi düşler görürüm,eşim görür mü görmez mi bilmez çünkü sabah hiçbir şey anımsamaz :)O kadar ki benimle dalga geçer :( Bak şimdi kendim gibi birini buldum ya yandın oolum sen! Nasıl dalga geçeceğim şimdi ben seninle. Düş görememek ne kadar büyük eksiklik !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Benim kardeşimde pek az rüya görür, demekki her eve bir tane veriyorlar bizden:)

      Sil
  7. çıkmadan önce bir gözatayım dedim iyiki de bakmışım. Demireli kan ter içinde taşımana çok güldümm :)) Ben de çok rüya görüyorum ve de uykumdan bişey anlamıyorum :) Düş avcısı da çok güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. Of top patlasa uyanamam ben :) vede çok uyurmmmm uyumak istemiyorum ama çok uykum gelioo :( bu arada çok şirin olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaklaşık 11-12 yaşıma kadar ben de öyleydim sonra uykum hafifledi, nedenini buradan yazmasam iyi olacak ama:)

      Sil
  9. Cok guzel olmus Ayda. Umarim guzel ruyalar yakalarsin. Kotu ruyalar icin sana baska bir elisi uygulamasi onereyim. Allahim bugunleri de mi gorecektik, ben sana el isi oneriyorum :) Ama yok ben degilim fikir sahibi elbette. Cencen yapti bir etkinlikte. Guney Amerika'ya ozgu worry doll diyorlar, Kagidin icine sikintilarini yazdi, yani o zaman babasina soyledi o yazdi, o kagidi sonra bukerek bebek haline getirdiler, uzerine caputlar sardilar, yuz yaptilar. Uyurken basucuna koydu, epey de ise yaradi. Gece kabuslar goruyordu, onalr azaldi. Ama bu aralar cok Scooby-Doo seyretmekten gene kabuslar basladi. Yok zombiler, yok hayaletler falan filan. Worry doll'u cikarma zamani. Aman benim de yazasim varmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Zaten sırf şu etkinlikler yüzünden biraz da oralarda yaşamak istiyorum:))
      Bu yöntem de hiç fena değilmiş, dur deniyeyim yazayım sıkıntılarımı birbir...
      Gülçin'in kızı da aynı durumdaymış, şimdi o da deneyecek bunları...

      Sil
  10. Ay bu arada biz de pilava pilav deriz kismina cok guldum ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Bilsen daha neler konuşuyorlar, ingilizce, norveççe Türkçe karışık sanki, habire aha bunu anladım, yok bunu anlamadım, hah anladım, yok anlamadım diye masada oturmuş onları dinliyorum...

      Sil
  11. Aaa ne kadar ilginç, ben de yapayım bundan.. Ben de rüyamda konuşuyorum bir gün yanlış bir şeyler söylemekten korkuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) işte o kötü, benim pek ses çıkmaz...

      Sil
  12. beautiful, you'll sleep well now! Heather x

    YanıtlaSil
  13. merhaba nohut;
    aman rüyana bayıldım açıkçası:):) ama benimde senden aşağı kalır yanım yok hani.Her sabah anlatacak ilginç ötesi rüyalarım hep vardır. Bazen bilim kurgu filmlerine konu edilecek tarzda rüyalar olur benimkiler. Ama hep günlük olayların kafama takılan yerlerinden derlemedir konular:) Arada sakin olanlar da olumuyor değil.Eşim hep güler ama herdefasında çok şaşırır, çok ilginçsin bazen senden korkuyorum diye:) Geçenlerde arkadaşımın bebek mevlidine katılmıştım;süpper lezzetli bir pilav yapmıştı annesi. Teyzeyle aramızda pilavın lezzet sırrına dair konuşmalar geçmişti.O gece rüyamda arkadaşımla telefonda pilavla ilgili konuşuyorduk ve bana pilavın lezzetinin içinde bir paket japon yapıştırıcısı olmasından kaynakladığına inandırmaya çalışıyordu:) sence benimde bu rüya avcısından bir tane yapmam gerekir değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) hahhaaa Japon haa, çok güldüm, bilinç altına bakar mısın neler neler...

      Bence de yap hemen bir tane...

      Sil
  14. Aaa ayda bunu signepling'te ben görmüştüm ama insan biraz yaratıcı olunca baktığı şeyden farklı çıkarımlar yapabiliyor, benim tek yapabildiğim bakmaktı örneğin, harika bişiy olmuş, yatak odasında da ne güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tevecühhünüz efendim... Çok teşekkürler.

      Sil
  15. rüyaların çok güzel bence :))
    rüya avcındaki tüylerin aynısından küpelerim var benim de:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) six'den almıştım, hala varsa alayım, bundan isteyenler oluyor:)

      Sil
  16. Çok çok çok güzel olmuş, tatlı rüyalar bundan sonra:)

    YanıtlaSil
  17. SÖZE NERDEN BAŞLASAM ACABA
    ÖNCELİKLE ELLERİNE SAĞLIK AYNEN BENDE SENİN GİBİYİM.BİRİ YANIMDA HAPŞURSA ÇOK YAŞA DER DEVAM EDERİM.
    İKİNCİ OLARAK GÖRDÜĞÜN RÜYALAR İÇİN HAYIRDIR İNŞALLAH
    ÜÇÜNCÜ OLARAKDA RÜYA GÖRDÜĞÜM ZAMAN YARABBİ GÖRMÜŞ OLDUĞUM RÜYA GÜZEL İSE DEVAM ETTİR KÖTÜ İSE GÜZELE ÇEVİR DEMEDEN KİMSEYE ANLATMAM
    ZATEN ANLATMAMAKDA LAZIMDIR
    ÖZELLİKLEDE İYİ YORMAYACAĞINI TAHMİN ETTİĞİNİZ KİŞİLERE
    ACİZANE BU U SÖYLEMEK İSTEDİM
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradakilerin hiçbiri yabancı değil, hepsi iyiye yormuştur benim rüyalarımı:)
      Benim içim rahat bu yüzden. Çevremde kötü düşüncelilerin olduğuna inanmıyorum, olanlar kendilerine kötü:)

      Sil
  18. Üzgünüm çok güldüm :D İnşallah kabusların biter gider ama ilk anlattığn rüyalar ne komikti öyle :))

    YanıtlaSil
  19. New York'ta American Indian Müzesi vardı, orada görmüş ve dükkanından almıştım. Turkuaz hem de.. sonra eve gelince vah dedim ne diye daha büyüklerinden almamışım.. bir kere çok estetikler, bir de güzel bir hisleri var. Selim'e anlattım mesela, içindeki ağa kabuslar yakalanıyormuş, ucundaki tylerden de iyi rüyalar akmaya devam ediyormuş felan.. çok hoşuna gitmişti. Ben de bugün elimde bir sürü kurdela ne yapayım diye soruyorudm instagramda sanırım bundan yapmam lazım, harika tüyler de görmüştüm alır alır takarım gayri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çocukların çok hoşuna gidiyor. Ben de şimdi bir arkadaşımın kızı için yapacağım bir tane, sen de yap şöyle afillisinden.

      Sil
  20. süpersiniz, çok güldürdünüz beni

    YanıtlaSil
  21. Nohutcum, çok hoşsun, çok güldüm ben de rüyana. Bisikletten makam aracı, Demirel'i bisikletle götürmekten daha komik :)
    Şu kâbussavardan lohusalar için de yapıyorlar galiba. Bi yerde okumuştum, vardı böyle bi'şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, hiç tecrübem olmadı ama mantıklı:)

      Sil
  22. Sevgili Nohut, beni o kadar çok güldürdün ki anlatamam. Özellikle makam şöförü halini hayal ettim, bir de bisikletin arkasındaki yolcularını. Çok hoş gerçekten ama senin için sıkı bir kabusmuş :))
    Rüya avcısına sanırım benim de ihtiyacım var. Gece çok sık uyanırım ve henüz uyumamış gibi, doğal hayata hemen adapte olurum.
    Harika olmuş, ellerine sağlık.
    Sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hem de ne kabus ter içinde kullanıyorum bisikleti...

      Ve dediğin gibi çok yorucu oluyor böyle hafif uyku ve çok rüya...

      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için..

      Sil
  23. :) çok eğlenceli bir yazı olmuş, bir çırpıda okudum gülerek :) dreamcatcher'inizi da cok begendim.

    YanıtlaSil
  24. Aydacım süper olmuş. Bunun sayesinde kabussuz nice cici cici rüyalar gör inşallah :))) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. merhaba, her gün bakıyorum yazmışmısın diye. ben de senin gibi tuhaf tuhaf rüyalar görüyorum. benimkisi biraz seyrettiğim polisiye dizilerle ilgili diyed üşünüyorum. lisedeyken yatılı okulda tabii film izleyemezdik ama ben her sabah kalkıp arkadaşlara film gibi upuzun rüyalarımı anlatırdım.
    geçen hafta kongreye kıbrısa gitmiştim. eşimle çok uzun zamandır hiç aryılmadık. oradaki rüyalarımda hep vardı. bir gece doçent dr olan abisine kırmızı ruj sürereken diğer gece kayınvalidemle atatürkün erkek kardeşinin ? yüzüne sanki mumyalar gibi sargı bezi örtüyorlardı. güya ölmek üzereymiş. ama birden konuşmaya başlıyor. eşime diyorum ki hani ölüyordu? (yoğun bakım doktoru olunca rüyalar da böyle olabiliyor) o da diyor ki kendisi konuşmuyor. güya başka cinler, ruhlar gelmiş de onlar konuşuyorlarmış. işte böyle. ben de bu tuhaf rüyamı buraya yazmış oldum. hehe. sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Vah vah vahhh ne rüyalar böyle:)) Seninkilerin de maşallahı varmış yani, hepsi birbirinden nadide:))
      Sana da lazım bir tane:)

      Sil
  26. tekrar merhaba
    mumuluğunu çok beğendim. nerden almıştın?

    YanıtlaSil
  27. dantel ortuden yapmissin ayda ya :)
    bayildim! boyle yapilan bir sey mi dantel ortulerle senin fikrin mi? Kusuruma bakma ben biliyorsun cahiliyim bu konularin :) Cok guzel olmus cok :)

    Ben de cok ruya goruyorum boyle ucmali kacmali. Mesela burada buz pateni pistleri acildi. Gecen aksam ruyamda bizim projenin en buyuk muduru buz pateni yapiyor. Bir de boyle artistik hareketler. Bilincalti neleri birlestiriyor ya :)

    INonuyu tasimak kolay olmustur ama bisiklette. Ne severdim kendisini ayda. Ona laf soylediler mi aglardim. Tasisaydin yazik o zayif zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dantelli gördüm ama yuvarlaktı, annemden istedim, bunu verdi. Kadın şimdi geldiğinde görecek, oyuncak etmiş danteli diyecek:))
      Senin müdürün de maşallahı varmış bu arada:)

      Sil
  28. Ay, şu Demirel' den ne çekti bu millet değil mi :))) Senin de yakanı bırakmamış demek :)) Çok güldüm çoook...
    Rüya avcısı çok hoş olmuş. Renkler çok güzel. Umarım seni de korur. Benim de yapmam lazım aslında, ben de çok yoruluyorum rüya görmekten.

    YanıtlaSil
  29. The sweetest dream catcher for lovely dreams! I hope you have the kind of dreams that allow you to change the destiny of it all, the kind where you know you are dreaming and you have the power to surrender when you want to and to shift to the places where you want to be :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much for your nice wishes and you are right we can be different places and ambients with our dreams. I like this.

      Sil
  30. paylaşımlarını merakla bekleyen biri olarak, bu çalışmanı da çok sevdim, Çok güzel olmuş eline sağlık. Umarım bundan sonra kabusların olmaz. Rüyaların ve uykun tatlı ve huzur dolu olur ;)

    YanıtlaSil
  31. I love it! And it goes so well with the rest of the things in your bedroom!
    Allthough I would not want it to catch those dreams of yours, they sound too fun for that ;)

    Hugs and have a good night sleep ♥
    Signe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhaa :) Finally we finished "the games of thrones" and I hope so I can sleep good with this dreamcatcher:)

      Sil
  32. Oh! And thank you for your sweet words! :)

    YanıtlaSil
  33. Aaaaa ruya avcisimiymis bu zamazingo bende yaptim bundan ama amacini bilmeden goze hos gorunen bisey olsun evde diye aslinda balkon icin yapmistim ama sindilik girise astim. Ben zaten ruyalarimi kovmasini istemem guzel seyler goruyorum cunku benim ruyalarimda gordugum kucuk ayrintilar bana ilham olur neyse basucumda degil zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) oohh şanslısın o zaman ne güzel, koşa koşa gidiyorsun uyumaya...

      Sil
  34. Ben de eskiden sürekli ünlüleri görürdüm rüyamda.. kimi arkadaşım oluyor kimi sevgilim kimiyle kavga ediyorum kimiyle sohbet :) sonra geçti o furya...

    YanıtlaSil
  35. Senin kabusuna ben burada katıla katıla güldüm walla :)
    Yine çok güzel bir iş çıkarmışsın, umarım artık tatlı rüyalar görüyorsundur :)

    YanıtlaSil
  36. Ee ne yakaladın rüyanda anlatıver bakim Nohutum.

    YanıtlaSil
  37. Kumdan kumsala açılan kocaman ahşap bir verandam olsa, etrafına astığım tüller uçuşsa, benim beyaz elbisemin etekleri, saçlarım uçuşsa, gün batıyormuş, hava ılık, bambuların yumuşak sesleri gelse kulağıma, verandamın duvarında bu rüya avcılarından olsa baksam baksam baksam...
    Hayali bile güzeldi, hayal et bak, bedava :))

    YanıtlaSil
  38. So very beautiful, I think I will make one of this, it´s a fantastic project.

    I am new to your blog and it´s fantastic, I will follow you

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...