Haftasonu Kartı - Bilin Bakalım...





Bizim evde resmen farklı bir lehçe kullanılıyor. Hepimiz kafamıza göre konuşuyoruz. Hatırlamadığımız bir kelime olursa uyduruveriyoruz gidiyor.

Kesin burada birkaç kez bahsetmişimdir benim yanlış kullandığım kelimelerden. Zaten yazdıklarımı okurken de telaşeden nasıl hatalı yazdığımı, kontrol mekanizmasının benim hayatımda hiçbir zaman işlemediğini anlamışsınızdır. Yaptığım işin üstünden tekrar gitmek, geriye dönmek gibi bir huyum asla olmadı benim. O yüzden sınavlarda ilk çıkan hep ben olurdum. Biliyorsam zaten takır takır yapardım, bilmiyorsam, kader utansın hayatta oturamam kağıda bakıp sürenin sonuna kadar sınıfta. İlk yapışta doğru yapmaya çalışırım bir işi, o yüzden çok titizlenirim, zor başlarım, huyumu bildiğimden yani.

Neyse gelelim yanlış kullandığım kelimelere; bir kere “a” ile “o” aynı kelimenin içinde olunca kesin hata; mayo=moyo, balon=bolon… “a” ve “u” aynı kelimede olursa “u” incelip “ı” oluveriyor, tavuk = tavık gibi. İnsan kardeşinin adını yanlış söyler mi??? Fında… Yok arada dikkat ediyorum, ama arada kaynayıp gidiyor.

Mesela annemle ikimiz “teras”a “taras” diyoruz. Her defasında da hahahaha diye gülüyoruz ama yok farketsek de değiştiremiyoruz.

Göz hafızam iyidir, bir kez gördüğüm kişiyi, yeri ya da eşyayı kolay kolay unutmam ama isimler pek aklımda kalmaz, ilk dilimin ucuna gelen ismi söyleyiveririm, öyle de yer etti mi bir daha o ismi değiştirmem çok zor olur. Mesela yıllarca Pamuk ismindeki bir iş arkadaşıma Fatoş dedim…

Annemle babamın kullandığı kelimeleri buraya yazmaya kalksam kitap olur herhalde ama aklıma gelen son iki olayı anlatayım bari.

Hani bir iki hafta önce sezon finali için Altınoluk’a gitmiştik kardeşimle. İşte oradayken babamla arka bahçedeyiz, babam almış iki avucunun içine ağaçtaki narı bize gösteriyor; Bunlara hep sizin için gözüm gibi bakıyorum, yiyin de kışın hasta olmayın diye, ANTİDOKSAN deposu bunlar, ANTİDOKSAN!!!!

Aynı günün akşamı balkonda çay içiyoruz, annem, babam, ben. Benim bacağım kaşındı, ahh dedim, kene falan olmasın, çiçek toplayacağım diye daldım çalıların arasına çünkü… Babam; yok buralarda olmaz kene falan dedi, gerçi biz küçükken çok vardı kene, tarlalarda oynardık, sonra babaannen tek tek temizlerdi üstümüzden keneleri, göbek deliğimize kadar girerlerdi, ama o zaman böyle öldürücü değillerdi dedi.

Annem;… eee KONG KONG’dan anca gelmiştir zehirli olanlar… (Kırım Kongo kenesi gelse gelse taaa Kong Kong’lardan gelir tabi: ) )

Bak şimdi aklıma geldi. Delianne sorardı böyle sorular, bilin bakalım diye.

Bilin bakalım “Broko Şotoles” nedir??? Pazartesi akşamına kadar süre size, bilenler arasında bir çekiliş yapıp küçük bir hediye göndereceğim. Hediyenin ne olduğu ve ne zaman göndereceğimi henüz bilmiyorum ama bulurum birşeyler herhalde: ) Çok ani oldu, yazarken karar verdim o yüzden hazırlıksızım…

Yorumları da hemen yayınlamıyayım ki kopya çekmeyin birbirinizden…

Hadi bakalım haftasonunuz keyif dolu geçsin…


This post is about to use some Turkish words. I have written the wrong words used in our family. They are really funny.  But you need to know Turkish to understand.

Because of that I could not write in English.
 

I wish you have a wonderful, creative, cheerful weekend...




61 yorum :

  1. çok güldüm ya:) baya farklı anlamlar çıkıyor konuşmalarınızdan o zaman:)brooke shields mi:)?

    YanıtlaSil
  2. Çok güldürdünn benii çokkk :)))çok keyifli bir yazıydı senin gibi kendisiyle barışık birini blogtan da olsa tanıdığıma çok mutluyum ...bende de çok uydurma kelimeler vardır en çok kullandığım biri mesela sayılmaz yerine SAYLANMAZ derimm ...Bizimkilerde çok alışmışlardır onlarda sayanmaz derler hep ..bayıldım bu postuna inan ki tahminde bulunamayacağım ama pazartesiyi pek merakla bekliyorum...sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Brooke Shields geliyor aklıma bir tek.
    Bu arada, harfleri değişik yazman ya da okuman, bana "özgül öğrenme güçlüğü" sendromunu çağrıştırdı. Bunlar özellikle ilk okul 1. sınıfta başa bela olur. Olayı bilmeyen öğretmenler ki umarım artık kalmamıştır, öğrenciye aptal muamelesi yaparlar. Biliyorum çünkü benim oğlumda da ufak çapta bir kriz oldu. Bu durum zekadan bağımsız ve genellikle normalin üstü IQ durumunda görülürmüş. Erkeklerde kızlara oranla daha fazla. Allahtan öğretmenimiz iyiydi. El yordamına da iyi yerlere ulaştık da 2. dönem okumayı öğrendik. Zekadan bağımsız olduğu için, çocukta bir şey fark edemiyor normal anne babalar. Çünkü normal faaliyetleri, konuşması, mantığı işleyen bir çocuğunuz var. Ama iş baba değil de dada, gel değil de del yazmaya başlayınca ortaya çıkıyor:)Üstelik hayatlarının her döneminde, de belki tecrübeler arttığı için, azalarak devam ediyor. İlk okul yıllarını merak ettim şimdi. Haa bu arada mesela Mozart, adı aklıma gelmedi e=mc2 amca, yina adı aklıma gelmedi görevimiz tehlikenin topgun yakışıklısı da özgül öğrenme güçlüğü çekermiş. Galiba ben de öyleyim, baksana, adamların sicilini biliyorum, adları yok:))
    Hediyeye gelince, almayı da vermeyi de severim. Ama çekilişlerdeki gibi, beni izle (evet izleyicinim), bloğunda duyur, face te bir şey yap, tvittırda aksiyona kat vb. arkadaşlarına tanıt, yalvar yakar diyorsan (valla yazında var mı unuttum) hiiiç almayıyım. Şartlı reflekslere gelemem:))
    Sevgiler gönderiyorum. Renkli, esprili, neşeli bloğunu seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. ay felaket bi baş ağrım varken güldürdün ya beni helal olsun:D:D
    özellikle kong konga bayıldım:D
    broko şotoles de bende fındıklı şokellayı andırdı nedense:D:D

    YanıtlaSil
  5. Broko şotoles=brokolili bri yemek ya da biber dolması :D

    çok fazla attım galiab hiç beceremem böle bil bakalımları ben :)

    Ay bi dk gülme krizine girdim. yazdıklarınız çok hoştu.
    Bizde de böle şeyler olabiliyor.

    Kettle'a kıtıl diyen bir babam var.

    Sonra tv'de denk geldiği BRT isimli neyüdüğünü bilmeDİğim bir kanala bırt tv de diyen ta kendisidir :D

    Ama en komikleri annanemdir; birgün bizde oturuyoruz ve annanem bir telaşla yerinden fırladı(alt katımızda oturuyor). Noldu kız dedim, ayy dedi ocakta unuttum motokuziyi!

    Kız o ne dedim ne pişiriyon sen?

    Ya yokmu yeşil hani karnıbahara benzeyen:D

    Allah seni kahretmesin dedim brokoliye dili dönmüyorda bu brokolinin çincesine benzeyen motokuziyi nasıl aklında tutuyon ve dilin nasıl dönüyor :D

    YanıtlaSil
  6. Çok eğlenceliymiş sizin eviniz :) Benim annem de öyledir, mümkün değil bir ismi birine yakıştırdı mı! değiştirebilmesi, söyleme hiç isim diyorum o zaman yok onu da yapamıyor, illa ki ismiyle seslenmeyi seviyor karşısındakine, çok güzel tabi doğru hatırlayabilirsen :) Size de çok güzel bir haftasonu dilerim...

    YanıtlaSil
  7. Bayılırım böyle konuşanlara, her kelimeyi kendince uyduranları oturup sohbeti de tatlıysa (ki genelde öyle oluyor) saatlerce oturup dinlerim. O an yaşarken acayip eğlenceli oluyor. Broko şotoles hakkında maalesef hiç bir fikrim yok:( arkadaşlara bol şans dilerim:)

    YanıtlaSil
  8. Brokoli ile alakalı bir şey gibi sanki ama
    "Brooke Shields" diyorum hocam :)
    Sana da keyifli bir hafta sonu olsun.

    YanıtlaSil
  9. google'da aratsak çıkar mı? acaba :)
    brokoli diyeceğim ama o da başı benzediği için, attım ;)

    YanıtlaSil
  10. Bilemedim,fikir bile yürütemedim:)
    Sonra dedim google bakayım,orda bile yok!
    Merakla beklemekteyim:)

    YanıtlaSil
  11. Broke Shilds mi yoksa.. ya da brokoli, ya da brokoli çorbası . :))

    YanıtlaSil
  12. Brooke Shields mi acaba?
    Yoksa Broko= Brokoli mi demek:))))
    Ayyy bittim ben senin anne-babaya bizimkiler gibi 360 derece kelime değişebiliyor:)))

    YanıtlaSil
  13. Hahah, sitcom gibisiniz, sizi izlemeye gelebilirmiyim :)
    Brooke Shields olabilir mi acaba? akla ilk o geldi :)

    YanıtlaSil
  14. Brooke Shields olabilir mi acaba?:))

    YanıtlaSil
  15. A- Brooke Shields
    B- Basbayağı brokoli
    Bak kazanırsam ödül olarak Kömür'ün yavrularından birini sana veririm.

    Bak şimdi karıştırdım yine ödülü bilen kazanacaktı değil mi? Soran değil :)))
    Senin de şahane geçsin hafta sonun.

    YanıtlaSil
  16. amma marjinal bir ailesiniz be nohutum.

    brokoli çorbası

    krem şokola

    brokolili bişey ama
    birden fazla tahmin etme hakkımız vardır değil mi :D

    YanıtlaSil
  17. Brooke Shields olabilir mi acaba:))
    OYA

    YanıtlaSil
  18. Brooke Shields sanırım.Bloğunuzu takip ediyorum çok güzel eviniz sıcacık harika.EMEL ERDEM.

    YanıtlaSil
  19. Cevap veriyorum öğretmenim:
    Brook Shields. :)))))))

    YanıtlaSil
  20. He he tabiki Brooke Shields,nerden mi bildim,bana çıkarsa anlatırım:))))

    YanıtlaSil
  21. Bizim ailede de vardır uydurma kelimeler:)Mesela annem fırına "furun" der.Fırın yanlış geliyormuş ona:))Brooke Shields olabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
  22. ah bilip te şu hediyeyi almayı ne çok isterdim ama barok la ilgili bişey mi deyip kenara çekiliyorum :)

    YanıtlaSil
  23. nasıl eğlendim anlatamam..Allah anne babana uzun ömürler versin..aranızdaki huzuru ve neşeyi daim etsin inşallah..aile hikayelerinizin müptelası oldum desem yeridir :) "broko şotales" i ilk okuduğum andan itibaren bana çukulatayı,çukulatalı şeyleri çağrıştırdı..(şotolesten olsa gerek) ama benim fikrim şudur ki; broko şotales: brokolili şokella dır :))

    YanıtlaSil
  24. brooke shields mi acaba :)

    YanıtlaSil
  25. Nedense bana brooke shields'i hatirlatti. :-)

    YanıtlaSil
  26. BROOKE SHIELDS

    YanıtlaSil
  27. bilemedim valla acep nedir ki?

    YanıtlaSil
  28. muhahahahhahaaaaaaaaaha

    ay Aydam iyi ki varsın, öyle iyi geldi ki yazın:)

    Broko Şotoles, valla bilemedim :(

    YanıtlaSil
  29. Yup, I didn't understand half of the translation, but thank you for the wonderful photo, as usual!

    YanıtlaSil
  30. nefis fotograflar cekiyorsun.... estetik renkler harikaa ellerine sağlık böyle güzel gösterdiğin için dünyayıı : )

    YanıtlaSil
  31. broko şotoles brokoli ile ilgili bi yemek olabilir mi acaba :) bilenler mi :) gerçekten bu kelimenin manasını bilen olduğunuu düşünüyor musunuz(kendi aile çevreniz dışında tabi) :) hiç birşeye çağrışım bile yapmıyor :) brokoli şatosu falan :) yinede şansımı deniyim. :) kördüğüm

    YanıtlaSil
  32. Ama bazi kelmeler de cok zor, alisana kadar ezberlemek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  33. Yaziya bayildim,hepimiz zaman zaman yapiyoruz bunlari ve gulmekten kiriliyoruz :)Bence ya Brooke Shields, ya da brokoli corbasi :) merakla ne anlama geldigini bekliyorum.

    YanıtlaSil
  34. ben pek iyi bilirim bu halleri :)) ayrica çok takilirim bu tip yanlislara -hep bir duzeltme istegi :) aile içinde tamam ama başkasina ayip tabii susarim :) kocam bruksel lahanasina luxemburgo der mesela, boyle şeyler var bizde de... broko şotoles çok zor ama :)) brokoli salatasi geldi ilk aklima ama degilidir muhtemelen, ben sonucu heyecanla bekliyorum vallahi bakalim bilen çikacak mi?

    YanıtlaSil
  35. brokoli haşlama brokoli salatası gibi bir şey olmalı:) aslında tam babamın dediğini hatırlattı bana brokoli ekşilesi:) Gülçin

    YanıtlaSil
  36. brokoli haşlamısı ya da brokoli salatası gibi bir şey olmalı:) aslında ilk aklıma gelen babamın dediği şekli ile brokoli ekşilemesi oldu ama :) brokoli salatası diyorum..

    YanıtlaSil
  37. artık haftasonumun keyifli geçme ihtimali kalmadı:P
    kafamda"brokoşotoles"dönüp duruyor:)))))))

    YanıtlaSil
  38. Yahu her anne-baba aynı inan,benim annemde,babaannemde rahmetli anneannemde herbiri var.E ne yapsın insanlar hayatları boyunca hong kong dillerinde olmadığından normal bunlar:-)
    babaannem bankaya penka der,yakuba vakıf:-))
    bunlar çoğaltılır böyle ama sen hep anlat annenleri ya çok tatlılar onlar da hayatımızdan bir parça oldular.
    :-)
    hadi sana bu haftasonu da iyi eğlenceler,tatlı dinlenmeler.

    YanıtlaSil
  39. :))) Çok güldüm ya:)) Kong Kong :)) Annemde de vardır böyle şeyler bir kez yanlış öğrendi mi değiştiremez yıllardır şarz diyor, Çisil'e çisel der, o da antitoksidan der:) Sorunun cevabı için henüz düşünüyorum, aklıma gelince tekrar yorum bırakıcam.
    Çok tatlısınız ya aile olaraktan.
    Bir de benim kardeşim de Fında, anneaneme göre:)

    YanıtlaSil
  40. Gülmekten öldüm okurken.
    Çok yaşayın hepiniz.

    Niye bu kadar güldüm, çünkü eşim de benim için bir deft tutuyor. Arada okuyup bayılıyoruz gülmekten.

    Anneye babaya selam yola devam.

    Tecrübeli olmasına rağmen sorunun cevabını bilmeyen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  41. ahaha brokoli olmasın..annem de brokoliye profilo diyor çünkü..ama sınavlar konusunda bende aynen tekrar kontrole asla gelemem...ilk çıkıveririm hep..biliyorsam biliyorumdur bilmiyorsam yapacak bişey yok

    YanıtlaSil
  42. Broko Şotoles ne biliyo musun, uyuz brokoliyi süslemişler püslemişler, o uyuz kokusuna rağmen, o uyuz tadına rağmen şotoleslemişler de öyle servis etmişler :)))
    Bilemedim, brokolili bişey heralde ama brokoli kültürüm pek az gördüğün gibi, muhabbetimiz yok hiç, dolayısıyla ben senin üdülden mahrum kaldım şimdi iyi mi :( Sağlık olsun, güldüm çok yazına :)) Bir de arkadaşıma çok gülerdim misafire mısafir, törpüye törpi der diye, Nehir konuşmaya başladı, törpü kelimesini ilk söylediğinde törpi dedi, demeye de devam :))) Al sana güler misin nurcana, döner gelir başına :)))
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  43. Merhaba benim de eşim hatalar yapar hatta yazı dili de öyledir. Benim de gözümden kaçmaz gülerim bazen. Cevap ,Brooke Shields olabilir mi acaba :D
    Hatice

    YanıtlaSil
  44. allahımmm çatladım gülmekten Ayda. aranızdan birini seçeyim diyorum ama yok yaa siz ma-ailecek komiksiniz. 3 tane de benden olsun banko-bango / deprem-debrem / duş-duj... kimin dediğini söylemeyeyim artık, benim gibi geline yakışmaz :D

    YanıtlaSil
  45. aklıma hiç bir şey gelmiyor ...sonuç belli olduktan sonra yorumları aç...ne yazmışlar merak ettim,Brooke Shildes değil değil mi..

    YanıtlaSil
  46. Brooke Shields mi? Ancak ona benzetebildim :)

    YanıtlaSil
  47. Allah'ım:))
    Beynim yandı düşünmekten. Kimbilir ne anlama geliyor ama ben yine de şansımı deneyeyim. Çok heyecanlandım ve meraklandım çünkü:)
    Brokoli?
    Brokoli Salatası?
    Monako Şatosu :) (Valla aklıma geldi)
    Monako Çikolatası
    Barok Şatosu :P
    Brüksel Lahanası / Salatası
    Broko'nun Barok veya Brokoli ya da en olmadı Brüksel olmasından şüpheliyim:)
    Yok yok ofiste kendi kendime neler türetmeye çalışıyorum kelimeler kifayetsiz kalır. İş arkadaşlarım garip garip bakarken türettiklerimin içinden en mantıklısı bunlar geldi. Belki şans benden yana olur, kimbilir :)
    Heyecanla cevabı bekliyorum :)
    Sevgilerle!

    YanıtlaSil
  48. Yine gülümseyerek okudum yazdıklarını, alemsiniz wallahi :)

    Aaa ben hayatta bilemem...neyki o???

    YanıtlaSil
  49. brooke shields in okunuşuna benzettim ben fonetik olarak...

    YanıtlaSil
  50. Broke shields mi yani? Hani oyuncu?

    Aklima o geldi.
    Leyla

    YanıtlaSil
  51. sevgili nohut;

    galiba benim annemde senin annene benziyo ;)

    galiba biliyorum cevabi: brooke shields

    bende dogru yazdimmi onuda bilemedim ;)

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  52. Bence brooke shields:))

    YanıtlaSil
  53. Bulamadım ben, ne olabilir diye düşünüyorum ama tık yok. sanırım da bulamayacağım, ama çok merak ediyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  54. brokoli salatası olabilir mi acaba:)

    YanıtlaSil
  55. aklıma ilk gelen "brokoli salatası" oldu ve yazmak istedim :)

    YanıtlaSil
  56. Broko şotolesin ne olduğu konusunda en ufak bir fikrim olmamakla beraber annem ve kayınvalidemin "barbekü" kelimesini bir türlü doğru telaffuz edememesine yıllardır şaşan biriyim:)) annem ısrarla barbüke der, kayınvalidem ise barbük:)) cümle içinde kullanalım mesela: " bu evin barbüğü var" veya balkonun barbükesini temizliyeyim" gibi:))) sevgiler...

    YanıtlaSil
  57. Heheh, çok tatlısın :) Yorumları da yayınlamayayım ki kopya çekmeyin birbirinizden deyip çok güldürdün beni.
    Birinden bir kopya çekmeyeli ne kadar da uzun zaman olmuştu oysaki :)
    “Broko Şotoles” Brokoli Çorbası gibi geldi bana :)

    YanıtlaSil
  58. ya ben niye hic bilemiyorum sorulari? zaten kasiktaki seni de bulamamistim. Brokoli li bir sey mi bu Nohut? Vallahi numarayi bilsem babana sorasim geldi. Amcacim ben sizi blogtan taniyorum. Oncelikle ellerinizden operim, nasilsiniz desem. Sonra sorsam :)
    Olur bence ya :)

    YanıtlaSil
  59. Düşündüm düşündüm bulamadım ama yine de bir tahminim olsun ,brokoli salatası ,doğru değil di mi? ^_^

    YanıtlaSil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...