Çilekli Cheesecake ve Mutluluğum...


Ne zamandır aklımdaydı şu cheesecake’i denemek, hem size de söz vermiştim, kesin tekrar yapıp tarifini yazacağım diye. Bir de ıspanaklı kiş var onu da unutmadım aklımda ama bugün size o muhteşem cheesecake tarifini verebiliyorum artık.

Bu benim hayatım boyunca yaptığım 3.cheesecake. Bir de kabaklı bir tarif denemiştim, hani hatirlarsanız üstü fındıklıydı.




Normalde ben dışarıda öyle aman aman cheesecake yiyen biri değilimdir, yani bir ön yargım da yok ama nedense pek tercih etmiyorum. O yüzden de tadı ve şekli konusunda pek uzman sayılmam. Sadece bu tarifi iki kez denedim ve ikisinde de yiyen herkes çok beğendi diyebiliyorum.

Şimdi tam mevsimi, buz gibi bir cheesecake yanında da dondurma ve taze meyvalar…



Malzemelerimiz;

Tabanı için;

1 ½ paket kepekli büskivi
50 gr. Margarin

Ortası için;

1 paket ( 200 gr.) Labne
1 paket (200 gr.) Beyaz Peynir
1 paket (200 ml.)Krema
1 bardak tozşeker
2 çorba kaşığıun
1 limon kabuğu rendesi
4 yumurta

Üstü için;

500 ml. Süt
1 yumurta
3 kaşık nişasta
3 kaşık un
50 gr. Margarin
½ bardak şeker

En üstü için;

Taze çilek, kayısı, şeftali, böğürtlen… artık canınız ne istiyorsa..



Gelelim yapılışına; Tabandan başlıyoruz; kepekli bisküvileri bir kabın içine kırıyoruz üzerlerine de eritilmiş 50 gr. margarini güzelce gezdirerek döküyoruz ve sonra rondodan geçirip un ufak ediyoruz.

Kelepçeli kalıbımızın içine uygun boyutta yağlı kağıdımızı kesip koyduktan sonra ( kalıbın kenarlarını da yağlayın benim gibi unutmayın) üstüne un haline gelmiş karışımı boşaltıp güzelce bir bardağın altıyla bastırıp sıkıştırıyoruz ve tezgahın kenarına itiyoruz.



O orada bekleye dursun biz orta kısmını yapmaya koyulalım; geniş bir kaba, labne, beyaz peynir ve kremayı boşaltıp bir bardak şekeri, unu ve limon kabuğu rendesini ( kardeşim sevmediği için ben koymadım) de ekleyip karıştırıyoruz. İşin püf noktası buradaymış.4 yumurtayı teker teker sırayla kırıp karıştırıyoruz tüm malzemeyi. İnsanın pişmeden yiyesi geliyor.

Sonra kelepçeli kalıbın içine bu karışımı da koyup doğru önceden 175 derecede ısıtılmış olan fırına veriyoruz ve 50 dakika falan pişiriyoruz.

Şimdi burası çok önemli. Ben ne yazık ki yeni okudum bu muhteşem bilgileri. Pelin chef’in cheesecake yapmanın püf noktaları isimli postundan bahsediyorum. Pişirme sırasında kenarların benim yaptığımdaki gibi kızarmaması için yapılmasıgerekenler çok çok güzel anlatılmış 4. Cheesecake denemeni kesinlikle onun anlattığı yöntemlerle yapacağım. Görüntünün harika olacağına eminim. (Buradan da benzer şekilde anlatılan bir cheesecake yapımının fotoğraflarını adım adım görebilirsiniz)


 


 
Neyse cheesecake pişerken biz de beyaz kremasını yapalım. Aslında biliyorsunuz ilk yaptığımda çikolata soslu olarak yapmıştım. Bildiğin Doctor Oetker’in çikolata sosunu üzerinde yazandan çok daha az süt ile yapıp yoğun bir kıvam elde etmiştim. Kesinlikle o şekilde de muhteşem oluyor. Deneyebilirsiniz.

Krema tarifini ise ekler kreması olarak aradım internette ve en aklıma yatanı yaptım. Tüm malzemeyi tencerenin içinde karıştırıyorsun sonra yağı katı olarak ilave edip ateşe koyuyorsunuz ve yoğunlaşana kadar pişiriyorsunuz. Sonra soğumaya bırakıyoruz.

Pişen cheesecake’in ortası çöküyor, sakın korkmayın doğal olan bu. Fırından çıktıktan ve soğuduktan sonra kremasını koyup buzdolabına atıyoruz.



Ben meyvaları servis etmeden önce dizdim üzerine. Kararmasın istedim. Aslında şeffaf jöle gibi birşey sürülüyor galiba ama ben bilmiyorum. Tarifini de bulmak için pek araştırmadım açıkcası.

Zaten çileklerde öyle hemen kararmıyor, yani kararacak kadar kalmıyor bile dolapta hemen yiyorsunuz: )

Yazarken bile canım istedi, imkan olsa da her hafta yapsak yesek yesek kilo almasak: )

Bu arada güzel fincanım ve pasta tabağımı gördünüz değil mi? Onlar bana taaa Ankara’dan geldi. Hem de yüzünü bile görmediğim, 2-3 ay öncesine kadar hiç tanımadığım, kibar mıkibar, hassas mı hassas, yetenekli mi yetenekli bir takipçim tarafından gönderildi. Geldiği gün ne kadar sevindiğimi anlatamam. Ne zamandır öyle mutlu olmuyordum.

Handegül sen beni sevindirdin yaa umarım bu sevincimin kat be kat fazlası senin olur.

Sırada başka bir tarifim daha var, sırf bu fincan ve tabağı fotoğraflamak, onlarla yiyip-içmek için habire birşeyler pişiriyorum anlayacağınız: )

Yemek güzel şey…





This is my third cheesecake. Do you remember this? That time, I had made with chocolate sauce and I had promised you for giving this recipe.

Unfortunately, when I made this cheesecake, I did not know these tips about cooking the cheesecake. When I make it one more time, I will be more carefully.

Strawberry Cheesecake Recipe

Ingredients:

Crust

1 1/2 packages of Graham cracker crumbs
50 g. unsalted butter

Filling

200 g.cream cheese
200 g. Labne (yogurt cheese)
200 ml sour cream
1 cup granulated sugar
2 tblspoon flour
1 grated lemon peel (if you want)
4 large eggs

Toppings

1 egg
3 tablespoons of starch
3 tablespoons flour
50 g. margarine
½ cup granulated sugar

To the top of; Fresh strawberries, apricot, peach, blackberry ... What you want...

Preheat oven to 350 degrees F (175 degrees C). Grease a 9 inch springform pan.

In a medium bowl, mix graham cracker crumbs with melted butter. Press onto bottom of springform pan.

In a large bowl, flour, mix cream cheese, yogurt cheese and sour cream with sugar until smooth. Blend in milk, and then mix in the eggs one at a time, mixing just enough to incorporate. Pour filling into prepared crust.

Bake in preheated oven for 1 hour. Turn the oven off, and let cake cool in oven with the door closed for 5 to 6 hours.

For topping; Mix all ingredients until smooth, add 50g. margarine and Bring to boil on medium heat, stirring constantly. Boil 1 minute. Cool, then stir.

Topping is up to you, you can use what you want for decoration, strawberry, apricot, peach, blackberry….

Bon appetit




And these cup and plate are sended me by one of my followers. She is so kind and pretty, I loved them so much. Thanks again dear Handegul.










69 yorum :

  1. Denemeye cesaretim var mı bilmiyorum; ama buradan çok lezzetli görünüyor :)
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan başlayana kadar zorluğu, yapımı çok çok kolay ve hatta zevkli.

      Sil
  2. hem çok güzel hem çok estetik görünüyor :) fincan ve pasta tabağın da çok ince ve zevkli bir seçim olmuş,gönderen arkadaşın da emeğine sağlık :)
    afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook çok teşekkür ederim bu güzel dileklerin ve yorumun içn.

      Sil
  3. tek kelimeyle süper olmuş
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık, harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. "yeme de yanında yat" diyesim geldi ama boşverelim yiyelim güzelleşelim :) ellerine sağlık.nefis olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aynen öyle yedikçe çoşuyor insan...

      Sil
  6. muhteşem bir görüntü...
    ben yemeye kıyamazdım bunu:)
    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok insanın gözü dönüyor bir an önce yemek için can atıyor deli gibi:)

      Sil
  7. Missler gibi bir cheescake ,olsa da yesek! Fotoğraflarına bakmak güzel ama aynı şey değil ,bakmakla doyulmuyor aksine insanın canı çekiyor. Nohut'um sen hangi işe el atsan başarılı oluyorsun canım. Maşallah sana !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çook teşekkür ederim Nilgün Ablacığım. Yeni yeni heves ettim bu işlere, ben de bilmiyordum yapabileceğimi pastalar börekler. (gerçi hala börek yapabilmiş değilim)
      Aslında iyi mi kötümü bilemedim, habire yapıp yemek istiyorum:)

      Sil
  8. yine herşey çok güzel yine herşey çok özel napıyım ben şimdi kaderime mi küseyim:(
    şaka bi yana çok güzel olmuş herşey ellerine sağlık fotolar bitirim yiyenlerde dört köşedir herhalde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yiyenler beğendi, hatta sipariş verenler bile var:) Kardeşimin işyerindeki arkadaşları için de yapmam gerek en kısa zamanda, ısrarla isteniyor..

      Sil
  9. bunun sadece görüntüsü yeter.bu kadar lezzetli dururken, tadı da eminim daha da güzeldir. ellerinize sağlık. böyle maharetli bayanları bloğumdaki 'en güzel sofra' yarışmasına bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  10. bayılıyorum senin özenine çok harika çekimler yapmışsın gene herşey tertemiz çizkek te olmuş gayet güzel :)

    YanıtlaSil
  11. offfff

    bittim burda heee

    şimdi bi soru
    o beyaz peynir hangi peyaz peynir
    bildiğimiz tuzlu kahvaltıda yediğimiz mi :)
    [soruya bak hizaya gel :)]
    mesela ben koyun peyniri yerim
    olur mu onunla :)

    limon limonluğunu bilsin dalmasın öyle her pastaya keke :) kardeşin haklı yani :)

    tabakların, fincanların harika güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir; Pınar beyaz, Labne de Pınar'ın. Zaten başka hangi peynir kullanılır bilmiyorum ???
      Limonu ben çok severim ama dediğin gibi herşeyin içinde de pek öyle matah birşey olmuyor.

      Sil
  12. Sükür yine gelebildim ziyaretine...Cok ama cok sahane bir cheseecake görüyorum yukarilarda.... Ellerine saglik nohutum... Her zamanki gibi sahane fotograflar..... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi bir kek pasta duayeni beğendiyse artık benden mutlusu yok:))
      Çoook teşekkür ederim.

      Sil
  13. Hiiiii cheesecake'i yiyip bu güzel görüntüyü bozmadınız değil miiii?

    Bu arada çok ara veriyorsun Ayda. Git gel, git gel yeni post var mı diye bakmaktan bi hal oldum. Gerçekten şaka yapmıyorum. Gözüm gönlüm açılıyor bakarken postlarına :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben de devamlı birşeyler koymak istiyorum, sırf burasıyla ilgilenmek istiyorum ama olmuyor maalesef, yetişemiyorum. İşler yoğun, sonra eve gidip fotoğrafları düzenlemek çok zorluyor, resmen kolum ağrıyor günlerdir.
      Belki buraya post koyamıyorum ama ofırsat buldukça o kadar çok site geziyorum ki anlatamam. Resmen hem gözüm dönüyor hem kolum utmuyor:)

      Sil
  14. ben de bugün gelen arkadaşlarım için yapmıştım.süsleme kısmı farklı olmakla beraber tarif benziyor.yapanın ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim. Sizede afiyet olsun o zaman:)

      Sil
  15. Canım benim ellerine sağlık , nefis görünüyor .
    Fotoğraflar ve sunum harika .
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. ooffff ki ne offf, fotoğraf, dikiş anladık bir de bu pasta işi, owşettttt demek istiyorum:)) 10 parmağında 10 marifetsin vesselam:)) Çilekli cheesecake'e bayılırım, yaparım, yerim, yediririm. Yemeyenleri zorlarım,o derece:))Eşimin kuzeni cheesecake hiç sevmez. Ona bile sevdirmişliğim var:)) Ay ben de bir gün yapayım da koyayım bari bloğa, görüntü dehşet güzel yalnız, böylesini yapacağımı sanmıyorum:))en azından denerim:)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Çoook teşekkürler Deryacığım bu güzel yazdıkalrın için ve eminim sen de denesen harika yaparsın.

      Sil
  17. Bu ne güzel bir görüntü Allahım, hele birde cheesecake, Mutlaka deneyeceğim sizin tarifinizle de..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bak göreceksin hem kolay hem lezzetli.

      Sil
  18. Amazing pictures...Amazing strawberry cake!!!!!
    THANKSSSS!!!
    Hugs,

    Martina.

    YanıtlaSil
  19. çok güzel görünüyor fotoğraflar çay takımına da ayrı bir bayıldım:))))diğer sitelerde de çok güzel anlatmışlar cheescake yapımını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ne güzel detaylı detaylı yazmışlar, rejim yapmalıyız kararı alınmış olmasa evde kesin hemen tekrar deneyeceğim onlara uyarak ama habire rejimi bozan ben oluyorum ayıp oluyor.

      Sil
  20. Bakmaya doyamıyorum. Fotoğraflar harika. Kendi kendini eğitmeni ve fotoğraf konusundaki azmini çok takdir ediyorum. Bi de o çilekleri öyle dizmek... Nasıl bir sabırdır bu Allahım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ahh bir tripod'um bir de birazcık aydıklık mutfağım olsaydı:((( Daha azimli olacaktım ama şu sıralar "al mevsimini" kapattık, "kal mevsimi"ndeyiz kardeşimle:)))
      Çook teşekkür ederim bu güzel yorum için.

      Sil
  21. tadını bilemeyiz ama görüntü süper!! yavaş yavaş mutfak sektörüne de giriyorsun galiba ayda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoook o sektör beni aşar, ben sadece model arıyorum fotoğrafını çekmek için, bulamayınca da mutfağa giriyorum:)

      Sil
  22. amanın Aydam sen neymişsin be canım.. gerçi şaşmamak lazım, neye elini atsan altından kalkıyorsun alasıyla maşallah:) fincanlara bayıldım, güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çooook teşekkür ederim Brave Heart'ım.

      Sil
  23. :-) Allahim Allahimm cok mutlu oldum bu fotograflari gorunce. cheese kek mukemmel cay takimina da yakismislar. Boyle ozen gosterdigin icin tesekkur ederim. Guzel gunlerde kullan canim. Operim cok cok :-)
    Handegul :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen beğendiysen sorun yok o zaman. Gerçi Daha sırada bekleyen bir posta daha fincanlı fotoğraf var ama arya başka mevzular koyayım diyorum:)

      Tekrar çoook teşekkür ederim.

      Sil
  24. Harika görünüyor ellerine sağlık canım,ama kepekli bisküvi nasıl olur diye düşündüm genelde burçak konulduğunu biliyorum ama.

    enfess,çok çok güzel bu saatte canım fena çekti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet, Burçak'ın kepekli bisküvisini kullandım. Kırmızılı paketi olandan.
      Gel bize Demir'le senin için de yapayım:)

      Sil
  25. Süperrr.Benim en sevdiğim tatlıdır diyebilirim. Pastadan daha hafif geliyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yavaş yavaş ısındım cheesecake'e, iyi mi kötü mü bilemedim bu ama:)

      Sil
  26. her zamanki gibi müthiş...ya ben senin arkadaşın falan olmak istiyorum ne tatlısın...:))

    YanıtlaSil
  27. Benden de sevgiler ve çook teşekkür ederim tabii.

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar,
    Kekin çok güzel gözüküyor ama yemekte gözü olmayan sen böyle anlattıkça da yemek için heveslenen ben için dikkatimi çeken çiçekler oldu. Ben bu çiçeği çok severim ama adını bilmiyorum. Moru ve sarısı da var bunun. Sen biliyor musun adını?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yaa ne yazık ki bilmiyorum ismini, hep hediye geldi bu çiçekler, kendim alsam sorarım çiçekçiye. Dur ama benim herzamanki çiçekçi kadında görürsem sorar öğrenirim.

      Sil
  29. Ellerine saglik :)
    Cok lezzetli gorunuyor.
    Fotograflarda, fincanlarinda harika

    YanıtlaSil
  30. Enfes gözüküyor! Fincan ve tabaklara da nazarlar değmesin! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim Ahu, umarım İstanbul'a geldiğinde sana onlarla bir çay ikram ederim:)

      Sil
  31. Dear friend, everytime I visit you here I feel amazed, your skills are good not just for photographing but to cooking as well. Beautiful, beautiful photos, you did everything right - composition, color, light.
    It makes me wish we lived closed by so you could teach how to take such gorgeous photos.

    By the way, now I feel like eating chessecake :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. What a great and encouraging comment. Thank you so much Dear Regina and I would like to live close you, It would be amazing.

      Sil
  32. Yani bir şeyi de yapama be mübarek, pastacı mı doğdun sen, o çilekleri nasıl dizdin öyle, pes, pes, şapkamı çıkardım selamımı sundum sana Ayda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaaa şöyle dizdim; ince ince kestim çilekleri, sonra toparlak kısımlarını hop hop ağzıma attım yedim. Orta kısımlarını ayırdım. Ve dıştan başlayarak yanyana yanyana dizdim:))

      Sil
  33. Tek kelimeyle süper...Tabak ve fincanlara bayıldım markası nedir acaba ??
    FATOŞ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Tabakla fincanın markası yok , onlar ikinci el.

      Sil
  34. Hi nice to meet you and your delicious cheesecake ;)

    YanıtlaSil
  35. DELICIOSO!!!
    Saludos AMIGA "-"

    YanıtlaSil
  36. ya ben sizin eve taşınsam :)

    YanıtlaSil
  37. Şu an kış ve çilek yok, hazır cheesecake yemek zorundayım, hamile gibi aşeriverdim şu resimlerden sonra :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...