Cheesecake Dediğin Soğuk Yenir...





Bir de diyoruz ki neden kilo alıyoruz…. 3 yıl öncesine kadar kekle pastayla hatta mutfakla pek de alakası olmayan ben, şimdilerde boş kaldıkça yemek bloglarını geziyorum, dergilerin içinde gördüğüm tarifleri defterime not ediyorum.
Her hafta favori bir tarif oluyor kafamın içinde, gerekli malzemeleri toparlamaya başlıyorum, ki böylece rejimde bile olsak hedefi koymuş, kendimi de kodlamış oluyorum. Sonra birden aman canım normal insanlar neler neler yiyor biz bir dilim kek yemişiz çok mu muhabbeti eşliğinde bir yudum kahve bir yudum kek keyfi sürüyoruz taaa kii keyif bitene, ertesi sabah pantalonun içine giremeyinceye kadar…  Sabah yine aynı konuşmalar; yok bu böyle gidemez, bu gidişe bir dur demenin zamanı geldi de geçiyor bile, bak iki hafta boyunca sadece salata yiyelim akşamları tamam mı… Hıı tamam.. Akşama görürüm ben seni….
Neyse işte hepimizin yaşadığı eğlence.. Erkeklerin hayatı ne kadar sıkıcı, bizim hayatımızda hiç bir şey olmasa bile bir rejim muhabettidir gidiyor.
Fotoğraflar içime sinmediği için yapar yapmaz yayınlayamadım bu tarifi, ama sonra kıyamadım size, çünkü gerçekten çok lezzetli.. Tabii kardeşim gibi cheesecake’e pek de sıcak bakmayan tipler olabilir…
Tarifi bir dergide görüp not almıştım. Gerçi bu ilk yapışım,  görüntü o dergideki gibi güzel olmadı. Belki bir daha ki sefere tuttururum.

Malzemeler;
Alt Taban için gerekenler;
1 ½  paket Burçak yulaflı Bisküvi
1 yemek kaşığı toz şeker
5 yemek kaşığı erimiş tereyağ
Dolgu Malzemeleri;
250 gr. Temizlenmiş balkabağı
6-7 yemek kaşığı su
400 gr labne peynir ( krem beyaz peynir diyordu tarifte herhalde labne’dir dedim yoksa beyaz peynir de olabilir mi bilmem)
2 yumurta
5 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın
3-4 ezilmiş karanfil

Karamel Sos Malzemeleri;
75 gr toz şeker
1/3 bardak su
2-3 yemek kaşığı tereyağ
1 bardak krema
1 bardak fındık

Malzemeleri görünce korktunuz değil miJ  
En kolaydan başlayalım; Alt tabanı için tüm malzemeyi robottan geçirip 23 cm. genişliğinde altına yağlı kağıt konulmuş olan kalıbımıza boşaltıyoruz. Üstüne hafif yanlardan kalıbın duvarlarına taşacak şekilde iyice sıkıştırıp bastırıyoruz ve 180 derecede 10 dakika kadar pişiriyoruz.
Tabanı fırına atar atmaz balkabaklarını kuşbaşı doğrayıp su ile birlikte iyice haşlayıp püre haline getiriyoruz. Sonrada diğer tüm malzeme ile birlikte güzelce karıştırıyoruz. Hemen hemen 5 dakika mikserle çırptım ben. (yok öyle önce yumurtayı kır sonra şunu koy, bunu ele… ne yazıyorsa listede boşaltıveriyorsun kabın içine)
Fırından çıkartmış olduğun kalıbın içine bu seferde bu karışımı koyuyorsun ve tekrar fırına…  170° de 30-40 dakika pişiyor..
O pişerken öyle dinleneyim birazcık falan demiyorsun, nasıl olsa akşama yığınla kalori alacaksın o yüzden biraz daha ayakta durmak gerekiyor. Sıra geldi karamel sosa. İşte burada ben biraz saçmaladım… Ya da tarifi yazanlar saçmaladı.
Diyor ki; Toz şeker ve tereyağı sos tenceresinde orta ateşte, tencereyi arada sallayarak karamel kıvamına getir.  10-15 dakika bekledim, yok karamel rengi de olmuyor, kıvam da olmuyor, attım tabii. Bu sefer ilk şekeri koydum sos tenceresine, iyice erittim, rengi hafiften döndü.. ki bence korkmayıp birazcık daha beklemeliymişim. Neyse sonra tereyağ ekledim iyice karıştırdım. En sonra da kremeyı ekledim. Katı olursa biraz su ya da krema ekleyebilirsiniz diyor. Fındıkları da ayrı küçük bir kabın içinde fırında 10 dakkika kavuruyorsun unutma..
Cheesecake piştikten sonra birazcık soğumasını bekle sonra istüne fındıklar ve karamel sosunu dök. Ve sakın dayanamayıp bizim gibi hemen yeme…
Sakin ol bekle iyice soğusun, hatta dolapta birazcık da beklesin öyle ye…
Ben yaptım, fırından çıktı daha tam soğumadan dayanamadık yedik. Kardeşim pek beğenmedi, ben nasıl bir şey olduğunu anlamadım ama hava olsun diye aa çok güzel falan dedim yerken... Şimdi düşünüyorum da  iyiki midemiz falan bozulmadı öyle sıcak sıcak peynirli şeyler yemek pek de iyi değildir diye biliyorum:)
Ama ertesi gün iş yerime getirdim, herkes çok beğendi. Cheesecake tabi bu soğuk yiyeceksin.... Tekrar yapılacaklar listesinde yani şuan…
Denerseniz umarım beğenirsiniz, ama söyliyeyim sorumluluk kabul etmiyorumJ

I and my little sister want to go on diet but it is impossible while eating like these delicius and with calorie cakes:)

Ingredients ;
Requirements for sub-base;
1 ½ pack oatmeal biscuits - cookies
1 tablespoon granulated sugar
5 tablespoons melted butter

Filling;
250 gr. Pumpkin
6-7 tablespoons water
400 g cream cheese
2 eggs
5 tablespoons granulated sugar
1 tsp vanilla extract
1 teaspoon ground cinnamon
3-4 cloves of crushed

Caramel Sauce;
75 grams granulated sugar
1/3 cup water
2-3 tablespoons butter
1 cup crema
1 cup hazelnuts

Don't afraid after seeing the Ingredients list:)
It is very simple. We start to make from sub-base; all the ingredients necessary for sub base stir with kitchen robot . Use  23 cm pan with cooking paper,  press all mix to bottom of pan. Heat oven to 180°C. Bake 10 minutes or until golden brown.
Boiled the pumpkins in a pan and mashed. All other ingredients and mashed pumpkins beat for 5 minutes with electric mixer in a large bowl. Pour all mixture into the mold again and bake 30-40 minutes with 170°C.
Don't think take a rest:)  Now we should make caramel sauce. While cake is baking we can make this sauce.; in a small sauce bowl, melt the sugar until looks brown and then butter and crema. Roast the hazelnuts in the oven for 10 minutes.
Don't eat while it is still hot. Store in refrigerator and you must wait about 2 or 3 hours... You see that It is realy delicious.







Pin It

40 yorum :

  1. Deli misin nefis gorunuyor bu!!! :)

    YanıtlaSil
  2. ben görüntülere bayıldım .....
    beğenmedıgınız güruntuler buysa sevdiklerinizi görmek ısterim.....
    nefis gözüküyor
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman siz bana bakmayın, ben takılıyorum öyle saçma detaylara, beğendiysen sorun yok ama:)

      Sil
  3. nefis bir görüntü...bardağın süper..nerden aldın acaba,sorabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. Bardak yıllarrrr yıllar önce hediye edilmişti bana, Londra hatırası olarak. O kadar çok seviyorum ki ben de o bardağı, incecik, nazik, kibar... kırılacak diye korkuyorum:)

      Sil
  4. bu fotoğraflar mı? kötü nasıl güzel görünüyor inanamazsın:)bayıldımmm!!!
    tamda kilo vermeye çalışırken çok kötü oldu bu!!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy böyle yazıncada biraz acayip olmuş sanki çok pesimist, illa övgü almak istiyormuşum gibi:) Normalde bir şeyin fotoğrafını çekmeye başlayınca çok fazla çekiyorum ya, sonra onların içinden bir türlü seçim yapamıyorum yaa. Bu kekin fotoğrafları azıcıktı, aralarından da ancak zar zor bunları çıkartabildim, tatmin olmadım diyelim:))
      Ama beğenildiyse ne mutlu:)

      Sil
  5. iştah kabarttığına göre olmuş bence :D eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde, sen daha alalarını yaparsın...

      Sil
  6. Sen bu kek, pasta isinde aldin basini gidiyorsun tutan yok. Valla cok guzel gozukuyor, ama benim gozumu korkutuyor boyle guzel gozuken tatlilar. Bu arada "normal insanlar neler neler yiyor" lafina hala guluyorum. Cok ozledim ya sizi gene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bir de dergideki fotoğraflarını görseydin bu kekin:))) Ve emin ol ki sen yapacağım desen hiiç stressiz güle oynaya yaparsın, etrafınıda germeden muhabbet ede ede:))
      Bu arada şunuda söylemeden geçemiyeceğim Normal olmak istiyorum ama sanırım artık çok geç ve keşke burada olsaydın da şöyle saatlerce aynı şeyleri konuşup ; şu hayat çok tuaf çoook deseydik.... Özledim bende.

      Sil
  7. üfffff görüntüye bak yaaa

    yemede yanında yat
    sen bunu yapınca çağır ben yerim kardeşinin yerine çokda överim diyim :)

    o krem peynir muhtemelen bardak gibi peyirler var ya odur zannımca
    labneden daha farklı bir tadı var onun

    çooooookkk eskiden kulakçık kesip gönderdiğim margarin markasından bir kitap gelmişti
    onda da krem peynirli tarifler vardı ve o krem peyniri o bardak şeklindeki peynirlerle yapıyordu.... o kitap şimdi nerde Allah bilir :)

    ayyy ne çok yazdım
    eline sağlık aşçı Ayda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok sen çok yaz, çok hoşuma gidiyor....
      Ve o bardak peynirler çok yağlı yağlı ve ağır kokmazlar mı yaa... Onlardan yapsaydım Funda hayatta yemezdi zaten...

      Sil
    2. hiç bir fikrim yok valla
      yapmadım hiç :)

      Sil
  8. Görüntü öyle harika ki "yapayım ben bunu" diye aşka gelmiştim ta ki malzemeleri görene kadar. Tereyağ oda sıcaklığındamı erimiş oluyor acabağ, fındıklar kavrulmuş olmuyor mu zaten, bir daha mı kavuruyoruz?
    Gözüm korksa da deneyeceğim, koydum kafaya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Uzmanlık sorularıyla gelmiş yine....

      efendim, tereyağ erimiş diyordu kitap da.. Ben de bocaladım, kardeşim insan açar şunu biraz dedim içimden. Peki ben nasıl yaptım; dolaptan çıkarttım bir tabağa koydum çaydanlıkta kaynayan suyun üsünte birazcık beklettim sonra ilave ediverdim karışıma..
      Gelelim fındıklara; aldığım fındıklar beyazdı, yani kavrulmuş gibi değildi, ne bileyim, koydum küçük bir kek kalıbına attım fırına birazcık kızardı çıkarttım.. Kavruldu bu dedim:)
      Dene dene, atom bombası gibi birşey..

      Sil
  9. sevgili nohut kendine haksızlık etme .fotolar harika bence.lezzet ondan da süper.ellerine sağlık.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  10. Canımcım iyi ki yayınladın,neden dersen Cafe Neroda bu kekten yiyip bayılıyoruz.İnternetten de güzel bir tarif bulamadım.

    Bunu deneyeceğim,ellerine sağlık,harika gerçekten;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene de bana da haber ver, bakalım doğru mu yapmışım..

      Sil
  11. sen buna görüntü iyi değilmi diyorsun burdan bakınca çok nefis gözüküyor bilesin:)
    istersen pantolana sıkışsın beden kim tutarki bu enfes fındıklardan beni:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaaa işte bizde böyle diye diye aldık kiloları

      Sil
  12. Oh, my God! As I told you I love your last carrot muffins, but this cake... looks amazing!!! Poor your sister! My husband is in diet too, so I'll make this cake in two weeks, taking the opportunity that's my birthday and I'll cook for my family. Thanks for sharing! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. You're welcome , and please tell me how is it when you cook:)

      Sil
    2. At last, I cooked this cake last weekend and the result was absolutely delicious!!! All my friends and family asked me about where I had found the recipe, so I talked them about you :) All of them want to cook it too! My husband asked me if I'm going to make all your desserts, hahaha, it's very probably!

      Sil
  13. gerçekten tutturamamışşın yani. Pes! Gelip gidip fotoğrafına bakıyorum ciğerci öündeki kediler gibi...:)
    ellere sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) dergideki esas fotoğrafı görmediniz tabi siz , herkes bunlara iyi diyor ondan:))

      Sil
  14. Ya Aydacigim ya....su an ara ögünümde elma mi yesem armut mu diye düsünürken bir de bakayim ki bu sahane chesecake karsimda...bu bana yapilirmi...resmen agzimin suyu akti inan...harika, ama itiraf etmeliyim, tarifini okumadim bile, hemen yukari kactim haftasonu kartina. Yoksa fena halde tutamayip kendimi yarin pisireyim mod´una girecegim. Sahane bir görüntü....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Sen pişirsen süper olur bu, ben tekrar yapmak istiyorum ama epey de kalorili, ürküyorum:)

      Sil
  15. Ay cok alemsin ayda.. :) guldurdun beni gece gece..
    Yok anam ben bunu deneyemem. fazla teferruatli benim icin.. sen yap ben yerim..
    Dun derinle sokata yerlerde oynarken yuruyuse cikmis iki yasli teyze beni ikinci bebegim icin tebrik ettiler.. Bende no nooo its not a baby.. Its just FAT dedim. hahahah utanccccccccccc.. bosver.. Aksam eve gelip kakaolu kek ve manti yaptim.. yakisirrrrr gobusumeeeee..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) hahahaaa gerçekten yakışırrrr...

      Sil
  16. eyvahhh resim hemen ye beni diyor amaaa
    bekle demiyorrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) kötü çoook kötü... Bir tanecik erkek yok ki şunlara bakıp özensin bir yorum yazsın, biz bayanlar işte bundan kilo alıyoruz:)

      Sil
  17. benim gibi cheesecake hastası birine
    bu fotolar çok fazla ama:(

    YanıtlaSil
  18. Looks absolutely delicious! Great photos as always! :)

    YanıtlaSil
  19. esefle kınıyor ve diyet yemekler yapan blogları izlemenizi temenni ediyorum.
    ühüü

    YanıtlaSil
  20. tarife mi yanayım resmin güzelliğine mi yoksa şunu yapsamda yiyemeyeceğimem i :) blog tehlikeli olmaya başladı bana olmiy böyle olmiy :)

    YanıtlaSil
  21. Hello my dear friend. This looks so yummy and the photos so beautiful.

    I'm sorry I haven't been here for a while but I've been sick with a bad cold, feeling no energy at all.

    I see that you keep your blog beautiful and a pleasure to the eyes.

    YanıtlaSil
  22. bencede harika gorunuyor.blogunuzu inceledim benim kucuk kizimda sizin gibi fotograf makinesini elinden dusurmuyor.en don cikan profosyonel kameralari istiyor.almanyada bir yarismaya gonderxik fotograflarini bakalim ne olacak...sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...