Siyah - Beyaz... En Büyük... Beşiktaş!



Pinterestte görmekten en çok hoşlandığım şeylerin başında hediye paketleri geliyor. Aslında Funda bu konuda benden çok daha fazla meraklıdır. Küçükken yılbaşına yakın mağzaların vitrinleri süslenir ve bazıları süslü hediye paketleri koyardı vitrinlerine. Funda’yı onların başından ayırmak mümkün olmazdı. İlla o paketleri isterdi. Kızım onların içi boş, şakacıktan, süs olsu diye koymuşlar derdik, olsun yine de istiyorum derdi. O yüzden ona verdiğim hediyelerin paketlerinin hep çok süslü, özenilmiş olmasına çalışıyorum yıllardır. Bu sene yılbaşında hala ona ne alacağımı bilmesem de hediye paketlemesi konusunda çalışmalara başlamış durumdayım… Tabiki burada yayınladıklarımdan farklı bir paket yapacağım onun için, daha nasıl olacağını bilmesem de bulurum diye umut ediyorum…

 
Ben çok önemsiyorum hediye paketlemeyi, çok da zaman ayırıyorum bu işe, en az içindeki hediye kadar önemli bence paketi de. Mağzalarda hediye paketi yaptırmayı sevmiyorum. Hem sıradan olduğu için, hem sırada beklemek beni çıldırttığı için…
 
Geçtiğimiz Pazar günü evde birkaç deneme yaptım sizlere de fikir verebilmek için. Hem basit, hem eğlenceli hem de çok hoş…


Son zamanlarda çok renklilikten uzaklaşmaya başladım. Tabiki bunda kuzey ülkeleri bloggerlarının çok etkisi var. Kuzeye gittikçe renk kullanımı azalıyor. Güneyin baskın renkleri yerine daha çok beyaz, krem, gri ve siyahlar kullanılıyor. Eğer renk görürseniz de bunlar neon renkler ya da pembenin, mavinin uçuk kaçık tonları oluyor. Koyu yeşiller, kırmızılar, gece mavileri çoğunlukla, İspanya, Portekiz, İtalya ve Türkiye gibi  ülkelerin tercihleri.
 
Göz devamlı gördüğünü kanıksamaya ve sevmeye başlıyor, sanırım bağımlılık gibi bir şey… Birkaç yıl önce ya da ne bileyim belkide bir ay önce beğendiğimiz birşeyi artık beğenmememizin sebebi de bu bence… Moda da böyle ortaya çıkıyor. İlk gördüğümüzde tepki verdiğimizi şeyi göre göre kanıksamaya, alışmaya ve istemeye başlıyoruz. Birkaç yıl önce beyaz mobilyalar bana soğuk gelirken. Tüm evimi Mudo’nun ağır ahşap mobilyaları ile döşemek isterken şimdi evde ne varsa beyaza boyamak istememiz bundan. Ya da yıllar önce kullandığımız vatkalardan bir anda tiksinmemiz ama bugünlerde yeniden piyasaya çıktığında çoğumuzun burun kıvırması ve yakında vatka takıyor olmaktan korkmam gibi…


Ne anlatacaktım nerelere gittim.

Bu paketleme için kullandıklarımı fotoğraflardan gayet açık görüyorsunuz zaten. Ama birkaç şey anlatayım yine de. Mesela yıldızları nasıl yaptım. Hani kendiliğinden kuruyan hamurlar var ya yıldızlar ondan. Bir ara hatırlarınız kalpler yapmıştım burada. İşte o zaman artan hamurdan da bu yıldızları yaptım. Bu sıralar çok zevk alıyorum bu hamurlarla oynamaktan. Hatta fırına verilen çok daha hoşuma gidiyor çünkü renkleri daha güzel, beyazı da daha parlak.
 

Neyse işte yıldızlar kuruyunca üstlerine şu desenli bantlardan yapıştırdım. Ben Kabalcı’dan almıştım ama kalmamış, her gittiğimde söylüyorum getirin diye, siz de giderseniz söyleyin ki getirsinler.
Yine o bantları kullanarak şu kalpli kağıdı boyadım sonra. Zamanım olsa hiç sıkılmadan devamlı böyle baslılar yapmak istiyorum kağıtların üstüne...

 
Bir diğer kağıdı da şu beyaz desenli naylon parçası ile yaptım. İstediğim deseni kestim, merdaneye doladım sonra bastım kağıda gitti.

Siz de deneyin çocukların boyalarıyla falan, bulaşık süngerinden, patatesten, soğandan kalıplar yapıverin bir Pazar çok eğlenceli. Dur ben de bir dahakine soğan baskısı yapayım bak yazarken hoşuma gitti.
 

 
I love gift packaging. It is really important for me and I always want to prepare a special something for my friends and family.

Especially when my little sister was a child, she used to like every kind of package, even if She saw it in a shop window. She gets curious what's in the box: )  even I say it is empty.

This year, I'll prepare a nice present for my little sister and I started to think packaging ideas...

For a while , I want to see white- grey and black around. Northern countries bloggers influenced me too much.
 

Because of that firstly I wanted to try black and white ideas. It is so simple as you see in images.

I used self-dry dough (I am not sure this dough name) for the stars and black lace tapes.

For the papers, I used again blue lace tape and nylon sheet.

It was very enjoyable to play with this materials.

I hope you like it.
 
 
 


72 yorum :

  1. Nice and lovely ! Thank you for for this DIY !

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuslar... ellerinize saglik.Özellikle bu yildizlardan ben de denemeliyim, hatta kalpler, çiçekler yapmalıyım. Uzerine de cath kidston, green gate desenleri ile dekupaj.. sanirim ben hala renkli gunlerde kaldim :)
    Geçenlerde bir blogda görmüştüm mor lahanayi ikiye bolup onunla baski yapmışlar. Denemek lazım . sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hamur ve baskı olayı çok hoşuma gidiyor şu sıralar, habire birşeye baskı yapmak, hamurla da oynamak istiyorum:)

      Sil
  3. Harika olmuş ellerinize sağlık.Ben de paket süslemeye taktığım için bugünlerde işime yarayacak fikirler geldi aklıma.Paket kağıtlarını nerden alıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paket kağıtlarını yukarıda anlatmaya çalıştığım üzre kendim yapıyorum.
      Çoğunlukla düz renk kullanmayı seviyorum hem baskı yapabilmek hem de değişik süslemeler ekleyebilmek için.

      Sil
    2. Teşekkürler. Ben düz renk bulamıyorum da nereden aldığınızı o yüzden sordum. Desenli olanları sevmiyorum kendim yapmak istiyorum.

      Sil
    3. Düz renk derken, beyaz ise kasıt tüm kırtasiyelerde vardır sanırım. Beşiktaş bunun için bir cennet. Ama renkli ve düz renk istersen onu bulmak zor işte:(

      Sil
  4. Yok yok seni okudukça sinrilerim bozuluyor,hiç üşenmiyor musun ayolllll :)))

    Kıskandım,evet itiraf ediyorum ..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Eeee evde çoluk yok çocuk yok, bey yok... yemek yap diyen yok, kırk yılın başı böyle bir pazar çoşuyorum arkası arkasıya aklımdakilerin hepsini yapıyorum:) Uzun zamandır böyle birşeyler yapmıyordum. Özlemişim ama:)

      Bak senin güzeller güzeli kızın çok becerikli, kesin o yapar, ona göster:)

      Sil
  5. Sen kocaman bi çlgınsın!!! Bayıldım ya bayıldımmmm! Zekana sağlık tatlııım :)) Bir şeysorcam bak yeminlen hepsini okudum ama ince şeridi neyden yaptığını hala anlayamadım, kaçırdım mı acaba? Çünkü o beyaz masa örtüsü gibi dantelli olan şeyde o desenden yok? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalpli olan baskıyı yaptığım bantı mı soruyorsun??? Kabalcıdan aldım o dantel desenli bantları, hani peçetelik de yapmıştım, yukarı da link verdim aslında.
      Kabalcıya gittim söyledim, herkes soruyor getirin şundan diye ama bakalım anladımı adam. Her defasında desenli bant getirin diyorum onu bile zor anladılar hala gelen giden yok:(

      Sil
  6. bayıldım! o bantlardan burda bir sürü var, hep seni hatırlıyorum böyle güzel şeyleri görünce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ahhh orada olup seninle o dükkanları dolaşıp sonra biryerlerde sıcacık kahve içip sohbet etmeyi ne isterdim...

      Sil
  7. Harika fikirler
    Özelikle naylon örtü/merdane baskısını farklı alanlarda da uygulanabilirliği yüzünden çok beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onunla bir sürü şey yapılabilir, benim de denemelerim sürecek:)

      Sil
  8. the simple black and white is lovely. I too am influenced by the nordic blogs! such a great printing idea, Heather x

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık, insan böyle hediye paketlerini açmaya kıyamaz, içinde ne var onu bile merak etmez.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Nohutçum çok güzel çalışmalar:)

    YanıtlaSil
  11. çok hos :) paylasim için tesekurler !

    YanıtlaSil
  12. ağzım açık izledim fotoları
    aklınla bin yaşa hemi...
    benim aklıma neden gelmez böyle orjinal şeyler bilmem :(
    çok tebrik ettim seni vallahi
    maşaAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) sağolasın Reyyancık, senin aklına da yemek tarifleri, harika takılar geliyor ama buna ne diyorsun???

      Sil
  13. Hediye paketlemeye bende bayılırım. Harika olmuşlar nohut,ellerinde sağlık. Herzamanki gibi sade,şık ve samimi...

    YanıtlaSil
  14. Çok akıllıca bayıldım doğrusu.Kutuların içinde bişey olmasa da Funda haklı ben dee istiyorummm :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) hahhaaa bunların içinde ıvır zıvırlar vardı. Kiminde kurdelalar, kiminde boncuklar....

      Sil
  15. Çokk güzel olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Cok hos ve hic aklıma bıle gelmeyecek seylerden harıkalar yaratmıştınız,bayıldım.
    Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, Dervişin fikri ne ise zikri de o olur lafı çok doğru:)

      Sil
  17. süpersin,süper:)

    Kabalcı'ya gittim bantlardan yoktu,
    curcunayı aradım,haftaarası sen yoktun:(


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabalcı'ya söyledim inşallah getirecekler.
      Haftaiçi çalışıyorum ya ben Çevre Mühendisi olarak, sadece h.sonu ders olduğunda oradayım. Mesela haftaya cumartesi...

      Sil
  18. süper olmuş!!! çok zekice bir fikir ve sadeliğin şıklığını tam olarak yansıtmış...ellerine,fikrine sağlık arkadaşım..kutular ve onları süslemek ayrı bir zevk bana göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yaptıklarına bayılıyorum zaten. İkimiz yanyana gelsek fikir patlaması yaşarız:))

      Sil
  19. ne güzel olmuşlar , ellerine sağlık. hediye olarak alacak kişide çok şanslı...
    Kabalcı !!! kadıköyde varmış , görülmesi gereken yerler listesine eklendi.Yaşasın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kabalcı'yı tek geçerim bir çok konuda, yıllarımı verdim ben oraya:)

      Sil
  20. Eller dert görmesin çok şık olmuşlar

    YanıtlaSil
  21. Valla süper olmuş. Bayıldım. ben de hediye paketlerine bayılıyorum ama hediyeyi son güne anca yetiştirince paketine uğraşmaya fırsat kalmıyor yaa :(Valla kıskandım. of puf afra tafra :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhaaa :))) oluyor bazen öyle, birde insanın aklına gelmiyor, aklına gelse yapmak için mutlaka zaman ayırıyorsun..
      Boşverrr oflayıp puflamayı sen kızını öpüver benim için...

      Sil
  22. What a great diy idea!And I really love black and white this year!
    Ciao
    Aina

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes you are right, I love them together..

      Thanks a lot for your nice comment:)

      Sil
  23. Sen ne yaparsan yap daha güzel oluyor sanki Nohutum. Ama yine de deneyeceğim bu hediye kağıdı yapma olayını. Ece'nin baskı küplerini deneyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah bak onlarla harika olur, hazır kalıp , tık tık bas gitsin. Beş dakkalık olay...

      Sil
  24. Hep söylerim, hediye verme işi seramoni gibi olmalı, sen tam bir seramoniye çevirmişsin ne zevk. Böyle ince düşünülerek, emek verilerek hazırlanmış bir hediye paketi aldıysanız içindekinin bir önemi yoktur, zira paket ne derece özel olduğunuzu hissttirmeye yeter de artar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen senin bana gönderirken yaptıkların gibi:) Bantları ile şimdi masamın yanına Aralık takvimi yağıştırdım printerdan çıkartıp:)

      Sil
  25. ben de çok seviyorum sade ve şık hediye paketlerini. aynen benim de gözüm beyazları, natürel renkleri seçiyor bu aralar. paketler çok güzel olmuş gerçekten. elinden çıkan herşey gibi...

    YanıtlaSil
  26. Dün D&R'da gördüm bu bantların benzerlerinden, ilgilenenlere duyurulur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa evet orada var, ben iki tane aldım ama yolum bir düşse yine almak için can atıyorum...

      Sil
  27. Yine herzaman ki gibi çok yaratıcı ve harikasın ;))

    YanıtlaSil
  28. Ayda bu post beni mahvetti ya. Cok salak gordum kendimi. Oncelikle soyleyeyim, paketleri cok begendim. Ben kendim paket insani degilim, utanarak soyluyorum, alelacele yapar gecerim, ama bunlar cok guzel olmus. Siyah beyaz. Benim takildigim anlamadim ya nasil yapmisin, birkac kere okudum, kendime sasirdim, nasil anlamiyorum diye, sana da kizdim, ne oyle hoop cok kolay yaptim oldu ya, yapan var yapamayan var. Salak var (ben yani) akilli var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) estağfurullah diyeyim de önce...

      Yaa dur şimdi ben de öyle kaldım iyi anlatamadım mı diye.. Neresini , hangisini anlamadın acaba??

      Yıldızlar; kendiliğinden kuruyan hamuru merdane ile açtım, yıldız kurabiye kalıbı ile kestim, kürdanla uçlarına delik açıp kurumasını bekledim. Sonra üstlerine siyah dantel gibi olan bantı yapıştırdım bir öyle bir böyle.

      Kalpli Baskı: Yine o dantelli bantların mavisini kalıp gibi kullandım kağıda yapıştırdım. Ama onlar bildiğin batlar gibi çok yapışmıyor kolayca çıkıyor kağıttan. Neyse işte fırça ile üstlerine (kenarlarına taşırmadan) siyah guaj boya sürdüm. Bantı çıkarttım, bir kaç sıra yaptım bu işlemi. Kurudu zaten hemen. Sonra paketledim.

      Merdaneli baskı: Naylonumtrak masa örtüsü, çekmece içi gibi şeyler olarak kullanılan birşey var ya (ay yazamadım) ondan buldum, bir desenini kesip merdanenin etrafına yapığtırdım. Sonra üstüne süngerli fırça ile siyah boyayı sürüp kağıdın üstünde döndürdüm. Her defasında boyayı sür kağıtta döndür....

      Yaaa ben devamlı bakınca sanki dediğin gibi herkes bakıyormuş gibi düşünüyorum. böyle yazsam ya tek tek iyi dedin...

      Hem yani paket insanı olunca da insanın başı göğe ermiyor yani, denedim ben:))
      Naptın kuzu kostümünü sen ondan haber ver:))) Fotoğrafını çek Cencen'in bari...


      Sil
    2. Tamam bak boyle daha bir anladim. Salaklik var ama ayrica bir de malzemeye yabanci olma durumu da var yani, mesela ben anlamamistim o bantlarin delikli delikli oldugunu. Gene de yaraticilik olayi bambaska, ben olsam demeyecegim, seni kendimle karsilatirip da hakaret etmeyeyim senin yaratilicigina. Kuzu kostumu ne olacak, dukkandan almaya karar vermistim, baska bir anne var bende vereyim dedi, ben de tamam dedim. Oyle birkac gun fantazi (ya da fantezi mi) dunyasinda yasamistim iste, boyle kendim yapiyorum falan. Ponpon mu yapsam yoksa pamuk topu mu yapistirsam diye bir iki gun dusundum iste. Cok guluyordum bir taraftan da yapmayacagimi bilerekten. Bu arada ben ilk resimlere bakinca yildizlari aldin zannettim, acaip duzgun olmus, bantlari falan kesmisin ama hic anlasilmiyor. Ay biri beni durdursun.

      Sil
    3. :))) Hah işte aynen. mazlemeye yabancı olmak.. Yani ben kırtasiyelerden çıkmıyorum, devamlı böyle şeylere bakıyorum o zamanda bana çok tanıdık geliyor herşey.. Görünce anlıyor insan:)
      Kuzu kostümü olayına da çok güldüm:))

      Sil
  29. Yine döktürmüşsün. Yaratıcılık bu olsa gerek. Nereden aklına geldi bunları yapmak? Ne güzel olmuşlar. Nutkum tutuldu. Çok beceriklisin çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baka baka çoşuyor insan, yani o kadar çok şiey görüyorum ki bir şekilde dışa vurumu oluyor bunun:)

      Sil
  30. My dear Ayda, you outdid yourself, I don't know how it is possible, but you did.

    These photos are absolutely gorgeous, and the gift wrapping, too.

    Your are such an inspiration source.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Thanks for your encourage. You always make me happy with your kind comments.

      Sil
  31. Resimlere bakıyorum ve evime tüm malzemeleri alıp yapasım geliyor. Lakin zaten sizin elinizin değdiği herşeyi yapasım geliyor. Zarif görünümleri beni cezbediyor. Ufak Ufak alıp evi malzemelerle doldurmak istiyorum. Elbet 3 küçük çocuğumdan fırsat kalıp bende denemelerde bulunacağım. Ellerinize sağlık.. Bu güzelliklere ne denir başka...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 çocuk ile yapabilirsen sana kocaman bir madalya takmak gerekir:)
      Yazdıkların için çok çoook teşekkürler....

      Sil
  32. Ellerine sağlık nefis olmuş haftasonu kartın yine çok başarılı bu bölümü blogunda çok seviyorum. Kahveside çok hafif ve lezzetli reklam yapmak gibi olmasın ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) iyi ürürnün reklamını yapmak gerek ama bence...

      Çok teşekkürler.

      Sil
  33. Ben de Duru'nun merdanesine ne bağlasam da desen çıksa diye düşünüyordum. Hiç aklıma bu naylonlar gelmemeişti, bu arada zaten bilgisayardan çok ayrı kaldım. Hiiiç bakamadım sayfana şimdi resimlerinle iştah açıyorum:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...