En Basitinden Elmalı Kek / A Simple But Delicious Apple Cake




Hayat ne tuaf, özellikle de bizim ülkemizde. Plan yapmak hiiiç bizim harcımız değil. Geçtiğimiz Cuma; pazartesi günü için bir post hazırladığımı söyledim ama cumartesi günü hayatımız öyle bir karardı ki, hayat öyle bir durdu ki hiç normale dönemeyeceğimi sandım. Sabahları uyanır uyanmaz twittera bakıyorum, ben uyurken kötü bir şey olmuş mu, bomba ihbarı var mı, bir yerlerde patlama falan olmuş mu, yollar açık mı… Strese bak…
Detaya girecek değilim, zaten hepimizin yaptığı hata da bu, detaylarda kayboluyoruz, amalarla başladığımız her cümle bizi birbirimizden uzaklaştırıyor o yüzden tüm kalbimle diliyorum ki umarım en kısa zamanda barış içinde yaşadığımız, umutlu, mutlu huzurlu günlere uyanırız…

Aşağıdakileri tam bir hafta önce yazdım, aynen bırakıyorum;


Geçen cumartesi günü yaptım bu elmalı keki. Aslında hiç planda yoktu, koltuğa uzanmış bir yandan instagrama bakıyor, bir yandan da dizi izliyordum. İnstagramda bu keki gördüm  @rosemary_wild ‘ın hesabında sonra bir tarife bakayım dedim ve “ schoonerkids” bloguna ulaştım. Şöyle bir okudum, aa çok basit, evdeki iki elma ile hop diye yapılabilecek bir kek. Benim klasik birkaç tarifim var, daha önce burada da kesin paylaşmışımdır, neyse işte canımız kek istediği zaman hemen onlardan birini yapıyordum. Uzun zamandırda yeni bir tarif denememiştim.

Bu tam benim istediğim gibi bir kek, basit ve lezzetli. Yaptıkça daha çok geliştireceğime de eminim yani umutluyum bu kekten: )


Tarife gelince, gerçi çoğunuzun yaptığı, bildiği bir tarif muhtemelen ama olsun. Ben sevdiğim tarifleri burada yayınlıyorum ki, nereye gidersem gideyim, acil olarak kek falan yapmam gerekirse elimin altında olsunlar. Çünkü kesinlikle ezberleyemiyorum malzemeleri.

Malzemeler;
Kek kalıbını yağlamak için birazcık tereyağı,
1,5 cup un
3/4 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı taze hindistan cevizi rendesi
3/4 cup toz şeker
3/4 cup kanola yağı
2 yumurta
1/2 çay kaşığı vanilya ekstresi
Soyulmuş ve küçük küpler halinde kesilmiş 2 orta boy ekşi elma.
Ben bir su bardağına yakın da ceviz ilave ettim Bence siz de edin.


Yapılışı ; İşe koyulmadan önce fırını açın derecesini de 180’e getirin sonra da mutfakta fır dönün malzemeleri tezgaha çıkartmak için. Şükür ki bizim mutfak miniminnacık o yüzden durduğum yerde kendi etrafımda dönerek her şeye ulaşabiliyorum.

Bende 24 cm (umarım yanlış hatırlamıyorumdur iş yerinde yazıyorum çünkü) çapında kelepçeli bir kek kalıbı vardı ben onu kullandım, tarifte 20 cm kalıba yapmışlar o yüzden birazcık daha kabarık olmuş kek (yoksa benim beceriksizliğim değil yani… Bahaneye de bak!!! ). Neyse güzelce kek kalıbınızı yağladıktan sonra, önce kuru malzemeleri bir kapta güzelce karıştırıyoruz. Kuru maddeler derken, un, şeker, tarçın, tuz, kabartma tozu, hindistan cevizi rendesi falan. Sonra elmaları küpküp doğrayıp köşede bekletiyorsunuz ve diğer kapta da yumurta, yağ ve vanilya ekstresini güzelce çırpıyorsunuz. Yeteri kadar çırpıldıklarına emin olunca da kuru malzemeleri bu karışımın içine boca ediyorsunuz ama sakın dalıp elma küplerini de benim gibi hemen boşaltmayın. Ben bir güzel unlu karışımı boşalttım, üstüne de elmaları ekledim. Bir de çoştum ceviz ilave ettim. Sonra karış karıştırabilirsen. Yani diyeceksin ki tarif vermek senin neyine ama diyorum ya umutluyum ben bu kekten, ikinci yapışımda bu yaptığım hataların hiçbirini yapmayacağım. Mesela kesinlikle bol ceviz ilave edeceğim ama yağı daha az kullanacağım. Beyaz şeker yerine de esmer şeker koysak daha güzel olur bence. Elmayı da bir miktar arttırabilirim.


Benim karışım lapa gibi bir şey oldu. Moralim nasıl bozuldu o anda anlatamam. Kalıba dökeceğim ama dökülmüyor. Hani Amerikan savaş filmlerinde askerlerin tabaklarına karavanadan yemek koyarlar ya lönk diye, hah işte aynen öyle oldu. Tömbek gibi bir şey kalıbın ortasında. Şöyle bir düzelttim, verdim fırına. Olmazsa olmaz kendim yiyeceğim nasılsa dedim. Yaklaşık 45 – 50 dakkika pişti. Ev mis gibi tarçın koktu, ben bir gevşedim.

Sonra yaptım miss gibi bir kahve, açtım bir Romantik Komedi, kestim bir dilim elmalı kek, çaldım felekten bir gece…

Darısı yenilerinin başına…




  
We are terribly upset, because of the terrorist attacks in Turkey and we are trying to be strong and hopeful... I know that, these terribly days will pass one ways..

I have prepared this post about a week ago. It is a simple apple cake recipe. I am sure that many of you already know it but I wanted to share it also on my blog.

I came across this beatiful apple cake imagesn on @rosemary_wild instagram account and then I found the recipe on schoonerkids blog.

Recipe is here as the same ;


Grandma’s Apple cake

from Date Night In by Ashley Rodriguez
Makes one 8″
Unsalted butter, for the pan
1.5 cups all-purpose flour
3/4 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon kosher salt
1 teaspoon ground cinnamon
1/2 teaspoon freshly grated nutmeg
3/4 cup granulated sugar
3/4 cup canola oil
2 eggs
1/2 teaspoon vanilla extract
2 medium-sized tart apples such as granny smith, peeled and cut into 1/2″ cubes.
Preheat the oven to 350.


Butter or spray an 8″ round cake pan. Line the bottom with parchment paper and butter the parchment. Combine the flour, baking soda, salt, cinnamon, nutmeg, and sugar in a medium bowl. In another bowl whisk together the oil, eggs, and vanilla. Add the wet ingredients to the dry, along with the apples. Use a rubber spatula to fold all the ingredients together until combined. (The batter will be very thick.) Scrape the batter into the prepared pan, spread until level, and place in the middle of the oven. Bake until a toothpick inserted comes out clean, 45 to 50 minutes. Cool for 10 minutes on a wire rack before inverting and then cooling completely. This cake is best the day after it’s been baked. Wrap well in plastic wrap and leave on the counter overnight.


I have just added cup chopped walnuts and I am planning to use brown sugar instead of white.

Bon appetit...




27 yorum :

  1. basit ama böyle harika görünen tariflere bayılıyorum.tam denemelik oluyolar :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. 🙏🏻 Hepimizde aynı endişe çok güzel özetlemişin Ayda'cım. Kötü haberlerden uzak günler geçirmek umuduyla...

    YanıtlaSil
  3. İlk bakışta crumble sandım :)
    Ellerine sağlık, tarçın kokusu ekranı aştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küp küp elmalar yüzeyi yamru yumru yapıyor evet :))

      Sil
  4. Merhabalar, çok leziz ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. sizi uzun zamandır takip ediyorum.paylaşımlarınız bi harika.özellikle mutsuz olduğum anlarda bana çok iyi geliyorsunuz.siz hep burda olun olur mu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel moral veriyor böyle mesajlar insana, çok çok teşekkür ederim.
      Birazcık nefes almanı sağlayabiliyorsam ne mutlu bana...

      Sil
  6. Nefismiş ortam da tam benlikmiş harika elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Oh mis gibi olmuş eline sağlık.Bazen en umutsuz olduğun karışımdan harika bir lezzet çıkıyor ki tadından yenmiyor.İçinde ceviz olan elma olan bir tariF nasıl güzeldir kim bilir.Dediğin gibi mesela ben de cevizi bol koyduğum havuçlu kekin yağını azaltıyorum daha iyi sonuç alıyorum hafif oluyor.Denerim ben bu tarifi üç dört elma kalmış pörsümüş yiyen yok onları değerlendiririm.Bakarsın biraz keyif bile yaparım artık ne kadar kaçabilirsem gerçeklerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene sen bunu, bir de benden bolca keyif sana, kapa kulaklarını, gözlerini olumsuzluklara, tadını çıkart haftasonunun:)

      Sil
  8. Offff harika, hamileyim ve bu şuanda burada olsaydı fena yerdim :) elllerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy kıyamam, bakma sen çok ekrana öyle:)

      Sil
  9. Kendi elmali kekimle bu tarifinden aklima yatanlari ve hatalarindan cikardigin dersi de ekleyip bir elmali kek deneyecegim oyleyse galiba mukemmel olacak :) benim elmali kekim de cok kolay ama nedendir bilmem cok guzel oluyor :) -sut ve yag miktarinin diger keklere gore az oldugu bir kek hamuru hazirlayip tepsiye dokuyorum uzerine ince dilimlenmis elmalari sirayla dizip tarcin ve ceviz serpiyorum. Sonra pisiyor ve guzel oluyor ;) -
    Ellerine saglik, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin tarifi de ben denesen hiç fena olmayacak:))) Canım istedi acayip:)

      Sil
  10. Tamamdır, kolaymış cidden, kabarmasına da gerek yok, böyle iyi:) Sana da da çok güldüm demek kendi etrafında dönerek tüm malzemelere ulaşabiliyorsun:) Seviyorum seni Ayda!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öpüyorum o zaman ben de seni:))

      Sil
  11. Altı üstü Elmalı kek tarifi hiç merak etmiyorum ama sırf fotoğraflarına bakmak için giriyorum. Elbette her zamanki gibiler iç açıcı. Okuyoru okuyorum ve yazının sonunda kahkaha atıyorum. O kadar komik ve içten yazıyorsun ki ba-yı-il-yo-rum!!

    YanıtlaSil
  12. It looks so yummy Ayda, and the table setting is beautiful, as always.
    I have been baking with apple a lot lately, too :))

    YanıtlaSil
  13. Dün denedim tarifi, gerçi biraz değişiklik yaptım. Mesela esmer şeker (tariftekinden biraz daha az), tam buğday unu (yine biraz daha az), kanola yağı zeytinyağı kullandım. Bir de paket vanilya. Ve 2 kaşık hindistan cevizi...
    Nasıl oldu derseniz... Bu kadar oynamaya... Güzel oldu:)
    Dediğiniz gibi, belki biraz daha oynama ile tam bir kıvam tutturulabilir.
    Zaten elma, tarçın ve ceviz varsa bir tarifte, o olmuştur;)

    YanıtlaSil
  14. Az önce fırladım koltuktan, çocuklar çizgi filme dalmıştı.murfaga attım kendimi, ilk fırını ayarladım. Mikserin sesini duyar duymaz daldılar mutfaga, sabırsızlıkla kek kalıbına dökmemi beklediler, gözümdeki gülümsemeyi görünce daldırdılar parmaklarını.hımmm nefis diyerek onayladılar hamuru. Şimdi pişmekte , bekliyorun. Paylaşım için teşekkürler güzel insan.

    YanıtlaSil
  15. Bende bugün denedim. Herkes çok beğendi. Tarif için teşekkürler 💕

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...