Tam 1 sene oldu...




Bundan 3 yıl önce bende inanılmaz bir kalp çarpıntısı başladı, durduğum yerde duramıyordum, zaten çok hareketli olan ben işten eve giderken yürümeye dayanamayıp koşmaya başlıyordumJ Hiç birşeye tahamülüm yoktu, Hayatım boyunca kimseyle kavga etmezken;  herşeye sinirlenir, herkese bağırır oldum. Filmlerde zaten ağlardım, ama bu sefer reklamlara, duyduğum bir habere ya da hiç nedensiz ağlamalara başladım. Mesela iş yerindekiler ile öğle yemeğindeyim ama masada huzurlu oturamıyor,  konuşmaları dinleyemiyor, herkesin suratına sıradan bir tokat atıp kaçmak istiyordum. Dışarıda kar mı yağıyor farketmez ben içeride askılı bir bluzle terliyordum. Hayatımda ilk kez bir ortoboy pizzayı ve 2 adet magnum dondurmayı yiyor ama metobolizmamla gurur duyuyordum, “ şu na bak yaa ye ye hala dal gibiyim”.  Sabahları işe geliş yolunda karşıdan karşıya geçerken kalbim öyle bir çarpıyordu ki, acaba işe mi gitsem, yoksa bir taksiye binip “Acile çek “ mi desem diye düşünüyordum.

En sonunda bir kalp doktoruna gittim ve kan testi sonuçlarında değerlerimin çok yüksek olduğu görüldü. Hatta doktor “sen bu sonuçları çerçeveletip arkana asda sana kimse bulaşmasın” demiştiJ

Ondan sonra bir yığın doktor, hastahane, testler, ilaçlar….. Ama çok şanslıyım hem çok iyi bir endokrin hem de konusunda tek bir göz doktorum oldu. İlk 1 ay içinde kendimi toparladım. Ama hipertiroid’de %50 şansın var, ilk bir yıl ilaç tedavisi ama daha sonra tekrar nüksederse ameliyat kaçınılmaz. İşte bende bu oldu. Geçen sene tekrar 2. atak başladı, ağlamalar, sinirlenmeler, depsesif bir dönem ve yine çarpıntı ve kilo kaybı.  

Tam 1 sene oldu. Geçen sene bugün tiroid ameliyatı olmuştum. Çoğu bayan gibi benim de 1 senedir tiroidlerim yok. Ömür boyu sabahları aç karnına ilaç içmek zorundayım. Alışınca hiç de külfet gelmiyor insana, neler neler var, bir tane ilaç içmek ne ki.
Etrafımızda o kadar çok tiroid problemi olan var ki, insan başına gelince fark ediyor. Tiroid problemlerinin birçok nedeni var, çoğu kişi tam detayını bilmiyor, benim guatırım var diyip geçiyor.

Ben Grave’s hastasıyım. Benim tiroidlerimin alınmasına neden olan şey bu hastalık. Grave’s otoimmün bir hastalık, yani nedeni bilinmeyen. Bağışıklık sistemi ile ilgili. Grave’s hipertiroid’e ve gözlerde problemlere neden olabiliyor. Hipertiroid ve göz problemleri bi birinden ayrı seyrediyor.

Buradan tıbbi bir bilgi verip kimseyi yanlış yönlendirmek istemem ama tek söylemek istediğim yukarıdaki  belirtileri hisseder hissetmez ne olur TSH ve T3, T4 testlerinizi yaptırın. Çünkü özellikle 20-40 yaş arası bayanlarda çok raslanan bir rahatsızlık ve tiroid, beyin ve kalpten sonra  gelen 3. önemli organımız. Ben şimdi sinirli, mutsuz devamlı ağlan birini gördüğümde çok daha anlayışlı olmaya çalışıyorum.

Çok uzun yazdım biraz da sıkıcı bir konu ama gözardı da edilmemeli. Sonra biz bayanların adı sinirli, bunalımlı ve sulugöz oluyorJ en önemlisi de fark edilmeyen hipertiroid ileride kalp büyümesine neden olabiliyormuş.

İşte böyle birşey...

Sağlıklı, huzurlu, misss gibi bir hafta diliyorum herkese.



NOT: 1- Sorularınız olursa seve seve cevaplarım, çünkü ben ilk Grave's olduğumu duyduğumda etrafımda kimse yoktu soru sorabileceğim, internetten aldığım bilgiler de çok moralimi bozmuştu. Şimdi ister istemez daha fazla bilgi sahibiyim.
2- Leylaklar için fotoğrafa tık tık

6 yorum :

  1. Sana çok geçmiş olsun.Söylediğin gibi pek çok hastalığımızın farkında olmadığımızdan çevremizin imalarına maruz kalıyoruz.Tiroid rahatsızlığı olan pek çok arkadaşım var ve tedavilerinde başarılı oldular.Klasik olacak ama ''Allah dermansız dert vermesin!''Hastalık da sağlık da biz insanlar için değil mi?Sevgiler,sağlıklı günler...

    YanıtlayınSil
  2. Leylaklar cok güzel gercekten. Hayat da öyle. Kendinize cok dikkat edin. Gecmis olsun, sevgiler...

    YanıtlayınSil
  3. daha baştan okurken hipertroid olduğunu anladım.şikayetlerim yok ama birçok dr boğazıma bakıp olabilir deyip tahlile göndermiştir.sonuçlar normal çıktı hep. sana da geçmiş olsun,gerçektende bir tahlillle sonuca ulaşılıyor..

    YanıtlayınSil
  4. Çok teşekkür ederim. Geçti gitti benimkisi, tabi her ay kan testi yatırıp alacağım ilacın dozu ayarlanıyor ama bu olağan birşey.

    YanıtlayınSil
  5. Öncelikle Leylara bayıldım. Elimden gelse evde saksıya Leylak ağacı ekecek kadar çok seviyorum kendilerini. Ben de hipotroidi ver ve bu da az çalışması oluyor diye biliyorum. Her gün sabah aç karnına ilaç içiyorum ama, öyle alıştım ki hiç zor olmuyor. Kalp çarpıntısı olanların da troit hormonlarına baktırmaları gerekiyormuş, çünkü kalp ve troidin sıkıntıları bazen karıştırılıyormuş. Ben de ikisi de olduğu için bir de diğerinin ilacını içiyorum.

    YanıtlayınSil
  6. Küçükken bahçemizde kocaman bir leylak ağacı vardı, oradan gelir benim LEYLAK sevgim.

    Serap'cım, Hipotiroid, benimkinin tam tersi; kilo alma, hatta rejim yapsan da verememe, su içsem yarıyorlar, devamlı bir uyuşukluk ve uyku hali, sinir bozukluğu... hepsi hipotiroidin belirtisi. Şu anda biz seninle aynı işi gören bir ilaç kullanıyoruz , yani tiroid hormonunu dışarıdan alıyoruz. Düzenli kan testleri yaptırmalıyız ki ilacın dozajı düşük gelip yukarıdaki belirtileri yaşamıyalım ya da çok gelip çarpıntıdan deli olmayalım:)
    Sana da çoooook geçmiş olsun.

    YanıtlayınSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...