Nerede o eski pullu kartlar...





Balıkesir’de yılbaşı ve bayramlarda postahanenin önünde kartçılar dizilirdi. Tezgahlar dolusu kartlar, pullar, zarflar. Okuldan çıktığımızda onların önünden geçmeye can atardım.

Ama bir kitapçı vardı, pahalıcı. Ondaki kartlar bir başkaydı, hepsi pullu, güzel mi güzel. Onun vitrininden kolay kolay kopamazdım. Zaten de o kitapçı Balıkesir’in en güzel kitapçısıydı, tostçu Necdet’in arkasındaki pasajdaki hani. Öyle kalemler, öyle defterler getirirdi ki, kedinin ciğere baktığı gibi sulana sulana bakardık. Bir kart var mesela gözümün önünden hiç gitmeyen, yüzü harika bir oyuncak bebeğin fotoğrafı, kafasında kırmızı beresi var, saçlar bereden kıvrım kıvrım çıkmış, etraf pullu parıldıyor... Benim konuşan bebeğime benziyordu. bizimkiler İstanbul'dan almıştı bana boyumca bir bebek, gerçi onun saçlar sarıydı ama yüzü öyle güzeldi ki öpüp dururdum. Ben oyuncak bebekleri çok seviyorum yaaa...

Nereden nereye değil mi?? Eski hikayeler hep böyle… Şimdiki nesil çok mu şanslı, yoksa biz mi böylelikle mal kıymetini öğrendik bilemiyorum. Eskiden herşey değerliydi yani. Ay ninem gibi konuştum…



Neyse “Merry Makings” deki başka bir proje ile karşınızdayım, pullu kart yapmaca.

İnternette dolanırken gördüm bu eskileri hatırlatan kart fotoğraflarını, sonra renkli çıktılarını aldım bildiğiniz A4 dosya kağıdına. Kart için ince olur bu kağıt diye istediğim renklerdeki fon kartonlarının üzerlerine yapıştırdım. Simli, parıl parıl olmasını istediğim yerlere de yapıştırıcıyı sürüp, serptim simi gitti. Aslında sulandırılmış tutkal kullanacaktım ama kağıt ince olduğu için ıslanınca kabarmalar olabilir diye bu UHU  ya da Prit tarzı yapıştırıcıları kullandım. Sonra yavaşça pencereyi açtım ve fazlalıkları dışarıya üfledim.
Ama yok nafile, yine de etraf ve elin yüzün nasibini alıyor ve bir müddet  evin içinde  yüzündeki nişan makyajı ile dolaşıyorsun.




Fotoğraflarda kartların üzerindeki parıltılar pek belli olmamış gerçi ama inanın o eski havayı veriyor elinize aldığınızda.

Hadi siz de başlayın internette aramaya, google’a yaz “vintage christmas cards” sürüsüne bereket.

Araştırmacı gençlik istiyorum…




When I was a child, there were many card stands on the streets in these seasons and  my greatest pleasure used to walk around between these beatiful card stands.
We can not find something like these cute cards in the streets anymore.
But we are a lucky generation, we can find and do whatever we want through the internet.



For instance; my another project for "Merry Makings" is here, all steps have already displayed on the images. If you want to more detail in English, please check page 31of "Merry Makkings" Magazine.

I do not know, do I need to say? but you can find more vintage christmas card images thanks to google:)











87 yorum :

  1. Ama sırf sizin yazılarınızı okuya okuya yakın zamanda eşimin karşısına geçip "Ben renkli yazıcı istiyorummm" demekten korkuyorum :)
    Çok güzeller ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) benim iş yerinde olduğundan şanslıyım

      Sil
  2. Bugün yemekhaneye inerken bir baktım, eski kart standı kurmuşlar.
    Çocuklar gibi sevindim. Ama istediğim tarz yoktu, geç kalmıştım, %90 tükenmişti.
    simlerine dokundum, ışıltılarını sevdim.
    geçen sene ellerinle yapıp bana gönderdiğin kart hala evdeki masamda durur.(kıymetlilerim arasında)
    bunlarda çok güzel olmuş.Fotolarınala yine içimi açtın.
    Civciklerimle geçenlerde kart yapmıştık,en çok sevdikleri kısım ise simlerle süsleme kısmı tabi :).
    evin her tarafı sim oluyor o ayrı :)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanya da falan kesin hala satılıyordur, en son 2010 yılında Münih'e gitmiştik Fundayla, tam bir yeni yıl havası, yerler bembeyaz, marketler kurulmuş, lapa lapa kar yağıyor, sıcak şarap kokusu etrafta... ama nedense hiç oralarda bu kartların peşine düşmek aklıma gelmemiş.. Bir dada o zamanalrda Almanya'ya gidersem amacım bu kartlar olacak!!! Sana da alacağım söz:))

      Sil
  3. Ah o eski günler eski kartlar.Çocuk aklımızla nerde ışıltılı parıltılı kart varsa seçer en uzak akrabaya bile gönderirdik.Ne güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaaa!! Gerçi şimdi yalan olmasın en güzellerine kıyamazdım saklardım. Sakladın da ne oldu dersen verecek cevabvım da yok.
      Bir ders çıkarttım, saklama birşeyi Ayda!!!

      Sil
  4. Ay var ya geçen gun aklima geldi benim de bu kartlar...ne guzellerdi gercekten...ne kadar sicak ....yaptiklarin o havayi yakalamis bence cok hoslar...yapmayi dusunmek ve yapmak onemli olan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha ki sefere daha başka bir yapıştırıcı ile deneyeceğim, ozaman pullan bu kadar dökülmeyecek ve daha belirgin olacak, bak şimdi aklıma geldi bu da:)) neden senin yoruma cevap olarak yazdım onu da bilmem:)))

      Teşekkür edeyim ben sana iyisimi:))

      Sil
    2. Çok tatlisin valla nohut hanim ne diyim...:)

      Sil
  5. Biz,m evde genel kartları ben yazardım akrabalara...babam söyler ben yazardım..... ne ilginç bir duyguydu o.....
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında hala var bizde niye yok olmuş ki bu güzel kültür, hayır yani bilmek istiyorum. Nerede yaptık biz hatayı.
      Eğitim mi yine:((

      Sil
  6. bazen bir koku, bazen bir renk, bazen de böyle kartlar ne çok şey var bizi çocukluğumuza götüren. sanki hiç büyümeyecekmişiz gibi acele edip büyümekte, şimdi de özlediğimiz çocukluğumuza götüren. bu hasreti dindirmenin en güzel yolu da çocukluğumuzu kalbimizde saklamakta galiba. kaç yaşında olursak olalım, biraz çocuk kalmayı seviyorum. Yine çok güzel bir paylaşım yapmışsınız. teşekkürler. sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bazen aman bir bilmiş oluyorum, bir abla, bir teyze havaları, o zaman gıcık oluyorum kendime. biraz değil keşke hep çocuk kalabilsem diyorum kendi kendime... Büyümek hem iyi hem kötü...
      En iyisi büyüyüp basit şeylerin, çocukken anlam verediklerimizin, gereksiz ördüğümüz detayların farkına varıp onlardan zevk almak herhalde..
      Doğru yoldayız yani...

      Sil
  7. Ben düşünürken sen uygulaşmışsın bile...Çlışkan gençlik ve tembel emeklilik ... Fark burada!

    Pinterestte buldum bunlardan bi dolu; evde yazıcı yok,eşime gideyim dedim baktım hava çok soğuk üşendim :(

    Yapmalı tabii . Kartona yapıştırınce Royal Coatla hemen kuru bir bezle hafifçe bastırıyorum o zaman hava kabarcığı kalmıyor da... Ben bunu keşfedene kadar çok kağıtlar yırttım :)))

    Seviyorum seni ben ya. Ne becerikli kızsın,maşallah!
    Öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Ayyy bana gençlik dedi...

      Benim de iş yerinde var da ondan nimetleniyorum, olmasa eve almaya kalksam koyacak yer bile yok... Ama Beşiktaş'ta yaşamanın bir diğer faydası adım başı fotokopici olması:))

      "Royal Coatla" da literatürüme yeni eklendi!! dur bir bakiim neymiş...

      Ben de öpüyorum....

      Sil
  8. Sahi, akrabalardan gelirdi, biz de yollardık bir tomar..Geçen yıl bayramda bu yıl kart göndereyim, nostalji olsun dedim, baktım kimsenin adresini bilmiyorum artık, kapı numaralarının yerini mail adresleri almış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) aynen öyle...
      Bir de hadi sen gönderdin diyelim, posta kutusu mantığı yok ki, yerlere atılıyor, bizim apartımanın girişi alınmamış postalarla dolu. Ektreleri iptal ettirmeye bile üşeniyorlar. Eğer almayacaksan yerden bırak mailine gelsin değil mi yani...

      Ayy ne diyorum ben yaa.

      Evet, adres konusu önemli. Yeni bir defter tutmalı...

      Sil
  9. bazen bir koku, bazen bir renk, bazen de böyle kartlar. Ne çok şey var bizi çocukluğumuza götüren. hiç büyümeyecekmiş gibi, büyümekte acele ettiğimiz çocukluğumuza götüren. özlediğimiz, dönemediğimiz çocukluğumuza... bu hasreti dindirmenin en güzel yolu da galiba kalbimizde küçük bir çocuk saklamak. Yine çok güzel bir paylaşım yapmışsınız. Teşekkürler, sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  10. Harika, tozlu defterlerimin arasında vardı bu pullu kartpostallardan hemen gidip çıkarayım :) Ayda çok zarif, ince ruhlu bir kadınsın istiyorum ki sen hep hep yaz, ben de hep bu sayfalarda seni okuyayım. Ayrıca yazıcıma en kısa sürede kartuş alacağım sayende :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buldum onları, tabii bir kısmını :) Hemen fotoğrafladım da iyi ki saklamışım iyi ki adım çöpçüye çıkmış, ilerleyen günlerde kendim de yapmak istiyorum :) Bir de post hazırladım http://kavs-i.blogspot.com/2013/12/kartpostal.html

      Sil
    2. :)) Aman kartuş martuş masrafa sokacağım herkesi.. Beyler bana kızacak:)))

      Bu arada bende bizim evin çöpçüsüyüm, olsun varsın:)

      Sil
  11. inanmıyorum sana Ayda! nasıl da çocukluğuma götürdün beni! muhtemelen bizim tevellütler de aynı. o simli, geyikli, çam ağaçlı kartlar gözümün önünde geçti birer birer. çok da güzel yapmışsın. çok güzel bir gözün var gerçekten, dokunduğun herşey güzelleşiyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızardım yaa... Ben de farkında değilim biliyor musun?? Öylece yapıyorum, etrafıma hiç bakmadan, birşeylerin peşinden ac kurt gibi koşuyorum, çoşuyorum.
      Geç bulmanın verdiği telaşe mi anlamadım:))
      Çok teşekkürler güzel sözlerin için...

      Sil
  12. Ya kartpostal koleksiyonları..Muhteşem olmuşlar ellerine sağlık, izliyorum ve ne geç kalmışım bu güzel bloğa şaşıyorum :) Bende beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Yalova'da kaldılar nohutçum, 80'lerde kaldılar :( Senin gibi düşünüyorum. Herşeyin az ve kıymetli olduğu zamanlarda, küçücük şeyler daha fazla mutluluk kaynağıydı.
    Seninkiler de o zamankileri aratmıyor vallahi, ellerine sağlık, yine çok güzel bir proce olmuş :))
    Çok özendim şimdi sana, izin verirsen bloğumda bununla ilgili bir post yapmak isterim, aklıma çok güzel bişey geldi de :))
    Eyvallah bir kez daha güzel arkadaş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne izini lütfen reca ederim:))

      Benden de eyvallah:)

      Sil
  14. Aaa... Gerçekten öyle kartpostallar vardı.
    Ne kadar çok benzemiş yaptıklarınız da onlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında fotoğraflarda pullar parıldamıyor ya sinir oldum, parlasa aynı eski kartpostallardan oldu. Yapılabilir yani, bir nebze nefsimiz körlenir:))

      Sil
  15. eskiden böyle güzel kartlar vardı değil mi? biz de kartpostallara yeterli değer verilmiyor maalesef, hep klasik şimdikiler. Çok güzel olmuş senin yaptıkların, bir de ben yaptıklarını detaylarıyla paylaşmanı çok seviyorum ki:)) çok çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben buradan kolay kolay kart almam artık, alayım dersem de bulamam ki.
      Nasıl bir iş geliştirme uzmanları çalışıyor bu sektörlerde anlamıyorum. İnsan bi bakar millet ne istiyor diye.. Şu yorumları okualar anlayacaklar ve bence o kadar da zor değil, eskisi gibi sevimli kartlar yapamak, nasılsa yapılmış değil mi yani:)))

      Sil
  16. yok artık bunlardan, geçen didik didik ettim Nezihi, Remziyi, D&R'ı..ııı-ııhh...en son kendim yapmaya kadar verdim bende. Pinterest cennetine düştüm o ara, ama renkli printerım yok benim. Gittim kitapçıya. Pahalıcı olan var bizim burada da:) Bir print işi için bile dünyanın parasını istedi, dedim ben boyarım evde ne vericem sana o kadar para.
    Bir de içinde müzik çalanları vardı. Allahım ne güzelliklerdi onlar yaa... yok biz daha şanslıydık, eskiyi yaşadık, şimdikiler eski ne bilmiyorlar, anında tüketiyorlar.
    Al bir nine de burada:)
    ellerine sağlık, nefis nefis nefis...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ayyy hatırladım o müziklileri de... ne hoşlardı.

      Bizim burası fotokopici konusunda cennet... O kadar çok var ki. Ben de çok anlarım o işlerden çok zaman geçirdim fotokopicilerde, bir kere 15 yıl oturduğumuz evin sokağında esnaf arkadaşlarımız vardı, çay içmeye fotokopiciye gider arada da çok iş geldiğinde yardım ederdik...

      Bu arada bir gün gelecek bugünler de sizin çocuklar için eski olacak, eskiyi umarım güzel hatırlarlar:)

      Sil
  17. Just when I thought I couldn't love you more <3
    This is a fairy-tale Christmas! And I love the washi-tape tree - Mechant Design just featured one like that from a Dutch home a few days ago, but yours is sweeter and brighter ... and I wanna live in your photos until Spring!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much for your lovely words as always..
      And I'll check that site....

      Sil
  18. Eskiye götürdün bizleri, çok güzel görünüyorlar. Ben de özlemişim o günleri.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. O ağaç, süsler ve kartlar içten anlatımınız, bayıldım ! Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  20. çok özür dilerim ilk yorumumda link sorunu yaşadım. gönderemedim diye tekrar yazım. iki yorum yayınlanmış. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy hani... yok yok silmişim ben onu, hem olsun boş ver, iki tane olsa da kime ne burada kural mural yok ki:))

      Sil
  21. Hepimizin ne çok anısı var bu kartlarla ilgili. Ne güzel günlerdi be Ayda... Eskiye duyduğum özlemi 80'ler dizisini izleyerek bir parça da olsa gidermeye çalışıyorum. Bana iyi geliyor...Bu harika fikir için teşekkürler. Ve gerçekten nefis olmuşlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bak bir ara seyrediyordum şimdi nedense kaçırıyorum onu, tekrar yakalayayım bari , gülüyordum o diziye ben...

      Öpüyorum seni.

      Sil
  22. Merhaba,çalışmalarınıza bayılıyoruum.Gerçekten o eski simli,pullu zarflar bambaşkaydı.
    Bir postumda sizden de bahsettim : http://zamansozleri.blogspot.com/2013/12/ks-seviyorum-i-love-winter.html
    Sevgiyle kalıınn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bakacağım en kısa zamanda:)

      Sil
  23. ay bayıldım ben bunlaraa.. Bende kırtasiyelerde arıyorum maalesef bu kartlardan bulamıyorum.. bulduklarım ya çok pahalı ya da simsiz.. teşekkürler.. şimdiden iyi yıllar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok bulunmuyor:( İlk bu işi yapan parayı götürecek haberi yok:)))
      Sana da iyi yıllar...

      Sil
  24. hatırlamaz mıyım hiç o pullu kartları :) biz facebook dan twitter dan kutlama yapamadığımız için kart gönderirdik sevdiklerimize:))
    ne hoş bir nostalji yaşattınız bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarık Akan'nın kartını aldığımı da hatırladım.. Ne alaka????
      Şimdi ne saçma geldi...

      Ayy çocukluk güzeldi be:))

      Sil
  25. Ben bana gelen o pullu kartları hala büyük bir özenle saklıyorum...Sanırım aslında her dönem çocuk olmak çok ama çok güzel çocukluğunu yaşamana fırsat verilirse :)

    YanıtlaSil
  26. Beautiful images for your cards. I adore your posts, I always feel so hugely inspired every time I visit your blog! Thank you! xxxxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much my dear, what a great pleasure to get such a comment from you...

      Sil
  27. Çocukluğumda Antalya'da da aynı anlattığınız gibiydi. Eski postanenin önünde sıra sıra dizilirdi kartpostal satıcıları. O eski postane de denize nazır, çok hoş bir binaydı, Bahçesi ve mimarisi ile dikkat çekerdi. Yıktılar yıllar önce:(( Neyse, konumuz kartlardı; ben de bayılırdım o kartlara.. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç birşey aynı kalmıyor ne kötü, gerçi iyiler kalsın, kötüler gitsin. ama bu sefer de iyilik kime göre kötülük kime göre..
      İnsan olmaz zor yaaa:)

      Sil
  28. lovely to print your own cards, so much easier! love the glitter! Heather x

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes you are right it's easy but simply sweet:))
      Loves...

      Sil
  29. benim yaşadığım yerdeki kırtasiyelerde hala yeni yıl kartı yok. bugün tekrar baktım .
    benim için kurtarıcı oldun, yapmaya çalışacağım bakalım..

    YanıtlaSil
  30. güzel insan,bana hatırlattığın şeyler için,bu güzel uğraşıların için teşekkürler
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Ayda Hanım, merry makings dergisine ilk defa baktım, çok gurur duyudum, çok başarılı hazırladığınız sayfalar, kartlar da harika ama ama washi teyp--dogru mu yazdim:) --bayıldım, cocuk var bizim evde ama yine de deneyecegim bakalim :) kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Çok Güzel olmuşlar, elinize sağlık..Bana da bir dolu fikir verdi, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu çok sevindim, teşekkürler...

      Sil
  33. Ay evet nohutum... Bizim Bakirköy`ümüzün de bir postanesi vardi, onun önü de aynen senin anlattigin gibi, bayram ve yilbaslarinda bir sürü kartpostallar ile dolu olurdu... Uzun uzun hepsini inceler ama en fazla iki tane pullu kart alabilirdim ve ayri zarflara koyardim pullari birbirine sürtüp kopmasin yerlerinden diye... Cocuktuk.... Ama coookkk mutluyduk... Sonra o kartlari kimselere yollayamaz, bir daha gider pulsuz, daha ucuzlarini alirdim, sonra o pullularla ne mi yapardim..? Hala sakliyorum, desemde inanma..:) Keske koybolmasalardi....:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy aynı hikaye bendeki de... Nerede o simli kartlar, hepsi bir yerde toplaşıp bizi seyredip gülüşüyorlar mı yoksa:)))

      Sil
  34. Araştırmacı gençlik sana ölsün :) Bu güzellikleri elbette yaparız. Hemen.
    Harika olmuşlar.. Denemeden olmaz.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Hah bravo, senle gurur duyuyorum.....

      Sil
  35. Ben kendi yaptığım kartpostallar muhakkak sim ekliyorum:) Önceden kokoşluk diyordum şimdi nostalji diyorum:)
    Ayrıca sprey yapıştırıcılar işe yapıyorum geniş alanda etkili oluyor.. Bu yılda aynen devam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geniş alan için iyi fikir gerçekten o spreyler...
      Deneye yanıla buluyoruz yolumuzu:))

      Sil
  36. Merhaba hemşehrim, uzun zamandır sessiz takipteydim ama buna sessiz kalamam :) Daha dün eşimle kızımıza o kartpostalcıları söylüyorduk. Ayrıca bugüne kadar babama karşı söylediğim tek yalan o Ezgi kitapevine girme dediği halde gizli gizli girmemdir :) Pasaj içi riskli derdi, ama en güzel kalemler, silgiler, etiketler hep orada olurdu :) Ben Ankara İstanbul yapıp yine yuvaya döndüm, ama o eskiler yerinde yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy Ezgi'ydi adı evet evet.... Doydoy'da da hamburger yerdik hani 6 Eylül pasajına girmeden... Orada da itimat mıydı adı ne bir kitapçı vardı orada klasik şeyler satılırdı...

      Ayyy hemşerimmmm ne sevindim...

      Sil
    2. Belki de tanışıyoruzdur :) Ben 10 yıl o sokakta yaşadım, Altıeylül den mezun oldum, ama dönem farkımız vardır, ben 37 oldum bile :( Ezgi de çok güzel kurşun kalemler vardı, alır kullanmaya kıyamaz saklardım. Kızıma verdim o kullanıyor kolleksiyonumu. Şimdi ki kalemler bile çok ruhsuz... :)
      Yaptıkların o kadar hoşuma gidiyor ki, çok güzeller tebrik ederim. Ben iş ve çocuklardan hiçbir şeye fırsat bulamıyorum buradan seyretmekle yetiniyorum. Balıkesir deyim, yazlıklarımızda aynı yerde, birgün karşılaşmayı çok isterim.Sevgilerimle :)

      Sil
    3. Ayyy ayyy ayyy biz meslektaşmışız da :))) Merry Making magazine de gördüm şimdi....

      Sil
    4. :))) tesadüflere bak sen....
      Sen benden küçüsün o yüzden pek rastlaşmamışsızdır, ben 17 yaşında da koptum oralardan, hele çalışmaya da başladıktan sonra oldum sana Istanbullu:( Ama bizimkiler ve tüm sülale hala oradalar ya sık sık gidip geliyoruz.
      Çocukluğum Kapalı Spor salonunun arkasında geçti benim, evimiz oradaydı şimdi 2-3 yıl önce taşındı annemler taa 52 evlerden sonraya...
      Kimbilir belki bir gelişimde karşılaşırız:))

      Sil
  37. Hele şu ceylanlı kart beni çocukluğuma götürdü. Her yılbaşı mutlaka bu pullu kartlardan alır, aynı şehirde de olsak akrabalarıma, arkadaşlarıma gönderirdim. Sahi şimdi de yapabilirim, neden olmasın?

    YanıtlaSil
  38. araştırmacı gençlik istiyorum! :)))))
    öperim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsteme yetkim var... Yine olsa yine isterim:))
      Öpmekse, önce ben öperim:)))

      Sil
  39. ben geçen sene buldum bu kartlardan, kış, geyik, kar ve sim... tomarla aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ohhh stokla buraya dönerseniz günün birinde stant açarsın artık, bizde kuyruğa gireriz almak için:))

      Sil
  40. Ya beni çok duygulandırdınız, çocukluğumu hatırladım.Ne güzeldi o pullu kartlar.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  41. Çocukluğumu hatırladım:) Bazılarını hala saklıyorum ben pullu kartların!

    YanıtlaSil
  42. ellerine sağlık...harikalar bende yenı yıl kartları atıyorum 3 yıldır arkadaşlarıma , ama datça da normal kart bulmak bile çok zor, neyse birkaç tane simsiz buldum, kırtasiyeci de artık toptancılarda bile yok dedi... ama çözüm sayfandaymış, emeğine sağlık, sevgiler,
    mutlu yıllar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...