Rengarenk Yıldızlar Yaptım...





Dedim ya ben hafiften başladım yılbaşı havasına girmeye, işte ondan habire aklım süslerde, paketlerde, kırmızıda, yeşilde… 

Bir de böyle kağıtlarla oynamayı çok özlemişim. Amacım olmayınca, ya da ne bileyim etrafta gözüme çarpıp ilham almadıkça yapamıyorum bir şey. O yüzden bu dönemi seviyorum, nereye baksam güzel bir süsleme görüyorum, pinterest ve bloglar tam bir ilham kaynağı. Küçücük bir fotoğraftan esinlenerek tüm Pazar gününü geçirebiliyor mesela insan (Düzenliyeyim o fotoğrafları da görürsünüz).
 
 
Gerçi dikişe ara vermiş değilim, dönem dönem takıntılarım oluyor, bir ara habire kırlent dikiyordum, sonra çantaya geçtim şimdilerde ise bir gecede bitiveriyor olmasından ve küçücük, şirincik bir şey olmasından dolayı habire mama önlüğü dikiyorum: )
 

Neyse şimdi konuyu saptırmayayım.

 Evin orasında burasında böyle küçük süslerin asılı olmasını seviyorum ben. Bazen bir kapının koluna asıyorum, bazen abajurun köşesine, bazen de duvara bantlıyorum… Sıkıldıkça başka bir süs yapıp asıyorum etrafa. Tamam bazen abarttığım oluyor, ev deli alacası gibi gözüküyor gözüme, o zaman da toparlıyorum bir kısmını yenilerini yapana kadar…

Bu yıldız desenlerinin yapımı aslında birazcık karışık. Daha doğrusu sizin illa böyle yapmanıza gerek yok, tabii yapmak isterseniz.

Dedim ya kağıtlarla oynamayı özledim diye, oturdum böyle küçük küçük birbirine eşit baklava şekilleri kestim birbirinden farklı desenli origami kağıtlarından ( Bu origami kağıtlarını geçen sene Muji’den almıştım). Sonra onları yıldız şeklinde bir kağıt parçasının üstüne yapıştırdım düzgünce. 1 adet yıldızım oldu. Onu scanerda taradım ve kopyala yapıştır yöntemi ile çoğalttım. Sonra da A4 etiket olarak geçen, arkası yapışkanlı kağıda renkli çıktısını aldım.
 
 

Tabiki tek bir desenden, dergi, eski kitap sayfalarından çocukların boyamalarından da pek ala yapılabilir. Kalıp için buraya tıklayabilirsiniz. Yıldızları için ise ; JPG formatı için buraya, PDF formatı için buraya bir tık.


 
Neyse işte, yapışkanlı kağıda çıkarttığım yıldızları bir köşeye koyup strafordan aynı ölçüde yıldızlar kestim. (Adının strafor olduğunu düşünüyorum ama emin de değilim, ben fotoğraf çekerken ışığı yansıtmak ya da fon olarak kullanmak için almıştım Kabalcı’dan) . Sonrada renkli yıldızları kesip straforun üstüne yapıştırdım,  ucuna da iğneyle ip geçirip oraya buraya astım.

Ayy yazarken yoruldum, yaparken çok zevkliydi ama…

 

I love to play with paper every time but especially christmas time, I have an aim.
I see a lot of ideas on pinterest and blogs, I admire so many christmas accessories and when I have a little break at home, I find myself doing something for christmas.



You can find all detail about these stars below;

1- Cut papers, diamond-shaped with the same dimension
2- Glue them in a star shape on top of a sheet of paper neatly.

3- You have a star and scan it
4- Duplicate them with copy-paste, using Photoshop or another programe.

5- Print it on sticky paper and cut out
6- Cut styrofoam star shape

7- Paste them together.

 You will have sweet colorful stars for christmas... You can download the template here and for stars patterns file JPG and PDF.
 
 
 
 
 
 
 

63 yorum :

  1. kibar kibar şeyler yapıyorsun ya çok hoşuma gidiyor. zaten tasarım süper, bir şeyleri birbirine yakıştırma konusunda da diyecek söz yok. e ne diyelim kocaman bir MAŞAALLAH :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim, eridim resmen:)

      Sil
  2. hızına yetişemiyorum ve kendime diyorum "yaz kızım listeye" :)
    çok güzel olmuş çok :)

    YanıtlaSil
  3. önce resimleri inceledim. allah allah nasıl yapıştırdı ki tek tek dedim. sonra okuyunca benim hayatta scan etmek aklıma gelmezdi dedim :D
    çok güzel ağaç süsü olur bu yıldızlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 yıldız için tek tek yapıştırdım sonra 1 yıldızdan 6 yıldız yaptım:)) Bak yukarıya koydum yıldızları indir çıktı al kes yapıştır:)

      Sil
  4. Harika olmuş cıvıl cıvıl ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. o strafor un keserken ıkardığı gırrççç gırrrç ses aklıma geldide içim bir tuhaf oldu :)

    harika bir şey olmuş ama bu yıldızlar

    hani çin tezgahlarında satılan kapı zilleri varya ceryanda çın çın çalıyor hani...
    öyle de güzel olur sanki :)
    Tam ceryan alan bir kapıya asıcaksın, sonra açacaksın camları
    onlar çalacak diye sende grip olacaksın mazallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhaaa yok bu sıralar maşallahım var turp gibiyim:)
      Ama o gırç sesini iyi dedin, ben de hiç sevmem o sesi, gerçi bu sefer çok çıkmadı yaparken.

      Sil
  6. Yine harika bir iş, yine tebrikler :)
    Matruşkan da gelmiş, çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çoook teşekkürler, onun için ayrı bir post yapmam gerek benim. Bakıp bakıp mutlu oluyorum o Matruşkaya.

      Sil
  7. Ama bunlar gerçekten de çok güzel olmuşlar!!!

    YanıtlaSil
  8. Yine yapmışsın yapacağını ne dieyim :))) Çok güzel olmuşlarrr...

    YanıtlaSil
  9. Bayılıyorum paylaşımlarınıza, süpersiniz gerçekten.. ben de sizin marifetli elinizden oğluşuma mama önlüğü istiyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
  10. bayıldım,
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Bak sen bana diyorsun ya"şunu yaptım,bunu boyadım ,sana saygı duyuyorum " diye misli misli sana gelsin o sözlerin. Ben böyle düzgün kesebilsem keşke. Çıktı mıktı hikaye benim yıldızların her biri başka büyüklükte olurdu.
    Boya boya nereye kadar? Ev deli kızın çeyizi oldu. Hediye etiklerim cabası :)

    Başka şeylere de el atayım istiyorum. Çarpı işi geceleyin zor,düzgün kağıt kesemem . Ben iyisi mi yine örgüye vereyim kendimi Nohutcuğum.

    Sen o kadar güzel kesip biçiyorsun ki sana gelir gözlerime güzellik depolar giderim . O kaa :)))
    İyi akşamlar şeker kız!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı dillisin Nilgün Abla, çok teşekkür ederim.
      Senin izinden gitmeye çalışıyorum işte:)
      Bu arada örgüye ben çok özeniyorum ama uzun sürmesine tahammül edemiyorum, Kardeşime pasladım o işi. Şimdi bana hani boyundan geçmeli kaşkollar var ya onlardan örüyor. Bak aşağıdakilerin içinde var;
      http://pinterest.com/lalozcan/diy-crafts/
      Sen de ör kendine:) Takım takalım...

      Sil
  12. Keske senin gibi bir ev arkadasım olsaydı (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evi dağıtıyorum diye kızardın emin ol

      Sil
  13. çok güzel olmuşlar, zahmetine değmiş ortaya çıkan güzellik, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. Hepsi öyle güzel ki..fotoğraflardaki aydınlık görüntü, iç açıcı renkler..yaratıcı fikirler...ben de yapmalıyım diyorum şu anda :) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Elelrinize sağlık, Süper olmuş...

    YanıtlaSil
  16. Muthis!! Bayildim,minik ama bir o kadar itinali ve harika calismalar.Hele o yildizlar icin tek tek baklava deseni kesme isi super,sanirim ben olculeri tutturamazdim :) Bir de ben ahsapta kullandigimiz boyutlandirma hamuru sandim strafor fikri de muthis.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyleri nedensiz severim ben strafor gibi:))
      Çok teşekkür ederim

      Sil
  17. Deli alacası demişsin ya Funda geldi aklıma, Tenten gibi başlanıyordur hom hom homurdanmaya :))
    Özlemişim senin kağıtlarla dansını, iyi geldi, havaya girdim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman sorma, bu evde yalnız sen yaşamıyorsun, bana da nefes alacak yer bırak, evi talan ettin diye mırıl mırıl konuşuyor, hı hıı diyorum geçiyor, kardeşin kocadan tek farkı işte bu:)

      Sil
  18. lovely! very effective, nice idea to use origami paper. Looks great on the branch! Heather x

    YanıtlaSil
  19. Bazı şeyleri hakikaten anlatması yapmasından daha yorucu, yaptım oldu yazası geliyor insanın:) Çok güzel olmuş Aydacım, birçok yerde değerlendirebilirsin de bu ay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet heryere asıyorum, mesela şimdi simle ipe geçirdim aynanın üstüne yapıştırdım:)

      Sil
  20. Çok güzel olmuş Nohut'cuğum. Ellerine sağlık. Baktıkça mutluluk veriyorlar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. çok güzel olmuş. Eğer o kestiğin malzemenin içi pek kabarcık kabarcık değilse o zaman ince foreks olması daha muhtemel. just fyi.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hııım foreks diyorsun yani, doğrudur. Foreks diyeceğim kendisine bundan sonra hem daha havalı...

      Sil
  22. Aynen bende başladım da bazen zaman yetmiyor paylaşmaya ya da daha fazla uğraşmaya.
    Ne güzel olmuş bu yıldızlar, zoru seviyorsun ve sonuç herzaman güzel ve özel oluyor.
    Bu yıldızlar her yere yakışır üstelik, yeni yıl bitse bile evde asılı kalabilir... tabi benim gibi maymun iştahlıysan yenisini yapınca kaldırasın gelir o ayrı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oluyor, yapıyorum asıyorum, sonra aa yenisi geldi kaldır yapıyorum:) Olsun hevesimi de almış oluyorum:)

      Sil
  23. çok hoş olmuş yine her zaman ki gibi.. içim açılıyor bloğuna girince..

    YanıtlaSil
  24. Beautiful Christmas ornaments!

    YanıtlaSil
  25. Bu sene bana da bir geldi Yılbaşı sevinci, felaket :))
    Sanki evin tavanını çökmesin diye tutacak bizim ağaç, o derece süslerini düşünüyorum 7x24 :)
    Bu hafta sonu bu yıldızlardan yapayım en iyisi, yıldızım pek yoktu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yap yap bak dosyasını da ekledim yukarıya.

      Sil
  26. valla isteyeceğim utanıyorum! eline sağlık, süperler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Sonradan aklıma geldi dosyasını eklemek, yazının içinde hem JPG hem de PDF olarak yükledim, renkli çıktı alırsan olur, Tibetle keser biçersiniz artık:)

      Sil
  27. Harika bir şey yapmışsınız:) Sizin taradığınız yıldızını yazıcıdan çıkartabilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen aklınla bin yaşa, neden akıl edemedim ki onları da koymayı, bak yazıyı oku tekrar, içinde göreceksin iki farklı formatta koydum yıldızları...
      Güle güle print et:)

      Sil
  28. Çilekli mektubum demiş ya, itibalı gerçekten senin işlerinde göze çarpan bu.. özeniyorsun.. bunları pinterestte görmüş ve çok beğenmiştim yani senin fotoğraflarını demek istiyorum, gene neler yapmış dedim görünce.. burdaymış kaynak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Detay işi seviyorum ama kafayı yememek için bulaşmamaya çalışıyorum, zaman az ve değerli olunca...
      Beğendiysen ne mutlu bana..

      Sil
  29. Thank you so much for the pattern! I like your Blog, is very nice and interesting.
    Nicoletta (from Italy)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks a lot for your nice words, I have been following you on pinterest also and I love your all pins..
      You can find file of stars above , JPG or PDF ( I have just remembered to add them :) )

      Sil
  30. Beautiful stars! Love your work!
    Greetings from Ellebel (Netherlands)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, Yine enerjik ve rengarenk bişiler yapmşsın :)Ama beni merek ettiğim şey başka, nasıl fotoğraf çekiyorsun? Mesala straforu ışıkçı gibimi tutuyorsun nasıl oluyor? Benimde profesyonel makinam var ama hiç böyle canlı fotolar çekemiyorum. Sonrasında bilgisayarda editlediğim halde renkler böyle olmuyor.

    YanıtlaSil
  32. cok cici olmuş, kalıp örneğini aldım bilgin olsun :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...