Karar verdim minder olacak! - It's gonna be a cushion!




Büyük bir heyecanla  hafta sonunu bekle, kendini hazırla, fotoğraf çekeceğim de, sonra tüm haftasonu kapkaranlık geçiversin ve pazartesi sabahı güneşle uyan… İşte bu tip durumlarda kader utansın diyoruz. 
Hava karanlık diye oturmadım tabi yine zorladım, yetiştirmek zorunda olduğum bir iki proje vardı onların fotoğraflarını çektim her ne kadar içime sinmese de, sonra da kafamı dağıtmak için başladım altıgenlerimi birleştirmeye…  Epeydir ara vermiştim, öyle özlemişim ki. Yazlıktayken hazırlamıştım bir kutu dolusu altıgenleri Cuma akşamı da aldım kutuyu önüme, ne yapacağıma karar vermeden başladım dikmeye. Resmen terapi gibi, rahatlatıyor beni…



Pazar günü karar verdim yuvarlak bir minder yapacağım bundan kendime, yani umarım. Çünkü böyle bir hevesle başlayıp sonradan köşeye koyduğum ama tamamlamadığım için devamlı beynimi kemiren yığınla yarım işim var! Bitireceğim inşallah hepsini…

Bu yaptığım patchwork iş, hexagon patchwork olarak geçiyor, aslında yapımı çok basit, birazcık sabır işi o kadar.  Nasıl yapıldığını da merak ediyorsanız burada resimli bir anlatım, şurada da videolu anlatımı var.
Umarım en kısa zamanda minder olmuş halini paylaşırım sizlerle…


Bu arada ilk olarak Sevgili Ayşegül ve Emel’in harika evlerinin yayınlandığı Türkiye’nin ilk dijital dekorasyon dergilerinden biri olan BAST Home’un bu ay ki sayısında da bizim evden bir kaç kare ve küçük bir röportaj var.
Ben dergiyi zevkle takip ediyorum, gerçekten de dolu dolu bir içeriğe sahip. Yığınla ilham kaynağı, sanat, dekorasyon ip uçları, trendler, bir birinden harika evler, mağazalar… daha neler neler var içinde…
Bence alın kahvenizi bir göz atın, link de burada.



Harika bir hafta olsun. Ben bu sıralar yine pek bir yoğunum, hop diye güzelce geçiversin bu günler istiyorum, hadi hayırlısı...



I was planning to take photo for a few projects past weekend, but it was too cloudy and difficult to have enough light for taking photos:(
Because of only this reason, I want to move from this home! It gets very poor light,  especially so overcast conditions.

So I said; If I don't take photo I sew somethings...
I had missed so much these patchwork hexagons and I just started to sew it even I don't know what will I make with it...

On Sunday, I decided to sew a cushion for my stool or chair, we will see!
I have many half-completed projects and I hope it will be finished with in a few days...

And I have a news. Our little home is published an online Turkish magazine which is called BAST HOME with a short article but unfortunately it is in Turkish!


Anyway, I hope this week will be wonderful!









36 yorum :

  1. Nasılda güzel anlatmışsın,içten sıcak bir röportaj olmuş.Ne çok mutlu oluyorum bir bilsen severek yaptıklarının böyle güzel tatmin edici sonuçlarına.Çok çok tebrik ederim Ayda.Daha niceleri olsun umarım..Bu arada o nasıl güzel bir minder,ben oturmaya kıyamam çerçeveletirdm sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hızlı hızlı bloga yazarmış gibi yazdım, beğendiysen ne mutlu:)) Ben de ilk başta karar veremedim sonra dedim ayy canım sağ olsun dikeyim missler gibi de kullanayım...:)

      Sil
  2. Dergide , röportajda, senin anlatımında şahane sevgili balık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim Fusün'um:)

      Sil
  3. yarım işler, olmazsa olmazımız.
    Bayılıyorum bende bu altıgenlere yaa. Bi fırsat bulup yapabilsem bende...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yarım işler beni nasıl huzursuz ediyor, etmese oh, bırak gitsin,:))

      Sil
  4. Kumaşları da, sen tasarlayip dokuyorsun diyeceğim artık nasıl da harika desenler, renkler, olağanüstü olmuş. Emeklerine., ellerine sağlık, Bahar olmuş bahar.

    YanıtlaSil
  5. Lovely sewing!
    Jolana

    YanıtlaSil
  6. Bu altıgenler nasılda emek isteyen bir iş. Hep söylerim ya -uzun süreli işler bana göre değil diye.. ama bakmasını çok seviyorum:) Özellikle senin yaptıklarının hastasıyım. Bu arada kumaşların renk ve desen kombinasyonu çok güzel olmuş. Tablo gibi al duvara as :) Eminim minder olarak da nefis olacak.
    Dergiyi okudum. Tebrik ederim. (Artık birbirimizi o kadar iyi tanıyoruz ki soruların altında ki cevapları tahmin etmekte zorlanmadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de uzun vadeli işlere gelemiyorum ama bu öyle uzun sürmüyor yani tabi yatak örtüsü yapayım dersen zor:))
      Tıkır tıkır ekliyorsun birbirine zevkli yani:) Sen de yapayım desen o güzel zevkinle çok daha alasını yaparsın çünkü yapınca oluyor:))
      Çook teşekkür ederim çok bir de:)

      Sil
  7. İçinde sen olursun da okumam mı?
    Altıgenler süper yine.Yatak örtüsü bile olur.
    içindeki kağıtlar yıkamada sorun yaratmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yook o kağıtlar çıkıyor bitince... Arkadan çekip çıkartıyorsun, sonra güzelce ütülüyorsun bitiyor:)

      Sil
  8. Dergideki roportajinin da fotograflarinin da dogal guzelligi var. Sicak ve sevimli. Tebrik ederim. Bu arada, eger resimli (ve Ingilizce anlatimli) olan altigen tarifinde sorusu olan olursa yardimci olabilirim, aciklama yapabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Şimdi baktım bloguna ne güzel şeyler yapmışsın, ellerine sağlık...

      Sil
    2. Tesekkur ederim. Her biri ayri bir keyif :-)

      Sil
  9. nasıl kaçamak bakıyorum iş yerinde:) parça parça okuyorum yazdıklarını:( bast home a bakacağım eve gidince, çok merak ediyorum, tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar, bir dizayn yapmam gerek, buralarda oyalanıyorum:( Off gideyim de yapayım bari:(

      Sil
  10. Aydacım çok teşekkürler kaynak paylaştığın için.. Bende çok beğeniyorum ve nasıl yapıldığını tam olarak bilmiyordum.
    İzlediğim video da kalıp olarak kağıt kumaşın içine yerleştiriliyor. Tüm işlem bitince kağıt çıkarılıyor değil mi? Orasını anlayamadım.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet kağıtları eklemeyi bitirince çıkartıyorsun. Eğer çok büyük parçalar yapıyorsan yatak örtüsü gibi, zaten ara ara çıkartmak gerek kağıtları yoksa katlayıp koymak, uc uca eklemek zor olur. Ben küçük parçalar yaptığım için tüm ekleme bittikten sonra çeviriyorum arkasını hop hop çıkartıyorum kağıtları, bazen ucundan dikilmiş oluyor kağıt ama önemli değil yırtıyorsun gidiyor:))

      Sil
    2. Teşekkürler Aydacım.

      Bu arada dergiyi inceledim. Çok keyifle okudum ve resimlerin her birini senin fotoğraflarına baktığım gibi kendimi kaybederek :) severek baktım. Her bir ayrıntıyı inceledim.
      Yine seni çok sevdim ;)
      öpüldün..

      Sil
    3. Ne tatlısın ya Özlem.. Çook teşekkür ederim...

      Sil
  11. Bu yazıdan önce dergiyi okudum. Ay bir sevindim seni görünce anlatamam, her şey tanıdık tanıdık pek bir Hoşuma gitti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ben de çok mutlu oldum beğenmene, Çook teşekkür ederim:)

      Sil
  12. Emekli olduktan sonra dikiş kursuna gitmeye başlayan anneme göre bu patchwork tam bir deli işiymiş ve bana göreymiş, milim milim hesaplayabilirmişim ben, kendisi asla böyle sıkıntılara gelemezmiş:)
    Senin bu altıgenler hepten zor sanki bittiğinde çok güzel olacak hiç şüphem yok, kumaşlar ve renkler harika.
    Şimdiden ellerine sağlık. Dergiyi merak ettim, malum iş yeri engeline takıldım, yasaklı link:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında gerçekten de gençken yapılacak bir iş, gözler görürken yani:))
      Ben şundan bir 5-6 yıl önce keşfedebilseydim neler yapabileceğimi, şimdi çok daha farklı olurdu. Ben de artık gözlüksüz dikiş dikemiyorum ve çok uzadımı iş bunalıyorum.. Sen şimdiden başla bence hiç zor değil:)

      Sil
  13. Nasıl güzeller:) Ay hemen bitse görsek şenlensek:) Bu altıgenlerden yapmak istediğim iki proje var ama gelgelelim istediğim kumaşları bulamadım, kısmet:)
    Tebrik ederim, hemen bakıyorum dergiye. Kim bilir ne güzel fotoğraflar var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sen pembiş maviş pastel renklerle ne güzel yaparsın bu işi...

      Sil
  14. Sevgili Ayda hafta sonu ne zaman öyle karanlık olursa sen hemen topla malzemeleri küçük bir çekçeke ya da pazar arabasına ve doğruca bize gel. Fulya tarafındayız biz ve 5. kattayız. Güneş yoksa heryerde yok ama ev aydınlık. Sen çek fotoğraflarını, ben sana çay yapayım kurabiye yapayım, kahve yapayım :) Ciddiyim vallahi, usulen söylemiyorum. Burada okuya okuya, haftasonu hava karanlık olunca "Tüh ya bak şimdi Ayda bugün fotoğraf çekemeyecek mi?" diye aklıma geliyor diyeyim, sen anla:) Çok sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Nilgün yaa bunu okudum bir de Funda'ya okudum:)) Çok teşekkür ederim, teklif süpermiş valla ne diyeyim.
      Ben bu kadar kararsız bir tip olmasam. Ne çekeceğimi bilsem malzemeleri toplar gelirim ama ben bir fotoğraf çekmeye başlıyorum, ev savaş alanına dönüyor, ne var ne yok seriliyor ortaya. Ama yine de aklımda olsun teklifin:)

      Sil
  15. Kumaşlarınıza, diktiklerinize, zevkinize hayranım :) Daha yepyeni ve küçük bir elişi sever olarak ilgiyle takip ediyorum sizi. Blogunuza her göz attığımda bir köşede mutlaka muhteşem bir ilham buluyorum. Ellerinize, emeğinize sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. Ayda, the fabric, the color combination, everything so pretty, so lovely. Congratulations on the article in the magazine!!!!

    YanıtlaSil
  17. Ne kadarda güzel olmuş ellerine sağlık. Fakat Çok zahmetli bir iş insan oturmaya kıyamaz ;) inanılmaz güzel renkler ve uyum olmuş bayıldım bir de senin objektifinden herşey bir başka güzel...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...