Meydan Okumanın Sonucu





Hani size bahsetmiştim ya bir Pazar günü kan ter içinde sırf annemin meydan okumasına karşılık oturup masa örtüsü diktim diye… İşte bu O.
Aslında hala bitmedi. Parçaları birbirine eklerken o kadar efor sarfettim ki bir daha elime alamadım. Amacım dört bir ucuna beyaz fisto geçirmekti, hatta Altınoluk’a giderken yanımda götürdüm de orada serin serin yapayım diye ama bizimkiler böyle güzel, gerek yok dediler, serdik gitti masaya. Gerçi zamanım olsa ben onların gerek yoklarına pek tennezül etmeyip dikerdim ama bir türlü elim gitmedi. Üstünden zaman geçince de insanın hevesi kalmıyor, tekrar eline alamıyor. Belki bir daha ki gidişimde yaparım diyorum da içimden de hiç sanmıyorum diyorum: )


Ne dikeceğimi planlarken nasılda kolay gelmişti, hatta şimdi bakınca de neden o kadar zorlandım anlamıyorum. Ama büyük parçalar bile olsa patchwork zor iş. Hele benim gibi herşey düzgün olsun, eşit olsun diyenler için tam bir işgence. Kaç kez diktim söktüm hatırlamıyorum. Bitince bir de ütülenince hatalar kapanıyor, yani pek göze batmıyor diyeyim ama dikerken moralim epey bir bozulmuştu. İstiyorumki ilk yapışta cuk diye otursun, yıllardır yapıyormuş gibi tıkır tıkır dikeyim…


Çok seviyorum çeşit çeşit masa örtülerini, yazlıkta her gün farklı bir tane serdim masalara. En ucuz değişiklik. Mesela annem şeker çuvallarından dikerdi eskiden şimdi de bir tane var, hala kullanıyoruz, kenarlarına ve ortasına kırmızı-beyaz pötikareli kumaş geçirmiş pek bir şirin olmuş.  

Dikiş makinam yokken Ikea’da ya da başka bir yerde beğendiğim bir kumaş olunca hemen alıyordum. Kenarlarını sürfile makasıyla kes, tuafiyelerde satılan dantel şeritleri elde dikiver bir parmak içeriden kumaşın etrafına, al sana beş dakikada bir masa örtüsü. ( Neden bunu fotoğraflamadım ki. Geçen sene yazlıkta yapmıştım böyle bir masa örtüsü, gittiğimde fotoğraflarım unutmazsam sizin için)

Bu arada dün Ankara’da buhranlar geçirdim. Bu sıcakta dışarılarda işi olanlar için çok üzüldüm. Tam bir kabustu. Her ne kadar klimayı sevmesem de bugün öpesim var şu yandan yandan esip huzurumu kaçıran klimayı.



I sewed this tablecloth about 2 weeks ago for my parents home in Altinoluk.
It was very difficult for me this patchwork although big pieces. I wanted to cut each pieces evenly and I wanted to work meticulously because of that, It took a lot of my time.
I should work more on patchwork.
It is not totally finished. I want to sew around a kind of white lace.
I love all kinds tablecloth, you can change a room's decoration with a light touch using different tableclothes.



 



53 yorum :

  1. gene harika resimler nohutcum objektifine sağlık :)) fotografcımısın terzimisin alamadım :))
    örtü şahsına münhasır oluş ne dediğim farkında degilim ama sana özgü bir güzelikte olmuş demek istedim sevglerimle cnm
    benim blogumda da görmek isterim seni sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bende bir bilsem neci olduğumu, her gördüğüme hevesleniyorum:))

      Sil
  2. gercekten deli isi pathcwork. benim de bir denemem var, yarisi elde yarisi makinede. ama maalesef kaydirdim. dikmeden once her parca mutlaka utulenmeliymis bu sekilde kaydirma minimum oluyor.ya da hic.
    ortu harika gozukuyor. masada oyle guzel durmus ki, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşşekkür ederim beğendiğine sevindim. Ama ütülemek iyi fikir, çok düzgün kestiğimi sandığım parçalar bile dikerken yamuldu sanki.. Düzgünde kessen her parçayı aynı mesafede dikmek gerekiyor, Tıpatıp birleştirmek çok zor. Bir dahakine ütüleyeceğim kesin.. Tabiibir daha ki ne zaman olur bilmem:)

      Sil
  3. ikindi vakti uyuyupta akşam namazıa doğru uyanıp şapşal olanlar gibiyim bugün sıcaktan

    annem sağolsun klima taktırmadığı için eve pişiyoruz resmen

    klima adamı hasta edermiş, çarparmış
    hele bugün tv de klimadan hastanelik olan bi oyuncuda gördü ya, bizim evde iki sene daha klima muhabbeti olmaz artık..:)

    ***
    vaktin birinde ki okula gidiyordum o zaman
    okuldan döndüm nasıl yorgunum
    saatte akşama yakın
    dedim iki dakka uzanıyım
    o iki dakka epeyce olmuş
    babam geldi kaldırdı yemek için ama ben babamı tanımadım :)
    sen kimsin demişim adama iyi mi :)
    kaç saat kendime gelememiştim..
    olmadık saatte yatarsan böyle olur reyyan :)
    açıldı yine çenem :)

    bu arada sen annanemin torunu olsaymışın en gözde torunu olurdun, ayırmazdı seni beş dakka yanından :)zira bayılır böyle becerikli kızlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün sırf seninle muhabbet etmek için işten kaçıp size geleceğim Reyyan bilesin...
      Bak şimdi benimde aklıma geldi bir vakitsiz uykum..
      Akşam üstü uyuyakalmışım çekyatta, liseye falan gidiyorum sanırım. Bir açtım gözlerimi oda karanlık, sabah oldu sandım, okula geç kalacağım diye öyle bir sıçradım ki, koştum saate bakmaya. Biz ailecek saat tiktakında uyuyamayız o yüzden çalar saati iki odanın arasında yere koyardık yatarken kurup. Koştum oraya eğildim eğildim yok saat falan koyulmamış oraya, bir sinirlendim, kimsenin umru değil ben okula geç kalıyorum saati bile kurmamışsınız diye bağırmışım. Annem mutfaktan koştu geldi karşılıklı alık alık baktık birbirimize ne oluyor gibilerinden... Epey sonra anladım durumu, ama o nasıl bir mutluluktu.. oohhh hiç yoktan koskoca bir akşam kazanmıştım...:))

      işte böyle..

      Sil
    2. gel valla ne güzel olur :)

      Sil
  4. ooohhh mis gibi olmuş ellerine sağlık vallahi:)

    YanıtlaSil
  5. ELİNİZE SAĞLIK, İYİ Kİ MEYDAN OKUMULSUNUZ O ZAMAN... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Her zaman olmaz bu meydan okuma bu sefer damarıma bastı çok...

      Sil
  6. bayıldım bayıldım..bende çok severim çeşit çeşit masa örtüleri..öyle güzel olmuşki bana fikir verdiniz..ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şimdi baktım bloğuna, ne güzel boyamalar yapmışsın. Kendimi zor turuyorum o işe girmemek için. Çok harikalar...

      Sil
  7. Cok guzel olmus, ellerinize saglik..Iyi gunlerde kullanin..Ve bu sicakta dikis dikebilmenizi tebrik ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma inatçılık var bende biraz, ter damladı burnumdan ama kalkmadım başından:)
      Çok teşekkürler bu arada:)

      Sil
  8. Bayıldım..ellerine sağlık..çok şık olmuş..haklısın ufak değişikler her zaman güzeldir...bu arada ortancalara bayıldım..en sevdiğim çiçektir..sevgileer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortancayı eskiden sevmezdim ama son yıllarda tam bir hastası oldum. Bu sene çok erken açtılar, hemen yeşillendiler, geçen sene çok daha fazla fotoğraflamıştım...

      Benden de sevgiler...

      Sil
  9. Hahahaaa ben ce annenin gazına gelmişsin Ayda, vermiş sana coşkuyu, e kızını da bilir elbet, bu vesileyle döktürmüşsün cicim, iyi etmişsin tabi o ayrı :)
    Ben de bu haliyle pek beğendim :)) fistoya gerek yok yani, kalsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Annem de babam da çok i,yi çalıştırırlar bizleri, başkalarını değil ama sadece bizi... ya yaparsın sen yaparsından girerler konuya, sen de ayıp olmasın diye ee yaparım ne olacakmış gibilerinden soyunursun işe, ya da yok yapamazsın, yap da görelim gibilerinden meydan okurlar inada bindirirsin.
      Neticede böyle iyi diyorsun sen de, ee peki o vakit fistoluyu da başka yaparım.

      Sil
  10. Valla sen onu bunu birak da ben balkonun mizansenine bittim.ortancalar falan deli olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu sene erken giçti zamanı çok az fotoğraflayabildim

      Sil
  11. harika olmuş,uğraşmana değmiş bence ...çok güzel görünüyor ..çiçekler ve vazo süper yakışmış....ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Süper olmuşş... Sevdim ben bu meydan okumayı :) Hatta bir gün ben de kendi kendime böyle meydan okuyabilirim :))) Sonu böyle olacaksa ;) Ellerine sağlık Ayda' cığım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çook teşekkürler Demet, sen her daim meydan okuyorsun, sonuç hepsinde de harika.

      Sil
  13. Harika olmuş , çok beğendim . Ellerine , emeğine sağlık .

    YanıtlaSil
  14. yine döktürülmüş.10 parmakta sonsuz marifet:))

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık bu arada kare kare kesip dikmeye kalkmadınız dimi bunun çok kolay bir yapılışı var öyle yaptıysanız boşuna uğraşmışsınız bir dahaki denemenizde pıt diye biter siz bile şaşırırsınız resimler muhteşem sizde öyle Arzu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neeee nasıl yani, nasıl oluyor kolay yapılışı... kestim diktim ben işte, başka nasıl yapılır bilmiyorum kii.
      Arzuuu yanmıyayım o sıcak havada kafayı yemelerime:) anlat bari..

      Sil
  16. şöyle bir anlaşma yapalım; sen bize gel, ben sana Tibet'in gitarını vereyim istediğin kadar oyna, ben de sizin yazlığa geleyim, balkonunuzda keyif yapayım, olmaz mı? :))))

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık süper olmuş, çuvaldan yapılanı da merak ettim, eminim orijinal birşey çıkmıştır ortaya!
    Ankara yanıyor cidden, sabah girdiğim ofisten ancak akşam çıkıyorum, öğlen adımımı atmıyorum dışarı!
    Sen böyle dikiş bilgileri verdikçe hevesleniyorum ama bende galiba yetenek yok. Kojo evde dikiş iğnelerini saklamış Bambino oynamasın diye, nerede olduğunu bile bilmiyorum; işin kötüsü merak da etmiyorum! Galiba hevesim de yok benim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basit bir şey bir dahaki sefere unutmayayım da fotoğraflayayım bari..
      Bu arada herşey gibi bu dikişde bir anlık çoşku, araya zaman girdimi, dağınıklık toplandımı, ilgi dağıldı mı geri dönmesi zor oluyor.

      Sil
  18. sonuç nefis... el emeği göz nuru,kolay mı ? güle güle kullanın inşAllah ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yasemin, inşallah inşallah

      Sil
  19. Çok güzel.Ellerinize emeğinize sağlık.:))

    YanıtlaSil
  20. götür beni o bahçeye bırak gel :D
    olmaz mı? :D

    YanıtlaSil
  21. a ne ilginç , senden hemen önce Yunkabu'nun bloguna baktım, o da dert yanıyordu Patchwork'ten, şimdi sen ahaha dejavu mu bu:)

    YanıtlaSil
  22. Valla özellikle damarına basıyor olabilirler, ki nasıl olsa en güzelini yapar inadına diye... Devam et süper olmuş ya.. Bu arada, ne kadar düzgün kesim, o kadar kolay dikiş. Parça birleştirmede parçaları milimetrik kestiğinde (ki quilter'lar makine ile kesiyor çogunlukla) dikiş paylarını da 1/4'' olarak diktiğinde hiç kayma olmuyor. Ütü de önemli tabii, her dikişten sonra ütü. 1/4 lük dikiş de makine ayağının kenarına tekabül ediyor. Makinenin üzerindeki plakada yazar dikiş payları. Olmadı, plakaya renkli bant yapıştır dikiş paylarını eşit dikmek için, o zaman tüm parçalar eşit olur. Of ne uzun oldu. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu dönerli makaslarla güzel kesemiyorum nedense ben. benimki mi keskin değil acaba diye düşünmeye başladım. Aslında onlar cırt diye kesse düzgün olacak.
      Renkli bant yapıştırma fikri için çok sağol kesin deneyeceğim.

      Sil
  23. Çok imrendim. Patchwork çalışması yapmıyordum ne zamandır. Çünkü ımilim kaydırsam sinirime dokunuyor. Ama öyle güzel durmuş ki, yapsam mı acaba..Ortancalar da muhteşem!

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık. Harika olmuş. Patchwork e hiç bulaşmadım . Bana çok zor geliyor. Biraz fazla pratiğimdir de. Güle güle kullan .

    YanıtlaSil
  25. It's very beautiful! It happens to me too, I'm so perfectionist, that I need a lot of time cutting the fabrics. But I think is necessary to sew them correctly.
    Lovely place! Your parents' hydrangeas are spectacular!

    YanıtlaSil
  26. Aslında basit olan şeyler ne kadar da güzelleştiriyor bir ortamı, örtü deyip geçmemek gerek :)

    YanıtlaSil
  27. merhabalar kusura bakmayın yeni okudum yorumunuzu anlat bari işte bende bundan korkmuştum anlatmaya çalışayım bu yaptığınız işin adı dünya turu bununla küçücük karelerden oluşan rengarenk baklavalar aşağı kayıyor görüntüsü veren modeller yapabilirsiniz. İlk önce matınız ve döner bıçağınızın olmadığını varsayarak kartondan bir cetvel kesin dikiş payı içinde olsun mesela eni 11 boyu farketmez şimdi kumaşlarımızı dümdüz şeritler halinde kesiyoruz diyelimki 5 rengimiz var şeritleri çizgi çizgi diktik ütüledik dikişleri açaraktan sonra 1. ve 5. parçalarıda birbirine diktik. şimdi silindirimiz oldu parçayı masaya yatırın karton cetveliniz yardımıyla enine kesmeye başlayın döner bıçak burada çok faydalı 2 kat kumaşı tek harekette keser şimdi elimizde biraz dikdörtgenimsi renk renk halkalar var kendinize renklerden bir numara seçin mesela kırmızı 1 mor 2 sarı 3 yeşil 4 turkuaz 5 ilk halkada 1 ve 5 ayırın sökün yani masaya önünüze yayın ne ile başladı kırmızı 2 halkayı 1 ve 2 yani kırmızı ve moru sökün ilkinin yanına koyun sonra 2 ve 3 sökün sonra 3 ve 4 en son 4 ve 5 gözünüzün önünde canlandımı en sonunda sıra sıra kareleri iğneleyerek dikin en iyisi 2 veya 3 renk kağıtları yapıştırarak mantığını anlayın anlatması uzun oldu ama inanın çok kolay kesmek ve dikmek sadece birkaç saatinizi alıcak mantığı anlayınca renklerle oynamak modeller yaratmak çok zevkli İnşallah anlatabilmişimdir kolay gelsin ARZU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de diyorsun Arzu, öyle güzel anlatmışsın ki nasıl teşekkür etsem az. Gerçekten kolaymış. benim için tek zor yanı şu döner bıçak ile kesmek, nedense onu pek iyi kullanamıyorum. Benim kisi keskin mi değil acaba?? öyle tırt diye kesmiyor, çok bastırmam ileri geri yapmam gerekiyor o zaman da kumaş kayıyor falan. Neyse deneyeceğim ama, Çok çok teşekkürler.

      Sil
  28. Siz ailecek, küçük şeylerden mutlu olabilen insanlarsınız,bunu anladım.Kardeşin ve sen paspasları değiştirip mutlu oluyorsunuz ve anneniz masa örtüsünü değiştirince seviniyor..
    Küçük mutluluklarla,gülümseyebilen insanlar herşeyi hak ediyor bence.

    YanıtlaSil
  29. This tablecloth is very pretty! Your are getting better, and better.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...